Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 43 z 142    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Naxashi: A od koho bychom je měli dostat?


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Eda: Upřímně? Měli bychom dostat prachy na rozšíření několika tratí, na vyřešení smyčky v Líšni, na novou vozovnu pro velkokapacitní vozy a přibližně tak na 40 4článkových 15T nebo 7článkových 26T, nebo něčeho, co je prostě 100% LF a má 45 m. A to nemluvím ani o nutných opravách trati.
A je mi jasný, že tady všichni zase budou říkat, jak je to nereálný atd., ale to je mi vcelku jedno. Já to vím taky. Nicméně, pointa je spíš v tom, že to prostě je potřeba.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Richie: Ale to, co popisuješ, je novější (resp. méně stará) série E2, která jezdí ve Vídni. To v Maďarsku je starší série E1, která výklopný schod nemá a digitální transparenty se do nich ve Vídni taky nemontují. (Narozdíl třeba od Krakova, kde tyto vídeňské ojetiny E1 byly modernizovány a doplněny i těmi transparenty)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Taky jsme přece dostali půl miliardy na nové tramvaje. Těch peněz není nekonečno :-)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
OK, a proč něco takovýho nejde do trochu většího města, třeba Brna, na výstavbu kolejí a nákup nových šalin, abychom mohli sešrotovat tu armádu vraků, co tady jezdí?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jako obvykle, vetsina jde z eurofondu...


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Mně spíš přijde zajímavý, že do tak malýho provozu se kupuje 31 nových 100% LF šalin. Kde na to vzali?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6349
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
...a kromě toho taky nehospodárnou odporovou výzbroj.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Zajímavý, že Maďaři koupí kvalitnější šaliny jak my (vyveďte mě z omylu případně, ale tyhlety starý Vídeňský vozy mně přindou hodně dobrý - mají všecko co je potřeba kromě nízkopodlažnosti - dobrý sedačky, vlečňáky, a hlavně ty výsuvný schůdky, to je hodně dobrá věc pro důchodce a invalidy. A hlavně jsou fakt hezký, škoda, že v posledních letech jim už i v jinak konzervativní Vídni začínají dávat transparenty... :sad:

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Datel píše:
tak se na trati po rekonstrukci vyskytují některé zastávky s vnitřním nástupištěm mezi kolejemi.

Aha, na tento fenomén, který znám z Budapešti, jsem nepomyslel. Díky za objasnění.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
b1: Datel byl rychlejší, já bych jen dodal, že linka 2 je v provozu jen v pracovní dny mimo prázdniny. Vlečné vozy jsou odstaveny a do pravidelného provozu nezasahují.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
b1: Ano je to tak. KT8 na lince 1 a ex-Vídně na lince 2. I když je již linka 1 nyní ukončena na obou stranách smyčkami (dříve končila úvraťově), tak se na trati po rekonstrukci vyskytují některé zastávky s vnitřním nástupištěm mezi kolejemi. Což minimálně vyžaduje jednosměrné vozy s dveřmi na obou stranách.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Když už jsme off-topic (snad to bude přesunuto do správné sekce)...

Jak je to s vypravením tramvají v Miškovci (mluvme česky)? Co jsem viděl fotky, tak KT8 jsou jen na lince 1 a ex-Vídně jen na lince 2, je to tak? Je na lince 1 potřeba obousměrných vozů?


Offline
820
25 led 2006 09:46
Ve stanici lze řidit sled vlaků - tedy předjíždět a křižovat.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Však říkám, toť teorie ze školy. Praxe je samozřejmě jinde. Vždycky. :-)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6349
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Richie píše:
...zatímco zastávka je bez výhybek, je to tedy místo, kde nejde otáčet vlaky. Tolik z železniční teorie :lol:


Ale jde. Například Bohutice, Velké Meziříčí zastávka nebo Pitín zastávka sarcastic

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Tady je tedy plevele, tak trochu přidám, budu trochu oponovat, v maďarštině existuje i slovo hajóállomás - přístaviště, nástup na loď, pro přístav jiné pojmenování. Nemohu souhlasit s tou zastávkou, stačí se podívat na netu na pohlednice, na kterých budova nádraží z ulice, nebo i ze strany kolejiště s krytými perony, a je tam napsán název nádráží a slovo vasútállomás

Prosím admina o promazání a přesun do tématu, k tomu vhodnějšímu. Díky


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Přesněji vzato, rozdíl mezi stanicí a zastávku je v tom, že stanice je dopravna ("Železniční stanice je dopravna s kolejovým rozvětvením určená pro řízení sledu vlaků, odbavování cestujících a (nebo) nákladu. (wiki)), zatímco zastávka je bez výhybek, je to tedy místo, kde nejde otáčet vlaky. Tolik z železniční teorie :lol:

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Já bych řekl, že rozdíl bude podobný jako v češtině mezi zastávkou a stanicí.
Příklad z Budapešti:
Zugló vasútállomás - zastávka, kde je jen peron, střecha a prakticky nic víc (fakticky jen zastávka)
Keleti pályaudvar - v podstatě hlavní nádraží pro dálkové vlaky (s mnoha kolejemi) s velkou nádražní budovou (prostě velká stanice)


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Neprovozní KT8D5 v Miškolci je e.č.: 213

http://transphoto.ru/vehicle/116312/


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
pályaudvar = nádraží
állomás = stanice
vasútállomás = železniční stanice
vegállomás = konečná stanice
rendőrség állomás = policejní stanice

Na těchto příkladech je naprosto zřejmý význam jednotlivých maďarských slovíček.

edit: zolex byl rychlejší, ale pro názornost to mazat nebudu


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Môžem poradiť aj ja, keďže som Maďar biggrin

Állomás znamená stanice, pályaudvar je nádraží ;-)

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Naposledy upravil zolex dne 08 črc 2013 21:59, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
V tom případě poradí slovník jménem wikipedie :wink:
Vasútállomás by mohlo znamenat v překladu "železniční stanice", vasút je maďarsky železnice.
Pályaudvar bude spíše to nádraží ve smyslu budovy.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ano, je to zkratka pro palyaudvar, mělo by se to překládat jako nádraží, i když pro nádraží používají i slůvko állomás, jaký je v tom rozdíl, nevím


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Když už jsme v Maďarsku, to PU znamená nádraží? Viděl jsem to i v Budapešti.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 12:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]