Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 66 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mívali jsme v dobách mé základní školní docházky do čtvrté třídy ranní školní trolejbus z Pálaváku na Starou osadu. Bylo to vždy hromadně celá třída včetně pedagogického doprovodu nejen cestou trajfem, ale i za ručičky až k zápraží školy na Filipínského. Kdo se chtěl cítit jako king, musel nosit od rodičů omluvenku, že může jezdit sám normální linkou a může dokonce jít samostatně pěšky ke škole :D To, že jsem už sám dojel trajfem z Čejkovické na Pálavák, nikoho nezajímalo. Z tama jsem musel jet hromadně sarcastic

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Stejně tak nikde není oficiálně vypravení a zátahy z a do vozoven (linky d-1 po Palackého a d-12 po Purkyňové). I když na jrbrno.cz je neoficiálně najdeš.
Školní linky nejsou nikde uvedeny třeba z důvodu, aby se jimi nevozili alieni do hyper-super-lidlů. Prioritně jsou určeny pro děti.
Když jsem chodil na základku na Kamenáčky, tak se líšňáci ze sídliště sváželi autobusy, nikdo tam nesměl a co mi říkal spolužák, tak v době návozu nesměl s aktovkou do běžné linky.
Možná to platí stále: jen děti a evidentní doprovod do š-xx.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Mám pár dotazů ke školním linkám šNN, zkusím třeba sem. Jak to je s veřejností těchto linek? Pokud se nepletu, na zastávkách jízdní řády nevisí, ale třeba na IDOSu mi to tahle spojení vyhledá. Kdo to vlastně platí? A jak se o těch linkách děti a rodiče dozví, z dané školy? A pokud třeba náhodou potřebuju jet z hlaváku na Loosovu v 7:25, nikdo mi nic neřekne, když tím pojedu?


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
To byl návrh jak napravit nespolehlivost DPMB, který není schopen na požadavky MěÚ zajistit nízkopodlahu ani pokladnu, tím že se vypíše výběrko na danou skupinu spojů a-40. Těžce pochybuju, že by DPMB u kloubových Citelisů předělával palubák jen aby se tam vešla pokladna

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Ono je dost na pytel už jenom to, že na jenom kurzu na lince 78 vám může jednou dojet Cross s kasou, 9kilo s kasou nebo i bez, a nebo i kvedla. Pochopitelně bez kasy. A pak si lidi kupují pokaždé jinou jízdenku. Dobrá vizitka, fakt.
Prvotní myšlenka, že se všechny Crossy rozpočítaly na linky 49 a 78 a snad i 75, s tím, že se dodělávala kasa na 7637, aby to vyšlo včetně vozů na dílně, vzala velmi rychle za své. Teď se Crossy prohání všude možně, my záložáci s našema vozama s kasama jezdíme všude možně, i na 47, kasa ve furtrálu, místo aby nám dali kurz na 49, 75 nebo 78, kde se ta kasa využije. Ale mluvit o tom na vozovně je, jako házet šutry do vody. Taky už nevyplavou.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nemluvě o tom, že kdyby měl ten, řekněme, Bors jenom ty dva klouby na a-40 bez zálohy, tak by buď při jejich výpadku jezdily krátké vozy nebo by tam zaskakovalo DPMB a jsme tam, kde jsme byli. Chápu, že osadit kloubové Citelisy pokladnami by asi byl problém, už proto, že se tam s pokladnami prostě nepočítalo, ale o to víc by na toto měl DPMB myslet a při budoucím nákupu autobusů požadovat i přípravu pro pokladnu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Taky mi přijde levnější koupit pár strojků než dva autobusy i s nimi. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Karlos: Proč by měl problém DP řešit jiný dopravce. DP to přece může vyřešit tím, že instaluje víc pokladen, nebo upraví oběhy a nasazení vozů.

Kdyby tam přijel třeba Bors bez pokladny, tak by si nikdo nestěžoval? Vždyť by to byla úplně ta samá situace. Na co pak potřebují ostatní dopravci pokladny, když stejně mají označovače a nasazení vozů s pokladnou očividně není povinné?


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Kompromis mezi nízkopodlahou a pokladnou na a-40 by mohl vyřešit některý regionální dopravce, třeba 2x BORSácký kloubový Citelis + jedna medlánecká trhačka

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tak 2-3 roky zpět jezdily B941 na a-40 s pokladnou, dokonce byly takto vyznačené v jízdním řádu, ale od té doby prakticky zmizely.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Bohužel na a-40 do Újezda stále jezdí slatinské kurzy bez pokladny, takže zavedení úseku by znamenalo vyměnit některý slatinský kurz za medlánecký. Kdyby aspoň ty slatinský kurzy byly garantovaný, tak bych chápal absenci pokladny. Zajímalo by mě jak dojíždí někteří studenti ISŠ Sokolnice z Újezda, jako si kupují šalinkartu? :-k

Zažil jsem i nějakou B931 se stojanem na kasu, ale bez kasy na a-71, kde si z Kuřimi chtěla ženská koupit úsekovou jízdenku do České, ale řidič jen pokrčil ramenama, že nemá pokladnu, tak si ženská zanadávala a radši počkala na 310 :-?

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Domis píše:
To si zase nemyslím, že by si cestující měli závidět.
Je spousta věcí, co by se dít nemusely, ale bohužel se dějí...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
...rozumný řidič by to pochopil. - ten možná, úředník na osedlaném šimlovi těžko ...


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
To si zase nemyslím, že by si cestující měli závidět. Normální cestující nesleduje, jakou si kdo kupuje jízdenku, neslyší přes celej bus, co komu řidič povídá, v tom bych problém neviděl.

Já jsem to nemysel jako způsob odbavování na úsecích. Normální stav je mít prostě dostatečný počet vozů s kasou, aby tyto případy nestávaly. Nevím, jestli a jak často se na tyto linky vypraví něco bez kasy, tak to nechcu posuzovat. Řešit to by mě hlavně ten, kdo tam ten vůz vypraví. Pokud se někde v IDS řidiči na lince poláme pokladna nebo dojde papír (a nemá náhradní), taky se kvůli tomu neodstaví na zastávce a jede normálně dál, pro cestující v tu chvíli zdarma. Pokud v jř je informace, že cesta ze zastávky A do zastávky B je 1 tarifní úsek, tedy 10 Kč, jako cestující bych rozhodně nezaplatil ani o korunu navíc, rozumný řidič by to pochopil. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Domis píše:
Být řidičem, tak budu cestující na ten kousek logicky pouštět zadarmo.


Věř tomu, že ostatní cestující by si toho všimli. Jaktože oni můžou jet zadarmo a já ne? To by bylo stížností. A snažit se přemýšlet logicky v těchto situacích? =;
Pak je tady průser, když se stane nehoda a cestující nemá jízdní doklad, může se blbě shánět odškodnění. A kdo za to může? Přeci ten "zlý řidič", který nedal cestujícímu jízdenku.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
chat-maniac píše:
Teď jsem to chtěl napsat, na lince 48 a 49 úseky jsou. 75 77 78 40 a na nočních (i na 94) nejsou. Ovšem úseky se musí stanovit, tudíž nemusí být všude automaticky.

Na 77 a 78 ani úseky být nemohou, protože mimo Brno leží jen jedna zastávka (nepočítám zastávku Olympia, jih). Na lince 75 je otázka, zda je úsek potřeba, ale věřím, že hodně lidí by se nahoru do kopce vyvézt za těch 10 Kč nechalo. Na 40 by úsek měl být určitě a doufám, že taky brzo budou. Platit pro cestu mezi 2 sousedními obcemi 20 Kč nikdo nebude, to si lidi radši počkají na 151ku, pokud zrovna jede. Sokolnice a Újezd by si to musely vydupat, ale bylo by to logické a šlo by to.

Co ovšem nechápu a příčí se veškeré logice, je fakt, že pokud na lince s úsekem jede vůz bez kasy, tak má cestující smůlu. Když budu mít u sebe jen těch 10 Kč na jízdenku, tak mám smůlu, nebo co? Být řidičem, tak budu cestující na ten kousek logicky pouštět zadarmo. Předpokládám, že tento pokyn by v podobném případě dostal i řidič na výpravně. Nebo snad u DP funguje jiná logika?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Celý nový systém je na tamní rozměry kravina a vyhozené peníze... Prostě se na tom někdo napakoval. Ale tak je to moderní provoz, co na tom, že tam mají největší zastoupení T3SU... hlavně že mají automaty.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Třeba sek tomu vyjádří někdo z Kordisu :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Fafner píše:
Mouka: To je pravda. A ani u jedné mě nenapadá mnoho rozumných důvodů, proč tam je.

Kdyby třeba někdo neuměl s automatem? Nebo neměl vhodné mince? A prodává automat všechny druhy jízdenek?
Ale jestli je tam něco zbytečný, tak to jsou automaty v autobusech, který jsou trvale mimo provoz.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Teď jsem to chtěl napsat, na lince 48 a 49 úseky jsou. 75 77 78 40 a na nočních (i na 94) nejsou. Ovšem úseky se musí stanovit, tudíž nemusí být všude automaticky.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Důchodce A i důchodce B ve Šlapanicích mohou použít alternativní dopravu -- seniorbus :mrgreen: :mrgreen:


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Mouka: To je pravda. A ani u jedné mě nenapadá mnoho rozumných důvodů, proč tam je.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
V Mostě mají všechny tramvaje kasu, takže když se chce, všechno jde.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
V těch Modřicích je to ještě zábavnější, protože na a-49 úseky jsou. Proč nejsou na a-73 netuším, to je asi na stížnost Kordisu. Jedině co mě napadá je. že na a-40 taky nejsou úseky, i když netuším proč, protože tam stejně jezdí jenom kloubové Karosy a do některých z nich se už pokladny dávaly a tak nejspíš Kordis nechtěl lidi v Sokolnicích provokovat úseky na a-73.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Vím, že 2 a 31 mají výjimku, u těch šalin to chápu, tam by se často pokladna blbě cpala (pak by se ale nabízela možnost doplnění této jízdenky do automatů), ale u té 31 by to snad časem jít mohlo. Tam ale možná bdue problém v přejíždění na/z linku 33, proto by asi většina Slatinských vozů musela mít pokladny a to je pak docela asi problém... Ale snad časem.. Ale chce to vůli ze stranu Kordisu.
Linka 73 - v tom případě ale Kordis udělal chybu že do JŘ linky 73 nedal úseky, protože by tam minimálně mohly být. pokud ne přímo měly.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2385 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 14:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]