Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 36 z 54    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 54  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Mraku pohni mame tu dopravni didkusi na meziresortni urovni. Pumpickari jsou tu v mensine.;-)


Offline
515
30 zář 2011 07:06
Brno u linek 3, 11, 12, 81, 92, 93, 99
Pojď radši chlastat...

_________________________________
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tyhle debaty s ortodoxními cyklisty mě sice nesmírně baví, ale mnohem více mě baví řešit skryté funkce některých uživatelů. Ale chápu, já bych se za takovou funkci styděl stejně jako za jízdu na kole.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
PvvS píše:
Kolo muze byt sebedrazsi, ale furt to bude jenom sportovni nastroj.
Pochybuju, že vynálezce jízdního kola si chtěl jenom zlepšit kondici... :roll:

A auto je co? O rallye jste ještě neslyšeli?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Na ježdění do práce na kole není nic zvláštního ani pro výše postavené. Pokud se chceš vhodně prezentovat, doporučuju spíš taxík, na takové menší a občasné ježdění je pro firmu výrazně výhodnější, než auto. Samozřejmě, pokud služební auto pro soukromé účely není prezentováno jako firemní benefit ;)

Janatak: Ale tady zase pozor, Benelux je placka, zejména pak ve srovnání s Brnem, kde se z centra bez kopce dostaneš sotva do Židenic. V Pardubicích je třeba cyklistů taky víc, protože je to placka. Na to by se třeba v Brně ty skútry docela hodily.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Té-trojka
Vidím, že jsi absolutně nepochopil, o čem mluvím. Nevadí. O žádné podřazenosti to není. A pokud jde o auta, kde sedí jeden člověk - těžko můžu čekat na kolegu, který jede úplně jiným směrem a v jinou dobu, abychom v autě jeli dva a kolaři měli více svobody.

Fantomas
Zase ta podúroveň. Není to o podúrovni. Je to o tom, že člověk by se měl prezentovat vhodně svému postavení a svému okolí. Pozor - bavíme se o každodenním používání kola. Ne o rekreačním.

Janatak
Nemůžeš nás srovnávat ze západem. Tam je plno věcí jiných, například mentalita lidí. Ve velkých západních městech je oblíben třeba takový skůtr - možná i víc než kolo - a ano, nikdo nemá problém jezdit na skůtru. U nás by to prostě neprošlo. Auto jako takové není známka společenské prestiže (pokud to vezmeme do detailů - třeba ohledně značek aut - tak máš v tomto samozřejmě pravdu, ale v obecném měřítku ne), je to o tom, že auto dneska spousta lidí potřebuje k životu (například také proto, že se každý stěhuje za město do polních králíkáren a potřebuje jezdit denně 20km do práce).

Ale s tvým příspěvkem 2147 naopak naprosto souhlasím. Pokud už máme cyklostezky, chtělo by to i nějakou tu infrastrukturu k nim. Ostatně ona by se ta infrastruktura hodila i pro pěší turistiku.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
PvvS píše:
Hmm pro manazery to je nejen pod uroven, ale i k nicemu. Nac by firma kupovala souzebni kola za hotovy, kdyz auta jsou na leasing, da se s nima kulturne zajet k zakaznikovi, na sluzebku. A jsou pouzitelny po celej rok. Navic pokud je sluzebni auo prideleny, tak neni problem drzet pohotovost, operativne dojizdet. Kolo v tomhle neposkytuje nic. Kolo muze byt sebedrazsi, ale furt to bude jenom sportovni nastroj.


Tak ona je práce a práce. Já auta šmahem neodsuzuju, je mi jasný, že mnoho firem visí na operativnosti vůči zákazníkovi a to se jinak než autem = zboží dělat nedá. Já se bavím o tom dojíždět dejme tomu do kanclu do práce, pokud je to práce taková, že celou pracovní dobu sedíš na zadku. A máš kancl třeba v centru. Tam je doprava na kole ideální, ale ne v Brně, kdeš máš zákaz od - do.

A omyl je i to, že kolo je jenom sportovní nástroj. Kolo je zejména přepravní prostředek, stejně jako auto, jako mhd. Ve městě je akorát neskutečně lacinější co do provozu i nejrychlejší.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Prostě obecně, ono by to krom malování cyklopruhů stylem huráakce, potřebovalo tu infrastrukturu taky budovat jiným směrem - uzamykatelné boxy na kola u veřejným prostor - nádraží, bus nádraží, úřadů, škol a podobně, abych s kolem taky mohl fungovat nejen cestou do práce, kde si ho můžu zamknout, ale taky zajet do centra bez toho, abych se bál, že to kolo na místě ještě najdu. Kdyby tohle bylo možný, lidí na kolech začne jezdit mnohem víc.

Volba cyklopruhů/cyklostezek, určitě se nemusí lajnovat každá ulice, on existuje jakýsi generel cyklodopravy v Brně. Stačilo by vyznačit páteřní trasy, které samozřejmě povedou odněkud někam a cyklisti tu budou jezdit, resp. stáhnou se sem. Ono když se to v Brně buduje tempem jedna ulic za pět let, tak ve výsledku tu ucelenou sít cyklostezek nebudu mít ani do svýho důchodu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Janatak: Krásně vystiženo. :applause:
Z Beneluxu mám zkušenost úplně stejnou.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Hmm pro manazery to je nejen pod uroven, ale i k nicemu. Nac by firma kupovala souzebni kola za hotovy, kdyz auta jsou na leasing, da se s nima kulturne zajet k zakaznikovi, na sluzebku. A jsou pouzitelny po celej rok. Navic pokud je sluzebni auo prideleny, tak neni problem drzet pohotovost, operativne dojizdet. Kolo v tomhle neposkytuje nic. Kolo muze byt sebedrazsi, ale furt to bude jenom sportovni nastroj.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Mauricio píše:
Má to ale i druhou stránku věci - řekněme, že je to stránka společenského postavení. Tuhle jsem jel služebním vozidlem na jistou stavbu, kde jsem měl provádět kontrolní den (pár štemplů do stavebního deníku). Opravdu si nedovedu představit, že tam přijedu na kole, když tam přijede i podprůměrný dělník vlastním autem.


Ono je to západním směrem od nás celkem běžný, že i takovej menežr se do práce přepravuje bicyklem, kolikrát i v obleku. Považovat auto za známku společenské prestiže mi přijde celkem hloupý ale i poplatný délce trvání nesvobodného režimu u nás. Prostě auto znamená jistou svobodu pohybu a mobility, která zvláště ve městech naráží na svobodu jiných (kolony, apod.).

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Mauricio píše:
Nesouhlasím. Nedá se srovnávat auto s kolem. Oboje přitahuje jiný sortiment lidí a oboje potřebuje jiný sortiment lidí. Nedovedu si například představit, že by se do firem místo služebních aut kupovala služební kola.

A já si to klidně představit dovedu. A nesouhlasím s tím, že to přitahuje jiný "sortiment" lidí (asis chtěl říct "sortu", lidi se v obchodě ještě neprodávají), je spousta těch co jezdí jak autem, tak na kole. To jen někteří militantní odpůrci kol mají dojem, že všichni cyklisti jsou z jiné planety. Je mi jasné, že pro nějaké manažery by bylo pod úroveň jezdit na kole, stejně jako by pro ně bylo pod úroveň jezdit šalinou nebo třeba fabií. A k tvému příkladu, no to už spíš spadá do té kategorie těch, co to auto potřebují, neříkám, že když někdo v pracovní době jezdí autem, že má přesednout na kolo. Ale je tu spousta těch, co do práce jen přijedou, pak jsou na jednom místě a zase odjedou. A to co říkáš, to je přesně to, proč těch cyklistů není možná víc. Dokud lidi budou kolo (a MHD) vnímat jako něco podřadného, čím jezdí jen socky (ale vždyť člověk nemusí jezdit na kostitřasu, pokud si někdo chce dokázat své postavení, ať si klidně koupí kolo za 100, 200 táců...), tak se nic nezmění a budeme všichni stát v zácpách.

Je zajímavé, že na západě to jde, kromě zmíněných cyklopruhů se budují třeba sítě automatických půjčoven kol, ale tady jak se nakreslí jeden cyklopruh, tak je hned zle...

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Ty máš ve feldě klimu?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
MartinV píše:
Mauricio: ono poté několik řidičů přesedne na kolo, tzn. místo jednoho skoro prázdného auta pojede po městě jedno kolo, které nezabere tolik místa. Bylo tam přes 1000 lidí, peloton mohl mít dejme tomu 300 metrů. Kolik by zabralo ve dvou pruzích 1000 aut? 500 aut krát 4 metry, to jsme na dvou kilometrech.

Mch. jeden z lehce vyřešitelných problémů je zákaz jízdy cyklistů do pěší zóny. V jiných českých městech to funguje, v Brně by to fungovalo taky.


A kolik lidí z toho davu jezdí pravidelne ? 1/3 ?? Nebo je to moc? Kdo sedne do auta, ten už se na kolo nebo do socky jen tak nevrátí. V zimě vůbec a než v létě čuchat zpocený lidi a stát na jedný noze a to ne na svý, to si radši postojím v zácpě v autěm kde mám klimu, klid, pohodlí.. A povětšinou ten rozžhavenej bus stojí kus za mnou.
Bohužel město za posledních pár let udělalo všechno proto aby lidi dostala z MHD. Zdražování, prodlužování intervalů, ořezávání.


Offline
Uživatelský avatar

151
27 zář 2011 21:38
Brno, po trase 69 a 96
Mauricio: Pokud nejezdíš rád na kole, to ještě nezamená, že je to špatný druh dopravy. Proč by na tom bylo něco špatného, kdybys na tu stavbu přijel na kole? Řadil by ses k těm "podřadnějším", kteří nemají na to aby přijeli autem? Začínám být celkem alergický na ranní zácpy, kde v každém autě sedí jeden člověk. A vůbec já se přikláním k názoru, že doprava na kole je doprava dobrá, bohužel k tomu nejsou v Brně adekvátní podmínky. Já bych jezdil rád i do města na kole, ale nemám jistotu, že bych se na něm i vrátil (a myslím, že zámek nic moc neřeší). Beru, že auto se v některých případech hodí, ale celkově by to šlo omezit.

_________________________________
Člověk začne jednat rozumně, až selžou všechny ostatní varianty.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nesouhlasím. Nedá se srovnávat auto s kolem. Oboje přitahuje jiný sortiment lidí a oboje potřebuje jiný sortiment lidí. Nedovedu si například představit, že by se do firem místo služebních aut kupovala služební kola.

Samozřejmě chápu, že jsou situace, kdy je to auto prostě potřeba, ale to bude jen malé procento řidičů.
No, to je právě přesně naopak. Malé procento řidičů potřebuje kolo.


Má to ale i druhou stránku věci - řekněme, že je to stránka společenského postavení. Tuhle jsem jel služebním vozidlem na jistou stavbu, kde jsem měl provádět kontrolní den (pár štemplů do stavebního deníku). Opravdu si nedovedu představit, že tam přijedu na kole, když tam přijede i podprůměrný dělník vlastním autem.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Mauricio: Když se ty pruhy nebudou omezovat, tak bude město zasekané úplně stejně. Aut je čím dál víc. Když se udělají vyhrazené pruhy a nabídne se tak konkurenceschopný způsob dopravy, tak třeba časem část řidičů přesedlá na kolo či MHD. Samozřejmě chápu, že jsou situace, kdy je to auto prostě potřeba, ale to bude jen malé procento řidičů. Ti pak taky nebudou stát v zácpách, protože ostatní, kteří jet autem nemusí, jím nepojedou. V současné době je to ještě utopie, ale do budoucna je to jediné možné řešení. Do města se těch silnic víc nevejde. Leda že bychom zbořili domy a zrušili chodníky, které těm autům přece taky zavazí.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mauricio: ono poté několik řidičů přesedne na kolo, tzn. místo jednoho skoro prázdného auta pojede po městě jedno kolo, které nezabere tolik místa. Bylo tam přes 1000 lidí, peloton mohl mít dejme tomu 300 metrů. Kolik by zabralo ve dvou pruzích 1000 aut? 500 aut krát 4 metry, to jsme na dvou kilometrech.

Mch. jeden z lehce vyřešitelných problémů je zákaz jízdy cyklistů do pěší zóny. V jiných českých městech to funguje, v Brně by to fungovalo taky.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
S touhle logikou se to nikam nedotáhne a Brno bude jen čím dál víc zasekané autama.
Přesně tak. Budou-li se pruhy pro auta omezovat na úkor vyhrazených pruhů pro cyklisty, MHD a taxi, tak pak ano, bude Brno čím dál tím více zasekané autama, protože na té křižovatce ze dvou pruhů bude jen jeden. Jsem rád, že to konečně někomu došlo :)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ono by to chtělo začít nějakou ucelenou koncepcí. Prostě navrhnout a rozplánovat celý systém (IAD, MHD, kola apod.). Navrhnout záchytná parkoviště, navrhnout cyklotrasy, navrhnout propojení MHD.

Současné budování postrádá hlavu a patu je je stylem "jé, musíme utratit dotaci X mil., kam se ještě dá shovat cyklostezka za X mil.?" nebo "jé, blíží se konec volebního období a my jsme podporovali jen cyklisty, chce to někde velký parkovací dům!"

Kromě toho, že v tomto státě nic pořádně neplánuje, tak i to málo, co se naplánuje po volbách opozice zase zruší...

Ať žije dekoracie v praxi...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Z mého pohledu je to hlavně o chybějící infrastruktuře, a to nějaký cyklopruh nespasí. Jednak chybí nějaký rozumný systém parkovišť, kde by se dalo kolo beze strachu nechat, když jdu třeba na úřad a podobně. Další věc je naprosté neřešení křížení cyklostezek s ostatními komunikacemi. Viz křížení s Křenovou, či Hladíkovou, a v neposlední řadě také nesmyslný zákaz vjezdu do pěších zón.

Nejde o to nacpat cyklopruhy a cyklotrasy všude, ale pouze tam, kde jsou potřeba. Jenže na to je třeba mít nějakou koncepci podpořenou adekvátními průzkumy. Bohužel nějak nemám pocit, že město něco takového má.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
A není to jen začarovaný kruh? Cyklistů v Brně je málo možná taky proto, že je tu nevhodná infrastruktura. Nebudeme jim, ale přece nic stavět, když je jich tak málo. S touhle logikou se to nikam nedotáhne a Brno bude jen čím dál víc zasekané autama. (Je tu totiž ještě druhý začarovaný kruh - zvedneme jízdné, protože ubylo cestujících. Následně zase ubude cestujících, protože se zvedlo jízdné.)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Hmm sledoval jsem prispevek v brnenskym vecerniku o pumpickarich. Kdyz uvedli ze se jedna zhruba o 1% prepravujicich se lidi , tak mi malem tekla voda ze zubu. Kvuli tomuhle se zbytecne omezujou vsichni ostatni a vyhazujou se zbytecne penize.


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Trestní zákoník, Zákon č. 40/2009 Sb., Část druhá, Hlava X, Díl 8: Některé další formy trestné součinnosti

§ 364 Podněcování k trestnému činu
Kdo veřejně podněcuje k trestnému činu, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Hodně blbej příspěvek.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 54  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 14:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]