Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 28 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Právě, dvě zastávky, kolony, několik křižovatek, 5-7 minut už je vcelku slušná zajížďka (ikdyž většina lidí by pravděpodobně nejela durch)...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
mapy.cz tvrdí 3 min. (+kolona na Dornychu/Plotní, navíc dvě zastávky) => o hodně (10 min?)

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
To už mi přijde zase hrozně zdlouhavý, o kolik by vycházela delší jízdní doba?

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Tak můžeme natáhnout trasu o 1 km a udělat kolečko kolem Vaňkovky. Výhodou je, že by okružky zajely až na Úzkou. A asi by oba dva směry musely jet Zvonařka - Trnitá - Úzká - Dornych a na Úzké zastavovat na straně u Vaňkovky.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
To už by ale muselo zastavovat u dvanáctky a to je od nádraží sakra daleko, nechtěl bych se od tam tahat s kufrem... Celkově to ale zní zajímavě :-)

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
colt274 píše:
Ok, čím nahradíš spojení na Zvonec? :-)

tou variantou Komárov - Zvonec - Životského - Stará osada. A spojení na Mendlák si myslím není tolik potřeba, kdo odjel okružkou a přestoupil na Mendláku, může odjet tramvají a přestoupit v centru.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Tin píše:
Bystrc

Tam už je 54 "okružní" sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Tin píše:
a teď do mě


Ok, čím nahradíš spojení na Zvonec? :-)

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Když už se nakously okružky, položím kacířskou otázku: Je nutné, aby zajížděly na Mendlák?
Mendlák je pochopitelně velký uzel, ale kdo chce z okružky přestoupit na něco jiného, může tak učinit i kdekoliv jinde, kde se okružka kříží s danou linkou. A kdo chce přímo na Mendlák, může se tam z většiny míst dostat jinak.
Naopak mi ale chybí okružní obsloužení jižních částí města (Lískovec, Bohunice, Komárov --- Bystrc, Kohoutovice, Slatina, Líšeň a spol. jsou na okružky už moc daleko, ty řešit nebudu).

Můj návrh:
ze Staré osady (po stávající trase) - Lesná - KrPole - Komín - Jundrov
od Anthroposu pokračovat ke Kampusu a Nemocnici (buď podél trolejbusu, nebo ještě obsloužit tramvaj v Pisárkách a nahoru tunelem - o trochu delší trasa),
od nemocnice nahradí linku 50: Osová - Komárov -> Stará osada. Mezi Komárovem a Starou osadou MUSÍ být přestupy na 8,9,10,31,33, buď by se podařily na Olomoucké&Krásného (trasa po Černovické), nebo by okružka musela jet přes Zvonařku na Životského.

Tato trasa měří 28 km, je 5 km delší než stávající. Ale ušetří 7 km linky 50 od Nemocnice Bohunice do Komárova. Současně zlepšuje obsluhu Kampusu a mohlo by se tak ušetřit i na jiných linkách.

a teď do mě

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Úplně nejpraktičtější z hlediska kaštana by bylo vyhodit je na zastávce d-1 směr Pisárky. Ale určitě by se vyhrabala spousta negativ včetně oblíbeného pojmu "nekoncepční".

(Ale tady narážíme na to, že z tohoto hlediska by to chtělo překopat komplet celý Mendlák.)


Offline
19
19 srp 2013 15:04
100+101+575
ReZ: vím že okružky jsou využívané, jezdím s nimi často, ale je otázka jaké procento lidí projíždí delší trasu než ty úseky mezi hlavními uzly. Ale to roztrhání je jen nápad, prohození konečných by patrně taky dost pomohlo (ve směru SO -> KP naprosto a ve směru KP -> SO výrazně).

Jak s tou 84 na Mendláku, to že by tam vjela po kolejích jak jednička? Kam s ní potom? Taky by mohla vyhodit lidi na býv. zastávce 51 (což není optimální, ale nejjednodušší) a jít se odstavit před klášter.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Okružky bych v žádném případě nerušil. Ani nerozsekával.
Pokud je město po tramvajové stránce defakto centrální (bývalý hradební) okruh s paprskovitě vyrážejícími tratěmi z centra a na to navazuje v širším centru okružní autobusová linka, která nahrazuje cesty přes centrum, tak není nutno to rušit a trhat do více linek.
Negativum roztrhání je garance přestupu mezi novými linkami, odstavování vozů na nově vzniklých konečných. Nemluvě o tom, že okružky jsou oblíbené a využívané.
Víc se mi líbí přehození konečných, jak to tu několikrát zmínil ds. Elegantně se tím vyřeší problém prokladu s a-53, odstavování vozů na Koperníkově, pěší procházky na Staré Osadě. Kdyby se podařilo končící a-84 na Mendláku prohnat z Křížové rovně k pivovaru, redukuje se i objíždění kolem Mendláku s kaštanstvem.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Co se tyka dopravy u kasaren, tak smerem k Tomkovu nam. by pomohl bus zaliv u kasaren a zakaz odboceni na Markety Kuncove spolu se zrusenim toho semaforu. Opacny smer bude ale peklo porad...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
359
20 čer 2008 14:08
ds píše:
ta 84 se nejvíc zaseká mezi Starou osadou a Mendlovým nám.

Bohužel je k tomu pro a-44/84 třeba přidat ještě úsek Stará Osada - Tomkovo náměstí. Ten 8minutový nepřípoj na St.Osadě v praxi znamená, že v kombinaci se zpožděním se většinou nestihne ani ten dálkový pochod po úzkém chodníku mezi výstupní a nástupní zastávkou.
Každopádně dokud nikdo nezačne nic dělat s výstavbou VMO v této části (mmch: prapůvodní termín dokončení byl letos), zpoždění není šance vyřešit :( Navíc by mě docela zajímalo jak bude řešena MHD (ovlivnění tras tramvaje, trolejbusů i autobusů a to prakticky bez možnosti smysluplné objízdné trasy) až k té výstavbě dojde.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
bvak: No vida, to je snad poprvé, co vidím v diskusi o linkovém vedení (ať už v kterémkoliv městě) nějaký opravdu zajímavý podnět ;)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
P. Haluza: Já vím, co jsem kde napsal, a taky nikde nepíšu o přímém spojení Lesné s nějakou vzdálenější čtvrtí, ale jen na nejbližší trolejbus a tramvaj, což by v případě Jundrova znamenalo k Vozovně Komín a na Přívrat. Časy, kdy všechno jezdilo odkudkoliv kamkoliv, a busy ze Soběšic a Bosonoh až do centra, už pominuly, a máme přestupní tarif s napaječem na tramvaje. Což ale neznamená přestupovat třikrát na dvou kilometrech. Ano, pokud to provozně vychází, tak proč nespojit dvě linky, ale zas nemůžeme brát takové dlouhé linky jako samozřejmost a považovat třeba spojení Líšně a Lesné (bývalá linka 45, nad kterou se tady taky naříkalo) za standard.

Jo, kdyby se mohly ve smysluplných směrech vytvořit garantované přestupy, tak by to bylo super, ale zrovna v té oblasti je těch smysluplných relací s přestupem tolik, že by se musel udělat nejspíš nějaký centrální rozjezd na Přívratě, což by v ranní špičce s rozdílnými intervaly (všechny ovšem nejvýše 10 minut) šlo jen težko. A třeba podle mě je na tom z tohoto pohledu takový Komín daleko hůř než Jundrov...


Offline
19
19 srp 2013 15:04
100+101+575
peno píše:
B1: V sousedním tématu mi bylo vysvětleno, že mezi Husitskou a Skácelovou prý ráno nestačí ani současné proklady. Kdyby se jedné z těch linek ještě dále snížila kapacita, tak nevím, nevím.


No v tom mém pojetí by v onom úseku ta 53 převzala i aktuální frekvenci 44/84 a ještě by k ní přibyla "zbytková" 44 od Mendláku (ukončená na KPN, případně kdyby se chtělo šetřit, tak na slovaňáku), takže by se kapacita naopak zvýšila.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
B1: V sousedním tématu mi bylo vysvětleno, že mezi Husitskou a Skácelovou prý ráno nestačí ani současné proklady. Kdyby se jedné z těch linek ještě dále snížila kapacita, tak nevím, nevím.

A nikde jsem nepsal o přímém spojení Jundrova a Lesné, jen o tom, aby byly zajištěny přípoje, pod čímž si nepředstavuji osmiminutový nepřípoj, jako je dnes na Mendláku a Staré osadě mezi končící a začínající a-44 resp. 84. Takže asi tak.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
b1 píše:
Čím je Jundrov tak výjimečný, že potřebuje všude přímou linku (onehdá hlavní nádraží, teď zase Lesná).


Já se nestačím divit. Tak Jundrov přímou linku nepotřebuje, ale chraň Bůh, aby se šáhlo na přímé přípoje z Lesné na všechny tramvaje a trolejbusy v okruhu několika km (viz konkurenční fórum). :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Jen mám obavy, jestli by ona t-24 stačila v sólech po deseti minutách.
To jako fakt? Na Veslařské by bohatě stačilo sólo po 20 minutách, a dál je to pokryto 67 a 30. (Případně by teda to roztržení linek nemuselo být v Kr. poli, ale u Vozovny Komín nebo na Přívratu/Vychodilově.)
peno píše:
Další věc je, že by se musely vyřešit přípoje mezi t-24/a-44 a a-53, protože z Jundrova na Lesnou jezdí také dost lidí, čímž nám tak trochu vzniká nový problém.
Čím je Jundrov tak výjimečný, že potřebuje všude přímou linku (onehdá hlavní nádraží, teď zase Lesná). Z takových Kohoutovic jezdí na Lesnou více lidí než z Jundrova (protože jich tam jaksi víc žije), ti nepotřebují přímou linku na Lesnou?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Za současné situace je reálné dsho řešení.

Pokud bude v budoucnu dostatek kloubových trolejbusů, dalo by se uvažovat i o té t-24. Na druhou stranu, vypluly by na povrch další problémy, které na první pohled nejsou vidět. Například kapacita trolejbusových vozoven a měníren. Ve špičce to kolem Mendláku musí být s měnírnami už docela na knop. Ale šotosen je to hezký a ne úplně scifi.


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Čendoslav píše:
Mně se líbí ta myšlenka t24, ovšem žebětíňáci budou mít asi jiný názor... :-)

...a Kohoutovičáci.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Mě se to roztržení docela líbí. Nejen že by se tím ušetřily nějaké vozokm, ale mohla by se jedna část přesunout do trolejbusů. Jen mám obavy, jestli by ona t-24 stačila v sólech po deseti minutách. Kloubových trolejbusů, jak známo, nazbyt není. Další věc je, že by se musely vyřešit přípoje mezi t-24/a-44 a a-53, protože z Jundrova na Lesnou jezdí také dost lidí, čímž nám tak trochu vzniká nový problém. Pak je tu samozřejmě, v případě trolejbusové varianty, ten závlek a-52 přes Bauerovu, ale to není zas takové zdržení, aby to mělo výrazně vadit. Takže celkově bych byl asi pro. Myslím, že obrácení konečných mnoho nevyřeší. Toto roztržení vyřeší mnohem více problémů, aniž by přitom vzniklo tolik dalších. Navíc by mohla vzniknout i nová ekoligická trolejbusová linka, což není nikdy na škodu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
bvak píše:
Spíš často přemýšlím, jak řešit špičkový "proklad" 84 a 53 na trase Skácelova - Osada, kde je reálná poloha 84 z patrných důvodů dosti nevyzpytatelnou veličinou. Napadla mě tahle možnost (jen tak od stolu, nemám to propočítané):
* a44: Mendlovo nám. - Jundrov - KrPole-nádr
* a53: Technopark - KrPole-nádr. - Stará Osada (po celý den)
* a84: Mendlovo nám. - Zvonařka - Stará Osada
Jak z toho vyplývá, okružní linky by se roztrhly a převedly na kratší obousměrné. (Trajflofilní utopií by pak bylo nahradit a44 linkou t24, která by jela po Hlinkách a obsluhu Bauerovy by zajistilo přetrasování a52.)
Co o tom soudí fórum? :wink:


Myslím že jednodušší by bylo to co už jsem tady psal, tedy prohodit konečné 44 a 84. Ze staré osady směr Lesná, Kr Pole bude dokonalý proklad a na opačnou stranu to bude určitě o dost lepší než teď - ta 84 se nejvíc zaseká mezi Starou osadou a Mendlovým nám.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
45
27 srp 2013 10:12
Masarykova čtvrť
Mně se líbí ta myšlenka t24, ovšem žebětíňáci budou mít asi jiný názor... :-)

_________________________________
...and as always - thanks for watching.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 09:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]