Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 5    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Správně, obě zásuvky jsou v sérii, k nim je paralerně záskokový odpor, v případě nedovření kterékoli zásuvky je obvod při brzdění uzavřen přes záskokový odpor, v případě, že záskokový odpor nefunkční, vůz nebrzdí eldynamicky. V případě, že připojen vlek a je nedovřená druhá zásuvka, tak vlek nebrzdí, proud jde jen přes záskokový odpor a brzdí jen motor, v případě, že zásuvka nedovřena a odpor nefunkční, tak nebrzdí celá souprava, v případě, že nefunkční odpor a druhá zásuvka dovřená, tak souprava brzdí normálně


Naposledy upravil J*M* dne 24 črc 2013 21:11, celkově upraveno 2

Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Bylo mi pracovnikem technickeho muzea receno, ze pokud neni za vozem vlek, ze se brzdovy proud zavira pres viko zasuvky. Ten zaskokovy odpor o kterem pisete je tam aby vuz vubec brzdil, kdyby byla omylem zasuvka otevrena nebo jinak poskzena. Tak predpokladam, ze ten odpor je paralerne k ty zasuvce.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jediná možnost, jak by se zkratovací brzdová zásuvka dala provozem teoreticky poškodit, je případ přechodového odporu v zásuvce, brzdový proud při jízdě bez vlečňáku teče záskokovým odporem, ten se přehříváním a otřesy při nouzovém brzdění přepálí, motory jsou plně nabuzené, takže vyvíjejí dostatečný proud, že dojde k přeskoku. V případě vzniku svaru v místě přechodového odporu, tak vůz normálně brzdí, protože přechodový odpor svarem překlenut a není důvod k vyhoření, dojde-li jen natažení oblouku nebo otřesy k přerušení svaru, vůz po znovu uvedení brzdy do činnosti nebrzdí, motory nevyvinou dostatečný proud k přeskoku a svému nabuzení.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Díky za lekci z z elektrotechniky, jenomže o paralerním zapojení nemůže být řeč, to nastane až po přeskoku přes přechoďák, a k tomu nevidím důvod, aby proud tekl zkratovací zásuvkou, kde k uzavření obvodu je nutný přeskok, když obvod je již uzavřený přes záskokový odpor, to by musela být hodnota odporu tak vysoká, že by si brouci elektřáci hledali snadnější cestu. A to v případě záskokového odporu určitě není.
Proč k tomu došlo to nevím, to je pro mě záhada, otec dělal od roku 1945 do roku 1971, kdy odešel do důchodu, elektrikářskou na dvouosých vozech v Pisárkách, mimo malého extempore na vozech T2, kdy byl na ně zaškolen a pak zaškoloval vozovenský v Medlánkách, nikdy jsem o něčem takovém od něho neslyšel. Sám jsem ze šrotovaných vozů a vraků pro muzeum demontoval brzdové zásuvky, a ani jedna nebyla poškozená.


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
J*M* píše:
Kari beru, je vypálená, ale neberu vysvětlení. Je potřeba si uvědomit, že brouci elektřáci chodí cestou nejmenšího odporu, takže nevidím důvod, aby proráželi přechodový odpor ve zkratovací brzdové zásuvce, když mohou pohodlně přes záskokový odpor (je-li v pořádku).

Rika vam neco vzorecek R=(R1*R2)/(R1+R2)? Paralerni razeni odporu. Uz na druhym stupni ZS se uci, ze celkovy proud co tece paralernima odporama je roven souctu proudu tekouci jednotlivyma odporama. Takze si proud elektronu nevybira nejmensi odpor, ale rozdeluje se mezi jednotlivy odpory. Tam ho tece vic, tam min. Prosim, priste nepoucujte cloveka, co ma maturitu z elektrotechniky a 8 let pracuje jako elektromechanik.
A jak podle vas doslo teda k vyhoreni zasuvky?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Kari beru, je vypálená, ale neberu vysvětlení. Je potřeba si uvědomit, že brouci elektřáci chodí cestou nejmenšího odporu, takže nevidím důvod, aby proráželi přechodový odpor ve zkratovací brzdové zásuvce, když mohou pohodlně přes záskokový odpor (je-li v pořádku). Není-li v pořádku, tak vůz nezačne brzdit, protože nevznikne obvod pro průchod proudu, aby se mohly nabudit motory, díky tomu přechodovému odporu. Zbytky magnetismu v jádrech cívek nevyrobí dostatečný proud na proražení přechodového odporu, ani kdyby řidič otočil klikou na nejvyšší stupeň eldynamický brzdy. Jinak poškození trvalým oteplováním nepřipadá v úvahu, protože proud přes zásuvku prochází jen v době použití eldynamické brzdy a to ještě ten proud není tak veliký, roste skokově až sice na možných cca 150A, ale to je jen pár vteřin a navíc pří nouzovém brzdění z větší rychlosti, kdy motory jsou ve zkratu při posledním stupni brzdy, při jiných stupních motory jsou buzeny méně a zásuvkou protéká menší proud, protože obvod buzení je regulován odřazováním jízdních odporů sloužících k regulování eldynmické brzdy


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
J*M* píše:
Jenda - nejsem sice elektrikář, ale trochu tomu rozumím, napálení kontaktů může vzniknout tam, kde vznikne oblouk, což v systému brzdění nemůže nastat, je-li v pořádku záskokový odpor, tak brzdový proud při rozpojení kontaktu prochází jim, není-li v pořádku, tak tramvaj přestane eldynamicky brzdit a proud se žádný nevytváří. Napálit kontakty v zásuvce by tak mohl někdo, kdo by si na ně posvítil autogenem

Je vypálená. Stačí aby tam byl větší přechodový odpor a proud se rozdělí jak do toho odporu, tak do zásuvky. A jak je v zásuvce ten přechoďák, tak se hřeje a hřeje až se dohřeje.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jenda - nejsem sice elektrikář, ale trochu tomu rozumím, napálení kontaktů může vzniknout tam, kde vznikne oblouk, což v systému brzdění nemůže nastat, je-li v pořádku záskokový odpor, tak brzdový proud při rozpojení kontaktu prochází jim, není-li v pořádku, tak tramvaj přestane eldynamicky brzdit a proud se žádný nevytváří. Napálit kontakty v zásuvce by tak mohl někdo, kdo by si na ně posvítil autogenem


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
J*M*: Ano, 99 je údajně odstavena kvůli vypálení brzdové zásuvky.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
276
21 bře 2013 23:13
J*M* píše:
To jsem ještě neslyšel, za celou dobu provozu dvouosých vozů s tímto typem brzdové zásuvky nebyl z důvodu "vypálené kolíky v brzdových zásuvkách" odstaven ani jeden vůz. Co je to za kravinu?

Já jsem si to nevymyslel jenom říkám to co jsem se dozvěděl od řidičů.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
servac píše:
Asi celkem dlouho, slyšel jsem že 99 má vypálené kolíky v brzdových zásuvkách a shánějí se nový kolíky.

To jsem ještě neslyšel, za celou dobu provozu dvouosých vozů s tímto typem brzdové zásuvky nebyl z důvodu "vypálené kolíky v brzdových zásuvkách" odstaven ani jeden vůz. Co je to za kravinu?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 111 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]