Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 35 z 105    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 105  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Tak abych déle nenapínal, je to ulice Trnitá rok 1992.
Pro přibližné porovnání jak to tam vypadá dneska: http://tkb-git.tramvajklub.info/www/fotky/12/1156.jpg

První místo Jenda. :applause: :applause: :applause:
Druhé místo J*M* :applause: :applause:
Třetí místo renek :applause:
Bramborová medaile Domis :-"

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Teď jsem nějakou dobu nebyl u počítače, ale pokud zde J*M* uvede nápovědu, má mé svolení.
Každopádně zítra ukončíme, už to dále nechci natahovat.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Je s podivem, kdybych to byl já, kdo by bez nápovědy (resp s 1 nápovědou) nechal tak dlouho tu viset otázku (za chvíli začne 14. den), už by se nějaký honza určitě ozval.
Aby to nebylo bráno jako nápověda, ale jako perlička, víte, že ...
... v onom domě s těmi zvláštními okny kdysi sídlil c. a k. ústav pro sluchově postižené?


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
J*M* píše:
Otázka tu visí už desátý den a asi se moc lidí nechytá, nápověda skoupá, tak bych si dovolil troškou historie přispět, abych kapánek znalcům historie napověděl...
Neměl by o nápovědách atd. spíše rozhodovat autor hádanky?

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Otázka tu visí už desátý den a asi se moc lidí nechytá, nápověda skoupá, tak bych si dovolil troškou historie přispět, abych kapánek znalcům historie napověděl.
Touto ulicí v "prehistorické" době, i když ten dům se zvláštními okny tam ještě asi nestál, dnes už taky nestojí, vedly koleje tramvaje, i když se po nich cestující nesvezli ...
Přeji všem úspěšnou odpověď.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
xcav8 píše:
Tak teď po dlouhé době něco mladšího, poznáte kde to bylo?


Posledních pár dnů nic, takže malá nápověda, tato ulice je kousek od Hlavního nádraží.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Sice soutěžní otázka stále běží, tak ji trochu připomenu, snad xcav8 nebude mít nic proti.

Připomenu ji doplněním mé odpovědi k otázce od chat-maniac, který se ptal na zastřešení na viaduktu, pohled na zastřešený peron
Příloha:
peron.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Zatím jen 2 hádající, oba dobře.
Je to hodně těžké?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Děkuji. e_smile

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Detektivové se nesnažili, jediný pokus o vysvětlení byl mimo, tak abychom nenarušovali regulérní otázku, ukončuji otázku mimo soutěž.

V letech elektrifikace brněnské kolejové MHD bylo "nebíčko" zadrátované více než dnes vzdušným vedením telefonů, telegrafů, rozvodů elektřiny, atd ... Aby při přetržení takového vedení v místě křížení s trolejí nedošlo ke styku s trakčním napětím (tehdy snad 550 V) a tím po síti telefonů, telegrafů, rozvodů elektřiny, atd... nedošlo k ohrožení uživatelů těchto sítí, proto se na trolej v místech křížení s jiným vedením instalovaly dřevěné lišty, které tomu měly zabránit. Později toto mizí, asi se změnily technické normy

Konec narušování otázky od xcav8, od teď odpovídejte výhradně pomoci SZ na otázku od xcav8


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
mechoš - na snímku je vidět, že to je jen na části troleje, ne souvislý úsek, takže analogie s dnešním používáním trolejových drátů různých průřezu nesedí, nehledě na to, že rozdíl nejslabší a nejsilnější troleje by na snímku nebyl tak markantní


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
J*M* píše:
Nerad bych narušoval probíhající otázku kolegy xcav8, ale rád bych připomenul, že před položením otázky jsem znalce požádal o osvětlení problému nestejně "tlusté" troleje. Nikoho nic nenapadá, dáte se podat?


V současnosti (pokud je mi známo) se tlusté troleje používají do kopců kde je předpoklad většího odběru (hlavně u šalin - jak je to u těch věcí s tykadlama a gumovejma nožičkama nevím )...

nemůže to být něco podobného ?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nerad bych narušoval probíhající otázku kolegy xcav8, ale rád bych připomenul, že před položením otázky jsem znalce požádal o osvětlení problému nestejně "tlusté" troleje. Nikoho nic nenapadá, dáte se podat?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Perón byl zastřešen, kolejiště na viaduktu ne.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Ještě k předešlé otázce: viadukt byl původně zastřešen? :shock:

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Tak teď po dlouhé době něco mladšího, poznáte kde to bylo?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Bystré oko jistě na snímku z minulé otázky (nebo v některé jiné otázce) zaregistrovalo, že trolej jakoby byla zhotovena z dvou materiálů nestejných průřezů, viz následující obrázek
Příloha:
had 0246d.jpg

podá nám někdo vysvětlení, o co se to jedná?

Vysvětlení podejte v tématu, není třeba SZ, není soutěžní otázka. Detektivové, snažte se!!!


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Pro dovysvětlení minulé otázky ještě jeden pohled, pohled z budovy StEGu na stanoviště fotografa (snímek pravděpodobně ze stejné doby)
Příloha:
had 0246c.jpg

Výřez ze snímku z fondu Muzea města Brna


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Fórum mi už neumožnilo doplnit zapomenuté:

Použitý snímek pro otázku je výřez ze snímku ze sbírek Muzea města Brna


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Včera v podvečer jeden pokus, a od té doby nic, i zájem prohlédnout poslední nápovědu už nulový, tak cca po 33 hodinách od poslední nápovědy otázku ukončím. Přišlo 9 odpovědí, viadukt v pozadí poznali všichni, s ostatním to už nebylo slavné.

Správně odpověděli:
Philip (místo), Duš (místo a souprava), chat-maniac (místo), Richie (místo), h8crew (místo a vlek), Fantomas (místo a souprava, + velmi široká datace), b1 (místo) a dva (Fafner a Mogul), kteří poznali v pozadí viadukt a část nádražní budovy, s místem si ale nebyli jisti

Správná odpověď:
Pohled z dnešní ulice Bašty před hotelem Padowetz přes dnešní zastávku Hlavní nádraží směrem k tehdy zastřešenému perónu na viaduktu - viz stejný pohled dnes
Na snímku jede na "bílé" lince směrem do Králova Pole souprava složená z motorového vozu mv2 z roku 1903 (vůz má zakryté plošiny a nestejně široká okna v bočnici) a vlečného vozu vv1 ev.č. 62 z roku 1900.
K dataci - snímek z přibližně stejného místa z roku 1901, koleje již v pohledu fotografa vlevo od stromořadí a postavená trať do dnešní Masarykové
Příloha:
had 0246b.jpg

Na soutěžním snímku je v pozadí vidět stavební činnost na přístavbě nádraží v souvislosti s vybudováním nové odbavovací haly (postavena 1904) a souprava ještě není přebarvena na červenobílo (po roce 1905 začalo přebarvování) a mv již nemá směrové cedule na střeše, ale pod okny (v druhé polovině roku 1904 se cedule začaly přesouvat pod okna). Z toho vyplývá, že datace by měla být - konec roku 1904 - začátek 1905

Všem zúčastněným děkuji a úspěšným gratuluji :applause:

Uvolňuji pro další otázku


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Cca před hodinou přišel další jeden pokus na místo, po kterém jsem se rozhodl ještě napovědět. Na snímku je před domem vlevo dvoukolejná trať, o které se dá říci, že je tam dodnes. To se nedá říci o uvedeném domě, dnes místo něho z větší části prostranství (chodník i komunikace s přechodem). Na domě poutač na holičství, ale v onom domě holičství není, poutač láká potenciální zákazníky do jiného místa, než je na snímku. Ono holičství bylo v domě, který stál na bližším rohu od nádraží na rohu Josefské a Masarykovy, dnes tam stojí jiný dům.

Z důvodu tak pozdní nápovědy termín ukončení min o 24 hod prodloužen oproti zvykům


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Od poslední odpovědi uplynulo 63 hod a nikdo, ani žádost o nápovědu. Místo nápovědy snímek
Příloha:
had 0246a.jpg

výřez místa v pozadí, které by mohlo napovědět váhajícím místo a bádajícím nad datací, činnost na snímku napovědět k její určení


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ve středu jeden správný pokus na místo, dál nic, tak se jenom připomínám ...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Otázku si prohlédlo cca 70 členů, odpovědělo 6, místo poznali všichni, soupravu 2 (motorový vůz je špatně určitelný, měl jsem sám problém určit, dle oken v bočnici jde vůz určit) a datace se moc nedaří, zhruba lze určit dle stavu soupravy, přesně podle činnosti na snímku zachycené. Úspěšné bádání!


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Návštěvnost tohoto tématu je, tak zkusím i přes "okurkovou sezónu" novou otázku. Tentokrát i s tramvajemi, otázka kde, co a kdy?

Poznáte ?

Odpovědi prosím přes SZ
Příloha:
had 0246.jpg

Přeji všem úspěšné bádání

PS Už tradičně prosím o jasné odpovědi a upozorňuji, že odpovědi typu "Komárov" neberu !


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2603 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 105  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Mouka a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 lis 2024 09:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]