Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 384 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
2820
01 úno 2006 10:39
ted sem prisel ke komplu, nevsiml jsem si :-(


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: viz pár příspěvků níž (=dřív). :wink:


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
http://www.novinky.cz/domaci/325155-do- ... vodci.html


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Ten tvůj nadpis zní jako hotová věc, a přitom je to jenom úvaha a fáma. Takhle vznikají nepřesnosti a dezinformace.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Proboha, jen to ne! To je DP líto vozů, že tam chce tuhle zvěř pustit zadamo?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Na hokej a fotbal šalinou zdarma. Spojení jízdenky MHD a vstupenky pro fanoušky
http://www.centrumnews.cz/zpravodajstvi ... o-fanousky

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
175
23 led 2011 03:17
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40121.html už zase


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Z jiného soudku: Do tramvají se kvůli bezdomovcům vracejí průvodčí.
Jen marně přemýšlím, proč musí být nová funkce "preventisty" - má mít ty samé pravomoci, co revizor. :-k


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
mceza píše:
Ale finance by dle mého měly být až v pozadí - neřešit, zda je přesun o sto milionů dražší nebo levnější, ale kde bude pro Brno a cestující výhodnější nádraží mít. Dělat řešení, které zhorší dopravní obslužnost a komfort jen proto, že je o pár milionů levnější je přece hloupé.
Ono navíc levnější řešení nakonec může díky druhotným nákladům vyjít daleko dráž.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Ono to vezměme jaksi celkově. A bez emocí. Je sice krásné mít nádraží v těsné blízkosti centa. Ale v současnosti se pojem centrum jaksi mění. Podívejme se, kam přijíždějící pokračují a čím pokračují. Minimum loňťáků jede na Svoboďák za nákupy. Povětšinou přestupují na MHD a pokračují do nákupních center (o víkendech) nebo v PD do průmyslových zón na okraji města. Takže se zaštiťovat centrem je lehce liché. Další aspekt je propustnost uzlu. Nejen samotného nádraží, ale i vazeb na MHD a IAD (velkokapacitní parkoviště). Můžeme mít nádraží v centru, ale budeme mít návaznost pouze na kolejovou MHD, v omezené míře autobusovou a trolejbusovou a úplně zapomeňme na automobilovou.
Další problém rekonstrukce stávající polohy je, a to tu bylo již zmíněno, je, že nevíme jak dlouho rekonstrukce bude trvat a jestli při rekonstrukci bude moct být současné nádraží v provozu. A při představě jezdit několik let z okrajových nádraží (Židenice, Kr.Pole, Rosičák) se mi dělá husí kůže. Nemluvě o penězích. Ta se může škaredě prodražit.
Já tedy osobně jsem pro polohu u řeky. S perfektně napojeným MHD uzlem. Včetně napojení na VMO. A soukromému sektoru nabídnutí volné prostory k zatraktivnění. Pak se ten prostor vlastně stane novodobým centrem. A historickou budovu a viadukt (po otevření oblouků a revitalizaci) použít pro "lehké metro" nebo rychlotramvaj.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Pokud chceme krtkovat i za cenu desítek miliard Kč, tak za tu cenu si můžeme přeci postavit diametr, který vyřeší největší problém odsunutého nádraží a to dopravu na sever Brna. Na západ, východ i jih se dá zajistit tramvajovou, trolejbusovou (autobusovou) infrastrukturou obdobná i lepší spojení. Navíc nezapomínejme na obsluhu Zvonařky, kterou tady město postupně ořezává. Nebo tam nevadí, že neexistuje rozumná doprava? Také si uvědomte, že z hlediska VRT již nebude dostačovat pouze kvalitní MHD, ale také bude potřeba parkoviště. Co se týká návaznosti na centrum Brna, tak Brno má centrum tak malé, že nikoho deset minut pěšky navíc nezabije. A také je tu fakt, že uzel hlavní nádraží je na hranici své kapacity. Pokud chceme dostat více lidí do MHD, tak to v současnosti ve špičce není možné. Napsal jsem sice takový rychlopřehled, ale opravdu si nejsem jist, že v budoucnosti bude poloha nádraží v současné poloze vhodná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ono je hezké říct, že postavíme podzemní patro nádraží. Ale zaobíral se někdo tím, kolik to bude s ohledem na Brněnské geotechnické podmínky stát, a zda to bude vůbec realizovatelné? Stačí se podívat třeba na Pražský komplex Blanka.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Pavel - prvně bych vycházel z toho, co tu dnes máme. Dnes tu máme nádraží v centru města s perfektní návazností MHD (tram) do většiny koutů Brna. To nádraží ovšem parametry nevyhovuje dnešním potřebám, tudíž je potřeba jej revitalizovat, přestavět, rozšířit, modernizovat, zkulturnit, tomu centru jej přiblížit, propojit ho s ním. Právě ta návaznost na centrum Brna je dle mého soudu tak obrovskou devízou, že se vyplatí jej ponechat právě zde i za cenu pozdějších nákladů s výstavbou VRT sem. I kdyby to znamenalo vysokorychlostní trať zakrtkovat pod zem a dejme tomu vytvořit díky tomu spodní patro nádraží...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
mceza, Janatak: A to i v případě, že třeba za 20 let se ta varianta prodraží o desítky miliard, protože VRT se budou muset přivést tunelem? Nádraží se nesmí plánovat podle toho, kde je teď lepší dopravní obslužnost, ale podle nějaké koncepce. Nádraží se nestaví na 10 let. A od toho tu má být ta studie, která by měla porovnat obě varianty a zohlednit je i z hlediska budoucnosti. Což třeba ta poslední studie nedělala. Popravdě jsem čekal od té studie trochu víc. Například jsem zaslechl jednou ve zprávách, že v případě přisunuté varianty se v brzké budoucnosti bude muset postavit severojižní diametr, jinak nádraží nebude opět dostačovat a tuším paní Drápalová říkala, že to přeci není problém, protože diametr všichni chtějí sarcastic Ale už je to pár let a nevím jestli je to stále aktuální. Ale to je problém Koalice nádraží v centru, která svůj projekt neustále předělává a člověk ani neví, co je aktuální.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
mceza píše:
Ale finance by dle mého měly být až v pozadí - neřešit, zda je přesun o sto milionů dražší nebo levnější, ale kde bude pro Brno a cestující výhodnější nádraží mít. Dělat řešení, které zhorší dopravní obslužnost a komfort jen proto, že je o pár milionů levnější je přece hloupé.


Přesně tak!

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Mladíci poničili tramvajovou zastávku. Pak se do tramvaje schovali
http://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soud ... 40119.html

Radnice koupí zastávku na Obilním trhu za 140 tisíc. Změní ji
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40120.html


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
J*M* píše:
PS A to radši nebudu mluvit o ekologické zátěži číhající pod nádražím


No jo, jenže jakákoli sanace, opravy viaduktu, likvidace případných ekologických zátěží - to vše se musí udělat stejně. Ať už bude brněnské hlavní nádraží tam nebo třeba v Modřicích.

Jediné v čem bude rozdíl je to, že při rekonstrukci nádraží ve stávající poloze budou jiné požadavky na rychlost prací.

Ale finance by dle mého měly být až v pozadí - neřešit, zda je přesun o sto milionů dražší nebo levnější, ale kde bude pro Brno a cestující výhodnější nádraží mít. Dělat řešení, které zhorší dopravní obslužnost a komfort jen proto, že je o pár milionů levnější je přece hloupé.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Omlouvám se za dvojí příspěvek. Edit jsem už nestihl.

Potíž taky může být v tom, že, jestli bude možná rekonstrukce za provozu, nebude možné dopředu dost dobře odhadnout. A uvidí se, až se začne kopat. Navíc při současném početním stavu vozidel DPMB a vytížeností tramvajové trati Moravák - hlavní nádraží bude adekvátní náhradní doprava neproveditelná.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já si myslím, že kompetentní si to riziko uvědomují, ale radši se o tom nikde nemluví. On ten průzkum by byl hodně drahý, a komplikovaný.

Právě v tomto vidím největší úskalí rekonstrukce nádraží ve stávající poloze. Často používaným argumentem je přestavba za provozu, jenže to vůbec nemusí být technicky možné, a pak tu několik let nemusí projet ani kolo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nádraží je stavěno od roku 1838 jakoby na mostě cca 5 m nad původním terénem a ještě více v místech bývalého hradebního příkopu. Některé mostní konstrukce byly porušené, rozšiřovaní do hradebního příkopu a některé poruchy mostní konstrukce byly zasypané, takže se nedá do prostor pod stojícími mostními konstrukcemi dostat (výjimečně do zazděných mladších prostor u viaduktu).Do hradebního příkopu v ose Masarykovy tekl městský potok a pod nádražím pak do Svrateckého náhonu. Kdysi, co pamatuji, odvodnění prostoru od tohoto přítoku bylo pravděpodobně v tzv myší díře (dole tekl zakrytý potok, po zákrytu chodily lidé. Ví se, co ty vody dodnes se spodkem pod nádražím od roku 1849 napáchaly? Nikde jsem nečetl, že by tyto skutečnosti byly presentované, nikdo toto nebezpečí si nechce přiznat. Je možné, že se pár let ještě nic nestane, bude obnoveno jižní zhlaví a pak se bude muset provoz zastavit a investovat ohromné peníze, nebo provoz zastavit a investice do zhlaví budou vyhozené peníze. Nechci sýčkovat, ale může někdo zaručit, že ten spodek ještě vydrží aspoň tak dlouho jak opravené zhlaví?
Kdysi dávno byla snesena předávková kolej (dodatečně postavená v blízkosti opěrné zdi u ulice Koliště) mezi dnešním DP a dnešním ČD z důvodu obav o stabilitu opěrné zdi, později (pravděpodobně po oslavách 130 let dráhy) kolej obnovena, aniž by se provedla jakákoliv oprava opěrné zdi. Dvacet rok bylo dohadování, zákazy provozu, různá omezení, zeď sice stojí dodnes s kosmetickými úpravami a bez zatěžování provozem, ale byly obavy zbytečné? A to od tehdejších oslav uplynulo téměř dalších 45 let.

PS A to radši nebudu mluvit o ekologické zátěži číhající pod nádražím


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
To právě nikdo neví, jak ten spodek vypadá. Co vím, tak se žádný komplexní průzkum zasypaného viaduktu nedělal. Já bych řekl, že to nebude žádná hitparáda.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Nemyslím si, že by byl spodek pod kolejištěm v nějakém havarijním stavu, že by tam tikala časovaná bomba. Při oprav viaduktu se ukázalo, že je v daleko lepší kondici, než se všeobecně předpokládalo. Máme opraveno severní zhlaví, i kdyby se nedohodlo, kde nádraží bude, takže by zůstalo tam, kde je, lze opravit jižní zhlaví tak, aby bylo propustnější. A třeba by se našly další peníze na zabezpečovačku.
Zaostáváním bych nestrašil.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Dle mého názoru by byl ideál, kdyby se město s aktivisty domluvilo na instituci, která provede studii a zaváží se, že ji budou respektovat. Pokud bude referendum, tak nechci vidět tu spoustu lží z obou stran. O čem takové referendum pak bude vypovídat? Vyhraje ten, kdo slíbí víc, ale už to nebude muset splnit. Jinak s Penem souhlasím.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
peno píše:
... dnes je úplně jedno, kde to nádraží bude, důležité je, aby se už konečně začalo stavět, ...

Úplně jedno to asi nebude, ale konečně se by se mělo něco dělat, aby Brno nakonec nebylo bez nádraží. Jen se pořád flikuje (vloni viadukt) a nikdo neví, co pod těmi kolejemi je (kdysi sice nějaký průzkum a sanace proběhly, ale jen v okolí viaduktu) a co to třeba zítra provede


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže, co si budeme nalhávat, nezávslá a dobře udělaná studie je v případě nádraží prakticky nemožná. Zatím všechny studie vyšly ve prospěch názoru toho, kdo ji zadal. A v této věci prakticky neexistuje nestranný subjekt, protože každý subjekt, ať jsou to odpůrci, město, kraj, ministerstvo dopravy, SŽDC, nebo ČD, má na tuto věc vyhraněný názor. A obavám se, že další studie tento problém opět nerozetne. Možná, že právě úspěšné referendum, ať dopadne jak chce, by mohlo tento problém rozetnout a konečně by se začalo pracovat.
Ještě mi dovolte říci, že můj názor v tuto chvíli je, že dnes je úplně jedno, kde to nádraží bude, důležité je, aby se už konečně začalo stavět, protože bez nádraží, ať už v jakékoliv podobě, se nedá nic dělat s celým železničním uzlem Brno a bez jeho modernizace bude Brno zaostávat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 říj 2024 08:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]