Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 120 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
J*M* píše:
k.ondra89 : Propojení bylo od konce prázdnin 1982 do konce prázdnin 1997 dle chytrých knih, snesení by mohlo odpovídat.

Děkuji za odpověď. :wink:

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Já jen uváděl, že se trasa využívala ze dvou různých důvodů. Jasně, že je třeba to na výluku nachystat.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Proto tvoje druhá varianta není moc operativní.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Však ono tam kdysi bylo, když probíhala zmíněná výluka.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Já teď mluvím o odbočení z Rumiště na hlavas, o čem ty?
Tam by se muselo udělat dvojí křížení.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Už se tady o tom psalo. Kdysi tato výluka probíhala a ve směru z města se dokonce jezdilo po protisměrné stopě.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mouka píše:
2. Uzavření Křenové ve směru k nádraží - Trasa se využije pro odklon a trolejbus pak jede dál k nádraží.

A jak by se trajf dostal přes dráty šaliny? Nebo do této myšlenky zahrnuješ i instalaci dvou křížení?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
První použití této zastávky je z roku 1992, takže bych to viděl na 21 let ;-)


Offline
122
04 pro 2010 02:48
u linek 25, 26 a 67
Takže ta zastávka bude starší než 23 let...? To by mi k tomu sedělo víc.


Offline
Uživatelský avatar

3987
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Mour píše:
A to je vlastně přes Šujanovo náměstní už druhá trolejbusová trať. Prapůvodně se po Čechyňské najíždělo na linku 23 do Komárova.


Ano, to je pravda...koneckonců jsou na budově SPŠ Slévárenská stále vidět úchyty tehdejších převěsů.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

128
18 dub 2007 20:11
A to je vlastně přes Šujanovo náměstní už druhá trolejbusová trať. Prapůvodně se po Čechyňské najíždělo na linku 23 do Komárova.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
V zásadě má objízdná trasa význam ve dvou případech:
1. Uzavření smyčky u nádraží, nebo viaduktu - Trasa se využívá jako velká bloková smyčka.
2. Uzavření Křenové ve směru k nádraží - Trasa se využije pro odklon a trolejbus pak jede dál k nádraží.


Offline
38
01 bře 2006 20:49
b1 píše:
Když se dělala Křenová v roce 2003, tak tam byly trolejbusy odkloněny několik měsíců, a vzhledem k intervalům tehdejších linek 131 a 141 to tou dobou opravdu bylo frekventované.


Bylo to dokonce přes dva roky, červen 2001 - srpen 2003. Ze začátku navíc nastávaly na pár dní dost vtipné situace (tuším dvakrát), kdy byla vyloučena i výluková trasa, protože silnice (a vodovodní řad pod ní) ten provoz prostě nezvládly a nejhorší místa se narychlo opravovala.


Offline
Uživatelský avatar

3987
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Mogul píše:
...Vzhledem k tomu, že tato záložní trasa je napojena výhybkami, lze ji použít operativně. Předpokládám, že dalšího využití této trasy se dočkáme letos v létě při výluce viaduktu u hlavního nádraží...

Použité zdroje: Trolejbusy v Brně z roku 2000 a vlastní zkušenosti :-)


Pěkné shrnutí, já bych jen doplnil, že odklonová trasa je vybavena pouze rozbočovací výhybkou z hlavní trati před zast. Životského. Sjížděcí výhybka na Křenové ze směru od Rumiště není a nikdy nebyla. Zde, pokud byla výluka na Křence delší, došlo k předrátování - spojení stopy od Rumiště dál na Křenovou směr Slatina, popř. v případech krátké výluky, tu řidič přehazoval bidla ručně.

Výluky fotem...
2006:
Příloha:
DSCF0012maly.jpg
Příloha:
DSCF0227.JPG

příčina
Příloha:
DSCF0117.JPG


2012:
Příloha:
IMG_4627.JPG

Příloha:
IMG_4668.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Zuzana Ingeborg píše:
Takže chápu správně, že ta zastávka, resp. celá trať nebyla nikdy určena pro stálou linku, měla vždy pouze dočasný charakter? Já jsem tím místem pořád značně rozčarovaná, něco se mi tam z neznámého důvodu moc líbilo a měla jsem pocit takového malého deja vu, že dřív to tam bylo frekventované, trolejbusy tam jezdily běžně (hlavně kvůli té škole) a teď je to opuštěné a zarostlé. Zvláštní pocit z toho místa mám a nemůžu na to přestat myslet :)))

Když se dělala Křenová v roce 2003, tak tam byly trolejbusy odkloněny několik měsíců, a vzhledem k intervalům tehdejších linek 131 a 141 to tou dobou opravdu bylo frekventované.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Ad Rumiště:
Záložní trasa pro slatinské trolejbusové linky 131, 133 a 141 byla budována v roce 1989. Od normální trasy se odklání na křižovatce Olomoucká x Ostravská, pokračuje po Hladíkové - první zastávka na Tržní (společná s autobusy) nahrazuje Životského, za přejezdem na světelné křižovatce trať zahýbá doprava do ulice Masné a pokračuje ulicí Mlýnskou. Druhá zastávka je na Šujanově náměstí - nahrazuje tehdejší zastávku Čechyňská. Trať pokračuje dále po Mlýnské a pak zahýbá doprava do ulice Rumiště. Tam se nachází náhradní zastávka "Hlavní nádraží - výstup". Z Rumiště se trať vrací zpět na Křenovou. Tam se také nachází náhradní zastávka "Hlavní nádraží - nástup". Tato náhradní trať je v celé své délce pouze jednosměrná - směr k nádraží.
Využití záložní trasy:
1992 - dva týdny z důvodu výměny kolejí na křižovatce Křenová x Koliště.
1998 - 3.-16.8. ze stejného důvodu. V té době byla také záložní trasa vybavena výhybkou na Olomoucké.
V pozdějších letech si pamatuju ještě krátkodobé občasné využití, ale přesná data nevím. Naposledy to bylo někdy vloni při nějaké jednodenní výluce. Vzhledem k tomu, že tato záložní trasa je napojena výhybkami, lze ji použít operativně. Předpokládám, že dalšího využití této trasy se dočkáme letos v létě při výluce viaduktu u hlavního nádraží...

Použité zdroje: Trolejbusy v Brně z roku 2000 a vlastní zkušenosti :-)


Offline
37
02 úno 2011 15:37
dneska 3227 dneska klekla na Olomoucké


Offline
38
01 bře 2006 20:49
J*M* píše:
Určitě si nepletu Rumiště a Špitálky, pamatuji si manipulační linku z Husovic po Radlase a Špitálce, pamatuji si i manipulační linku ze Špitálky Křenovou a Čechyňskou do Komárova, pamatuji si, když se dělala křižovatka Koliště-Křenová-Dornych, neboť jsem s tím měl taky něco společného. Při nějaké výluce trolejbusu se kdysi otáčely trolejbusy na konci Špitálky provizorní smyčkou, ale toto řešení (dle mne) nešlo při rekonstrukci křižovatky K-K-D použít, protože ulicí Špitálky vedla obousměrně objížďka za uzavřené Koliště. Trolej do města překřížila tramvaj pomoci branek a trolejbus pomoci křížení do Rumiště a byla snad až k Mlýnské. Oblouček z Rumiště vlevo do Křenové nebyl napojen ani na jednom konci. Pamatuji si určitě, že se měnil směr pojíždění po Mlýnské, původně se tudy opravdu jezdilo z města, bohužel si nejsem schopen si vybavit kdy. Předpokládám že to bylo v době, kdy Olomoucká a Tržní neprůjezdná, do města se jezdilo pod mostem na Olomoucké po staré silnici a provizorní vozovce v křižovatce s Životského a z města po části nové silnice. Napojení přivaděče byly dvě stavby, jedna byla komunikace zvaná objížďka Klíčová, ta měla uvolnit staveniště pro stavbu další části přivaděče, který se měl napojit na až za Masnou na Zvonařku, ale v průběhu stavby byl projekt změněn a přivaděč zaústěn do skoro dokončené stavby, větev z města zaústěna do přípravné stavby na Olomoucké v křižovatce se Slámovou a větev do města do křižovatky s Tržní. Tehdy se asi použil zbytek po staré provizorce na Rumišti a vystavěna smyčka. Pak asi v tom uváděném roce 1989 změněn směr pojíždění. V roce 1989 už pravděpodobně zrušena manipulačka po Špitálce (nebo aspoň odpojena, v té době už manipulačka okolo Tuzexu)


Zní to sice zajímavě, ale musím (částečně) oponovat. Na Mlýnské žiju od 70. let a ta trať tu podle mé paměti skutečně byla postavena až roku 1989 (protože se v té době mluvilo o tom, že se rozkope Křenová kvůli kmenové stoce - ale pak přišla revoluce, a rekonstrukce proběhla až v letech 2001-2003) a v opačném směru se tu nikdy nejezdilo. Nevzpomenete si přeci jen, který rok by to mělo být? Pokusím se pohledat v rodinných archivech, jestli nenajdu nějakou fotku ulice z druhé poloviny 80.let. Připouštím, že paměť je nespolehlivá a že by to radši chtělo nějaké doklady, ale o MHD jsem se velmi zajímal už tehdy a myslím, že něco takového by mi v hlavě zůstalo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
To místo tím dojmem působí, takové zapomenuté město ve městě.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
122
04 pro 2010 02:48
u linek 25, 26 a 67
Takže chápu správně, že ta zastávka, resp. celá trať nebyla nikdy určena pro stálou linku, měla vždy pouze dočasný charakter? Já jsem tím místem pořád značně rozčarovaná, něco se mi tam z neznámého důvodu moc líbilo a měla jsem pocit takového malého deja vu, že dřív to tam bylo frekventované, trolejbusy tam jezdily běžně (hlavně kvůli té škole) a teď je to opuštěné a zarostlé. Zvláštní pocit z toho místa mám a nemůžu na to přestat myslet :)))


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
k.ondra89 : Propojení bylo od konce prázdnin 1982 do konce prázdnin 1997 dle chytrých knih, snesení by mohlo odpovídat.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Kdy bylo sneseno kolejové propojení Křenová x Dornych? Podle fotek to vypadá někdy na rok 2003. Že by v rámci rekonstrukce Křenové? S trolejbusy to sice nesouvisí, ale JM tu nakousl křižovatku Křenová x Koliště x Dornych, tak jsem to hodil sem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Janatak píše:
Pokud vím, smyčka se jezdila vždy ve směru DO města a nikoliv obráceně. Stejně tak nevím, že by v oblasti Rumiště existoval trolejbusový triangl. Možná máte kolego na mysli obousměrnou trať na Špitálku a dál na Radlas, v oblasti vyústění na Křenovou skutečně trojúhelník byl, ale nikoliv pro obracení vozů.

Určitě si nepletu Rumiště a Špitálky, pamatuji si manipulační linku z Husovic po Radlase a Špitálce, pamatuji si i manipulační linku ze Špitálky Křenovou a Čechyňskou do Komárova, pamatuji si, když se dělala křižovatka Koliště-Křenová-Dornych, neboť jsem s tím měl taky něco společného. Při nějaké výluce trolejbusu se kdysi otáčely trolejbusy na konci Špitálky provizorní smyčkou, ale toto řešení (dle mne) nešlo při rekonstrukci křižovatky K-K-D použít, protože ulicí Špitálky vedla obousměrně objížďka za uzavřené Koliště. Trolej do města překřížila tramvaj pomoci branek a trolejbus pomoci křížení do Rumiště a byla snad až k Mlýnské. Oblouček z Rumiště vlevo do Křenové nebyl napojen ani na jednom konci. Pamatuji si určitě, že se měnil směr pojíždění po Mlýnské, původně se tudy opravdu jezdilo z města, bohužel si nejsem schopen si vybavit kdy. Předpokládám že to bylo v době, kdy Olomoucká a Tržní neprůjezdná, do města se jezdilo pod mostem na Olomoucké po staré silnici a provizorní vozovce v křižovatce s Životského a z města po části nové silnice. Napojení přivaděče byly dvě stavby, jedna byla komunikace zvaná objížďka Klíčová, ta měla uvolnit staveniště pro stavbu další části přivaděče, který se měl napojit na až za Masnou na Zvonařku, ale v průběhu stavby byl projekt změněn a přivaděč zaústěn do skoro dokončené stavby, větev z města zaústěna do přípravné stavby na Olomoucké v křižovatce se Slámovou a větev do města do křižovatky s Tržní. Tehdy se asi použil zbytek po staré provizorce na Rumišti a vystavěna smyčka. Pak asi v tom uváděném roce 1989 změněn směr pojíždění. V roce 1989 už pravděpodobně zrušena manipulačka po Špitálce (nebo aspoň odpojena, v té době už manipulačka okolo Tuzexu)


Offline
Uživatelský avatar

3987
25 led 2006 16:11
všudezdejší
chat-maniac píše:
Večer jsem jel po Křenové a dráty z Rumiště na Křenku směr Slatina jsou podvázané lanem a zdá se, jakoby se na tom dělalo.


To už nějaký ten týden zpátky...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Ta trasa je teď hlavně neprůjezdná kvůli stavebním pracem na vozovce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5836 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 lis 2024 12:47
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]