Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 16 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Dříve to bylo tak, že jeden vlak stavěl jen v Pardubicích a další Třebová, Pardubice, Kolín. Ted je to tak, že jeden staví Třebová, Pardubice a další Pardubice, Kolín.
Otázkou je, která varianta je lepší.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
osobně se domnívám, že současné nastavení "každé druhé EC zastavuje" je ideálním kompromisem mezi "nestaví vůbec" a "staví furt"...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Projetím Kolína získáš kolik? 3-4 minuty, a to jen za předpokladu, že to v JŘ na přetížené trati Praha - Třebová vyjde. Kolik tím získáš nových cestujících Praha - Brno? A naopak, o kolik jich přijdeš, když Kolín projedeš? Ona do toho Kolína spáduje při cestách na Moravu oblast ve výseči od České Lípy až po Mladou Boleslav. Opakuji po několikáté, na dopravu se nedá koukat jen jako Praha - Brno...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Pamatuji doby, kdy z Brna do Čech (nemluvím o Praze) se vlakem nedalo rozumně dostat na dopolední hodinu, i když se vyjelo den předem v 22 hod, tak se člověk těžko dostal před 12 hodinou. Spoje z jiných stanic nebyly, tak se muselo do Prahy a tam většinou potřebný spoj již odjel a další jel tak, že do cíle dorazil na oběd. Jízdní řády už nejsou skoro dělány s preferencí Prahy, tak je potřeba zvážit, kde nejvhodnější přestupy a tomu přizpůsobit zastavování jednotlivých vlaků, jejich polohu v denní době a celkově JŘ


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Uvést v tom přehledu Bad Schandau a Břeclav je hloupost, protože se jedná o pohraniční stanice, v případě Břeclavi navíc jednoznačně o nejvýznamější uzel (přestup na KFNB plus další místní relace). Jak se v materiálu ministerstva správně uvádí, častým zastavováním se tato nejrychlejší kategorie dostává na jízdní dobu 2:44, což je na hranici konkurenceschopnosti. Takže za mne kdo si chce nastoupit v Kolíně, ať jede stáv krychlíkem na Deutschbrod nebo čímkoli do Perníkova. Když budu stavět v každé pr..., tak tím nebudou jezdit kaštani z cajzlárny do šalingradu a přesednou k Radimovi. Ona ta reko D1 asi nebude tak tragická, jak se líčí a zapomíná se na to, že SŽDC rozkope úsek Běsovice-Úvaly a ÚnO plus letní výluková lahůdka na Brünn HBf.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ono je to už otázka spíše železničního fóra, a ne MHD, ale přesto si dovolím pár poznámek:
- Víte, že v Rakousku je např. zmiňované EC "jen" rychlá vrstva, tj. něco jako rychlík u nás? To se pak nemůžete divit, že staví i v městech velikosti (např.) Vyškova, protože v případě průjezdu by tam stály jen osobáky a to je na desetitisícová města trochu málo, ne? Navíc některá města (např. Leoben) plní funkci přestupních uzlů nebo jsou de facto předsunutými předměstími velkých měst (např. s trochou fantazie Bruck a.d. Mur pro Graz). A co by zdejší osazenstvo řeklo na takový Unzmarkt, kde stoji EC Polonia z Vašavy do Villachu, kde žije 1,3 tis. obyvatel :-)
- Vyloučit Zábřeh z trasy ostravského Ex v žádném případě, to by byl nesmysl. Od prosince tam mají začít zastavovat i Ex na Valašsko a to je myslím velmi dobře, protože jak jsem psal minule, Zábřeh je spádová stanice pro celou jesenickou oblast, pro směr Praha stoprocentně, a to je pěkných cca 150 tisíc obyvatel (okres Šumperk a Jeseník). Navíc tyto expresy netvoří nejrychlejší vrstvu (tu tvoří pendolina, Leošova šalina :-) a s trochou fantazie i RegioJet), takže tyto expresy nejsou žádné nadvlaky, spíše rychlíky. V Hranicích všechny Ex od Prahy staví, což je dobře (ze stejného důvodu jako Zábřeh, ale pro Valašsko).
- Ohledně zastavování EC v Ústí n.O. si nejsem moc jistý, přece jenom k České Třebové spáduje docela dost velký Lanškroun a Moravské Třebová, navíc se tam dělí dvě hlavní tratě, mezi kterými nějaký přestup má smysl. Navíc Třebová je sama o sobě o kousek větší, než okresní město Ústí. Pokud by se už mělo někde v té oblasti stát, tak v Třebové.
- Ono obecně se dá řici, že nastal posun v kategoriích vlaků. Co bylo dříve rychlíky, jsou dnes expresy a dnešní rychlíky jsou spíše takovými spěšňáky (v německé terminologii pro ně mají přiléhavý název regional expres).
- Ohledně zastavovací politiky rychlých vlaků doporučuju prostudovat níže odkazovaný dokument MD, je to v něm docela pěkně popsáno, proč daná linka zastavuje tam a tam.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
On ten D1 Expres má něco do sebe, protože sice jedeš dlouho, ale často v prázdném kupé. A tuším, že tam jsou čalouněné sedačky.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
mrak: Zásadní problém původních expresů přes Pardubice bych viděl v proloženosti s EC a v tom, že ty EC byly vlaky o tři třídy výše. Ve chvíli, kdy na expresu bývala stará Béčka a na EC byly skvělý soupravy, bylo jasný, čím se svezu; taky když na expresu bylo jednou výjimečně Pendolino, tak jsem si ho vychytal a bylo to super. A pokud se nepletu, tak takových expresů ještě pár jezdí (např. Brněnský drak), ale s kvalitními soupravami, a prázdné rozhodně nejsou.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ale já vás chápu - taky nemám rád, když mi někdo přisedne do kupé a dělá bordel (bohužel někdy nejde zamykat zevnitř a když jde, zase nejsou záclonky, takže je efekt nulový). A čím víc zastávek, tím větší pravděpodobnost setkání s nepříjemně se chovajícím, zapáchajícím, hlučným, senilním cestujícím, frajerem oblizujícím se s babou tak, jak známe z amerických filmů, hlučným dítětem kopajícím do spolucestujících, značně ukecaným cestujícím líčícím zážitky ze školy, Rómem, který nabízí vše od nekolkovaných cigaret až po vymáhání dluhů... Už jste zkoušeli jet autem?


Čéžo, napadá mě to postupně a nejde to už editovat, tak to zedituj do jednoho příspěvku sám, díky. Ale víc toho už nebude, nejsem dneska ve formě.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
A jinak - pro ty, kdo znají jen Brno a Prahu existuje něco jako D1 Express, byť je to spíše reklamně dočasná záležitost. V dřívějších dobách mohli ti, co k tomu znali ještě Pardubice, využít i tehdejší Ex Brno - Praha s poetickými názvy a nově přeplyšovanými sedačkami. Akorát tím nikdo nejezdil. Proč? Protože lidí, kteří jedou přímo bez zastávky z Brna do Prahy nebo naopak je sice dost, ale ne dost na to, aby to naplnilo kompletně všechny vlaky (autobusy). A zákon trhu nám pak jasně říká, že je potřeba využít i nějakou zastávku po cestě.

Další věc je ta, že jízdní doba na značně přetížené trati je úplně stejná ať zastavím nebo ne. Buď budu stát ve stanici nebo za stanicí před návěstidlem. Nechce se mi to zkoumat, mám dojem, že rozdíl v řádech minut není na takovou vzdálenost až tak významný (ale jo, tuhle třeba D1 dojel do Prahy o 12min dřív, je to jak kdy).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
No... Břeclav i Kolín smysl mají, co ale určitě nemá smysl, je Česká Třebová a rád bych se dočkal doby, kdy ji nahradí Ústí nad Orlicí, kde je, myslím si, větší přepravní potenciál z vedlejších směrů. Nicméně si nemyslím, že je potřeba, aby tam zastavovalo každé EC, stačí každé druhé, mám za to, že to tak je i dnes. Přestup Praha - Brno/Ostrava se dá taktéž realizovat v Ústí nad Orlicí (dobře, tarifně je to trochu rozdíl, ale...). Na Ostravské trase je zase otázkou Zábřeh ve smyslu zrušit a Hranice ve smyslu přidat.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Vzhledem k tomu, že jsem ten názor napsal, tak budu reagovat i na toto: Jsem toho názoru, že ani v těch červeně vyznačených městech v Rakousku a Německu by EC stavět neměl, nejspíš ani ve Wiener Neustadt, a ani Wien-Simmering (tam se snad jedná jen o provizorium, které bude odstraněno zastavováním na Wien Hauptbahnhof).

Diskutabilní je i zastavování v Břeclavi, ale tam je nyní asi nejefektivnější možnost přestupu z větve vlaků EC z Budapešti a do Varšavy


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Kolínem jezdím 2x týdně pravidelně už několik let. Už jen navazující rychlík směr Šluknov přiváží/odváží v jakoukoli dobu 50-150 lidí. To je poměrně dost na to, aby tam EC zastavilo, ne? K tomu spousta jiných přípojných osobáků, rychlíků a podobně.

Chápu, že někteří z vás si nedokážou představit, že lidi bydlí i v jiných městech než je Praha a Brno. Ale je tomu tak.

A k tomu, že to nemá zastavovat v každé díře. Toto je JŘ vlaku EC 172 Vindobona:

Příloha:
obr.jpg


Z toho můžete vidět, že na území Čr to zastavuje stejně často, jako na území Rakouska.

A že to nemá zastavovat v každé díře? Ok, tak jedeme:
Villach 58 tis. obyvatel
Klagenfurt 92 tis. obyvatel
Sankt Veit an der Glan 12 tis. obyvatel
Leoben 24 tis. obyvatel
Bruck an der Mur 13 tis. obyvatel

Wiener Neustadt 41 tis. obyvatel
Pak dvě nádra ve Vídni
Břeclav - 24 tis. obyvatel
...
Bad Schandau - 4 tis. obyvatel
Lutherstadt Wittenberg - 47 tis. obyvatel
Büchen - 5 tis. obyvatel

(počty obyvatel jsou z wiki a zaokrouhleny nahoru)

Červeně jsou znázorněna města, která jsou menší než Kolín (31 tis. obyvatel). Když může EC zastavovat v takových vesnicích, jako je Büchen a Bad Schandau, proč by nemohlo zastavovat ve středním městě, které je důležitým dopravním uzlem v rámci republiky?

Ale ano, nemusí to být EC. Pokud bude nějaký vnitrostátní vlak, který pojede stejně rychle jako EC, je mi to jedno. Ale abych musel jet z MB do Kolína, tam přesednout na buhvíco do Parbubic a tam opět přesedat?
Zpoždění, která jsem už s vlaky ČD nabral jdou do desítek hodin, ujeté přípoje jdou do stovek. A dobře vím, že nejsem sám. Lidí jako já cestují stovky (EC jsou Brno-Praha plná). S každým dalším přestupem se riziko ujetí přípoje zvyšuje a podobně.

Vlaková doprava tu má být pro cestující. Vaše řešení udělá z EC o pár minut rychlejší vlaky s tím, že stovky lidí je nebudou moci využít. Bravo :applause: [-( :roll:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Kolín bych neprojížděl každopádně, jedná se o významný přestupní uzel.

A to narozdíl od České Třebové, kde už tolik možností přestupu není (hlavně obsluha ČT a ÚnO, přestup směr Olomouc je nesmysl)
Přestup směr Olomouc v současnosti rozhodně nesmysl není. Jízdní doba Brno - Zábřeh (- šumpersko, jesenicko) přímým vlakem přes Olomouc je cca 2:10, s přestupem (cca 20 min!) v Třebové jen 1:40. Nemluvě o komfortu koženkového béčka vs. vlaku EC... Nicméně pokud dojde ke zlepšení rychlíkové vrstvy jak časové, tak kvalitativní, tak si dokážu představit, že vlaky EC Třebovou projedou. Nezapomínejte, že není jen spojení Brno - Praha.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Co vám za zastávka v Kolíně udělá? Ono se stačí na věc podívat jiným pohledem, než "Já jedu z Brna do Prahy, přece se nebudu zdržovat v každým okresním městě"

Nejprve doporučuji nastudovat trasy rychlíkových relací. http://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-ce ... rati-d.pdf
pak zjistíte, že Kolín je přestupní stanicí pro vlaky z Moravy na sever Čech, kde na sebe vlaky opravdu navazují. A to narozdíl od České Třebové, kde už tolik možností přestupu není (hlavně obsluha ČT a ÚnO, přestup směr Olomouc je nesmysl). Za mě tedy Kolín ano, Třebová už ne. V Kolíně vidím velký potenciál cestujících, ne tak velký jako v Pardubicích, ale stále dost, aby se to vyplatilo.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
mceza píše:
No doufám, že mi to bude stavět v Kolíně...
Doufám, že ne


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
To je paráda. Ušetří se pět až deset minut a opadnou zákazníci. Cenově mě to vyjde skoro jako ve čtyřech autem. Časově je to zatím lepší, pokud ale EC v Kolíně zastavovat přestanou, ***** you vlaková dopravo... :(


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Materiál ministerstva dopravy, strana 37 nahoře:
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/90D75F3 ... yUzemi.pdf

Citace:
Od roku 2017, kdy bude zahájen provoz linky R19 na základě soutěže v nové kvalitě a s kratšími cestovními dobami, bude posouzeno ukončení zastavování linky Ex 3 v žst. Kolín a Česká Třebová. Linka Ex3 je předpokládána k vypsání nabídkového řízení jako poslední a zahájení plnění novým dopravcem výrazně přesahuje plánovací horizont tohoto dokumentu.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Máš pravdu. A vlastně by mohl stavět ve Vídni a pak až v Berlíně, že? EC nejsou žádné rychlíky, aby obsluhovaly vesnice jako je Brno a menší města jako je Praha...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Tak to já doufám, že se bude stavět max. jednou v Pardubicích. EC nejsou žádné stáv krychlíky a měly by stavět max. v krajských metropolích. Pokud v Koulíně, tak ne za další půl hoďku v Pardubicích.Od toho jsou vlaky nižší kategorie.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
No doufám, že mi to bude stavět v Kolíně...


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Dráhy poprvé vezou cestující railjety. Do Brna mají jezdit po hodině. :-)
Akorát by mohly začít jezdit o něco dřív, než za rok a půl.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Fafner: Díky za odkaz. Jsem je podcenil, snad to i vyřeší.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
no já nevím, mě přijde že už to řeší, viz jeden z dokumentů na webu MD (omlouvám se za obrázek, z dokumentu nejde běžně kopírovat):
Příloha:
md.png


Zdroj:
http://www.mdcr.cz/cs/Drazni_doprava/verejnadoprava/ - dokument Plán dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy (str. 106, 107)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Však oni na to časem přijdou, že by to měli začít řešit.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 23:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]