Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 76 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Fathom píše:
Ale copak většina těch dojíždějících pracuje v samém centru? Vždyť se stejně z nádraží rozjíždějí na všechny strany do škol, podniků a úřadů. Ať je nádraží kdekoli, rozhodující je návaznost spojů MHD do různých směrů, a to je přesně to, co se musí pečlivě připravit.

A neni prave nejvetsi vyhoda nadrazi v centru to, ze se zatez rozptyli ? U nadrazi kdekoliv jinde se pak jeden smer stane dominantni a bude slouzit jenom k navazeni zateze pro ostatni.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jenže Brno má právě značně centralizovanou síť MHD. A hlavním uzlem je právě hlavní nádraží. Při odsunu ti tak zbydou dvě možnosti:
1) Z nového umístění udělat přímou linku na staré hlavní nádraží - kapacitně nesmysl, finančně na to není, stavebně složité
2) Přesunout centrální uzel k novému nádraží - kapacitně ok, finančně zcela mimo, stavebně neproveditelné

Ne, opravdu se mi nezdá, že by jedno z těch řešení bylo lepší, jak zachvonání stávajícího umístění.


Offline
72
09 úno 2006 14:18
Brno
Ale copak většina těch dojíždějících pracuje v samém centru? Vždyť se stejně z nádraží rozjíždějí na všechny strany do škol, podniků a úřadů. Ať je nádraží kdekoli, rozhodující je návaznost spojů MHD do různých směrů, a to je přesně to, co se musí pečlivě připravit.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ach jo... [-(
Tak ještě jednou, myslíte si, že nádraží je jen pro Vás, Brňáky, kteří jednou za čas jedou na výlet do Práglu? Že vám těch 10 minut navíc nic neudělá, je jasné, ale dojíždějícímu z Rajhradu, kterému dnes trvá cesta do centra vlakem 15 minut bude najednou i s přestupem potřebovat minut 25. A to se týká všech tratí, hlavně těch z jihu. Těchto 10 minut může být důvod k rozmyšlení si cesty vlakem.

O takovéto velké stavbě by podle mě měl spolurozhodovat i kraj, protože právě kraj řeší a platí veškerou příměstskou dopravu do města a měl by prosazovat zájmy všech občanů, ne jen Brňáků těšících se na nové nádraží. A je zřejmé, že očekávaný nárůst cestujících, jak s ním všechny studie počítají, se po realizaci odsunutého nádraží konat nebude, a o to by přece mělo kraji jít především...

A pro Pavla ještě jednou: Nejde ani o turisty ani o Brňáky, ale hlavně o pravidelně dojíždějící, ti tvoří většinu pasažérů.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Co pořád máte s tím centrem? Vždyť je to pro turisty v pohodě dosažitelná vzdálenost (1,5 km) i pěšky. Centrum Brna je navíc tak malý, že je to možná spíš ku prospěchu věci. Ostatní spíš zajímá spojení na MHD a dálkovou dopravu. To už je ale o tom, jak tam dostat kvalitní dopravu a kolik to bude stát.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
mceza: A proč ne? Už je tam letiště. Znáte nějaké město, které má letiště v centru?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
mceza - proč ne, dostanu-li se tam z centra rozumně časově, bez velkého čekání a prostředkem s dostatečnou kapacitou, abych nemusel stát na jedné noze a to ještě cizí


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
b1: Tak proč rovnou nevybudujou nové brněnské nádraží někde u Šlapanic? Je tam dost místa, rovnina, spousta tratí by se krásně narovnala. A to že to bude mimo centrum? Dyť je to jedno, jde přece o jednoduchost výstavby a ne o to, aby ta stavba k něčemu byla...


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Domis píše:
b1: Problém je, že Malá Amerika je narozdíl od Teska chráněná památka, tudíž ji zbourat nelze. Proto je i v projektu nádraží.

No a to je právě ten problém, že seš limitovaný omezeními (MA památka, Pošta taky, nádražní budova nejspíš taky, Tesco soukromý majetek atd.), narozdíl od toho, když začneš stavět v podstatě na zelené louce, nebo na místě, kde zavazí jenom už postavené nádraží.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Když jsme u toho, existuje vůbec nějaký projekt, který počítá se sbouráním Tesca?


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Ono by asi stačilo zbořit to parkoviště...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
489
13 čer 2004 23:04
Boutat Tesco muzes jen ve fantazii, Tesco chce za tu budovu + pozemky castku v radu s 9. nulama.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Mozna by stacilo vyuzit puvodniho projektu posty a po rozmontovani ji sestavit jinde :)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
b1: Problém je, že Malá Amerika je narozdíl od Teska chráněná památka, tudíž ji zbourat nelze. Proto je i v projektu nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Domis píše:
... Jen je otázka, jestli by se to tam vešlo kvůli budově Malé Ameriky.

Když chceš bourat Tesco, můžeš bourat i Malou Ameriku, ne?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Proč by to nebylo nereálné? Možná dokonce naopak! Nikdo přece nemluví o tom, že by se to vyvlastnilo a že by majitel jen smutně přihlížel, jak mu tam najíždějí bagry.

Stačí, aby dnešní kapitalistický majitel z toho něco měl - ať už hromadu prachů nebo třeba luxusně zadotovanou výstavbu nové budovy zahrnuté do areálu nového nádraží.


Mně nejde o to jak je to citlivé a co vyjde levněji, ale že v dnešní kapitalistické době kdy Tesco patří soukromému majiteli je toto nereálné


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
J*M* píše:
Od 13.4.2013 se začne budovat nástupiště na 3 koleji v žst Brno dolní.

Přestavba ŽUB, light verze :mrgreen:

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Já vím, že je to citlivé brněnské téma. Nad otázkou, jestli je důležitější nádraží nebo Tesco v centru, se snad shodneme. :twisted: A stavba nového Tesca kdekoliv poblíž vyjde řádově levněji než stavba podzemního nádraží.


Zbourat Tesco :-D


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Naprosto souhlasím s mcezou, že lepší mít po 2 roky omezenou dopravu na nádraží a jezdit z Židenic, než po zbylé roky jezdit z odsunutého nádraží na jihu. A to bez naděje na zlepšení stavu. Osobně si myslím, že odsunuté nádraží bude pro mnoho cestujících důvod přejít k autu nebo v "lepším případě" SA u Grandu.
On se ten projekt nádraží v centru zdá megalomanský a zbytečně drahý, podle mě by šel ale snadno upravit a výrazně zlevnit zrušením toho podzemní VRT nádraží. Toto nádraží by se mohlo postavit kdykoliv později, až se bude VRT skutečně stavět (nebo taky ne).
Stačilo by zbourat Tesco a tyto 4 (nebo více) kusé koleje umístit právě tam, prostě je přilepit ke zbylým 8 průjezdným kolejím (viz vizualizace http://strana.zeleni.cz/247/3638/file/ ). A do zbývajícího prostoru k Úzké přijde autobusák. Dopravně je toto řešení ideální, protože vlaky od Blažovic a Chrlic stejně nebudou nikam pokračovat a bude možno propojit svazek S2 a S4 Blansko - Zastávka. Pokud by to bylo možné, bylo by dobré přidat ještě jedno kusé nástupiště od jihu k staniční budově pro linku S41, aby neblokovala provoz na hlavních kolejích. Jen je otázka, jestli by se to tam vešlo kvůli budově Malé Ameriky.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
goldfinger píše:
Kontrolní otázka: kudy by byla vedena nákladní doprava?
Tímto se kdysi kdysi dávno zabýval jistý již zesnulý pracovník drah, vypracoval řešení použitelné pro jakoukoliv variantu přestavby ŽUB a využitelné i po skončení přestavby, což nebylo zatím ani v jedné variantě zohledněno, takže bude nákladní doprava v nejlepším případě odkloněna mimo Brno


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
goldfinger - citoval jsem komentář jednoho pracovníka drah, majícího v pracovní náplni provoz lokomotivního parku ČD, k elaborátu o letošních letních výlukách v Brně stvořeném na Kounicové, zmínka o zelených, si myslím, není o politické straně (spíš se tím pojmenováním mysleli ekologický smýšlející, třeba Brontosauři, dnes se tím můžou myslet třeba ekoteroristé)

Jakákoliv stavba na dráze nebo v ochranném pásmu dráhy má vliv na provoz dráhy, je už na projektantech (a jejich kvalitě) a finančních možnostech investora, aby důsledky na provoz byly minimální. U přestavby ŽUB nevidím ani jedno


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Navíc bych řekl, že to není otázkou nějaké politické strany. A jen kvůli tomu, aby se rok nejezdilo kolem Brna špatně se přece nepostaví horší řešení (za předpokladu, že je odsun horší - osobně myslím, že ano).


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
J M: A Vy si myslíte, že v případě výstavby odsunuté role se to té stávající vůbec nedotkne? Kontrolní otázka: kudy by byla vedena nákladí doprava?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 15:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]