Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 261 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
v Brně se akorát využilo stávající trolejbusové vedení, kdy jsou dráty pro oba póly. Jen to na Mendláku stálo v protisměru, bo v Brně je obrácená polarita a buď se nechtělo nebo spíš se nesmělo otáčet tu lištu.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Fantomas píše:
Ale teď vážně, to mu tam speciální trolej postaví nebo se umí napíchnout i na koleje+trolej?
Neumí. I v té Vídni má postavených pár metrů "trolejbusového" vedení s oběma póly napojenými na příslušné póly tramvajové sítě. Lišta pantografu je uprostřed izolovaná.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Fantomas: Ty troleje (trolejbusové) už jsou skutečně postavené, samozřejmě nějak provizorně v délce asi 20m, je to u zastávky Bořislavka.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Kdesi byla zmínka o tom, že tomu stavěli kus trakčního vedení pro trolejbus. :D

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
b1 píše:
Prý skládací trolej... Jo vlastně, oni v Praze nemají trolejbusy, tak si s sebou musí vozit trolej, aby se měl z čeho nabíjet. sarcastic
Ale teď vážně, to mu tam speciální trolej postaví nebo se umí napíchnout i na koleje+trolej?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
V Praze se údajně bude zkoušet brněnský vídeňský elektrobus (zdroj, byť se spoustou chyb)

A naopak ve Vídni se upustilo od autobusů na LPG a začaly tam jezdit nové dieselové autobusy, které splňují normu Euro 6, která má být údajně ekologičtější než to zmíněné LPG (zdroj)


Offline
340
12 čer 2012 17:51
Když už to tu bylo načato, tak připojím odkaz s lednovou novinkou akumulace el. energie.
http://elektronovinky.cz/ze-sveta/kratk ... budoucnost

_________________________________
Zavřenými dveřmi hra nekončí, zkus další zastávku...
Ten, kdo neprojede zelenou u zimáku, není u mě řidič...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
V České republice je v blízkosti obou JE přečerpávací elektrárna. Kromě zálohy pro případ problému s chlazením JE jsou tu přečerpávačky zejména proto, aby rychle vyrovnávaly výkyvy v energetické síti, způsobené debilními a neekologickými solárními a větrnými elektrárnami. ČR má jednu z nejlépe navržených a vybudovaných el. sítí na světě. I přesto jsou zde velká rizika (zejména díky solárním a větrným elekrárnám).

JE Temelín je velmi moderní elektrárna s bezpečností na maximální možné úrovni. JE Dukovany na tom je podobně. Ta navíc nyní bude prodělávat sérii modernizací, které se postarají o zvýšení bezpečnosti ještě více (modernizace zařízení, zesílení střech budov pomocných provozů (např. kvůli sněhu)).

Nejčistčí a nejlepší jsou elektrárny vodní. Jejich výstavba je ale silně ovlivněna geografickými možnostmi (to sice výstavba jaderek taky, ale ty dvě elektrárny už teď s přehledem 35%).

Ale zpět k trolejbusům a elektrobusům - určitě se všichni shodneme, že pohon elektromotorem je výrazně lepší, než jakoukoli jinou existující technologií (alespoň bez nutnosti výstaby např. elektromagnetické trati...). Zcela určitě je takový pohon mnohem lepší než pomocí spalovacího nebo vznětového motoru.

Problém ovšem nastává s přísunem elektrické energie k motoru - trolejové vedení (nebo v jakékoli podobné podobě) vyžaduje vysoké náklady na výstavbu a údržbu. Baterie, superkondenzátory nebo jiné technologie jsou v tuto chvíli na velmi špatné úrovni. Naprosto nesmysleně se vyrábějí vozidla plná jedovatých látek s nízkou životností jen proto, že z vejfuku nic nejde...

Osobně si myslím, že když už musí být v tuto chvíli nějaký ten "ekologický" prostředek koupen, tak by mělo jít o hybrid. Elektromotory výrazně přispějí při rozjezdech a brždění, dieselagregát se postará o dobíjení. V tuto chvíli to vidím jako nejlepší kompromis.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
MartinV: Protože jaderné elektrárny potřebují být nutně napájeny z důvodu chlazení i při výpadku; to je to, v čem byl problém ve Fukušimě. Nicméně zdroj té energie, kterou budou napájeny, už není definován - může to být agregát, může to být přečerpávací elektrárna (viz Dukovany), může to být tepelná elektrárna, může to být jiná jaderná elektrárna. Otázkou ale samozřejmě je legislativa.

Nicméně samotný fakt existence tepelných elektráren jako zálohy jaderných ještě neznamená ekologickou zátěž z nich...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jenže to jádro samotné taky není cesta. Protože pokud bychom rozšířili výrobu E z jádra, pak bychom museli také rozšířit kapacitu uhelných elektráren. Kvůli záloze. Netuším přesně proč, ale kdysi mi to vysvětloval jeden člověk, co se výrobou elektřiny zaobírá docela hodně - tak mu v tom věřím.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Kolik % energie u nás pochází ze solárních, větrných a vodních elektráren?

Jestli je něco ekologického a zároveň v celkovém množství nezanedbatelného, tak určitě jaderné elektrárny.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
BTW: Elektřina se vyrábí nejen z hnědého uhlí, ale třeba i ve vodních elektrárnách nebo v solárních, což je mírně ekologičtější než Tušimice II.
Ale nechci to tu pitvat a rozebírat, protože skončíme někde mezi ekoterorismem a zaslepeností... sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mceza: samozřejmě, ale ta elektrárna to vypouští jinde, než v místě spotřeby el. energie. Tzn. z pohledu města je to lepší. Že z celkového hlediska ne, je věc jiná.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
mceza píše:
Každopádně ale z článku vyplývá to, že se k tomu zatím staví opatrně a ač by rádi elektrobusy, tak do toho naplno nepůjdou, dokud si tím nebudou jisti.


Za ty tři roky taky mohou sedět na radnici jiní zastupitelé.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
MartinV píše:
On takový elektrobus třeba nevypouští výfukové plyny, což dieselový autobus ano.


To opravdu nevypouští. Místo něj vypouští uhelná elektrárna radioaktivní spad... To je tedy výhra... Ta čínská továrna na baterie je také určitě velmi čistá...

Elektrobus vyřeší problém s trakčním vedením - největší nevýhodu trolejbusu - ale přinese problémy nové. Dle mého názoru závažnější.

Každopádně ale z článku vyplývá to, že se k tomu zatím staví opatrně a ač by rádi elektrobusy, tak do toho naplno nepůjdou, dokud si tím nebudou jisti.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Nová trolejbusová linka č. 10 byla uvedena do provozu v Szegedu

Už je to sice měsíc staré, ale i tak by to mohlo být zajímavé pro ty, kteří o tom ještě neví.
Po dodání dalších vozů by se měla zavést (resp. převést z autobusového provozu na trolejbusový) nová linka, kde se využijí baterie při jízdě mimo trol. vedení. Mj. by nová linka měla vést kolem Hlavního nádraží (Szeged palyaudvar), kam v současnosti trolejbusy nejezdí.

Jenom doplním, že v Szegedu se předělávají autobusy na trolejbus (Citara a 21Ab) a jezdí tam vozy vyřazené z osmi českých měst. ZiU a Ikarusy 280 už v pravidelném provozu bohužel již nezastihnete, ale pokud budete mít cestu do Madarska, tak tento provoz mohu k návštěvě jen doporučit.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Eda píše:
Tomu opravdu nevěřím, že elektrobus SOR je celkově výhodnější než autobus. To měření muselo určitě něco pominout nebo nezapočítat...


Pokud srovnávám cenu za kilometr u dvou různých vozidel, tak je žádoucí pro zachování objektivity, aby obě vozidla měla stejnou obsaditelnost. Obávám se, že právě zde to tak nebylo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
sarcastic

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Zrovna elektrobusy od Soru mají naftové topení.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
On takový elektrobus třeba nevypouští výfukové plyny, což dieselový autobus ano.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Spíš půjde o to, čemu přikládali jakou váhu. Pokud půjde o náklady na provoz, tak bych tomu i věřil, přece jen nafta není zrovna nejlevnější. Jiná věc je třeba otázka životnosti.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
125
06 srp 2013 22:29
No to měření bude výhodné pro toho kdo si ho zaplatil a co si přeje aby bylo výhodné jako vše. Viz studie o přesunu nádraží. Kdo si ho zaplatí pro toho to vyjde.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tomu opravdu nevěřím, že elektrobus SOR je celkově výhodnější než autobus. To měření muselo určitě něco pominout nebo nezapočítat...


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
No co, přibyly by i krátké citelisy sarcastic


Offline
125
06 srp 2013 22:29
No a Brno může nakupovat ojeté trolejbusy (zase)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8083 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 18:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]