Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 81    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 81  Další
Autor Zpráva
Offline
520
03 dub 2006 14:42
Já mám taky v peněžence některý jízdenky i několik let, protože jsem si koupil počet zón, který jinak nepoužívám, a spoj pak např. nejel. A za kombinaci dvou jízdenek je trest smrti. A když se na začátku kteréhosi nového tarifu jízdenky vyměňovaly, nic jsem nevyměnil, protože "ta jízdenka je už moc stará a já to tady v systému nemám, takže to nejde, musíte ji projet".
Tím neobhajuju konkrétní popsaný případ, který neznám.
Nejlepší by bylo zavést platnost stejně jako u nových známek: Čas+zóny, bez ohledu na cenu, za kterou to kdy kdo koupil ;)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Že se ještě dnes něko pokusí cvaknout jízdenku za 18 Kč, jsem nečekal. A že bude cvaknutá poprvé, už vůbec ne. Naproti tomu, že bude dotyčný držkovat, když jsem mu ji zabavil, jsem očekával od první chvíle. Málem jeho vztek, že jsem mu (jeho slovy) ukradl jeho majetek, odnesl strojek, ale měl nad ním navrch i on. Zajímalo by mě, jak moc si pomohl, když se v Rajhradě vydal na vlak.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Přesně tak, to žádnej terminál tam není. Ale díky své poloze tam ten přestup prostě být musí, ikdyž na provizorních zastávkách bez zálivu. Zde jsou ty zálivy opravdu potřeba, protože čekající 151 (v obou směrech) blokuje vjezd do křižovatky. Navíc chodníky jsou tu extrémně úzké. Už dávno se tam ty zálivy co nejblíž křižovatce měly udělat, ale tady se zbytečně čeká na kruháč, který bude bůhvíkdy.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Jenže tam je problém, že tam žádnej uzel není vybudovanej. Výhledově by to měl vyřešit kruhový objezd s vybudováním zálivů a spojovacích chodníků

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
No jo, ale jak tady chcete udělat rozumnej IDS uzel?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Domis píše:
.... debilně vytvořený přestupní uzel, kde je opravdu odevšud všude špatně vidět, ...

Tohle je opravdu asi nejblbější přestupní uzel, který jsem v IDS viděl. Vypadá to, že zde bohužel zvítězila cena nad použitelností.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Dneska jsem viděl docela zajímavou situaci, sice se to týká řidičů, ale nevadí.

V Bedřichovicích v 15:26 čeká na přípoj od Podolí 702 směrem do Brna. Nejmenovaná řidička však byla najetá za křižovatkou až u označníku, tudíž jen stěží mohla vidět přijíždějící přípoj.

A přípoj od Podolí skutečně vzápětí přijel, nicméně řidič zastavil hned u označníku, daleko od křižovatky a přes roh čekající 702 patrně neviděl. Nevím, jestli tam jel poprvé, ale obvykle si řidiči najedou do křižovatky tak, aby na druhou zastávku viděli.

A tak čekali oba dva. Řidičce nebylo ani divný, že ze za rohem stojící 151 přestoupila jedna cestující a čekala dále. Čekal jsem na svůj bus na protějším konci křižovatky, snažil jsem se máváním a posunky řidiče 151 a následně i 702 nějak informovat, ať už konečně jedou. Řidič 151 mě však asi ignoroval a stále vyhlížel na kopci 702ku od Tvarožné, tak jsem to vzdal.

Situace se změnila až po několika minutách, až přijela od Mokré 701. Řidička 702 čekání vzdala a odjela, a řidič 151 znejistěl, když poznal, že to stejně není jeho přípoj a následně taky odjel. Tak si oba dva řidiči ujeli po několika minutách čekání, aniž by se viděli. :applause:

Přestože částečnou vinu na tom má debilně vytvořený přestupní uzel, kde je opravdu odevšud všude špatně vidět, toto bylo dost tragikomické. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Hlášení o trase je vždy automaticky zadáno již ve službě.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Doufám, že se to hlášení o jiné variantě trasy přehrává automaticky, jinak bych si nedokázal vysvětlit, že na Přívratě každý večer ručně pouštějí nepřeslechnutelné hlášení o tom, že "vůz jede přes zastávku Vychodilova"


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
To je možný, ale kolik jich tramvají nikdy nejelo? Přijeli vždy do Brna na hlavní a pokračovali po Brně pěšky, buď potřebovali na úřad do centra, to spojili s prohlídkou výloh, nebo na nákup do Teska. Teď je nezodpovědné dráhy nutí se naučit cestovat tramvají, dosud byli rádi, že se naučili jezdit autobusem a v nouzi dokonce vlakem.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
J*M*: jenže tu do města jezdí lidé, kteří tam jezdí pravidelně, byť teď nemohou přes hlavas; tak jezdí přes Kr. pole.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Alanis & spol - Nevím, co je zvláštního na těch historkách, nám, co pamatují veletrhy, kdy do Brna přijelo skoro 3/4 tehdejší republiky, to ani zvláštní nepřijde, lont přijel do "velkoměsta" (a byl jak Alenka v říší divů), nic nového pod sluncem. K tazatelům - vždy byli lidi, kteří ničemu nevěřili, vše min 3x ověřovali, i když dopředu znali odpověď. Prvně si pečlivě prostudovali jízdní řád (klidně nechali ujet spoj), pak čelní orientaci na spoji, pak pro sichr i tu boční a nakonec dali dotaz na řidiče. Některé báby ještě, když se usadili, tak se snažili na toto téma ještě začít hovor se spolucestujícími, sichr je sichr, co kdyby. Asi byli vychováni, že dopraváci jsou nezodpovědná pakáž neobracející cedule, která je ze zlomyslnosti odveze na opačnou stranu, než mají namířeno


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Alanis: Skvělý, piš klidně víc. Lidi jsou fakt neskutečný hovada. Obdivuju ty, co dokážou dělat takovouhle informátorskou práci a nepozabíjet je. Kdybych to měl dělat já, musel bych mít v ruce asi tak 8 hlavňový minugun a za sebou kamion nábojů. K tomu schopnost vyvolat myšlenkou hologram, abych mohl patřičně znázornit svoje rady. A ještě asi i schopnost vidět jim do hlavy, abych se doopravdy dostal k tomu, co chtějí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Cracatit: Jak to přesně funguje, to nevím. Ale předpokládám, že když člověk zadá do palubního počítače službu a kurz, tak palubák už ví, která hlášení použít a řidič nic už ručně zadávat nemusí. Ručně se zadávají jen mimořádné události např. porucha, odklon apod., s kterými nešlo počítat při programování palubáku.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Cracatit: předpokládám, že pokud má vůz zadanou trasu do VH, přehraje se to automaticky.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Alanis: jen dodám, že je fajn, když některý řidiče napadne hlášení per huba přímo přes repráky na palubě/ven, jednou mi takhle moc pomohla paní řidička, když jí v K2 na čtyřce chcíply tabla, se mě zeptala, kam jedu, zahlásila "Malinovského náměstí příští zastávka Česká" a bylo to. Už je to dýl, tehdy se jezdilo čtyřkou jako dnešní jedenáctkou, tj. přímo kolem Janáčkova divadla a hned na Českou. Tak mi to tahle historka připomněla. Chci se v té souvislosti zeptat, když jede 25 místo na Starou osadu do Husovic do vozovny, to hlášení ven, že "Vůz jede směr Vozovna Husovice" musí zadat řidič, nebo se to dělá nějak dálkově, že se hláška přehraje v určitý čas pro určité vozy? Jen tak by mě to zajímalo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
alanis:super, cetl sem cele, bohuzel takovi lidi jsou....


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Moc pěkné, pobavilo :)


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Cestovní klasika v Brně, jak tak čtu storry z Kr. pole, ale jo, i přes dlouhý příspěvek jsem se docela zasmál.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Dělám teď v krpoli třetím týdnem dispečera Kordisu a musím konstatovat, že za tu dobu jsem přišel o veškeré iluze o inteligenci cestujících.

Zažívám několikrát za den, kdy lidé z vlaku postupují směrem ke smyčce, protože tam stojí první tramvaj, kterou vidí a jsou schopní do ní i nastoupit. Nevím jestli jim nepříjde divné, že se musí potácet skrz štěrk, že tam není žádné nástupiště, značka, nebo cokoliv připomínajícího zastávku. A to že většina lidí postupuje úplně jiným směrem jim taky nevadí.

Pak je tu situace, kdy jdou sice správným směrem, bohužel na zastávce zrovna stojí 6ka jedoucí do smyčky... Chápu, že si určitě nemohli všimnout toho obřího nápisu na tablech, který jim říká, ať nenastupují, ale že jim nedochází ani to, že když se kouknou po směru jízdy, že tam je smyčka a v ní štrůdl šalin, případně že v té šalině sedí sami...

Kačena, to je kapitola sama o sobě. Někteří by byli schopní protlačit kočárek krajními 3 článkovými dveřmi, ikdyž jim tam překáží kabina. A ty pohledy, co na Vás lidi házejí, když jim řeknete, že v prostředních dveřích je nízkopodlažní vstup (Pozor! Někteří jsou pak schopní jít hned do dalších dveří, protože jejich inteligence je diskvalifikuje z posouzení, kde se nachází prostřední dveře..). Další kámen úrazu kačeny, dveře na obou stránách. To si tak člověk stojí z pravé strany šaliny, připraven dát řidiči návěst vzdálit a co neslyší, nadávky, jaký je řidič ................, proč mu neotevře dveře. Tak to člověk obejde a co tam nevidí, 5 lidí mačkajících zběsile tlačítko poptávky, zbarvených do ruda a chystajících se psát hromadnou žalobu na DPMB za to, jaká hovada DPMB zaměstnává.

Další věc, dobíhání. Na většinu vlaků je zřízena posílená 6ka, která jezdí jen na Nové Sady, bohužel, 3 minuty před odjezdem posilové linky jezdí ještě pravidelná, která má mnohdy velké problémy odjed na čas, protože lidé jak vidí na zastávce šalinu, tak zahazují berle a hole a stávají se z nich sportovci. Co hůř, na pravidelném odjezdu je z 99% pisárecká K2, což někdy vedlo k situaci, že z krpole odjížděla pravidelná s 2min spožděním, naprosto prasácky přelidněná K2 a minutu poté prázdná medlánecká posila (porsche/kačena). To jsem pak samozřejmě obdržel telefonát z DPMB, co to tam vyvádím...

Situaci jsem se snažil řešit aktivně, stoupl jsem si před lidi, vysvětlil jsem jim, že je zřízená posílová linka, že pojede za 2min, že je to nízkopodlažní vozidlo... Při troše štěstí na zastávce zůstalo 10 lidí, ve zbytku zavládl instikt šalina = nastoupit. Pak jsem se několikrát snažil zastavit lidi v nástupu tím, že jsem hlásal: "Ukončete prosím nástup, za 2 minuty odjíždí posilový nízkopodlažní vůz". S tímhle jsem už zaznamenal úspěch, ikdyž se našli tací co mě museli obejít a proskočit do zavírajících se dveří a tím celý proces odjezdu šaliny vrátit na začátek. Při jednom odjezdu byla situace tak špatná, že jsem na to rezignoval a jedna milá pisárecká řidička to vzala s humorem a do vnějšího rozhlasu začala opakovat, že tohle je poslední šalina v Brně.

Tak jsem si řekl, že když tak ti lidé rádi dobíhají, že je to vlastně taková brněnská sportovní disciplína, že jim to umožním. Nyní, když jede vlak na čas, pošlu řidiče pravidelné ze smyčky co nejpozději a až na konec nástupiště. Řidiče posilové šaliny bohužel musím vyhnat ze smyčky o 3 minuty dříve. Tím jsem docílil toho, že lidé z vlaku nastupují do té posilové, pravidelná odjíždí na čas s cestujícími, kteří již stáli na zastávce, připadně s těmi superrychlými sportovci z vlaku. Pak už stačí jen cestující upozornit na to, že šalina má víc, než jen jedny dveře.

Když pak někdy mám volnou chvilku, tak se pohybuji ve vestibulu nádražní budovy a snažím se poradit lidem. Rozhovor s jednou cestující:

Dobrý den, potřebujete poradit? / Ano, já potřebuji na vlak. / Paní, většina lidí tu potřebuje na vlak. / ...... Ale mě nezajímá většina. / Tak mi aspoň řekněte, na který vlak potřebujete, abych Vám mohl poradit. / To já nevím, já myslela, že mi to řeknete vy! / A můžu se zeptat kam jedete? / Do Tišnova. / Do Tišnova vám jede rychlík z prvního nástupiště v 33. minutu - bez poděkování odejde, za chvilku se vrací a začne mi nadávat / K čemu tu seš ubožáku, když radíš lidem špatně! / Prosím? / Já chtěla do Kuřimi a ty mě pošleš na vlak, který tam nezastavuje! / Paní, mě jste řekla, že chcete do Tišnova! / Však ano, ten vlak co zastavuje v Kuřimi jede do Tišnova! To by jste měl vědět, budu si na Vás stěžovat! - Mám v takové situaci povolení zabíjet? Radši jsem jí už na to nic neodpovídal.

Tahle situace je celkem běžná, pravidelně v 33. minutu odjíždí rychlík Krpole - Tišnov - Žďár - Havlbrod - Praha a v 36. minutu osobní vlak Modřice - Židenice - Krpole - Kuřim - Tišnov - Níhov. Jelikož je rychlík výchozí z Krpole, tak tam už nějakou chvilku před odjezdem čeká a mění se nástupiště, z kterého odjíždí podle toho, která kolej je volná. Nevím proč, ale většina lidí je tu zvyklá na otázku: "kam jedete?", odpovědět: "Tišnov" - ikdyž tam vůbec nejedou! A je jedno, jestli jedou do Žďáru, Prahy, Kuřimi, prostě jedou do Tišnova. To je pak těžké rychle poradit, když do Tišnova to jezdí ze všech třech nástupišť.

Pak je tu skupina cestujících, kteří zásadně nepotřebují poradit, protože si informace našli na internetu. Pak jen sledují ze špatného nástupiště odjezd toho vlaku, případně minutu před odjezdem přebíhají z jednoho nástupiště na druhé. A korunku tomu dodává absence linky R3 ve výlukovém letáku. To jsou pak někteří schopní se s váma hádat, že rychlíky z krpole nejezdí, ikdyž zrovna jeden rychlík za Váma stojí.

Mohl bych napsat ještě 3x více, ale už teď pochybuji, že to někdo přečetl celé až do konce, tak to radši zavčas utnu. Za gramatické chyby se omlouvám, přečetl jsem to po sobě jen jednou.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Hučení je hučení:-)


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Dnes ráno jeden tragéd v Mokré hoře při jízdě na rozjezd ve 3.00 - nastoupil s mladou opravdu hezkou slečnou, která, ač to původně vypadalo, že k němu patří, už měla jeho oblbování na zastávce až po krk. Odsedla si dál (na dvojku u prvních dveří) a on žoviálně na mě, jestli jedu do Medlánek.
Ovšem to nejlepší teprve přišlo před Kronovou - tragéd hlásí: "Já nejsu úchyl, tak proč mě nechcete?!" biggrin sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
peno píše:
znovu to zkusila na Úvozu.

Už mě to nedovolí opravit, takže aspoň takhle, ne na Úvozu, ale samozřejmě na Obilním trhu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Zase, aniž bych chtěl vyvolávat zbytečné vášně, magoři jsou bohužel i mezi řidiči. Pamatuji před pár lety na x4, kdy chtěla na náhradní zastávce Komenského náměstí ze Citybusu vystupovat paní s invalidním vozíkem. I když dala znamení řidiči, tak jí porostě zavřel před nosem. Tak dala znamení znovu a znovu to zkusila na Úvozu. Tentokrát šofér ten vozík přivřel, znovu otevřel a až potom paní úspěšně vystoupila. To jsem si opravdu říkal, jak mohl ten šofér projít psychotesty.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Fafner píše:
tak řidiči nočňáků mají za noc příplatky, že... takže oni na tom škodní nejsou a vědí, proč zůstat v klidu.

Jenže noční příplatek není za to, že vozíš takový hovada, ale ze zákona za negativní vliv noční práce na organizmus.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2001 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 81  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 05:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]