Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 196 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel, bod 3: linka 80 naopak pokrývá něco, co tu roky chybělo. Tady se nedá mluvit o nadstandardu.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Jezour píše:
Jediné šetřící (a zároveň revoluční) řešení je vybudovat přestupní uzel Pisárky (myšleno se smyčkou MHD+IDS) a tam ukončit krom 68 ještě linky 37, 52, 405 a 406 (podmíněno také navýšením souprav kloub+solo na lince 1). Souběh Pisárky - Mendlovo náměstí je plýtvání peněz v řádu statisíců každý týden. Až jednou budou peníze nazbyt (= za našich životů to nehrozí), tak libovolnou z těch "pisárecko-ukončených" linek protáhnout alespoň vybranými spoji po lince N95 na Žluťák a vhodně někam k centru.

To už bych raději bral vytvořit přestupní terminál v Komárově a redukoval linky, co zajíždějí na Úzkou. Otázkou je, kde tam vzít místo na zastavování řekněmě tří až čtyř autobusů.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Jezour: Ty mi chceš tvrdit, že město dva roky zavádí nějaký spravedlivý systém nadstandardů?
1) Zrušena linka 51 kvůli souběhu s tramvajovou dopravou, zavedena linka 54 v souběhu s tramvajovou dopravou
2) Některé spoje linky N96 ukončeny v Lískovci, to bych i souhlasil, kdyby nebyly nadále zachovány závleky v půlhodinovém intervalu na Ořechovskou, kde vystupuje tak 1-3 lidi. Do Bosonoh jezdí řekněme 10 lidí.
3) V čem je linka 80 nadstandardní oproti lince 65 se závleky k řečkovickému hřbitovu?
4) Velký rozruch kolem závleku na Kolejní, ale závlek na Palackého vrch byl nadále v pořádku.
5) Neschopnost vybudovat cokoli, abychom ušetřily vozokilometry. Jak dlouho se tu třeba mluví o trolejbusové smyčce v oblasti Konečného náměstí nebo Merhautovy? Máme totiž asi extra vytíženou trasu mezi Tomkáčem a Vozovnou Husovice.

Toto je systém? Já v tom spíš vidím, kdo kde důležitý bydlí. Nebo tomu fakt nerozumím.


Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Yakuzza: na Paříži se mi ale líbila frekvence příměstských vlaků, byť nebyly 1st class. Jsou služby, jako např. MHD, které se určitým způsobem vymykají běžným ekonomickým vztahům. Tzn. doufám, že se s MHD nedostaneme do situace, jaká panuje v Británii - kde autobusy nejezdí moc často a jsou drahé. A určitě není dobrá myšlenka aby tím nejezdili lidé, co tam nemají co dělat. To zavedeme tarif městského jízdného na linky, které si objedná město a na zbytek budou mít MČ speciální tarify?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Zvolme v příštích volbách takové lidi, kteří nebudou provádět skopičiny ... a co nebudou "malá domů", "já na bráchu, brácha na mě" a pro které nebude kdovíjaký pišišvor důležitější než člověk - jen, kde je vzít, ty co budou splňovat naše požadavky. Zatím všichni, co tam jsou, tak mají na mysli všechno jiné, než myslet na spoluobčany, kteří je zvolili


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Ano, v tom s Vámi souhlasím. Jenže tohle už není o dopravě, ale o politických rozhodnutích těch, které jsme si navolili do zastupitelstev. A proto se z toho stala ona smrtelná spirála. Zvolme v příštích volbách takové lidi, kteří nebudou provádět skopičiny typu orloj, parkingy v centru apod. a může fungovat ta Vaše myšlenka. Já tvrdím, že za současného vedení Brna to jinak než tak, jak to teď funguje už druhý rok, fungovat nemůže. :D


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže ono se už neřekne, že Onderkovi činy z roku 2008 mohli být udržitelné, kdyby radnice šetřila jinde než na veřejné dopravě, například na nesmyslných sochách, stavbě parkovišť v centru (místo kterých měli být raději P+R na okrajích města a mýto do centra, z čehož mohla MHD dále profitovat) a mohl bych pokračovat. Jenže to zaslepený Jezour nevidí nebo nechce vidět a raději bude prosazovat tento nesmyslný a dlouhodobě neudržitelný systém, po kterém tu zbude z MHD akorát torzo [-X

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
peno píše:
A bohužel to teď směřuje k tomu, že magistrát prostě řekne: „tohle a tohle je nadstandard, městská části a/nebo soukromníku plať“

Přesně tak se to začalo dělat, a pokud chceme, abychom tu základní (každoročně objednávanou) dopravu udrželi tak, jak to máme teď - na velmi vysoké úrovni za velmi levné jízdné (na tom trvám ať mi tady nadáte jakkoli!!!), pak se tímto směrem ubírejme i nadále. Funguje to tak již druhým rokem a vidím v tom jediný způsob, jak dopravu v Brně nepohřbít (jak už se to málem povedlo R.O.Onderkovi 2008 tím, jak populisticky zlevnil roční jízdné, navýšil počet vozokilometrů o milion a krásně tím poslal MHD do smrtelné spirály).
Strašně bych brněnské dopravě nepřál, aby se dostala do této spirály podruhé. Vylízávat se z ní dalšími podobnými škrty jako byly ty z Vánoc 2009 a 2012 a nerovnoměrným skokovým zdražováním jízdného by byl podle mě smrtelný úder.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nydros: Jenže on by si na to taky mohl někdo zvyknout, jezdit s tím a co hůř, třeba to i požadovat ve vyšším rozsahu a to přece nelze připustit sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
nydros - to není o rozhazování, či šetření, to je o tom, že DP není k tomu nijak motivován (co mu je po cestujících) a navíc něco takového, co navrhuješ, by stálo DP peníze a úsilí patřičných pracovníků (kteří místo toho mohou vynaložit úsilí vymýšlet, jak tu dopravu dále oškubat, a tím si přilepšit na prémiích) na zdolání legislativy (licence, investice do zastávek, atd ...).


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Fafner, Jezour: neříkám, že se má rozhazovat a nešetřit, ale na druhou stranu když tam už jednou ten bus projíždí, energetiká náročnost, aby zastavil, je minimální ve srovnání třeba s tím, že na Raisové a Kluchové v prac. dnech t.č. musí zastavovat každý spoj - a že jich tam jezdí mnoho, přestože zpravidla ve směru Kampus-město (odpo)/město-Kampus (dopo) nikdo moc nevystupuje/nenastupuje - a to nemluvím ani o tom, že lidé stojí na dveřích a v trolejbusech bez POD tedy musí na každé takovéto zastávce tito lidé na dveřích zbytečně vystoupit a pak zase zpět. Fakt chuťka. Je tedy dražší cca 20 zastavení denně linky 80/68 mezi Pisárkami a Nám.Míru, anebo desítky zbytečných zastavení na výše zmíněných místech? (a to nechme stranou cenu rozjezdu midibusu ver. 15Tr/B941...)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nejde o to, kde jsme teď, ale kam směřujeme. A bohužel to teď směřuje k tomu, že magistrát prostě řekne: „tohle a tohle je nadstandard, městská části a/nebo soukromníku plať“ a to je přesně to, kam by veřejná služba typu veřejné dopravy neměla směřovat, protože se také můžeme dočkat toho, že magistrát označí veškerou veřejnou dopravu za nadstandard a pokud ji městské části nezaplatí, jako že nezaplatí, tak opravdu budeme v tom USA nebo, jak píše Yakuzza, Francii či Londýně. A nejhorší je, že Kordis už se tímto myšlením také začíná inspirovat, takže to brzy může postihnout celý kraj. l proto je potřeba se proti takovým myšlenkám, které tu šíří Jezour, postavit.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Podle mě to vidíte zbytečně moc černě. Ať tady klasicky neargumentuju Ukrajinou a Mongolskem, lítávám teď pracovně do Londýna a Paříže a musím říct, že se moc nemáme za co stydět. Na periferii Londýna je MHD prakticky nepoužitelná, jakási linka tam jezdí, ale snad jednou za dvě hodiny a ještě jsem moc nepochopil, odkud a kam. Trafalgar Square je permanentně přecpané a slavné červené autobusy se tam v zácpách posunují po centimetrech. Ve Francii mi to přijde ještě horší, třeba regionální vlaky pro oblasti kolem Paříže jsou zhruba na úrovni našich vagónů 460 nebo 560, ne-li horší. Nádraží špinavá a pochcaná.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
peno: Můžeš mi prosím osvětlit, v čem ta doprava neslouží lidem? V čem či jak se člověk nedostane z místa na místo? To je, pokud se nepletu, hlavní účel dopravy...
Jedna věc je šetřit, druhá věc je plýtvat, s tím, že možnosti dopravy vytvořené DPMB mi přijdou velice dobré...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nechci do toho míchat politiku, jak předřečník Jezour, ale co pamatuji (a pamatuji dost, až to někdy bývá někomu nepříjemné), tak se tu nikdy nejezdilo "jezdím všude a pořád, on to někdo zacvaká", ale vždy jen podle toho, co si zřizovatel (dnes majitel) objednal. Že to nezacvakal, to tu asi bylo až za nových poměrů, za starých DP dostal vždy peníze a škodný nebyl (dělal-li i DP něco navíc), jen se udělaly, jezdil-li něco navíc, účetně přesuny z kolonky do kolonky.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A kde jsme? Ze systému, který sloužil lidem se pomalu dostáváme do systému, který slouží ekonomům? To je špatně. Veřejná doprava je jednou ze služeb lidem, na které není radno šetřit, jinak se dostaneme do stavu jako v USA, kdy se bez auta člověk nikam nedostane. Pokud Vy jste s takovým stavem spokojený, jenom to o Vás něco vypovídá, protože normální člověk s takovým stavem být spokojený nemůže. A vážně doufám, pro dobro nás všech, že na magistrátu a v DPMB je více takových jako já, než takových jako Vy.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
MartinV: za přejezd samozřejmě (stejně jako za výjezd a zátah) zaplaceno DPmB dostane, při výpočtu kompenzace od města se do objednaného počtu kilometrů tyto jalové kilometry zahrnují (neplatí pouze při odstavení vozu).
Peno: raději modrogumní "šetřím, kde můžu" než rudogumní "plýtvám, jak můžu".

Jak už jsem tady psal, osobně jsem naprosto spokojen, že se brněnská MHD konečně sloupla ze socialistického "jezdím všude a pořád, on to někdo zacvaká" na "pojedu jenom tam, kde to někdo zacvaká". Tím prvním způsobem jsme to totiž dovedli přesně tam, kde jsme ...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jezour píše:
Hlavně - při vedení linky 68 až do uzlu MN by tím začali jezdit lidi, co tam nemají co dělat - stálí obyvatelé Kohoutovic a bylo by po midibusech a hlavně by bylo po šetření :(

Aha, takže nejenom úspory za každou cenu, ale i modrogumní myšlení ve stylu „hlavně aby nám do toho nelezli lidi“ :roll: Kolik lokálek už takovéhle myšlení položilo. A teď se praktikuje i v DPMB? Nezbývá mi, než si vypůjčit Pepolův podpis: Kotzian + Onderka = KO brněnské dopravy :-(

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Za přejezd bez zastavování taky nedostane zaplaceno a náklady to o mnoho nezvýší. Ale je pravda, že se zastavováním by to zjevně 1 kurz nestihl (a-80 i a-68).


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Ach tak, nevěděl jsem, že i a68 není od města. Mohl by to DP udělat proto, aby byl "user-friendly", ale zároveň souhlasím, že za babiččin úsměv si DP na chléb nevydělá.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
A proč by to DP dělal, když za to nedostane zaplaceno? Linky a80 a a68 jsou linky neobjednané městem, tedy městem neplacené (jsou placeny jiným subjektem)


Offline
151
07 říj 2009 23:14
A pokud je a68 zpravidla zajišťována "odskokem" a80, byl by problém pustit do ní cestující a zastavit na Vaňkově nám. a Pavlíkové? (nemluvě o tom, že ulice Lerchova je dost dlouhá na min. jednu zastávku uprostřed) Z Nám. Míru do MOÚ je to pěšky proklatě daleko..


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Hlavně - při vedení linky 68 až do uzlu MN by tím začali jezdit lidi, co tam nemají co dělat - stálí obyvatelé Kohoutovic a bylo by po midibusech a hlavně by bylo po šetření :(


Offline
3342
21 led 2011 14:19
já nevím, přijde mi, že je doprava zařízená (v rámci toho, že Myslivna je soukromý subjekt, pokud se nepletu) tak jak má - doprava je zajištěna tam, kde není zbytek vozů přeplněný (tj. dá se přestoupit na něco, co má rozumný interval). Pokud jim to za to stojí - v čem je problém, aby si zaplatili prodloužení až na Mendlák?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ano, to se už stát od nového JnŘ nemůže, neboť do 11,24 se z myslivny směrem do Brna dostanou jen přes hájenku a teprve potom do turistického přestupního bodu, a odtud do dalšího přestupního bodu (ne, že bych pro hosty Myslivny chtěl přímý spoj na hl. nádraží nebo ÚAN, ale argumentace Křivánkova nám. mi nějak nesedla)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 lis 2024 17:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]