Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 129 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
270
07 kvě 2011 12:50
Zdravim. Chci se zeptat proč souprava 1539+98 jezdí pouze na lince 1?. Je to skrz kilometry nebo prostě jen výpravčí vypravuje soupravu dle gustu. vhodnější variantu bych bral například na lince 12, kde nejsou takové stoupáky jako v Bystrci nebo v Řečkovicich.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Co vím, tak platí varianta 2, varianta 1 logicky následuje. Bod 3 DP Praha zvažoval, už nevím, zda uskutečnil.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Extrémní vůle kde?

V převodech (opotřebení ozubení), nebo se uvolní uložení hřidelí (uvolnění ložisek)?
Vzhledem k únikům oleje bych tipoval druhou variantu. Ta má ale jediné řešení: Výroba nové (zesílené) převodové skříně.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
manil píše:
Demon:
Nepletu-li se, na převodovky snad zatím žádná 13T nestála a pokud ano, tak na nějakou drobnost. I když u některých starších kousků se z převodovek linou při nejmenším dost divné zvuky. Obecně brněnské 13T zatím docela bezproblémově jezdí a u opakujících se závad se zatím úspěšně daří eliminovat příčiny (dveře, skipy...).

On to taky neni problém na okamžitý odstavení, pokud teda nějak extrémně nevadí časté úniky oleje. Poznávacím znamením je spíš zvýšený hluk, extrémní vůle a víceméně variabilní rozvor náprav...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Demon:
Nepletu-li se, na převodovky snad zatím žádná 13T nestála a pokud ano, tak na nějakou drobnost. I když u některých starších kousků se z převodovek linou při nejmenším dost divné zvuky. Obecně brněnské 13T zatím docela bezproblémově jezdí a u opakujících se závad se zatím úspěšně daří eliminovat příčiny (dveře, skipy...).


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
agent_s_teplou_vodou píše:
A jak je to s převodovými skříněmi u 13T?
Dají se očekávat problémy jako u pražských 14T?

Nejenže se očekávat dají, oni se taky očekávají a soudě dle ohlasů už dávno nastávají.

k.ondra89 píše:
Což to ano, ale zatím to jezdí. :D Je třeba možné, že mohou být ty převodovky, oproti 14T nějak odlišné?

Odlišné nejsou, už od dob Aster jde o konstrukčně shodné převodovky, pouze materiál bude u 13/14T méně kvalitní.

k.ondra89 píše:
Ad převodovky: Odhaduji, že některé stroje už přejely km hranici, kdy začaly v Práglu převodovky odcházet. A zatím je prý vcelku klid.

Tak přejet nějakou hranici nestačí, ono je třeba taky ty převodovky řádně kontrolovat, případně rovnou rozebrat. Pak se přijde přesně na to, na co se přišlo v Praze, jelikož není nejmenší důvod, aby to bylo jinak.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Chtěl jsem, aby se tu přestala řešit politika a namísto toho... no nic, Barbra Streisand effect funguje spolehlivěji než jsem čekal...

Pojďte s tímto prosím jinam, politických témat je tu už několik: viewforum.php?f=9


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
ZGHK píše:
Sorry, ale tyhle kecy mě vždycky rozčílí...

Když už někomu závidíš jeho peníze, tak co ti brání se nechat zvolit?


Když si to přečteš ještě jednou, třeba zjistíš, že nenaráží na platy politiků, ale na to, že v ČR jsme západ dohnali s cenami prakticky všeho, nicméně o západních platech si můžeme nechat pouze zdát.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ds: u nás je všechno "ost". To všechno se dá popsat slovy cenová hladina. A bohužel jízdné je u nás (dle PPP) dražší, než ve zmíněné Vídni, nebo např. Paříži. A teď myslím jednorázové jízdenky.


Offline
335
21 dub 2009 20:30
chat-maniac píše:

Tohle tady slyším od těch idiotů ve vládě pořád, podívejte se na jejich ceny, daně... Tak ať nám zařídí jejich platy!


Sorry, ale tyhle kecy mě vždycky rozčílí...

Když už někomu závidíš jeho peníze, tak co ti brání se nechat zvolit?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
ds píše:
ta patří mezi západoevropskými městy k těm levnějším a přesto jsou pořád cca dvojnásobné oproti Brnu...

To možná ano, ale taky jaký mají platy? Bavme se o jejich cenách versus našich, nejprve ale porovnejme naše platy s jejich. Děkuji.

Tohle tady slyším od těch idiotů ve vládě pořád, podívejte se na jejich ceny, daně... Tak ať nám zařídí jejich platy!

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Mogul píše:
Právě MHD a doprava všeobecně (ceny, vozový park,...) je zářný příklad toho, jak úžasné to tu je.


to jsou zase kecy (zkuste http://www.halonoviny.cz, třeba tam taky mají diskusní fórum). Ceny x vozový park? No nevím, srovnejte ceny s Vídní http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/c ... ntId/31106, ta patří mezi západoevropskými městy k těm levnějším a přesto jsou pořád cca dvojnásobné oproti Brnu...

Vzhledem k "ost" cenám jízdného mi MHD v Brně pořád přijde docela "west", nevím co byste ještě chtěli...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Haters gonna hate...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
marecek.00 píše:
PS. Bylo by možné alespoň v jednom příspěvku vynechat informaci o tom, jak se dnes máme špatně?

To je fakt, nepatří to na konec příspěvku, ale spíš někam do záhlaví. Právě MHD a doprava všeobecně (ceny, vozový park,...) je zářný příklad toho, jak úžasné to tu je.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Zda je nižší těžiště, to nevím, ale stání blíže k podlaze je pro člověka pohodlnější, neboť kývání tramvaje pociťuje méně intenzivně (přesněji amplituda kyvu je menší 30 cm nad zemí než 100 cm nad zemí)

Bylo by možné srovnat cenu údržby a oprav vozů LFX a čehokoliv jiného, plně nízkopodlažního? Ať už 15T, nebo i čehokoliv zahraničního. A pokud ne, tak alespoň 13T. Ono totiž nemusí zdaleka jít ani tak o pořizovací cenu, ale náklady na těch 30 let provozu mohou být u složitého 100% NP stroje mnohem větší než se zdá z pořizovacího rozdílu. Přesná čísla však nemám, má je někdo?
Mnohé věci se dnes prodávají pod cenou nebo jen s minimální marží, neboť se očekává, že se to vrátí na údržbě (auta, tiskárny...) Aby tohle nakonec nebyl stejný případ...

PS. Bylo by možné alespoň v jednom příspěvku vynechat informaci o tom, jak se dnes máme špatně?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
MartinV - nevím, zda tvrzení o nižším těžišti platí, když jsou vozy stále těžší, těžká výzbroj z pod podlahy je stěhována na střechu (tím se zvyšuje hmotnost karoserie a nosných prvků střechy a střechy samé), tím nutný vyšší výkon motorů, což zase zvyšuje hmotnost výzbroje na střeše

k.ondra89 - aby jsme časem nebyly rádi, že se nás tu přepravují ty prohnilé K2, neboť ta naše republika je na tom daleko daleko hůř, než kam se dostala do roku 1989, a tím i MHD v Brně časem bude tam, kam slušní lide nelíbají


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Hafan píše:
Je to velmi jednoduché. Jakákoli vysoká podlaha je zastaralá. Na to dokonce přišli už komunisté koncem 80. let, když se začali poprvé zabývat myšlenkou nízkopodlažních vozů. Koncepce vozů se střední nízkopodlažní částí pochází z počátku 20. století a koncepce PCC (řešení podvozku) se zrodila v roce 1929.

A levné prostě neznamená nejlepší. V technice, která je navíc určena pro veřejnost, nemůže být jediným parametrem cena. Ta cena je vyvážena určitou kvalitou, bezpečností, apod. Plus je třeba myslet na to, že se ta tramvaj kupuje na 30 let dopředu...

Souhlasím, bohužel v současnosti je cena jediným kritériem, což je samozřejmě špatně. Bohužel odpovědní nemají vůli a potřebu to nějak změnit. Když na nové moderní vozy není, tak si zas říkám, že je lepší koupit třeba částečně NP LF2+, než hrkat prohnilou desítky let starou K2.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: nízká podlaha s sebou většinou nese i níže položené těžiště vozidla. Což se pak kladně projeví v jízdních vlastnostech vozu.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Hafan: Velmi racionální, souhlasím.
Na druhou stranu (a to fakt nechci oponovat) jde o to, že dneska si Brno nemůže koupit 35m dlouhé šaliny, obousměrné, 100% LF, nějaké 4 článkové Combino. Proto jdou cestou částečné nízkopodlažnosti.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Je to velmi jednoduché. Jakákoli vysoká podlaha je zastaralá. Na to dokonce přišli už komunisté koncem 80. let, když se začali poprvé zabývat myšlenkou nízkopodlažních vozů. Koncepce vozů se střední nízkopodlažní částí pochází z počátku 20. století a koncepce PCC (řešení podvozku) se zrodila v roce 1929.

A levné prostě neznamená nejlepší. V technice, která je navíc určena pro veřejnost, nemůže být jediným parametrem cena. Ta cena je vyvážena určitou kvalitou, bezpečností, apod. Plus je třeba myslet na to, že se ta tramvaj kupuje na 30 let dopředu...


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Cracatit píše:
V čem někomu z vás připadá infrastruktura v Brně zastaralá? Nemyslím si, že je na tom Brno nějak výrazně hůř.

Já myslím,že k.ondra myslel infrastrukturu ,jako stav našich tram.tratí. Bohužel si aktuálně nedokážou představit,že by takové Combino jelo po Minské,Milady Horákové či Štefánikové. :sad:


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Proč východní Evropa v podání LF2 nebo LF? To přece není vůbec špatný nebo nějak zastaralý vozidlo. Jinak souhlas, nová vozidla stojí většinou výrazně víc peněz. V čem někomu z vás připadá infrastruktura v Brně zastaralá? Nemyslím si, že je na tom Brno nějak výrazně hůř. Pravda, nebavím se jenom o tramvajových tratích, spíš o infrastruktuře celkově, samozřejmě vím o řadě míst, kde hlavně TT je v dost bídným stavu, ale o tom se tu vedou už jiný diskuse a vlákna.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2844
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já o Evo jenom četl zatím a proto mě zajímal rozdíl mezi ním a LF+. Díky za odpověď. Ty LF+ Jezdí v Ostravě a kde ještě? V Olomouci snad?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Za východní evropu považuju 2*LF/LF+. Na druhou stranu na moderní vozy potřebuješ peníze a pořádnou infrastrukturu. Ani jedním Brno nedisponuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
k.ondra89 píše:
Myslím, že rozumnou volbou by mohlo být LF3+. To by mohlo být i obousměrné. Jako jedinou nevýhodu vidím v absenci 1. levých dveří. Nicméně pro Plzeň se chystá IN2/2, což by měla být obousměrná LF2+ s čelama z eva, která, předpokládám, problém s 1. dveřmi vyřeší. Pokud by se stejná úprava provedla na obousměrné LF3+, mohlo by to být fajn vozidlo. Ještě by v úvahu mohlo připadat tříčlánkový evo, u něj mi jen vadí, že má dost členitej interiér.

Aneb vstříc východní Evropě... :roll:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10306 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 18:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]