Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 401 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2638
13 črc 2009 13:42
Luxus to sice je, ale i tak ty autobusy jezdí přeplněné. Pětiminutový interval je na 46 prostě potřeba.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No dalo by se to zoptimalizovat tak, že by se zrušily spoje linky 57 vedené pouze v úseku Haškova--Husovice a na západním křídle by tím pádem zůstaly spoje linky 57 ze Soběšic a dál a k tomu doplňková linka 66 jako napaječ k tramvaji ukončená u polikliniky. Pokud by se povedlo propojit 46 a 66 průjezdem přes Haškovu, tak západní strana sídliště by měla také spojení s trolejbusem, a sice po objetí Lesné (už jako 46) na Lesnické. Další věc je interval, s tím by se taky dalo čarovat. Podle mě 5 minut ve špičce je neuvěřitelný luxus.


Offline
Uživatelský avatar

2638
13 črc 2009 13:42
Aha, už chápu. No ale kde by 46/66 měla pauzy? Na Zemědělské?? Nebo snad u polikliniky??? Navíc by se pak nedalo přestupovat z 66 na trolejbus, pouze z 57. Pak taky si nemyslím, že by se tímto něco ušetřilo.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ne, zkrácení linky 66. Linka 57 by zůstala tak, jak je. Šlo o polookružky. Dokonce by šla i varianta přejíždění mezi 46/66 na Haškově s tím, že by tam byla průjezdná zastávka a konečná by byla jen na Zemědělské. Tím by vznikla linka Poliklinika--Slavíčkova--Haškova--Blažkova--ŠČ--Provazníkova--Zemědělská a byl by tam i přestup na 5 z obou stran sídliště, byť za cenu krátkého výletu.


Offline
Uživatelský avatar

2638
13 črc 2009 13:42
Čili jinými slovy prodloužení linky 46 na Zemedědělskou a zkrácení linky 57 k Poliklinice, jestli jsem to dobře pochopil... Tím by ale zanikla možnost přestupu na linku 5, která je docela využívaná.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jezour: Ano, to je přesně ten hlavní problém. Napadlo mě teď takové kuriozní řešení:
Západní strana: tramvaje d-9 a d-11 doplněné linkou Haškova--Slavíčkova--Halasovo nám.--Poliklinika a zpět.
Východní strana: tramvaj d-5 doplněná linkou Haškova--Blažkova--Štefánikova čt.--Lesnická--Zemědělská--Lesnická a zpět.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Cracatit: Trochu se obávám, že kolem smyčky tramvají v Komárově je relativně málo místa na vybudování takového terminálu. Navíc by hodně vzdálen například pro linku 77. A linky 60/61 by musely jezdit stejně přes Úzkou, jinak by to byl nesmysl (obsluhují i Heršpickou - Spielberk Office). Pokud se postaví tramvaj Plotní, tak by teoreticky šel terminál přesunout i na Zvonařku, ačkoli je problém, že nepatří městu.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
P.Haluza: uvidíme a necháme se překvapit. On ten midibus by se klidně mohl otočit hned za Štefánikovou čtvrtí ulicí Kotěrovou přímo na Merhautovu a zpět do Štefánikovy čtvrti, ale městská část Brno-sever požaduje přímý přestup z obou větví autobusů na obě větve tramvají. Doufám, že to magistrát vyhodnotí co nejdříve za nadstandard a tvrdě MČ zkásne.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jezour: Takže v pracovních dnech ráno otáčení na TGP zůstává? Tím se z toho stane absolutně debilní linka, která bude v každou denní dobu jezdit úplně jinak. Ráno s otáčením na TGP, v sedle s klouby propojená s t-25, ve špičkách s posilovými expresními spoji a večer s minibusy a otáčením zase jinde. Jediná linka, na které se vystřídají všechny typy autobusů a která na ploše asi 10 čtverečních kilometrů bude mít několik variant tras. :mrgreen:


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Aladin:

1. Nejde o počet linek, ale o četnost spojů.
2. Uvedený problém se týká poloviny sídliště, druhá polovina může být stejně úspěšně obsloužena stejnou linkou, ale v protisměru od Novolíšeňské, kam jezdí d-8 v intervalu 5 minut. Pro cestující od hlavního nádraží se jedná o jednoznačně nejrychlejší spojení.
3. Zastávka Prušánecká je obsluhována také linkou 201.
4. Oproti minulosti je rozdíl pouze v lince a-78, která tou dobou jezdila 3krát do hodiny, takže zase nic moc.
5. Spíš v tom vidím snahu o přímé spojení k poště, proč jinak by se to mělo točit až nahoře v Líšni?


Offline
2825
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Myslím, že můj příspěvek o myšlence místního uzlu Komárov někde u smyčky dvanáctky v nejbližším okolí trošku zapadl a nikdo se k němu nevyjádřil. Co si o takové myšlence myslíte? Nedalo by se něco takového realizovat už dávno před odsunem Hbf k řece? Beztak se to musí nějak řešit, když se o nádraží budeme hádat dalších stolet. (takže dohromady se budeme hádat možná celkem dvě století, když počítám už meziválečné plány.)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
200
27 pro 2004 12:45
lidnatostí jsem myslel: počet obyvatel/m2
[quote="Aladin"]nevím jestli chtěli interval 10 či 20 min..., ale nechápu, co ti přijde úsměvného na požadavku městské části, aby dopoledne, kdy celou městkou část, mimo jiné nelidnatější brněnské sídliště, obsluhuje jedna linka MHD (slovy jedna !) linka s intervalem 10 min (zkus si to porovnat s kteroukoliv jinou podobně lidnatou brněnskou městskou částí... )


Offline
200
27 pro 2004 12:45
nevím jestli chtěli interval 10 či 20 min..., ale nechápu, co ti přijde úsměvného na požadavku městské části, aby dopoledne, kdy celou městkou část, mimo jiné nelidnatější brněnské sídliště, obsluhuje jedna linka MHD (slovy jedna !) linka s intervalem 10 min (zkus si to porovnat s kteroukoliv jinou podobně lidnatou brněnskou městskou částí... )

Tak jestli chtěli mít interval 10 minut...[/quote]


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Agent: Však to chtěli udělat v Praze, ale pak se rozhodli, že to rozdělovat nebudou.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Jezour píše:
... Pokles o 10.000.000 oproti letošku je způsoben "odečtením" zálohy na reko Milady Horákové (plánováno na 2013 a těch 10 mega byly přísně účelově vázané peníze - buď se použijou na MilHor nebo se vyúčtují zpět městu...

Nebylo by lepší, kdyby se odělila infrastruktura od DPMB?
Vždyť podle stejné logiky, kdy dopravce opravuje koleje (majtek města, resp.městského podniku), by měl DPMB opravovat i vyhrazené jízdní pruhy na silnicích, smyčky, přestupní uzly, zastávkové zálivy a tramvajové mosty.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
b1 píše:
Navrhuji pro linku přes Kounicvy koleje použít číslo 51, pak se může argumentovat tím, že padesátjedničku jsme přece nezrušili. sarcastic

A potom ji navrhuji prodloužit přes Žlutý kopec, Úvoz, Pekařskou, Hybešovu, Úzkou na ÚAN, aby linka neměla jízdní dobu 4 min a 26 min stání na konečných.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Já bych okružku s takovým intervalem určitě nepoužil, již dnes se moc rozmýšlím, když si spočítám, že okružkou jedu cca 27 min (dle jízdního řádu je to míň) a interval je 10 minut, tramvají přes město to vyjde i s přestupem téměř výhodněji a navíc má interval 5 minut.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Opravdu si myslíš, že kdyby okružky jezdily celodenně po 30 minutách, tak by jimi jezdilo tolik lidí, že by se nevešli?


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
b1 píše:
Analogická situace by byla třeba kdyby se na okružkách zavedl 30minutový interval v pracovní dny přes den. Bylo by pak v těch autobusech 3krát více lidí? Ne, protože by ty linky ztratily na atraktivitě


Ne, protože by se tam nevešli.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Navrhuji pro linku přes Kounicvy koleje použít číslo 51, pak se může argumentovat tím, že padesátjedničku jsme přece nezrušili. sarcastic


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Ano, rozpočet Brna přispěje dopravnímu podniku ne 1.731.000.000, ale 1.732.230.000,- přičemž 1.230.000 jsou peníze, které Brno nepřevede na účet Žabovřesk, ale DPmB. Pokles o 10.000.000 oproti letošku (docela utajovaná informace - kompenzace 2013 je 1.741.000.000) je způsobena "odečtením" zálohy na reko Milady Horákové (plánováno na 2013 a těch 10 mega byly přísně účelově vázané peníze - buď se použijou na MilHor nebo se vyúčtují zpět městu, výsledek je jasný:) Navýšený příspěvek je též účelově vázaný na linku "Kounicovy koleje".


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: ano, máš tomu tak rozumět. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
P. Haluza píše:
b1: No vida, takže ono se ukazuje, že varianta přímo z terminálu hlavního nádraží s jedním pohodlným přestupem je dokonce rychlejší než a-51. Tak sakra v čem je problém? Většina cestujících si umí najít výhodnější a hlavně i rychlejší cestu. A ty zbývající jednotky cestujících, kteří nechtějí, nejsou prioritní. To bychom pak opravdu museli dělat přímé spoje z Útěchova do Olympie, aby si přece ti dva cestující mohli pohodlně nakoupit. Nehledě na to, že v případě zvýšení četnosti spojů na a-51 by jaksi ztratila smysl t-35, že...
Ale já jsem pro zrušení současné linky 51, akorát mi argument s průzkumem přišel účelový.

Analogická situace by byla třeba kdyby se na okružkách zavedl 30minutový interval v pracovní dny přes den. Bylo by pak v těch autobusech 3krát více lidí? Ne, protože by ty linky ztratily na atraktivitě a s výjimkou startu/cíle na Veslařské, Křižíkově nebo u Riviéry je jakákoliv relace na těchto linkách nahraditelná ostatními linkami, které by nadále jezdily v komfortním intervalu a lidem by se to vyplatilo více, než čekat půl hodiny na okružku.

Přesně toto bylo provedeno s linkou 51. A podle mého názoru bude přímá linka s intervalem 30/60 minut vždy méně poptávaná než přímá linka s intervalem 20 minut (stará a-51) v situaci, kdy existuje spojení s nejvýše desetiminutovým intervalem (byť s přestupem), proto ač nejsem proti rušení linky 51, nedávám velký význam tomu průzkumu.

Ad dokument pdf: Mám tomu rozumět tak, že skutečně vznikne linka z Kraváku na Tábor?


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Nene, minibusy jen v okrajové době (od 19 hodin v pracovní den), do té doby v provozu na neproduktivních linkách 43,65,81 + kolem 19.hodiny režijní přejezdy na Lesnou a jejich provoz tam.
Btw. Od předevčerejška přeskládané služby i s dekádami v gM kvůli nasazení vozidel s nižší kapacitou, takže třeba zkrácení provozu kloubů a-53 jen do 21 hodin a poté nasazení nočního sóla 09302 (nový noční kurz v PD od 1.11.), prodloužení provozu kurzu 06502 až do 23 hodin (od 19 hodin v provozu na a-43 a nasazení minibusu hned jak přijde a dostane papíry), o víkendu garance minibusu hned jak to půjde na kurzu 04602 apod.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
agent_s_teplou_vodou píše:
Spíš budou jezdit jednosměrně po Zemědělské (okolo pošty) k zastávce Zemědělská.


Jako že by přestup na trajf byl na zastávce Provazníkova? No to je taky řešení, ale v současnosti je jen na linky 46/66 potřeba v pracovních dnech 9 vozů. A řešení, které by vedlo k nasazení minibusů pouze na ty okrajové hodiny s tím, že pak se přesunou na jiné linky, by zavedlo akorát další zmatky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 říj 2024 20:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]