Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 127 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
no, to jde tak nějak ruku v ruce :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: a nemohli bychom se dočkat 4 trojčat? :-P


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ještě to tu neproběhlo - zdá se, že ode dneška jezdí dvě nová trojčata, konkrétně 1596+1301+1560 a 1551+1303+1569. Očekával bych, že předchozí dvě trojčata (1553+1304+? a 1554+1302+?) budou nyní jezdit na d-6 jako LF+VV. Nebo se opět dočkáme soupravy 2xLF?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
No, 1597 není zrovna stroj nad kterým by se dalo jásat, že ještě jezdí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
TMB píše:
Ještě ad mh: pilot motor samozřejmě otáčí kladkami stejnou rychlostí, rychlost nabíhání zrychlovače právě zavísí na tom, jak dlouho OR drží kladky na jednotlivých stupních.


Ano, tak jsem to myslel. Prostě rychlost je odvislá od dosahování požadovaného proudu.

manil píše:
mh:
S tím nesouhlasím. Pilotmotor při jakémkoliv sešlápnutí dosáhne maxima, jde jen o to, za jak dlouho. Shodou okolností jsem si to dnes na zrychlu T3 ověřoval. Pilotmotor se i při šlápnutí prvního stupně otáčí až do rychlosti cca 33 km/h, kdy se vyřadí zrychlovač. Kdyby se pilotmotor zastavil, tak by se i musel přilepit nějaký palec. Proudová hodnota jistě souvisí s mírou zadání jízdy, ale určitě nezastavuje otáčení osmice. Takový případ si umím představit leda tak, že bych ze stání šlápl podlahu a krátce na to začal povolovat.


Za optimálních podmínek toho asi dosáhnout lze, nicméně při správně nastaveném OR se prostě po dosažení žádaného proudu PM zastaví, protože dojde k vyrovnání proudů v cívkách OR a pohyblivý kontakt bude v mezipoloze. Ano, je to především teoretická záležitost, protože za provozu bude vždycky OR "dorovnávat" proudy - tedy PM se bude stále pohybovat "sem a tam". Nicméně v principu to je jak jsem popsal.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
J*M* píše:
xcav8 - myslím, že je to blbost. Napálení, jak u klikových kontrolerů, vzniká tam, kde vznikne oblouk. A ten nevzniká, když palce kontaktu jízdního stupně na sobě sedí, ale tam, kde vznikne nedosednutí palců, což muže vzniknout neseřízením palců (seřízení bylo dávno a palce se ošoupaly) a nebo řidičem (postavil válec do mezipolohy mezi jednotlivými stupni). A to stejné by mělo být příčinou napálení zrychlovače, jeden stupeň je špatně seřízený a nebo pilotmotor zastaví kříž v poloze mezi stupni


Díky za objasnění.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
xcav8 - myslím, že je to blbost. Napálení, jak u klikových kontrolerů, vzniká tam, kde vznikne oblouk. A ten nevzniká, když palce kontaktu jízdního stupně na sobě sedí, ale tam, kde vznikne nedosednutí palců, což muže vzniknout neseřízením palců (seřízení bylo dávno a palce se ošoupaly) a nebo řidičem (postavil válec do mezipolohy mezi jednotlivými stupni). A to stejné by mělo být příčinou napálení zrychlovače, jeden stupeň je špatně seřízený a nebo pilotmotor zastaví kříž v poloze mezi stupni


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Pokud si dobře pamatuju, tak když je to dlouho na jednom místě tak se může kontakt připéct a máme z toho napálený zrychl, je to tak?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Prostě při zvolení nižšího rozjezdového stupně se zrychlovač otáčí pomaleji, tak, že rozjezdový proud je menší. Na každém z odporových "stupňů" tak zůstává déle - palci právě sepnutými kladkami kříže teče menší proud delší dobu, na vyšším rozjezdovém stupni teče větší proud kratší dobu. Rychlost nabíhání zrychlovače je samozřejmě závislá i na tom, zda se rozjíždím do kopce, na rovině nebo z kopce. Jestli by se mu líbilo, kdyby to řidič žužlal na první stupeň řadiče do kopce, nevím, myslím, že moc ne. Teoreticky by se mohlo stát, že ve velkém stoupání se při navoleném malém rozjezdovém proudu zrychlovač zastaví, protože proud neklesne pod zvolenou hodnotu tak, aby OR pustilo zrychlovač na další stupně.
Ještě ad mh: pilot motor samozřejmě otáčí kladkami stejnou rychlostí, rychlost nabíhání zrychlovače právě zavísí na tom, jak dlouho OR drží kladky na jednotlivých stupních.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
mh:
S tím nesouhlasím. Pilotmotor při jakémkoliv sešlápnutí dosáhne maxima, jde jen o to, za jak dlouho. Shodou okolností jsem si to dnes na zrychlu T3 ověřoval. Pilotmotor se i při šlápnutí prvního stupně otáčí až do rychlosti cca 33 km/h, kdy se vyřadí zrychlovač. Kdyby se pilotmotor zastavil, tak by se i musel přilepit nějaký palec. Proudová hodnota jistě souvisí s mírou zadání jízdy, ale určitě nezastavuje otáčení osmice. Takový případ si umím představit leda tak, že bych ze stání šlápl podlahu a krátce na to začal povolovat.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
manil píše:
I na první stupeň sešlápnutí pedálu se umí zrychlovač rozjet 60 km/h, jen omezovací relé říká pilotmotoru, aby otáčel kladkou pomaleji a tedy k vyřazení zrychlovače dojde později, ale kladka pořád jede, takže k napálení nedojde...

No, K2 sice z tohoto hlediska neznám, nicméně tě opravím alespoň co se T3 týká (snad jsem to už úplně nazapomněl). PM se otáčí stále stejně. Úhlem sešlápnutí jízdní šlapky nastavuješ požadovaný proud, po jehož dosažení se "omezko" dostává do mezi polohy a PM stojí :)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Možná by to mohlo vyjet na d-4. Ale asi to spíš nechají stát, protože T6tkové soupravy mají tu výhodu, že A i B mají najeto téměř stejně km, takže v tom není bordel a lépe se počítají km...


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
k.ondra89: A na co by se podle tebe vypravila? Na linku 10 máme sól od nového jízdního řádu takový dostatek, že jeden zrychl stojí pro nepotřebnost "odstaven" za vozovnou. A posílat sólo T6 jen kvůli tomu, aby si pár šotoušů mohlo ucvrknout, za to to podniku nestojí. Pokud chceš vidět T6 v sóle, zajeď si do Práglu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mh: Vypravení samotné 1201 jsem myslel až po generálce, až se bude čekat na dokončení 1202. :wink:

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Časté rozjezdy nebo rozjezdy do stoupání zrychlovačům vůbec nemusí vadit. Problémem jsou úseky s táhlým prudkým stoupáním nebo klesáním, kde mohlo dojít (např. v případě brždění, kdy proud přes zrychlovač teče od samého začátku po zadání brzdy) k přehřátí nebo v teoreticky k napálení nějakého palce. Takové extrémní úseky ale v Brně nemáme, ale krásný příklad je pražský Barrandov, kam zrychláky (nebo i staré KT8) nesmí vůbec.
Nutnost jízdy nízkou rychlostí? To vadí spíš řidičům, kteří jsou naučení na to, že musí při každým nášlapu "šlápnout podlahu". I se zrychlovačem se dá jet v úsecích s nízkou rychlostí relativně plynule a bez cukání, např. Burianovo nám. - Tábor na 4 nášlapy bez překročení rychlosti (s K2). I na první stupeň sešlápnutí pedálu se umí zrychlovač rozjet 60 km/h, jen omezovací relé říká pilotmotoru, aby otáčel kladkou pomaleji a tedy k vyřazení zrychlovače dojde později, ale kladka pořád jede, takže k napálení nedojde... A ve vyšších rychlostech je úplně jedno, jestli řidič šlápne podlahu, půlu nebo jen první stupeň, proud do motorů teče pořád stejný. Naopak rozjezd na nižší stupně je plynulejší a tedy zejména pro cestující příjemnější. :)


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Trochu Vám to tu naruším. Chtěl bych poděkovat za vzorný info i s kurzama, který mi poskytl řidič pětky na Štefánikově čtvrti při odjezdu cca. v deset hodin, aspoň díky němu vím, že jsem jel kloubovým Variem na 00519, sice jsem si okolo desáté chvilku musel počkat, ale dočkal jsem se a vzhledem k jízdě až na Šilingrák se to vyplatilo, přijde mi, že Vario tolik nehází, jenom občas "kopne" při brždění, to bude asi nastavení brzdy, že? Jinak jsem se chtěl ještě zeptat, během dne se dělají na pětce pauzy na Štefánce, nebo na Mendlu, případně obojí? Protože jsem to Vario vyhlížel asi dvacet minut, což tak odpovídalo pauze, protože mě při chůzi předjelo na přechodu Provazníkové a pak na konečné jsem na něj vlastně čekal skoro celou jeho pauzu, nevadí mi to, jen se tak ptám... a přeju všem fajn den, když už máme to sluníčko. :)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
k.ondra89: neboj, 1201 v dílnách už je :)

fafner: 1909 - SP
tailslide píše:
TMB: Díky to mi nedošlo. Jo jasný chápu. Mě akorát nedocvaklo, že ten zrychl v určitý rychlosti je vyřazen . Díky.

Ono je celkem zjevný, že jen prndáš, aniž bys o tom něco věděl..


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
k.ondra89: Určitě nebude. Už jen kvůli tomu, že by dělal rozdílný počet km paseku při nájezdu na různý prohlídky, mytí atd. Kolikrát byla šance mít sólo vůz T6 a nevyužilo se to. No, snad jednou, co si pamatuju, a to byl "klepárník" pro zaměstnance, který bral lidi z vlaku z KPN do vozovny.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V souvislosti se zpožděním GO 1202 mě napadá, zda třeba nebude šance potkat na lince sólo 1201. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
270
07 kvě 2011 12:50
TMB: Díky to mi nedošlo. Jo jasný chápu. Mě akorát nedocvaklo, že ten zrychl v určitý rychlosti je vyřazen . Díky.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Zrychlovačům vádí spíše nutnost jízdy nízkou rychlostí, snad i časté rozjezdy ve stoupání - což je právě případ linky č. 12 (Nerudova, Husova). Linka 1 je pro něj ideální - pokud se vůz rozjede ze zastávky a rychle přejde přes odporové stupně, tak není co řešit. Prostě třeba u ZOO řidič našlápne, odhaduji, že cca ve 30 km rychlosti je už zrychlovač vyřazen, a do kopce vůz už jede na vlastní charakteristice trakčních motorů. Totéž do Řečkovic.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ok, dejme tomu, že zrychlovači opravdu vadí kopec (jakože stále čekám na odůvodnění proč).

V čem je Zoo a Řečkovice o tolik horší, než Husova, Česká-Konečného nám, Konečného nám-Nerudova (+Technopark, kde to také není nejrovnější)? U Zoo je alespoň možnost se rozjet, Hybeška a kolem Končňáku jsou samé zastávky a křižovatky...


Naposledy upravil mceza dne 14 kvě 2013 14:34, celkově upraveno 1
opravena Husova místo Hybešové - díky chate, upsal jsem se


Offline
3342
21 led 2011 14:19
šmarja, nedělejte z toho kovbojku... ty zrychly to tam posledních padesát let zvládaly bez problému, nevím, proč by s tím poslední rok měly mít problém...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
515
30 zář 2011 07:06
Brno u linek 3, 11, 12, 81, 92, 93, 99
Vozovna -> Řeckovice? :D

_________________________________
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Ok, převýšení 100 metrů na nějakých 3.5 km, to asi lehce signifikantní bude.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 15:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]