Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 61 z 179    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 179  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Já mám jen dotaz - jak je to s LF2+LF2 vs LF2+LF1 co se týče právě toho stanicování? Kolik zastávek dokáže pojmout LF2+LF1 a ještě další soupravu? A bere se LF2+LF1 taky jako dvě soupravy nebo jen jedna?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Janatak píše:
K tomu využití soupravy 2 x LF2, hlavně tedy zadního vozu jako cestující...to je problém danej právě délkou soupravy, než zjistím, co mi přijelo na zastávku, než tam doběhnu, tak řidič odbaví a zavře...v tomlh educhu si troufám tvrdit, že uvažuje většina lidí, kterým na zastávku přijelo dvojče LF2. Takže ne, že by se nenaučili, ale nebudou se honit k nejzadnějším dveřím asi právě z obav, aby jim řidič neujel...


Ano to je přesně ten důvod proč LF2+LF1 jezdi celkově zaplněna... přece jen je kratši a lidi si troufnou doběhnout. Na druhou stranu my znalí co když jsme viděli na peron dojiždět LF2 s linkovou orientaci d-1 automaticky se hnali vzad, stihli se přemístit i ze začátku peronu na konec soupravy ještě než zastavila :D

Ještě příhoda ze začátku provozu 2xLF2 dědula s bábinou se hodlali nastupovat do oné soupravy, děda se hnal k předním dveřím druhého vozu, babka ho čapla se slovy "pocem dp předního vozu, ten zadní tam nejede" Takže asi tak...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3740
08 čer 2005 23:12
IvanM píše:
2) bylo zapotřebí naučit cestující rozprostřít se po celé délce vozu. Stávalo se, že Ačko bylo přecpané, Bčko jen normálně plné a poslední článek Bčka poloprázdný. Zase jen problém lidského (ne)myšlení...

Tak naučíme cestující rozprostřít se po celé délce 45metrové soupravy, a pak přijede klasický dvojče a v tom dvojčeti bude Béčko přecpané, zatímco Áčko jen normálně plné.

Z tohoto důvodu je též lepší, aby jezdilo co nejvíce stejně dlouhých souprav.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
K tomu využití soupravy 2 x LF2, hlavně tedy zadního vozu jako cestující...to je problém danej právě délkou soupravy, než zjistím, co mi přijelo na zastávku, než tam doběhnu, tak řidič odbaví a zavře...v tomlh educhu si troufám tvrdit, že uvažuje většina lidí, kterým na zastávku přijelo dvojče LF2. Takže ne, že by se nenaučili, ale nebudou se honit k nejzadnějším dveřím asi právě z obav, aby jim řidič neujel...

Jinak řečeno, bylo/je v jízdních řádech uvedeno, že v daný čas přijede kapacitní souprava? Že by se lidé nějak rovnoměrně rozmístili na zastávce? Bylo to zpropagováno tak, aby se to cestující veřejnost mohla naučit?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
IvanM píše:
všechny vaše argumenty, proč chválíte zrušení těchto souprav, jsou podle mě nesmyslné.......
1) že tato souprava zavazí: totální blábol...
3) souprava dlouho zdržuje v zatáčce. Nesmysl....


Takže se přidám...
1) Ano ZAVAZÍ v zastávkách jiným linkám. Takovej příklad od zelňáku vyjíždím něco malo po "nule" čili do odjezdu od hlavasu mám víc jak minutu. Přijíždím k hlavasu, najede tam LF2+LF2 řidiči se střídají, střídají, mezitím dojede d-2 která mne samozřejmě nepustí, pač má též sekeru díky čekání na uvolnění koleje. Takže až odjede vystřídané LF2+LF2 najede tam d-2 a pak, když osud a auta z hlavní dovolí, najedu na nástupiště i já a na RISu mám -2 jinak řečeno, pročekal jsem víc jak 3 minuty. Toť osobní zkušenost na 2/4 nebo 4/4
A vůbec některé zastávky, nebyly uzpusobeny pro tyto soupravy a dnes ještě nejsou. Mendlák, to je jasné ale třeba takové Semilasso směr město, tam kdyby vystupoval nějaky šikovný důchodce mimo zastávku, něco se mu při výstupu stalo a onen důchodce měl ještě šikovnějšího právníka, pěkně se to stanicování DP prodraží.

3) Souprava zdržuje opět jiné tramvaje (na auta se*u ty ať si stojí) v zatáčkách, jak kterých, ale hlavně na výhybkách. Třeba takové projetí křížení Moravské náměstí by dle dodržení rychlosti mělo trvat 30 - 40 sekund. Což je snad půlka intervalu zelené. Kdyby se náhodou ona souprava zamotala na Jugoslávské, někam tam odbočovala nevim nevim jestli by vůbec interval stihla, zvláště ve večerních hodinách.

Teď k podargumentům a argumentům proti, o kterých možná ani netušíš.

Že se lidi nenaučili nastupovat do celé soupravy ani za víc jak dva roky jejiho provozu je fakt, kterej by přetrvával snad navždy. Osobně jsem postup nástupu vypozoroval takto, 1 - 8 dveře lidé tam nastupují jen chvíli, někdy všechny dveře ani nevyužijí, 1 - 6 dveře nastup lidí do těchto dveří trvá o trochu delší časový úsek v zastávce, 1 - 4 dveře nastupuje se prakticky celou dobu stanicování přičemž 1 - 2 dveře slouží jako neustálý otvor hlavně pro dobíhače a osoby co si tam prostě stoupnou a čekají ve frontě na nástup, i když ostatní dveře jsou volné. Takže pokud (ne)myšlení pokračuje i víc jak dva roky po zavedení provozu soupravy, je třeba s tím něco udělat a to něco je LF2+LF1 nevím, čím to je ale tuto soupravu potkávám ve špičkách relativně konstantně zaplněnou, ano má menši kapacitu, to je jeden faktor, druhý je ten že to není tak dlouhý a lidi si prostě popojdou k dalším dveřím.
Že s tím řidiči neumí jezdit? Prostě nezvyk, nezkušenost, nervy... nebo je to prostě zdržovalo biggrin nemůžu mluvit za jiné.

Argumenty které zde nepadly:
Nepsané pravidlo při jízdě od mendláku na Křížovou kde je další křižovatka. Bežně se tam vejdou dvě soupravy, resp. dvě tramvaje. Pakliže na Křížovou najelo LF2+LF2 tak další šalina má útrum a musí zůstat čekat na mendláku na další volno. A pak případně čekat znova na semaforu na Křížové.

Pakliže by se teoreticky našla nějaká zastávka, do které by se vlezla souprava LF2+LF2 a ještě další šalina, což mne z hlavy napadá snad jen Moravské náměstí, tak šalina stojící za LF2+LF2 musí zastávku obsloužit znova, neb je LF2+LF2 brána jako dva samostatné vozy, no a třetí stojící musí zastávku obsloužit znova.
To stejné platí při průjezdu jednokolejným úsekem, kam mohou najet maximalně 2 vozy jedoucí těsně za sebou a nebo LF2+LF2 a dál nic... Takže při reko kolejí na Palackého třídě, kde byla jednokolejka, zvláště tato souprava dělala paseku. Přijet tam v nule a odjet s - 12 nebyl problém. Ale tam byly i jiné faktory kvůli kterým se dalo nabrat takové zpoždění ovšem příklad s LF2+LF2 tam platí.

Takže z pohledu šotouše a člověka co se trochu vyzná: Je to bombová souprava protože vzadu je vždy volno a místo. Z pohledu řidiče, jezdí to dobře, to je tak vše co lze řict PRO. Proti je to co tu psali kolegové a já.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
IvanM: myslíš, že je lepší x souprav LF2+LF2 nebo cca 2x souprav LF2+LF1?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
To úsilí by muselo být vynaloženo tak jako tak, protože jinak bychom nemohli mít ani LF2+LF1.

1) Nesouhlasím, jednak to zavazí v téměř každé zastávce, kde je nutnost stanicování více souprav současně. A dál to zavazí minimálně v Řečkovické smyčce, která má už tak malou kapacitu.

2) Nevyřešil bys nic, protože bys potřeboval i se zálohou nějakých 70 vozů, a na to nemáš prachy. Pokud bys jen rekonstruoval, tak bys neměl na ostatní linky co vypravit, a pokud bys kupoval novostavby, tak by ti zas na ostatních linkách zůstaly šroty a neúměrně málo NP vozů.

3) Zdržuje to v každém místě se sníženou rychlostí, už z principu. Je rozdíl jestli musíš jet naprříklad 10 km/h 30 metrů, nebo 46,3 metrů v případě LF2+LF2.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
IvanM: Meleš blbosti. Prakticky nic nevíš. "Argumenty" co, jsi napsal že jsou liché (první tři), ti může každý řidič nebo alespoň trochu uvažující člověk potvrdit, respektive vyvrátit tvoje tvrzení, že neplatí.

A to jsem se ještě držel a psal slušně :pray:.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
1) Zavazí v zastávkách. Opravdu jsem miloval ty chvíle, kdy tahle souprava stála na hlaváku a např. se střídali řidiči, takže delší pobyt. Vzhledem k tomu, že se za ni nic nevlezlo, tak se s dalšími vozy čekalo před zastávkou, což opravdu potěší tehdy, když člověk spěchá. Obecně platí v celé trase, protože se za tohle monstrum nic nevlezlo - a pak se nestíhají cykly na semaforech a další.

3) Jo, v obloucích a na výhybkách ta délka zdržuje neskutečně. Ono než ta 40 metrů dlouhá věc projede přes výhybku do odbočky rychlostí 10km/h, tak to opravdu trvá a opět se za ní všechno štosuje, protože čeká, až se housenka uráčí odplížit. Ono těch 10 metrů délky přidá při tak malé rychlosti docela dlouhý časový interval.

Osobně jsem opravdu rád, že to mizí z ulic a nahrazuje se to úspornější variantou LF2+LF1 - zase nemusíme mít všechno extra za každou cenu (i když by 4 soupravy LF2 mohli zachovat sarcastic ). Jo, mít v Brně všude rychlodrážní tratě s minimem prudkých oblouků a dlouhými nástupišti, tak by se oba body vyrušily. Jenže tratě v Brně jsou vedeny tak, jak jsou vedeny, tak je potřeba mít k tomu odpovídající vozový park.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
všechny vaše argumenty, proč chválíte zrušení těchto souprav, jsou podle mě nesmyslné.......1)že tato souprava zavazí: totální blábol. Od Ečerky po Mendlák je trať na úplně odloučeném místě, tady vůbec nemá komu/čemu zavazet. Od Moraváku po Řečkovice trať sice není odloučena, ale je zvlášť pás, který nikam nezasahuje. A v úseku mezi Mendlákem a Moravákem, tam zavazí každá tramvaj, bohužel. Za to dlouhá souprava nemůže..........2) rozdíly v kapacitě od ostatních vozů. Ano, jsou tu. Právě proto mělo v budoucnu co nejdříve dojít k obsazení celé jedničky těmito soupravami. Bylo by do 10 let vyřešeno............3) souprava dlouho zdržuje v zatáčce. Nesmysl. V centru města má mít jednoznačně přednost MHD před čímkoliv jiným. Holt pokud vjíždím s autem do města, musím průjezd tramvaje se vší trpělivostí tolerovat. Navíc nebylo nikdy prokázáno, že by dlouhá souprava snižovala bezpečnost okolního provozu............................................Reálným problémem těchto souprav je 1) řidiči s tím neuměli jezdit. Často se stávalo, že když byla ještě polovina B vozu v oblouku (typický příklad ze Hl. Nádr. směr Řečkovice), řidič to osolil na plný kotel a poslední část Bčka prolétla oblouk brutálním způsobem. to jistě nemělo dobrý vliv na technický stav tramvaje. To je ale problém lidský, ne technický. 2) bylo zapotřebí naučit cestující rozprostřít se po celé délce vozu. Stávalo se, že Ačko bylo přecpané, Bčko jen normálně plné a poslední článek Bčka poloprázdný. Zase jen problém lidského (ne)myšlení..........................Po technické stránce to byly perfektní soupravy...Souhlasit se mnou nemusíte, ale vidím to prostě tak.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
zrušení souprav 2*LF2 je stupidní krok.......krok ve vývoji zpět.....hlavněže dalo tolik úsilí, když před 4 lety DP docílil povolení pro tyto dlouhé soupravy..........

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
[Osobní výlev názoru] Tak mne napadá, nebude trochu zbytečné překopávat všechny starší LF2 pro spojování s letošníma a budoucíma LF2 a LF? Když mrknu do evidence máme 5 kusů starých LF které půjdou překopat pro spojení s LF2, tudíž nestačilo by překopat pouze 5 staších LF2 aby s těmi pěti LFkama pak udělaly stabilní dvojice a zbylé LF2 nechat tak jak jsou na solo provoz případně dvojici LF2+LF2 kdyby byla moc nouze? Příští rok se snad počítá 6x LF2 a 6x LF čili z těch dodávek půjdou rovnou postavit dvojice, přebytek nebude žádný. [/konec osobního výlevu názorů]

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Prozatím nejsou upravené žádné další LF2 a ani LF pro spojení upraveny, pravděpodobně k tomu dojde až po novém roce.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Lze nějak odhadnout za jak dlouho bude rozpojena i poslední souprava LF2+LF2? (Čekal bych tak po upravení dalších 2 LF2) Jinak musím říct, že z pohledu kultury cestování linkami 2, 4, 5, 6 je zrušení souprav 2*LF2 velmi dobrý krok. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
1114 jezdí bez krytu předního spřáhla

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jj, v týdnu jezdila souprava 1599+1567, a dnes 1599 na d-10 a 1567 na d-4. Předpokládám, že po víkendu bude souprava opět spojena.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
V pátek jsem potkal 1567 v soupravě s 1599 na d-12

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

655
05 zář 2007 11:06
Brno
14/4 mám zítra, Vario bych tam snesl :)

_________________________________
Jedu tam, kam mì veksle hodí :D


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
tomas936 píše:
Napada mne co se bude vypravovat na d-10 az vsechny T3 co tam ted jezdi se promeni ve Varia?


Co asi, třeba krátká varia, až nebudou T3. Snad byste nechtěli, aby tam ty oloupaniny jezdily navěky?

Fafner - jo, 1573...to je slušnej vrak, na d-10 jak dělanej #-o

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
k.ondra89 píše:
Po delší době máme na d-4 opět sólo LF1, konkrétně 1567.


Příloha:
IMG_1668.JPG

Příloha:
IMG_1670.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Pořád tu je 1615, ta je asi jasná. K ní jsou potřeba dva až čtyři vozy. V současnosti jsou ty vozy čtyři (1525,1597,1541,1586), s tím, že nějaké ubydou (minimálně ty zrychly), ale čekal bych, že jiné zase přibydou.

Nezapomínej na 1573 - i to je provozní sólo. A až dojdou sólo meluzíny, pořád je tu spousta rozpojitelných progressů (1657+1658, 1620+1589, 1517+1558, 1595+1564, což by měl být asi kompletní seznam - opravte mě, jestli se pletu). Už to jen zařídit administrativně, tj. buď vypravování d-10 z Pisárek s přesunem zbytkových sól tam, nebo přesun části rozpojitelných souprav do Medlánek.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
tomas936 píše:
Napada mne co se bude vypravovat na d-10 az vsechny T3 co tam ted jezdi se promeni ve Varia?

budou tam jezdit vária :-D
a ostatně si myslím , že by se tam v těch místech mohla udělat 3 vozovna (např. v areálu Zetoru nebo co to tam je za továrnu)


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Až dojezdí všechny T3, to už tu nikdo z nás nebude biggrin
1541, 1586, 1615 tu s náma ještě pár let vydrží, a kdo ví, jakej za pár let bude stav líšeňky.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
76
07 dub 2009 16:16
Napada mne co se bude vypravovat na d-10 az vsechny T3 co tam ted jezdi se promeni ve Varia?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Po delší době máme na d-4 opět sólo LF1, konkrétně 1567.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 179  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: LP, mnadenicek a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 zář 2024 10:31
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]