Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 36 z 82    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 82  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Osobně jsem proti návratu cedulí.
Nejde jen o přejezdy, kdy šofc musí cedule přehazovat nebo při změně trasy linky (výluky, odklony, nové trasování, apod.), ale taky v zázemí vozovny. Musíš udržovat určitý stav cedulí, pokud jsou to platové, není to levná záležitost a pokud se používají ty tvrdopapírové náhražky, zase moc nevydrží. A cedule (a znám to z vlastní zkušenosti z dětství) jsou dobrým terčem přivlastňování (zvlášť od rozjuchaných pacošů v nočních rozjezdech).

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Fafner píše:
Jako že přijede autobus bez cedule a prostě "někam pojede"?


Připomnělo mi to MHD ve Vsetíně, kam jsem jezdil na prázdniny k dědovi. Možná to jsou zkreslené dětské vzpomínky, ale mám pocit, že označení linky v přední části vozu nemělo zhola nic společného s tím, co bylo na boku a taky s tím, co bylo vzadu za oknem, pokud tam teda něco vůbec bylo.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Taky souhlasím s tím, že informací v interiéru vozu dřív bývalo víc. Třeba v Brně člověk problém nemá, ale když přijede jinam, uvědomí si, jak je informování uvnitř vozu důležité.
Když třeba spěcháte a vidíte, že jede linka, kterou asi chcete jet, ale má dost dlouhý interval, takže si nemůžete dovolit ji nechat ujet, tak prostě nastoupíte a uvnitř se informujete, jestli to tam fakt jede. A zjištění, že je to sice půl roku starej SOR, kterej ale v rámci šetření nemá perlovou šňůru a na vnitřním LEDdispleji běhá milion kravin, jen ne to, co chcete vědět, je dost nepříjemné.
Takže já bych byl klidně pro, aby se do vozů bez perlové šňůry vrátily vnitřní plastové cedule, kde budou napsané zastávky linky, na které vozidlo jede. Dřív to tak bylo, minimálně u trolejbusů, které už měly BUSE, ale ještě neměly vnitřní LED displej. S masivním nástupem vnitřních LED panelů se to ale vytratilo. Bohužel.
Je to opatření, které má naprosto minimální náklady a maximální efekt. Obzvlášť v době, kdy se i ani na nové tramvaje perlové šňůry nedávají (viz letošní Varia).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jako že přijede autobus bez cedule a prostě "někam pojede"?

Jo a které většiny?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Kolik by se dalo ušetřit za likvidaci celého informačního systému vozidla? Zjevně se totiž lze obejít bez něho, dle názoru většiny. A šetřit se dneska musí...


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
Yakuzza: Když je třeba improvizovat, tak je třeba počítat s rizikem.

To, že občas řidiči nebo informační panely na zastávkách nepodají správnou informaci, není chyba systému.

Mimochodem, i ty jízdní řády na zastávkách se vyvěšují cca 2 dny dopředu, takže 14. prosince v nich budete hledat marně.

A když by se na vnitřním červeném table zobrazovaly všechny (důležité) zastávky, tak by díky tomu cetujícímu mohla uniknout ta nejdůležitější informace, a sice zastávka bezprostředně následující.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
M3: Ty ses, předpokládám, nikdy nedostal do situace, kdy bylo třeba improvizovat? Vždy vše vychází přesně podle plánu? Tak to respekt.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Když někam jdu, tak si zjistím, jak se dostanu domů (včetně noční dopravy). Myslím, že to není zase tak náročný. Určitě to je jednodušší, než 5 minut před odjezdem linek lítat po nádru a ptát se, co kam jede. Popř. studovat jízdní řád.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ono občas na plánování trasy a čtení zastávkových JŘ není čas, onehdy jsem nestíhal a byl jsem nucen cestovat noční dopravou, trasy zhruba znám, jen si nepamatuji čísla linek. Přijede-li někdo, tak jak já, na rozjezd na nádraží, tak není čas na studování JŘ, člověk dle intuice hledá, co by mohlo jet tím správným směrem, s vyplazeným jazykem doběhne do autobusu, který nemá perlovou šňůru a ví houby, protože na vnitřním transparentu běží, že spoj čeká na přípoj.
Obtěžuje řidiče dotazem, zda tato linka má na své trase zastávku jistého jména, ten, ačkoli jede přes tuto zastávku, pošle mě na jinou linku, která sice ulici téhož jména křižuje, ale zastávku toho jména na trase nemá. Takže díky tomu, že znám Brno, jsem po odjezdu z nádraží věděl, kde nejlépe vystoupit (i když perlovka v autobuse též nebyla), abych nemusel pěšky více než dvojnásobek vzdálenosti z požadované zastávky, ale co takový cestující Brna neznalý, ten by jel na konečnou, čekaje, až hlášení ohlásí tu jeho zastávku, čehož by se nedočkal, a pak znovu na nádraží. Netvrdím, že by byla nutná perlovka v každém voze, ale informovanost ve voze, kam a kudy to vlastně jede, není určitě všude na úrovni.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud by byly perlové šňůry drahé, v čem by byl problém s plastovými cedulemi? Myslím hlavně linky, které nemají přejezdy (a není jich málo). Proč musíme mít vše digitální? Vždyť i současné boční panely nesou méně informací, než jejich plastoví předchůdci (což by se dalo odstranit tím, že by se na horním řádku střídaly průjezdné zastávky).


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Však perlovou šňůru ale schvaluji. To je dobrá věc a sám ji v pro mne neznámých linkých velmi rád využiji.

Ale pokud jsem se v té záplavě příspěvků neztratil, tak tady se teď bavíme o tom, aby na věnjších a vnitřních panelech (nikoli na perlové šňůře) běžely všechny následující zastávky. To mi přijde jako zbytečnost.

A plánovat nemusíš nikde doma, však stačí mrknout na té zastávce do JŘ (což ale někde předtím stejně musíš naplánovat, protože jak víš, že máš jít na tu konkrétní zastávku?)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Kupodivu budu jednou souhlasit s Mrakem - pointa je, že informační systémy uvnitř vozu jsou skutečně na velmi špatné úrovni. Když někam jedu a neznám to tam, není ideální stav, že strávím hodiny plánováním, zapisováním apod., ale že mě to navede co možná nejlépe to jde. A na to perlová šňůra hodně pomáhá a náklady na takový systém by mohly být (podmiňovací způsob - ajéje) minimální.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Mraku, kde jsem napsal, že "tak to vždycky bylo, lidi jsou zvyklí a proto se to nesmí měnit"? Nikde!

Vymýšlíš si a tím jen potvrzuješ, že nemá cenu se s tebou o čemkoli dohadovat.

Pouze současný systém je podle mě natolik dobrý, že navrhované zlepšení je neadekvátní vynaložené částce za něj. Kor, když to slibované "zlepšení" je dle mého názoru dost sporné.

A pokud vím, tak tvůj telefon má třeba poznámky, takže si tam můžeš napsat vše, co chceš. A hlavně - a to využívám i na svém chytrém telefonu - má fotoaparát. Někdy je prostě rychlejší si na zastávce JŘ blejsknout a je to. To jsem praktikoval např. minulý týden ve Vídni, kdy jsem si z tabule ofotil síť linek metra. Bez internetu, PDF a jiných blbin.

A víš ty co? Teď řekneš, že nemusíš mít mobil s foťákem nebo třeba vůbec. Jasně! Nemusíš! Stejně tak nemusíš mít papír, na který si vytiskneš/napíšeš trasu...

Opravdu nevím, zda by vámi navrhované změny nepřinesly spíš přehlcení cestujících přilišným množstvím informací. Podle mě ano a to by znamenalo přesně opačný důsledek, než si od toho slibuješ ty,


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Ty už taky děláš v komunále, že zastáváš názor "tak to vždycky bylo, lidi jsou zvyklí a proto se to nesmí měnit"? Když už tento názor nezlikviduje MHD v Brně (záměrně jsem to nedal do uvozovek) úplně, o což se úspěšně snaží, tak minimálně odradí lidi od cestování tímto systémem. I takové malé zlepšení pro lidi může mít velký význam.

Chytrý telefon na to potřebuju. Nebo má i jiný telefon prohlížeč pdf, připojení k netu, možnost aplikací JŘ? Ten můj rozhodně ne.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Na to snad nepotřebuješ chytrý telefon. To zvládne jakýkoli telefon... Nahrání dat a zejména jejich vytvoření stojí minimálně člověkohodiny. Více by podle mě prospělo zlepšení informovanosti v případě mimořádností. Vše ostatní je, dle mého názoru, vyhovující.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Ne každý má ty nesmyslný "chytrý" telefony a podobný vymoženosti. Nahrát nová data je otázka chvilky, vytvořit je taky není tak složité.


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mceza: jako když se třeba jeden cestující z Vysočiny na hl. n. zeptal, zda vůz hlásí zastávky. Tak mu bylo zodpovězeno, že ano. Až o 10 zastávek zjistil, že jede špatným směrem. :-k


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jako turista v neznámém prostředí využívám svůj telefon. Vše důležité si pamatuje za mě a ví toho víc než já.

Kolik je v Brně turistů, aby se všechny vozy předělávaly jen kvůli drobnému rozšíření informařního systému - aby zobrazoval to, co je napsáno na netu, v jízdních řádech a v tom úplně nejhorším a krajním případě se mohu zeptat třeba spolucestujících...


Offline
9987
15 led 2005 23:41
To tak přijdu třeba jako turista na zastávku, najdu si, čím mám jet, a pak to zapomenu, protože to vidím prvně, nebo znejistím, jestli jedu správnou linkou a směrem. Potřebuju se tedy i uvnitř vozu ujistit, že nejedu někam do háje.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
jo a jeste pokud si dobre pamatuju driv byla treba na busech venku vepredu jen cedula s ciclem, to same vzadu, na boku bylo treba jen 83 Jirova,Hl.nadrazi a zpet, to bylo na oboustrane ceduli,ten samy napis vne i uvnitr a stacilo to... u Trolejbusu bylo treba 147 Novolisenska, st.osada a zpet, nic vic.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
Martin, kdyby se chtelo, myslim ze neni problem toto tam naprogramovat, kdyz tam muze jet jakekoliv jine info o case, reklama a ja nevim co vse, muzou tam byt i zastavky....ikdyz vetsina inteligentnich lidi vi, cim jede a kam jede, pokud nekdo hleda spoj tak vetsinou na zastavkach kde jsou vypsane vsechny zastavky a trasa a jizdni doba, pokud nekdo leze do vozu o kterem nevi co je zac, je to no comment


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
Oni se ze zastávek vytratily jízdní řády?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6990
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: dřív bylo, podle mě, informací uvnitř vozu víc. Pokud není ve voze perlová šňůra, většinou má jen červený BUSE vepředu. A tam je info pouze o konečné a další zastávce. Naprosto chybí informace o tom, kudy vůz jede.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
On ten text jel docela rychle,sle to je uplne jedno, v dnesni dobe bych se vubec k zadnym papirovym ci jinym cedulkam vubec nevracel, ja myslim, ze jsou dnes cestujici zbytecne rozmazleni, vsude napisy konecne, pristi stanice, hlaseni atd atd a porad je to nekomu malo, driv nic takoveho nebylo a vsici vsude trefily, kdyz chce nekdo vedet na jakou zastavku linka jede, ma to v jizdnim radu, myslim, ze u nas v Brne je informaci ve vozech dostatecne, ve vozech s velkym monitorem uvnitr - tv je dostatek zastavek v predstihu a popravde z dob ceduly si nevzpominam ze by nejak moc hafo lidi hledalo v sezamu zastavek kolikata je ta ci ona zastavka a podobne a to nemluvim o tom v jak nechutnem stavu a nekdy hodne amaterskem tyto cedule byly.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7590
17 pro 2006 22:32
Brno
Tak řekl bych, že informační hodnota běžících cca 20 zastávek na venkovním table je 0 (slovy nula), než si to někdo přečte, už bus dávno odjíždí.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2038 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 82  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 pro 2024 15:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]