Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 252 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Souhlas, ještě bych ale přeházel zastávky na uzlu Česká tak, aby opravdu šaliny do jednoho směru odjížděly z jedné zastávky, což znamená přesunout obě na Joštově. Teď je to odstrašující příklad, jak to nemá být.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Titlis : aby nedošlo k omylu, já bych tu d-12 poslal Rooseveltovou hned, aspoň by vzniklo chybějící spojení Česká - Malinovského nám., jen jsem chtěl vyjmenovat pár argumentů (pro mě taky nejsou podstatné) proč se tak určitě nestane.


[quote="ds"]To je pravda, je to nejjednodušší, ale brání tomu 3 věci :

1) DP nechce, aby se za Českou směr Moravské nám. rozjížděly šaliny do 3 směrů, tj. stavět 2 výhybky za sebou
2) lidi budou držkovat, že šalina jede jedním směrem jinudy než opačným (u linky 4 si na to stěžují pořád)
3) vznikne sice společné nástupiště, ale úplně v pr.... - přeci jen k viaduktu je to od zastávek Hlavní nádraží trochu daleko - až to skoro nepůsobí jako přestupní stanice

Mimochodem, zase odbíháme od tématu :lol:[/quote]

K první námitce - stavění do tří směrů probíhá bez problémů u zdravky na Merhautově, takže to je jen takový bezmýznamný kapric.
Lidi budou držkovat daleko míň, když jim šalina přijede častěji, navíc oběma směry by se k hlavasu d12 dostali, d4 z majlontu hlavas míjí v daleko vatší vzdálenosti.
A za třetí - netušil jsem, že trolejbusy do Slatiny jezdí z pr... Prostě spojka u Grandu k přestupnímu uzlu patří.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
To je pravda, je to nejjednodušší, ale brání tomu 3 věci :

1) DP nechce, aby se za Českou směr Moravské nám. rozjížděly šaliny do 3 směrů, tj. stavět 2 výhybky za sebou
2) lidi budou držkovat, že šalina jede jedním směrem jinudy než opačným (u linky 4 si na to stěžují pořád)
3) vznikne sice společné nástupiště, ale úplně v pr.... - přeci jen k viaduktu je to od zastávek Hlavní nádraží trochu daleko - až to skoro nepůsobí jako přestupní stanice

Mimochodem, zase odbíháme od tématu :lol:


Jestli chcete jezdit do Komárova od role z jedné zastávky, tak se to dá uskutečnit jednoduše - d12 z České přes Rooseveltovu a spojku u Grandu. Z České na Šilingrák teď stejně toho jede až až, když jezdí d7 do Bohunic a další zastávka je až na Nových sadech, které nejsou až tak zajímavým cílem. Snad by to neudělalo velký zmatek při levém odbočení s Rooseveltovy na Moraváku, když to zvládá D4, tak by asi problém nebyl.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
No, když to vezmeme do extrému, tak se taky může celé přestupní místo Osová přestěhovat na Běloruskou - potom můžou v Bohunicích jezdit linky třeba takto :

50 : od zastávky Nemocnice Bohunice ul. Jihlavskou na Běloruskou, k zastávce Vyhlídalova a dále po své trase ke hřbitovu
69 : od zastávky Svah přes Humennou, Běloruskou, kolem Staré nemocnice, nové nemocnice, Kamenice, Běloruskou zpět do Bosonoh
401, 402 kolem zastávky Svážná a Staré nemocnice na Běloruskou a dál přes Humennou, Čermákovu, smyčku Starý Lískovec do Rosic a dál.
403, 404 po své trase na Svah, dále přes Humennou a Běloruskou na Ukrajinskou.

Tímto by se neporovnatelně zlepšila obsluha Nemocnice Bohunice a mohla by se omezit linka 60. Jen je škoda že zmizela někdejší zastávka "Dálniční přivaděč", která by byla dobrým přestupním místem na linku 25.


Offline
33
17 čer 2004 09:09
Na Běloruské zase existuje pro přestup podchod. 69 by mohla jezdit ze směru z Bosonoh přes Osovou, Nemocnice, Kaufland, Běloruská, Svážná (kdysy dělala podobné kolečko ale byla jinak vedená). Přestup na 25 z linek IDS 403 a 404: následující 3 roky to asi nebude příliš akutní a cestující z 401 a 402 taky musí jezdit 2 zastávky na Osovou aby přestoupili. Popravdě nevím jak moc tito cestující 25 využívají - řekl bych že asi moc ne.

Ten dopravní proud 350 os/hod. se sice v dopravním proudu 5000 os/h schová ale většinou přijíždí na Osovou 403, 404 a 69 zároveň. Na švermove se už do vozu nedostaneš. Ta d-7 se na Švermove bude do září točit jenom ze srandy. Myslím si ale že DP teď co do smyčky nasypal peníze tak se jí nebude jen tak chtít zbavit (WC, výhybka, každý týden nové zrcadlo :-) ).

Můj utopický návrh tedy zní aby ve St. Lískovci d-7 a d-10 převlékali kabáty. Delší pauzy bych dělal na Str. skále. Je to sice blbost ale odpadl by problém s měnírnou.


Ja bych ten návrh viděl asi takhle:

d-1 beze změn
d-2 zrušit
d-3 Bystrc,Rakovecká-St.Osada,5 min.,K2(večer jen do Komína)
d-4 obousměrně Roosveltovou
d-5 nasadit 2xT(z d-3,9,sóla z d-4/10),5 min.
d-6 Lesná-Ústř.hřbitov(-Modřice),10 min.,K2
d-7 Kr.Pole,nádraží-Česká-hl.nádraží-St.Osada.5 min.,K2
d-8 beze zeměn
d-9 Lesná-Modřice,10 min.,K2(2xT)
d-10 od nádraží na Zemědělskou
d-11 zrušit
d-12 Kr.pole,tech.muzeum-Komárov,5 min.,2xT
d-13 Juliánov-St.Lískovec,10 min.,K2


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
Ta 3 se dostatečně nevyužije mimo špičku, bude vozit málo lidí v úseku Sochorova-Ečerova.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Protahování linek na Běloruskou by moc platné nebylo - na Osové je výhodnější přestupní místo (zastávky jsou k sobě blíž), linky 403 a 404 se mají doplňovat s linkou 69 pro obsluhu zastávek Čermákova a Točná, navíc by Ostopovice přišly o přestup na trolejbus 25. Linky 403 a 404 stejně ve špičce přivezou jen asi 350 osob za hodinu, což u dopravního proudu s kapacitou přes 5000 osob za hodinu stejně není rozhodující zátěž.

Já bych si spíš představoval řešení, které je možná utopické, ale dle mého názoru o dost praktičtější :

1) ZRUŠIT přestupní uzel Ústřední hřbitov :
linku 50 prodloužit na Mendlovo náměstí, čímž vznikne přestupní bod Celní - Vsetínská a posílí se úsek Mendlovo nám. - Starý Lískovec
linku 509 prodloužit na Zvonařku nebo Úzkou
Uzel Ústřední hřbitov je stejně dost nešťastný, protože příjezd k němu je zdlouhavý, jízdní doba linky 2 do centra je také dost dlouhá, přitom po Heršpické je centrum na dohled.

2) Přestat posilovat úsek Mendlovo nám. - Bohunice a přidat kapacitní linku ul. Renneskou - to by mohla být např. linka 13 z Juliánova za předpokladu následujícího vedení linek :

1, 4, 5, 8, 10, beze změn
2, 6 a 11 zrušit
3 interval 5 minut
7 na trase Kr.Pole nádraží - Česká - Mendlovo nám. - Hl.nádraží - St.osada, int. 5 minut
9 na trase Lesná - nádraží - Modřice, interval 5 minut
12 interval 5 minut
13 Juliánov - St.Lískovec, interval 10 minut

Za tohoto předpokladu vzniká podle mě vcelku vyvážený systém 10 linek a problém Švermova odpadne.


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
Koulis píše:
Zdá se, že to je naše brněnská specialita, totiž provozovat co nejvíce souběžných linek po většině délky jejich trasy. Příklad: 3,11... 12,13... 6,7... 8,10. trajfy 31,33... 34,36... 25,26... 39,44 a ještě by se jistě našlo.
Když se podíváte na síť linek před rokem 1989, tak byste uviděl souběžností až až ale VŠECHNY mají pravidelný provázaný interval, má to ale svůj smysl, ne jako v Ostravě, kde uvidíte i 3 tramvaje nepravidelně za sebou.


Offline
33
17 čer 2004 09:09
Ukončení d-7 na Švermove by asi dostalo smysl v tom případě že by se linky IDS 403 a 404, které teď končí na Osové resp. Labské ukončili na staré smyčce na Ukrajinské. Tím pádem by se přestupním místem stala Běloruská.


adam_r píše:
Pokud prohodis 11 a 13, a zajistis navaznost z 11 -> 13, tak nutne padne navaznost 13 -> 11 a zhorsis pro nektere lidi interval.

A soucasny system zajistuje prave bezproblemovy interval 5 minut v obou relacich.


Jasně, tohle jsem zapomněl zdůraznit. Jinak k tomu návrhu: posílení na 12 by stačilo jen po Zvonařku, takže v problémových hodinách bych navrhoval interval 4-6, přičemž těch 6 minut by se půlilo ze Zvonařky, třeba jako linka P12.

Přeložení 4 na Rooseveltovou by asi nebylo špatné, ale zase tím už úplně ztratí Mas. čtvrť a Husovice až Obřany přímé spojení s nádražím.

---
Jinak zdá se mi, že tahle diskuze se od původního tématu d-7 Švermova zase "zvrhává" k návrhům linkového vedení, asi tohle téma někam přesunu. No, já teď asi na týden jedu pryč a pak se uvidí. Zatím se tu mějte pěkně :wink:


Na d-5 už by problém s výškou nástupiště neměl být. Tady se to týkalo snad jen zast. Krematorium, a to už je myslím opravené (anebo to jenom líp přeměřili?). No ale každopádně tudy někdy jezdí 1615 s výklopkama na d-7.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Jaroslav píše:
Tajemny píše:
Dopravu v úseku Pisárky-Mendlovo nám. pánové odborníci na dpmb opravdu moc nevymysleli, ale stejně kromě 25, která jede aspoň kolem Anthroposu to budou mít lidi z zast. Pisárecké (Ant. Procházky) do Pisárek dost daleko, tu dopravu do Kohoutek fakt vymýšlel nějaký ....

To mě vždycky přijde těch dopraváků strašně líto, protože celý rok se vymýšlí, připravuje, kohoutovická radnice dělá ankety v místním zpravodaji, průzkumy, hádají se s DPmB, prosazují svoji variantu a výsledek? Odborníci to moc nevymysleli, to vymýšlel fakt nějaký .....


Zakladni paradigma, z ktereho musime vychazet je, ze radnice v Kohoutovicich a Liskovci chteli jednu linku na Mendlak pro Liskovec a druhou pro Kohoutovice. Navic myslim Kohoutovice chteli linku, ktera obslouzi i Libusino udoli ...

... a pak uz s tim nic moc lepsiho nevymyslis :roll:


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
pd píše:
No jo přestoupit...
... jedna linka by vozila vzduch, druhá by byla pěkně natřísknutá...
To znamená, že se na České ve směru z Veveří budou vždycky sjíždět


Pokud prohodis 11 a 13, a zajistis navaznost z 11 -> 13, tak nutne padne navaznost 13 -> 11 a zhorsis pro nektere lidi interval.

A soucasny system zajistuje prave bezproblemovy interval 5 minut v obou relacich.

Muj navrh je zrusit 13, 9 do Julianova a 12 v problemovych hodinach jeste v kratsim intervalu nez jezdi dnes 12+13 (3-4 min). (kazdy 2 spoj na technicke muzeum) Tim se zvysi kapacita v relaci (nejen) Ceska -> Nadrazi. (navic odjezdy budou na Ceske z jedne zastavky bez nutnosti prebihat na 4.
A jeste jako bonus Nadrazi - Komarov budou odjezdy z jedne zastavky.

A 4 by mela jet obema smery Rooseveltovou obema smery (mimo nadrazi), Zajisti relaci Ceska - Malinovskeho nam. - Cejl (dnes neexistuje) a taky odlehci 12 v useku Ceska - Nadrazi. (pokud by radnice povolila Svobodak, o cemz docela pochybuji, tak pak pres Svobodal)


Tajemny píše:
Dopravu v úseku Pisárky-Mendlovo nám. pánové odborníci na dpmb opravdu moc nevymysleli, ale stejně kromě 25, která jede aspoň kolem Anthroposu to budou mít lidi z zast. Pisárecké (Ant. Procházky) do Pisárek dost daleko, tu dopravu do Kohoutek fakt vymýšlel nějaký ....

To mě vždycky přijde těch dopraváků strašně líto, protože celý rok se vymýšlí, připravuje, kohoutovická radnice dělá ankety v místním zpravodaji, průzkumy, hádají se s DPmB, prosazují svoji variantu a výsledek? Odborníci to moc nevymysleli, to vymýšlel fakt nějaký .....


Ale taky by se mohl na d-5 snížit počet vozů,dnes jich tam je 17(ráno 19) tak asi na 15-16,řidči by se střídaly častěji nebo by dělali přestávky mimo konečné a kapacita by se hned posílila a ještě by se ušetřily vozy.
Tak jako teď na d-8,kde je kvůli prázdninovým výlukám jen 15 vozů(NORMÁLNĚ 18).Vozy na d-5 bych použil z d-3(11) a pak některý sóla z d-4 a 10(kde už na stoprocentně nebudou),z těchto linek by se dalo ušetřit tak 6-7 sól(tj.3-4 soupravy),uvolněný K2 bych pak dal na d-4 a samozřejmě d-10.

Tyristorový vozy:na d-5 by mohly jezdit 2xT6 a T3(Progress,TV1,TV8 ap.) z Medlánek i Pisárek. sOU NA TRASE D-5 NĚKDE PROBLÉMY S NÁSTUPIŠTI JAKO BYLY NA bYSTRCKÉ TRATI?

d-7 dát do Pisárek(posila d-1 a přímý spojení Hlinek s Českou),K2,o víkendech-1xT.

d-10 vést do Lískovce v prac.dny od 5 do 19.30 h,některý spoje ukončit na Geislerove.


ad VS: už jsem to s tou měnírnou slyšel (a četl) na více místech, ale nějak se mi to nezdá. Kdyby se na linkách do Lískovce nasadily jenom tyristorové vozy, tak by to měnírna snad utáhla, ne? Někde jsem četl, že je problém ve smyčce Štefánikova čtvrť, že se tam vejdou jenom dvě soupravy.


No jo přestoupit... předpokládejme pro linky 3, 11, 12 a 13 interval 10 minut, což je většinu pracovního dne. Takže jízdní řády linek 3 a 13 z Komína by měly být sestavené tak, aby interval mezi nimi byl 5+5 minut, 4+6 v nejhorším, 3+7 by už bylo na nic - jedna linka by vozila vzduch, druhá by byla pěkně natřísknutá... Stejně tak mezi linkami 11 a 12 z Králova Pole by mělo být 5+5. A taky by měl podobně rovnoměrný interval vyjít mezi 11 a 12 z České na nádraží a taky mezi 3 a 13 z České na Jugoslávskou.
To znamená, že se na České ve směru z Veveří budou vždycky sjíždět (tak v intervalu +- minuta) linky 3 a 12 a za zhruba 5 minut linky 11 a 13. No a problém je v tom, že nejde zajistit, aby linka 11 přijížděla na Českou (resp. už na Konečného náměstí) o něco dřív než 13, tak aby se z 11 dalo přestoupit na 13 na nádraží. Takže bych vlastně musel 5 minut čekat na 12, která to bude muset odvézt jaksi navíc.
Možná až bude fungovat RIS a preference na křižovatkách, tak by se to sjíždění možná dalo zajistit. Nejlepší by ale bylo, kdyby jezdila 4 přes Českou a Svoboďák na nádraží, na ni by se rozložila část frekvence.


Tajemny píše:
Však ona ta d-7 do Bohunic mimo špičku je stejně zbytečná a ve špičce pouze na Švermovu, čili spíše jde o obsluhu jediné zastávky Běloruská, to je taky zbytečné. Klidně by se mohla odklonit do Pisárek. Dopravu v úseku Pisárky-Mendlovo nám. pánové odborníci na dpmb opravdu moc nevymysleli, ale stejně kromě 25, která jede aspoň kolem Anthroposu to budou mít lidi z zast. Pisárecké (Ant. Procházky) do Pisárek dost daleko, tu dopravu do Kohoutek fakt vymýšlel nějaký ....

Prohození linek 11 a 12 možné není z důvodu velké poptávky v úseku Hlavní nádraží-Červinkova kvůli VUT a kolejím. d-13 by to s svým 10min. intervalem sotva zvládla.

Totožné trasy dvojice linek je u tramvají asi proto, aby v tomto úseku mohl být interval 5 minut, 10 minut nikdo čekat nebude.


Poptávka je tak z Červinkovy na Čáru, dál si pak někteří páni studenti v jedenáctce mohou k Nádru přestoupit. Nebo ne?


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Tajemny píše:
Však ona ta d-7 do Bohunic mimo špičku je stejně zbytečná a ve špičce pouze na Švermovu, čili spíše jde o obsluhu jediné zastávky Běloruská, to je taky zbytečné. Klidně by se mohla odklonit do Pisárek. Dopravu v úseku Pisárky-Mendlovo nám. pánové odborníci na dpmb opravdu moc nevymysleli, ale stejně kromě 25, která jede aspoň kolem Anthroposu to budou mít lidi z zast. Pisárecké (Ant. Procházky) do Pisárek dost daleko, tu dopravu do Kohoutek fakt vymýšlel nějaký ....

Jde o kompromis toho co je mozne, co prosadili (rozumej zamitli) na radnicich v Liskovci a Kohoutovicich (mimo jine mezi to patri linka z Kohoutovic pres Kamenny vrch) atd.

Citace:
Prohození linek 11 a 12 možné není z důvodu velké poptávky v úseku Hlavní nádraží-Červinkova kvůli VUT a kolejím. d-13 by to s svým 10min. intervalem sotva zvládla.

Totožné trasy dvojice linek je u tramvají asi proto, aby v tomto úseku mohl být interval 5 minut, 10 minut nikdo čekat nebude.


A presne to prestavuji linky 3 a 11 v useku Jugostavska - Komin.


Však ona ta d-7 do Bohunic mimo špičku je stejně zbytečná a ve špičce pouze na Švermovu, čili spíše jde o obsluhu jediné zastávky Běloruská, to je taky zbytečné. Klidně by se mohla odklonit do Pisárek. Dopravu v úseku Pisárky-Mendlovo nám. pánové odborníci na dpmb opravdu moc nevymysleli, ale stejně kromě 25, která jede aspoň kolem Anthroposu to budou mít lidi z zast. Pisárecké (Ant. Procházky) do Pisárek dost daleko, tu dopravu do Kohoutek fakt vymýšlel nějaký ....

Prohození linek 11 a 12 možné není z důvodu velké poptávky v úseku Hlavní nádraží-Červinkova kvůli VUT a kolejím. d-13 by to s svým 10min. intervalem sotva zvládla.

Totožné trasy dvojice linek je u tramvají asi proto, aby v tomto úseku mohl být interval 5 minut, 10 minut nikdo čekat nebude.


Fakt je že ta 10 nebude rovnocenná náhrada d-7 z Lískovce,když bude jezdit odpoledne jen 14.15-17.30h,naopak se stane eště víc zbytečnější.Vést d-7 do Pisárek by taky byl ten nejlepší nápad,ale i tak je to jěště nevyvážený a chtělo by to zásadnější reorganizaci.Navíc by ta d-7 v Pisárkách posílila d-1,tipuju že opravdu dost lidí z Kohoutek a Lískovce přecházet přes staveniště a přesedat na d-1 a na Mendláku na d-5/6/7 na Českou. Jenže to by se asi na tu d-5 musely dát 2xT,i když sem slyšel cosi o tpm že tam budou tak je to spíš omyl,protože kvůli problémům s měnírnou to zatím nepude asi příští rok.


Ne že bych byl až tak zasvěcený, ale jaksi oficiální zdůvodnění znělo v tom smyslu, že byla poměrně málo využívaná, zvlášť v úseku Stará Osada - Moravské nám. Využívanější byla vždycky víc dvojka z Osady na nádraží. Přeložením d-7 do Lískovce se posílilo spojení Česká - Mendlovo nám., kde to taky bylo docela potřeba. Fakt je, že když teď bude jezdit do Lískovce i 10, tak 7 na Švermovu je už úplně zbytečná, asi by stačilo 7 odklonit z Mendláku do Pisárek.

Souběžné linky jsou schválně, alespoň 3+11, 12+13 a 6+7, s 8 a 10 to jinak udělat nejde a s trolejbusy vesměs taky ne.

S výměnou 11 a 12 to nějak zdůvodnili, proč je to nerealizovatelné? Vůle asi chybí, co ale určitě nechybí, tak to je nechuť ke změnám.

Jinak taky můžete jezdit do Intersparu na Vídeňskou, s přestupem na České na 6 na zastávku Hluboká nebo i s 5 a 7 na Celní.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 09:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]