Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 75 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
h8crew píše:
A dokáže mi někdo vysvětlit při navrženém kolejovém propojení a pouhých dvou linkách tram po 8 minutách tohle srovnání dostupnosti (s. 10)?:
Maloměřice a Obřany
Nové nádraží 2020 8,98km 14 min 38 km/h
Hlavní nádraží 2012 7,14km 15 min 29 km/h

Občan pojede linkou 75 do Bílovic, kde přestoupí na vlak, který ho doveze na Nové hlavní nádraží


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Ojin píše:
Mimojiné je tam popsáno i navrhované vedení tramvajových linek, včetně počtu spojů, kde dospěli ke dvěma linkám se závratným intervalem 8 minut. Tj. celkové množství spojů do této oblasti menší než dnes (linka 12) :D
Musí být přece zachován objem kilometrů, což vzhledem k rozšiřující se oblasti pokryté MHD logicky bude znamenat prodlužování intervalů sarcastic


Offline
359
20 čer 2008 14:08
tak jsem se kouknul na níže uvedený dokument. Docela by mě zajímalo co vše je v tom dopravním modelu zahrnuto a zohledněno. Nikde nejsou uvedena data pro jeho verifikaci.

Tak namátkou co mi vrtá hlavou:
- byly vůbec zohledněny doby pro čekání na spoj u přestupů?
- z jakého směrového dopravního průzkumu se vycházelo při sestavování matice přepravních vztahů? (co vím tak nejmíň 15 let se nikdo v Brně o něco podobného vůbec nepokoušel)
- byly do výpočtu zahrnuty i některé návrhové plochy z konceptu ÚP ?
- jak byl stanoven obrat cestujících na novém nádraží (25 tis. příjezdů a 25 tis. odjezdů mi připadá docela málo)?

A dokáže mi někdo vysvětlit při navrženém kolejovém propojení a pouhých dvou linkách tram po 8 minutách tohle srovnání dostupnosti (s. 10)?:
Maloměřice a Obřany
Nové nádraží 2020 8,98km 14 min 38 km/h
Hlavní nádraží 2012 7,14km 15 min 29 km/h

Bohunice
Nové nádraží 2020 5,03km 12 min 26 km/h
Hlavní nádraží 2012 5,18km 13 min 25 km/h

Líšeň
Nové nádraží 2020 8,45km 12 min 43 km/h
Hlavní nádraží 2012 6,54km 13 min 29 km/h

A poslední část závěru je taky perla:
V současné době se potýkáme s výrazným nedostatkem
parkovacích míst v okolí železniční stanice Brno-Hlavní nádraží i obou autobusových nádraží (ÚAN Zvonařka
a Benešova tř., hotel Grand). Nově budovaná parkovací místa umožní občanům města Brna i jeho návštěvníkům
cestování typu P+R (park and ride), kdy je vozidlo odstaveno na odstavném parkovišti a následuje cesta vlakem,
autobusem nebo městskou hromadnou dopravou.


Proč jsem si až doteď myslel, že systém P+R má sloužit pro odstavení vozu u kapacitní komunikace na samé periferii města (v případě Brna, např. Ústřední hřbitov, Starý Lískovec, Královo Pole nádraží) a pokračování do centra pomocí MHD.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Díky této frašce jsme všem pro smích. Bohužel na tom mají zásluhu obě zúčastněné strany.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Co říct a neurazit.
Tragikomedie jménem Odsun nádraží pokračuje. blee

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
No debata o stránce nadraziureky.cz by se hodila spíš do tématu „Zábavné zajímavosti z internetu“, ale když už je tady... Hodně vtipný je dokument zabývající se dopravní obslužností Jižního centra: http://www.nadraziureky.cz/download/30- ... en2013.pdf

Mimojiné je tam popsáno i navrhované vedení tramvajových linek, včetně počtu spojů, kde dospěli ke dvěma linkám se závratným intervalem 8 minut. Tj. celkové množství spojů do této oblasti menší než dnes (linka 12) :D


Citace:
Prostor Nového nádraží je obsluhován tramvajovým subsystémem MHD a to dvěmi linkami č. 9 a č. 12.
Linka č. 9 je vedena z konečné zastávky v Komárově ul. Plotní do předprostoru Nového nádraží a ulicemi Bulvár, Úzkou a Nádražní na zastávku Hlavní nádraží. Odtud pokračuje linka ul. Benešovou v původní trase do konečné zastávky Lesná, Čertova rokle.
Linka č. 12 je vedena z konečné zastávky Rosická předprostorem Nového nádraží a ulicemi Plotní a Dornych na zastávku Hlavní nádraží. Odtud pokračuje linka ul. Husouva v původní trase do konečné zastávky Královo Pole, Technologický park.
Oběma linkám byl navržený časový interval mezi jednotlivými spoji: 8 min. Předprostor Nového nádraží je tak obsloužen každé 4 min. jedním spojem z každého směru, který má vazbu na zastávku Hlavní nádraží.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ten nový web je akorát koncentrovaná snůška polopravd, lží a demagogií, kterým nemohou věřit ani ti nejpřesvědčenější. Z toho by jeden Blil Clinton.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ministr dopravy Stanjura podpořil odsun nádraží

Právě ulehčení od automobilové dopravy a propustnosti brněnského železničního uzlu jsou dva z důvodů, kterým Brno odůvodňuje rozhodnutí stavět odsunuté nádraží...

Kdyby si vybrali nějaký skutečný argument, třeba jednodušší výstavbu toho odsunutého. Méně aut v centru je holý nesmysl, právě když v centru nebude nádraží, část lidí tam pojede právě autem místo vlakem. A pak se budeme divit, že nově zavedený 15' takt je nevyužitý.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Radši nechci vědět, kolik ten novej propagandistixkej web těch dvou Odéesáků stál. Logo tohoto projektu jistě zpracovalo nějaké renomované grafické studio. Pokud ovšem bude náš stát neustále utrácet za hovadiny, tak se toho nádraží u řeky asi nikdy nedočkáme, což by nebylo úplně od věci.
Jinak Stanjura nedávno navštívil UPCE. Osobně mě jeho povídání moc nezaujalo. To třeba takový Žaluda, který u nás taky nedávno byl, to měl připravený líp.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ministr Stanjura navštívil Jihomoravský kraj. Řešil polohu brněnského nádraží i R 52
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpravy/Stanjura_navstivil_JM_kraj.htm

...Přestavba železničního uzlu Brno je velmi diskutované téma. Proto se moravská metropole, která preferuje přesun osobního nádraží k řece Svratce, rozhodla přiblížit tento projekt občanům prostřednictvím nového portálu nadraziureky.cz. O vznik nového webu se zasadil první náměstek primátora města Brna Robert Kotzian, který dnes situaci kolem brněnského nádraží ministrovi na místě popsal. Stránky byly spuštěny právě dnes, u příležitosti návštěvy ministra Stanjury. „Přestavba brněnského vlakového nádraží je projektem, který má pro léta 2014 až 2020 vysokou prioritu. Odsunutá varianta brněnského nádraží má i mou podporu, je však potřeba počkat na dokončení studie proveditelnosti, “ řekl ministr Zbyněk Stanjura...

Ještě, že tu ten Kotzian je, kdo jiný by ministrovi celou situaci lépe popsal, než náš univerzální odborník?! ](*,)
Předpokládám, že ministr zde o variantě v centru neslyšel ani slovo, možná jen o nevýhodnosti.

A co říkáte na novou stránku nadraziureky.cz ? Budeme mít nový nádraží, a to hned u řeky! No pánové, kdo z vás to má! booze
A teď vážně, z té stránky je mi blee


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
k.vojta píše:

To není plán Koalice v centru, bohužel. A myslím, že ta kusá nástupiště by se dala nalepit až za budovu Teska; pokud by se nějak rapidně nerozšířilo západním směrem, neměl by v tom být problém. Pro tato kusá nástupiště by postačovala délka kolem 250 metrů, takže by ani o moc nepřesahovalo oproti ostatním nástupištím. Zkrátka v místě plánovaného autobusového nádraží, které by se tedy muselo postavit o kus dál.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Emperror: chyba v zákoně může za to, že soutěžící může během stavby zvedat své náklady (zaobalí se to jako nečekáná událost, nebo něco takého). Potom dochází k zdražování zakázek. Kdyby toho nebylo, tzn. někdo by dal cenu a tu by nesměl navyšovat, nedaly by se tak krásně ulívat peníze bokem.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Vysoutěžená cena by se měnit neměla, stačí jen správně napsat smlouvu. Když máš cenu nižší než náklady, tak to nemáš tak levně nabízet. A když jo, je to tvoje blbost. Takže žádné chce nechce, buď dodržíš co sis sám do nabídky naplánoval, nebo holt krachneš to se nedá nic dělat. Na cenu, která se může pohybovat ti žádný normální soukromník nepřistoupí a neměl by to dělat ani stát. Jedinou vyjímkou jsou okolnosti, které jsi nemohl předem znát a které to dodatečně prodraží, ale i v tomhle ti veřejné instituce většinou uznají, kdejakou ptákovinu, kterou byti jiný zadavatel omlátil o hlavu.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Když je vysoutěžená cena nižší, než náklady, pak to není o tom jestli se chce, nebo nechce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
ale jdou, jen se nechce...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tomu dodatečnému navyšování cen se vůbec nedivím. To je pozůstatek po slavném exministru Bártovi, jehož působení způsobilo, že se stavby začaly soutěžit i za ceny, za které nejdou postavit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Zajímavé zjištění NKÚ
http://ekonomika.idnes.cz/nku-kritizuje-prodrazovani-a-prutahy-zeleznicnich-staveb-pad-/eko-doprava.aspx?c=A130325_093404_eko-doprava_fih


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Na to, že bylo Tesco (tehdejší Prior) postaveno jako dočasná stavba, se už asi tiše zapomnělo...


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Plán příznivců stavající polohy zbourat Tesco zřejmě nevyjde :-)
http://brnensky.denik.cz/podnikani/vetsi-tesco-oprasili-projekt-na-prestavbu-obchodniho-domu-v-dornychu-20130323.html


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Na Dornychu začali bourat další barák, myslím, že to tak trošku souvisí z přesunem tramvaje na Plotní.
http://www.mapy.cz/#x=16.621555&y=49.181297&z=19

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Já nesrovnávám jízdní doby rekonstrukce odsunuté varianty a rekontrukce přisnuté varianty, ale srovnávám se součaným stavem, protože argumentujete tím, že po rekontrukci se prodlouží jízdní doby a lidé si rozmyslí cestu.
To zkrácení jízdních dob je právě z dokumentu, co odkazuje PVVS (srovnání variant od City Planu):
Střelice: -4 minuty
Tišnov, Blansko: +1
Vranovice: -5
Křenovice: -2
Blažovice: -9 minut

Jinak tu bakalářku si přečtu, díky za odkaz.

Ten trolejbus bude sloužit jako napaječ na tramvajové tratě směr Bohunice (přestup na Vojtove), Modřice (přestup u nemocnice Milosrdných bratří), Líšeň (přesup na Životského). Jízdní doba (můj odhah) by měla být cca stejná jako šalinou z Nádražní, tedy zdržení bude odpovídat akorát času na přestup a samozřejmě záleží na intervalu této linky.

Domis: ad 10 minut. Ale to je ta nejhorší varianta. Jak píšu výše, na tratě směr Líšeň, Bohunice, Modřice jde ztráta minimalizovat trolejbusovou linkou. Pro tratě na sever by zase bylo nejlepší, aby tam jezdily přímé linky (jednička a dvanáctka). Na mendlák to je cca stejě dlouho z nového nádraží jak ze současného (obnovit linku 51). Na Starou osadu to bude taky obdobé (nemluvě o možnosti jet vlakem). Ty jizdní doby podle mě tolik nevrzrostou a těch 10 minut opravdu považuji za nejhorší možný scénář.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
PvvS: Díky za odkaz, tuto analýzu jsem ještě neviděl. Je tam porovnání všeho možného i nemožného, jak dostupnosti, tak i etapizaci výstavby. Doporučuji přečíst.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Neříkám, že všichni pracují v centru. Ale v tom širším centru to bude více než polovina dojíždějících. 10 minut jsem si řekl tak, že šalinou cesta vyjde na 5 minut + dalších 5 minut, které člověk stráví čekáním na svůj spoj (pokud by od nádraží měly jezdit linky do více směrů), pokud pojede prvním spojem, bude čekat při přestupu jinde.

Že to zrychlí cestování vlakem, to je odkud? Zrychlí to pouze směr od Slatiny, od Modřic maximálně o minutu, což je zanedbatelné. Od severu dojde k podstatnému prodloužení cesty, nejen trasou, ale i zastávkou Černovice. Ani neuvažuji nad tím, jak se budou všechny vlaky na severním zhlaví křižovat vzájemně a s nákladními. O zkrácení cesty bych rozhodně nemluvil.

Ať za tu MHD město zaplatí kolik chce, vždy to bude podstatně větší suma než v současné situaci, kterou město těžko může zaplatit, když už dnes musí v MHD škrtat.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
O co se zrychli cesta , kdyz i ve stavajici podobe by se odstranily pomaly pres zhlavi ?
Kapacitnejsi soupravy, tedy plny obsazeni linky trojcaty a 2*LF2 ? Trolejbusy toho stahnou uplne stejne jako dnesni a-50 a a-77.

http://www.fi.muni.cz/~zlatuska/ZUB/Ana ... 20Brno.pdf
http://is.muni.cz/th/253611/prif_b/vlas ... xt?lang=cs

A bylo by vhodny si i mastudovat dokument Orientační posouzení časové dostupnosti zdrojů a cílů cest ve variantách přestavby železničního uzlu Brno


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Domis: Jak píše Fathom, kolik pravidelně dojíždějících pracuje v centru? Mimochodem po odsunu to třeba bude pěšky dostupné na Holandskou (Spielberk Office). A mohu se zeptat, jak jsi došel na těch 10 minut? Kam konkrétně cestuješ? Toto je snad nejhorší možná varinta - cesta na Nádražní plus přestup. Průměr bude úplně někde jinde, naopak si uvědomte, že se zrychlí cestování vlakem, takže to možná vyjde nastejno oproti současnému stavu.
Ano, nejvíc to schytají ti, kteří přijíždí od severu a jedou zase na sever.

Pro mě tady jde o jedinou věc a to jsou dodatečné náklady na MHD a dokud nebude známo přesné schéma, tak se stejně nedozvíme kolik to bude navíc. Sice se tady mluví o 150 miliónech a že šalina bude muset jezdit snad po minutě, jenže to jsou stejně všechno odhady. Lze tady třeba nasadit daleko kapacitnější soupravy. Navíc si myslím, že hodně cestujících stáhnou okružní linky (nutno posílit) i trolejbus kampus - Slatina.

mceza: Já si třeba myslím, že bez třetího tramvajového uzlu se Brno neobejde. Co by se asi stalo, kdyby začalo cestovat o 20 procent více cestujících? Podle mě by to uzel Česká i Nádražní nezvádl. Jinak, kolik by stálo vybudovat tento třetí uzel - 5 mld? A kolik stály tunely Dobrovského? 8 mld. Žabovřeská má stát další 3,5 mld. Bohužel Brno na to nemá a současní politici (stát, ktaj i město) si vozí zadnice v autech, takže budou strkat peníze do silnic místo do železnice a MHD. Třeba se to časem změní.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 14:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]