Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 27 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
b1: to vadí? Vzpomeň si na reko české, kdy kvůli větší potřebě kačen na linky x jezdila d-8 jen na Nové Sady a do Lískovce náhradou linky d-12 a d-13 postupně pak jen d-13
Navíc pokud by "9" jezdila ze SL v intervalu 5 minut a půlka vozů by se točila na Porhajmové, nevím že by se lískoveckým nějak zhoršila dostupnost hlavního nádraží. Dál jezdí z Lískovce rozhodně menší počet lidí a v praxi až do zastávky Geislerova by to jezdilo po stejné trase jako nyní. Ad 11ka stejný příklad, když jezdila x11 pravda v Kačenách, vůz to pobíral. Má myšlenka byla ta, že by se jezdilo v prokladu tj. K2, K3, K2, RT6... Pravda interval by mohl být také 7-8 minut.
Ohledně linky 2 ve dvojicích při intervalu 5 minut, ve špičce i menším, tam by to měly vozy pobrat též. A že se lidi dostanou z vincek na čáru jen s přestupama, co už rok 1995 je dávno za náma...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Rem: Takže kvůli rozkopání ulice Milady Horákové zhoršíme dopravu do Starého Lískovce, který s ní nemá vůbec nic do činění?
A náhradou za zrušenou trojku bys dal půl vozu navíc na dvojce?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Tím bys ale velmi ztížil dojezd z Bystrce do centra, protože kdyby tam jezdila jen d-11 po 10 minutách a ještě v K2 vozech, tak se hlavně ve špičce lidi nevejdou a i mimo ni to nebude nic moc. Navíc by tě nepochválili ani na Vinohradech, kde by do centra museli 2x přestupovat (St. Osada a Maliňák), ale to by se dalo asi nějak překousnout, přece jenom to není standardní stav.
Já bych to viděl takhle:
d-2 v 2xT3 po 10 minutách ve své trase (soupravy z d-3)
d-3 v K2 po 10 minutách přes Cejl a dále po své trase (v soupravách z d-2)
d-4 v K2 po 5 minutách ve své trase
d-5 v 2xT3 po 10 minutách v trase Ústřední hřbitov - Česká a dále po d-11 do Bystrce (soupravy, co půjde, stáhnu z d-6)
d-6 bych se alespoň ve špičce ze Švermovy pokusil posílit na interval 3-4 minuty (za d-5 v úseku Ústřední hřbitov - Česká)
d-9 v 13T po 10 minutách přes Cejl a dále po své trase
d-11 v KT8 po 10 minutách v trase Nové Sady - Maliňák - Dětská nemocnice (měly by teoreticky stačit 3-4)
náhradní autobusová doprava za d-5 Lesná, Štefánikova čtvrť - Maliňák (nebo někam tam)
vybrané autobusy z Lesné prodloužit na Jugoslávskou, aby se dalo přestoupit na d-11

To dělá 7 souprav za 10 minut po Cejlu, to by podle mě mohlo jít, ale nepočítal jsem to.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
V rámci relaxace v Obřanech jsem si pohrával s myšlenkama, jak by mohly být vedeny linky v době výluky Milady Horákové. Napadlo mne toto:
Linka 2 v soupravách
Linka 3 dočasně zrušit
Linka 5 v trase Štef. čt - Jugoslávská - Cejl - Mal. nám. - Rooseveltova - Česká a dál po své trase. Ohledně vozú ponechal bych K2, Anitry, LF2
Linka "8" Dětska nem. - Jugoslávska - Cejl - Mal. nám. - Hl. nádr u Grandu a dál do Líšně. Nedojde tak k navýšení nutně vypravených KT8.
Linka "9" Juliánov - Hl. nádr a dál do Lískovce s tím že by byl interval buď 5 min a v sedle každá druhá šalina od Lískovce by se točila na Porhajmové, nebo interval 7 - 8 minut.
Linka 11 v provozu celodenně a celotýdenně ve složení: Pisárky - K2, anitra, LF2. Medlánky - RT6, K3, 13T interval 10 minut neb z Lesné budou jezdit posilové busy.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
19
19 srp 2013 15:04
100+101+575
Pavel, xxx: No tak pokud to není potřeba, tak je to jedině dobře. Proto taky se tu na to nezávazně ptám. Snad jsem ve vás nevzbudil dojem, že už za to u dpmb lobbuju. ;)


Offline
479
23 pro 2013 20:28
Hrušovany u Brna
Takže možná dojdeme k závěru, že by 61 nemusela vůbec k Nemocnici zajíždět e_smile :idea:


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Pokud z a-61 přestupuju na a-50/t-37 směr Kohotovice, tak je určitě lepší u Kampusu, protože než a-50/t-37 objede kruháč, tak se dá v pohodě doběhnout, pokud se jede až k nemocnici, tak může akorát zbytečně ujet a-50/t-37 před nosem než a-61 objede terminál

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Jo, to je pravda. I tak je to ale špatný nápad, nejvíce lidí jezdí právě ke Kampusu.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
colt 274: Když jedeš směr Čtvrtě, tak to máš u stejnýho nástupiště u nemocnice.
Když jedeš směr Osová, tak to máš u stejnýho nástupiště na Kampusu.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
A bod 2 je také nesmyslný, v obou případech je to ze stejného nástupiště.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
xxx píše:
Já bych především navrhoval zrušit první zastávku Univerzitní kampus linky 61 ve směru na UK sever, protože 1) tam téměř nikdo nevystupuje a navíc je možnost tam vystoupit až po zastávce Nemocnice Bohunice 2) na linky 25, 37 a 50 se daleko lépe přestupuje u nemocnice, 3) to zdržuje a 4) jsou dva směry jedné linky na té stejné zastávce a zbytečně to mate.


Body 2-4 beru, ale ta jednička se mi úplně nezdá.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Já bych především navrhoval zrušit první zastávku Univerzitní kampus linky 61 ve směru na UK sever, protože 1) tam téměř nikdo nevystupuje a navíc je možnost tam vystoupit až po zastávce Nemocnice Bohunice 2) na linky 25, 37 a 50 se daleko lépe přestupuje u nemocnice, 3) to zdržuje a 4) jsou dva směry jedné linky na té stejné zastávce a zbytečně to mate.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Obě dvě linky jsou oběhově propojeny. Pokud by se např. střídalo 1 kolo na a-61 a 1 kolo na a-60, tak by s přestávkama nemusel být problém. U nemocnice bych si představoval krátký (0-2 minuty) vyr. čas.
Tohle by snad technicky a technologicky nemusel být problém.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Miky asi spíš narážel, že je někde potřeba mít vyrovnávací časy. Otázka je, jak moc by autobus překážel u Nemocnice Bohunice. Jinak zastávka Univerzitní kampus směr Univerzitní kampus, sever je určitě potřeba pro linku 60, protože zastavuje u Fakulty sportovních studií, nemluvě o budovaných dalších pavilonech, které budou propojeny koridorem. Samozřejmě by u ní klidně stačilo, aby byla na znamení.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Však já vím, že do Kampusu jezdí zejména ve špičce dost lidí, to já samozřejmě nepopírám, ale kolik z nich jezdí až do smyčky/ze smyčky?


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
A teď si vzpomeň, proč byla smyčka u kampusu ve srovnání s původní linkou 60 takovej výdobytek. Napovím ti, má to něco společného například s odpolední špičkou.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Myslíte si, že je třeba, aby do smyčky Kampus, sever jezdil každých 5/7,5 minut kloubák? Mně přijde, že je zbytečný, aby tam jezdily obě dvě linky. Podle mě by bohatě stačilo, kdyby se a-61 po otočení u nemocnice zase vrátila zpět na Zvonařku, čímž by se najelo o 1,5 km méně. V případech, kdy je potřeba odstavit bus až za nástupní zastávku (pročež se smyčka projede dvakrát), tak dokonce 2,1 km (ano, jedno objetí smyčky je cca 600 metrů).
Navíc když jedete a-61, tak se dá vystoupit už na Kamenici, pěšky dojdete na Kampus, sever ještě dřív, než tam dojede bus (při pomalejší chůzi zaráz).

Pak si taky myslím, že zastávka Kampus ve směru na Kampus, sever je poněkud zbytečná. Kdo jede a-61, vystoupí již na první zastávce Kampus. Kdo jede a-60 (a-69), tak má lepší vystoupit už u nemocnice (z obou zastávek je to do Kampusu i do Tesca v podstatě stejně daleko). O tom, že by tam někdo nastupoval, snad ani nemá smysl diskutovat.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Pavel: Přesně tak. Nevím, jak někoho taková blbost mohla napadnout. Navíc si myslím, že to vůbec není potřeba. Bydlím na Soběšické a ta ani ne 500m procházka na autobus mi popravdě ani nevadí. Alespoň tu máme klid. A ti, co bydlí o kousek níž (už tedy v Husovicích), tak si to doběhnou na dolů na čtverku.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
bvak: Při té velké smyčce linky 57 ale kompletně zničíš v jednom směru přestup z linek 5, 25 a 26 (u trolejbusových linek pro cestující od Konečného náměstí). Tam bude nárůst alespoň 7 minut a to je nepoužitelné. Tedy si myslím, že více lidem uškodíš a méně pomůžeš.


Offline
19
19 srp 2013 15:04
100+101+575
Jsem rád že se rozproudila debata. :)

goldfinger: beru v potaz (kromě proveditelnosti) taky něco jako hustotu zalidnění, takže přednostně obsloužit skupinu bytovek než ulici přízemních domků. Z konce Brigádnické na z. Mokrá hora je to skoro kilometr (nebo trochu míň zkratkou po poli a přes koleje ke Globusu), ale co s tím, no. A Fibichova a většina Myslínovy to nemá zas tak daleko na KPN, navíc po rovině.
Ty žabiny kolem rosničky o tom vím taky, tam to je složité, snad leda by a-80 protáhli v některém směru po Zeleného a Šmejkalově/M.Stejskalové (pokud tam mají nasazovat minibusy, asi by nebyl problém s projetím, i když nevím, minulý čtvrtek jsem se tím svezl a jel normální velký bus).

Pavel: nápad se zavedením 57 na Soběšickou tkvěl taky v tom, že by se tím zkrátila trasa linky. Šlo by tu smyčku udělat i naopak (Lesná nádr. > Štef. č. > Merhautova > Tomkáč > Soběšická > Lesná nádr./Studená), na Tomkáči by to zastavilo buď u ostrůvku jak šalina, bez konečné, nebo u chodníku před odbočkou do Kaloudovy, kde by to ale trochu zavazelo.
Protažení přes Skryjovu je taky zajímavý nápad, ale tam už by byl, jak píšeš, nárůst vkm, a odbočování do Cacovické by asi bylo trochu zajímavé. :) Ale asi by to šlo. Každopádně - hlavní samozřejmě je, jestli je tam po tom vůbec poptávka.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Yakuzza: spíš by se mělo vedení linek co nejméně měnit. Tzn. někdo se přestěhuje do lokality s výbornou obsluhou, kterou mu následně zruší přetrasováním linek. A pochopitelně i naopak.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Já si třeba nemyslím, že by se k téhle problematice mělo přistupovat způsobem "za každou cenu obsoužit co to dá". Lidé při výběru bydlení berou jako jedno z kritérií dostupnost MHD, a to v obou možných směrech. Myslím to tak, že někdo si třeba cíleně vybere lokalitu, která není obsluhována MHD...


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Tak v té oblasti kolem Soběšické problém s docházkovou vzdáleností není tak dramatický, pohybuje se to kolem 500 metrů. Nicméně je pravda, že v jižní části Soběšické je to docela kopec. Sice by to byl nárůst vozokilometrů, ale možná by se dala linka 57 prodloužit z Tomkáče smyčkou přes Skryjovu a Cacovickou. Nicméně na Skryjove by se možná musela obětovat (některá) parkovací místa, těžko říct jestli by tudy autobus jinak projel.

Ohledně Jundrova, ta optimalizace zastávek (pro jižná část) je asi na místě. Ten závlek pro západní část bych ale nedělal. Ono by to spíše chtělo, aby se autobus vracel obdobnou trasou z Jundrova jako jede tam (s vybudováním zastávky Nálepkova pro zpáteční směr), například přes Březovou a Stromovku, ale na Stromovce je zúžení přes které by autobus možná neprojel, muselo by se to případně upravit.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
A57 jezdívala dokonce přes Studenou, co ji tam vrátit? O:) . Nemüslím si, že by tato místa nebyla obsluhována dostatečně. V Jobsku budou lidi skutečně spíš preferovat klid před delší docházkovou vzdáleností (a co by měli říkat třeba nahoře na Nálepkově?).
Mnohem delší cestu na MHD, než kolem Lozíbek a Míčkovy to mají v Žabinách kolem Rosničky. Nová a80 jede mimo, na d3 je to 7 min. svižné chůze a na Bráfovu na d1 kolem 5.
No pak by se mohli ještě ozvat obyvatelé Černopolní a možná i Divišovy čtvrti (kolem Antoníčka) a nejspíš by se přidali taky domkaři z Myslínovy a Fibichovy (plus ti, co leží na královopolském hřbitově, kam se nedá dostat jinak, než autem).


Offline
19
19 srp 2013 15:04
100+101+575
Je tady někdo z Jundrova? Nemáte pocit, že jsou tam některé oblasti docela bídně obsloužené? Jmenovitě západ (Sosnová, Osiková) a jih (Jasanová). U toho druhého případu by pomohlo přidat na 84 zastávku hned naproti vyústění Kopretinové (v opačném směru ta Optátova není tak daleko). Na západě by se dala 67 jednosměrně zavléct tímto způsobem, myslím že by se tam protáhla: http://mapy.cz/s/94vW (mezi Optátovu a Nálepkovu přidána zastávka Sosnová). Ale jsou to samozřejmě vkm navíc a možná obyvatelstvo preferuje klid před MHD, to právě nevim.

Podobnou hluchou zónou je sever starých Husovic (ty uličky tam nad Tomkáčem - Buchtova, Nouzová, Míčkova). Ta by šla vyřešit tím, že by 57 dělala blokovou smyčku nějak takhle: http://mapy.cz/s/94wm. Zastávka by byla na Soběšické u křižovatky s Buchtovou. Výhody: je to kratší než aktuální trasa (!), po nové trase by to jelo dolů (tj. málo hluku a zplodin) a odpadne nekomfortní otáčení busu na Tomkáči. Nevýhody: lidi by asi ocenili spíš opačný směr (vyvezení od čtyřky nahoru) a lidi na zbytku trasy 57 by prskali, že už je to neveze rovnou na Štefánikovu čtvrť...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 09:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]