Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 65 z 101    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 101  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Ona uz se nevyrabi ani 21Tr kazachstanec... Po zbastleni vseo na neuveritelnou uroven chvilu bastlili vyzbroj do vseho co stalo na dvore a ted to tusim zabalili uplne.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Je zajímavý; když jsem v roce 2004 nastupoval do DP, na dvoře stála nově dodaná 3607 a 3608, ještě ze zabalenýma sedátkama, jednadvacítky byly na stupni oblíbenosti "nula". Všechno tady žilo z toho, že čtrnáctka je nejlepší trolejbus na celé zeměkouli. No a dneska, to mi na tom právě přijde humorné, jsme ve stavu, kdy bysme nejradši skoupili všechny jedndvacítky co se kdy vyrobily a ještě navíc i ty co se nevyrobily a už ani vyrobit nemůžou. Spousta přípravků a dokumentace skončilo na východě, kde z toho teď dělají různá vozidla :), icméně ještě jsem neviděl, že by se někde vyskytovala "22TrSU" :D

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
To si opravdu myslíte, že Škodovka by tohle "dovolila"? Vždyť se podívejte, jak z výroby a dodávek trolejbusů do ČR vyštípala Cegelec nebo nástupnickou firmu Škody z Ostrova nad Ohří...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nehledě na to, že Brno by nemuselo být jediným odběratelem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
J*M*: proč bych jich muselo být jenom 5 a půl? Nemyslím si, že by v Brně bylo málo trolejbusů vhodných k náhradě.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Vyrábět 5 a půl kastle ročně by se vyplatilo při výrobě už do provozu schválené kastle. I kdyby vývoj a projekce by byla zadarmo (čemuž ani u VŠ nevěřím), tak jen schvalovací proces by to tak prodražil, že ekonomičtější by bylo koupit zmetek typu 25Tr


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Opráším myšlenku řečenou níže. V zájmu provozovatele je, aby ty trajfy vydržely a daly se spravovat. Jenže na trhu jsou pouze vozy, které se spravovat nedají, resp. nevyplatí se to.
Takže co kdyby se provozovatel např. DPMB spojil např. s VUT a vyvinuli kastli po vzoru 21Tr. Myslím, že Zliner nebo někdo jiný by je určitě rád vyrobil. Potom už do nich montovat na trhu dostupnou elektriku např. od Cegelecu.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Protože se dávno komponenty na tyto modely nevyrábí a výrobní linky se předělaly na jiné modely, trolejbusy se po zrušení výrobní fabriky montují do vyrobených kastlí, protože obnova výroby kastlí by byla pro kusovou výrobu nerentabilní. A navíc, proč vyrábět něco, co vydrží 20 let, když si zákazník rád koupí dražší zmetek s životností stěží poloviční (spíš třetinovou - viz 25Tr)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Proč už škodovka vlastně nevyrábí Favority nebo Felicie? Taky to nebyly špatné vozy.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
díky za objasnění. Takže klasický repas. Rozebrat, očistit, promazat a smontovat zpátky.
manil: nedostatek kloubů je mi jasný, já jen uvažoval o využití papírů odepsaných 21tek jako novostavby při potenciální náhradě 14 -> 21.
Ale pokud potřebuju 90% trajfu, tak je to BOHUŽEL jasný.
[malé zamyšlení]
Pokud škodovka vlastní výkresy a (c) na Ab/Tr/21/22, proč je teda nevyrábí? když jsou to potenciálně spolehlivé stroje? Rozhodnutí zahraničního vlastníka? Idiocismus?
Pokud škodovka ty výkresy nevlastní, tak prosím najděte se někdo, kdo by to mohl znovuvyrábět. Myslím si, že by měl na trhu střední Evropy, a nejen tam, o odbyt postaráno...
[/malé zamyšlení]

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra - mohl by ses rozepsat o časovém rozvrhu GO 21/22Tr? Dejme tomu, že taková GO trvá půl roku, tak co se s tím vozem děje v časové ose...Díky.

Manil - s přihlédnutím k tomu, že polovina 25Tr stojí.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Rez:
Generálky 21Tr ale neřeší problém akutní potřeby navýšení počtu kloubových trolejbusů. Ty v současné době prakticky nahrazují 14Tr.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
ReZ - z 21/22Tr je při generálce použito víceméně všechno, řekl bych 90 a více procent dílů. Vůz se rozebere, jednotlivé komponenty doputují na jednotlivé dílny k jednotlivým lidem, ti je opraví a následně namontují zase zpátky. To už je samosebou připravená kastle, přičemž vyvařování atp. je například materiálově levná věc, drahá je na tom práce. Samosebou nových věcí je tam taky dost. Vzduchový rozvod, silnoproudá kabeláž na voze (v kontejneru ne) atp, potom jednotlivé díly třeba podvozku - měchy, tlumiče, ventily, ložiska, gufera.... samosebou spojovací materiál a jiné podobné věci. Konektory, svorkovnice... Ale třeba kontejner zůstává úplně celý a bez zásadních úprav.
A to už vůbec nehovořím o drivetrainu - motor, nápravy; měnič, silový bloky.

Tzn, ke generálce 21Tr je u nás opravdu potřeba kompletní vůz, samosebou si umím představit, že by vůz byl bez staťáku apod, ale už třeba absence motoru by byla dost zásadní.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Moje vize je taková, že 21Tr a 22Tr tady budou přežívat ještě hodně dlouho a možná se dočkají i nějaké modernizace.
Celá sranda je v tom, že jejich vozové skříně jsou postaveny z jeklů a dalších profilů standartních rozměrů, které lze běžně koupit a ceny se pohybují řádově ve stokorunách. Když je na kastli 21Tr kus jeklu shnilý, tak se prostě vyřízne a nahradí novým.
Zatímco autobusové kastle např. Citelis jsou komplet dělané z lisovaného plechu. Vyměnit se musí vždy celý kus karoserie, který prodává pouze výrobce. A tam už lítají tisíce, spíš desetitisíce. V Českých Budějovicích udělali GO dvou Citelisů a zjistili, že se to nevyplatí, protože v náhradní díly jsou drahé. V zájmu výrobce je prodávat autobusy nové.

Co se týče stavby nových 21Tr, tak tady asi narazíme na patentovou ochranu Škodovky a možná na přísnější požadavky drážního úřadu. Takže čistě teoreticky jít maďarskou cestou - skoupit vysloužilé autobusy 21Ab, přestavět je na trolejbusy a schválit je jako reko 14Tr. Jenže vysloužilé 21Ab jsou mnohdy ve velmi bídném stavu.

Druhou možností je, že by dopravní podniky ve spolupráci s technickými vysokými školami vyvinuli kastli dle filosofie 21/22Tr/Ab.

Uvidíme, co bude dál. Třeba se časem ukáže, že i totální novostavba karoserie 21Tr bude vycházet furt výrazně levněji, než nová karoserie typu Citelis. Jenže jak to už bývá, tak v té době bude většina nízkopodlažek z Ostrova sešrotovaných.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ReZ - to by už bylo lepší počkat na nové stroje, než opakovaně generálkovat ojetiny, případně stavět nové 21Tr. Samozřejmě je otázka, co nového se sem z trolejbusů dostane, aby to nedopadlo, že zlatý 21Tr :-| .

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
M píše:
To je pravda, nasi mechosi jsou v podstate vyrobna trolejbusu, kdyz si to tak clovek veme co z trolejbusu zbude a co z nej udelaji, mohou byt na sebe pravem hrdi.

Jen mě tak napadlo, jestli by se nedaly někde u jiného DP sehnat papíry na 21ku, co jde do šrotu a udělat novostavbu, viz. Wany a DvojWany... Když už jsou naši mechoši komínští tak šikovní...
Jestli by se to vůbec finančně vyplatilo. Kolik procent z původního trajfu po CO je původní a kolik nové díly?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Janatak:
3050 šla do GO jako první hradečák, protože už byla částečně rozebraná po přerušené SP.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Janatak: Aktuální stav 3048

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra - a co 3048 s 3049?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
3050 je skoro kompletní, ostatně práce postupují dle plánu. 3003 už byla venku, momentálně čeká na papíry. Trojka je současně padesátou generálkou vozu 21Tr, přičemž je humorné, že do tohoto jubilejního čísla vlastně přispěla hned dvakrát, pokud tedy počítáme ty první 4 minigenerálky.
Venku nevídáte 3045, došlo tam k nějakému zpětnému papírovaní ohledně jímek, a tak čeká na razítko, bez něhož by nemohla jezdit ani kdyby ji čert táhl na provaze.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
To je pravda, nasi mechosi jsou v podstate vyrobna trolejbusu, kdyz si to tak clovek veme co z trolejbusu zbude a co z nej udelaji, mohou byt na sebe pravem hrdi.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
k.ondra89 píše:
3050 už vypadá vcelku kompletní. :-)

Kluci tam předvádí divy :applause:

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
morgul píše:
Nemohlo se stát, že jsem četl na K-R že by 3003 byla minulý týden na ZJ?


Mohlo, psal jsem to já, a sám jsem ji viděl.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
3050 už vypadá vcelku kompletní. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
Nemohlo se stát, že jsem četl na K-R že by 3003 byla minulý týden na ZJ?

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 101  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 12:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]