Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 79 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Ano, psal jsem dvě nádraží lehce v nadsázce, ale toto řešení by nemuselo být od věci.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ostrava má taky nádraží…ne úplně v centru. Sice to nesleduji, ale nezaznamenal jsem, že by se tam proti tomu lidi nějak extra bouřili.
Lidi, co chtějí zachovat současné nádraží, mají dobrý argument napojení na dopravu. Mám protiargument. Záleží na tom, jak se to udělá v odsunuté poloze. Řešení alá Ostrava není tak beznadějný. Smyčka trolejbusů a šalin, pokud si dobře pamatuji (ne, fakt jsem si moc nesháněl podklady pro tenhle příspěvek. Doufám, že mě kvůli tomuhle někdo položí na lopatky ;-) Ano, ironie). Takže i když to není v centru, člověk se na mnoho míst dostane. V územním plánu se počítá s tratí na Přízenice, což je sice zajímavé, ale jede to i u nového nádraží. Takže nakonec skončíme na tom, že pokud se nádraží odsune, což nastane v době, kdy nad Prahou bude obíhat první český vesmírný dok (pokud navíc věci půjdou dobře pro odsun), bude hlavně záležet, jak se tam navede MHD. Pak je to jen to, že se bude jezdit jinam.
Líbí se mi ale myšlenka, kterou tu někdo psal, a která mě taky napadla, že by se mohly zachovat obě nádraží, stávající v zrekonstruované podobě. Nové, hlavní, pro všechno. Stávající by bylo Brno-město, nebo centrum, hlavně pro regionální linky. Ty tolik prostoru nepotřebují. Spolu s úpravou MHD, ale doopravdy masivní, by se vlk nažral a koza zůstala celá. Si teda aspoň myslím já.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Domis píše:
A to vůbec nemluvím o tom, že průjezd dlouhých nákladních vlaků není pro cestující na nádraží nikterak sluchově, ani esteticky příjemný.

Jako umístění budoucího nádraží je mi celkem jedno, Brno zůstane bordelem i v odsunuté poloze. Ale co se týká nákladů z pohledu cestujících, tak přesně! V tomhle zlaté současné Brno, kde náklady nejezdí přes osobní nádraží.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Nedá mi to se nevyjádřit. V poslední době jsem prošel několik prací/studií zabývajících se výhodnosti a dopravního řešení obou nádraží. Zkusím to tu trochu shrnout. :-k

Naprosto musím souhlasit s Čéžou, snad proto, že taky není z Brna. Nádraží ve velkém městě neslouží převážně jeho obyvatelům, slouží převážně jako brána pro návštěvníky města a mělo by jim přinášet určitý komfort. Pokud máte pocit, že když už někam jednou za čas jedete, že je to přece jedno, že nádraží je o kus dál a že vás to nezabije, nezakládejte na tom tvrzení o výhodnosti přesunu! Zde je zřejmé plus pro nádraží v centru, které šetří jak čas cestujících (v dnešní době velmi důležitý), tak finance města za MHD. Škoda, že si to město neuvědomuje. Rozvoji jižního města nebrání chybějící nádraží, ani to stávající, ale pouze nedostatek peněz. Jsem zvědavý, jak město po stavbě nového odsunutého nádraží najde peníze na nový bulvár, nové tramvajové a trolejbusové tratě, když teď má s financováním provozu! MHD problémy.

Co se týče kapacity uzlu, obě nádraží počítají s 12 nástupišti (u varianty v centru jsou 4 nástupiště kusá). To je dostačující i s nově plánovanými tratěmi (Os 15' Brno - Zastávka, Os 30' Brno - Vyškov), problém může nastat při realizaci VRT, kdy se (dle mého zcela mylně) předpokládá další navýšení vlaků (několik do hodiny) do různých směrů. Dle mého by to bylo vždy jen na úkor současných EC a R vlaků, nebo spíš nikdy, na VRT v nejbližším půlstoletí stejně mít jako země nebudeme, je to utopie.
Mnozí si myslí, že největším problémem současného nádraží je dvojkolejná trať na severu; omyl, jsou to tratě na jihu. Podle studie by dvojkolejná trať hl. n. - Židenice měla dostačovat i po stavbě nádraží v centru (oproti dnešku se může zvýšit pouze interval S2 na 15 minut ve špičce, což může být omezeno i samotnou tratí 260).

Výrazná nevýhoda odsunutého nádraží je souběh s nákladní dopravou. Pro tu jsou sice na nádraží určeny 4 staniční koleje (2 uprostřed a 2 na jižním okraji), ale stejně pro ni nebude moc místa, nebude mít žádné vyhrazené traťové koleje na navazujících tratích (především 250/260, 340) a v obou zhlavích se bude muset úrovňově křížit s veškerou osobní dopravou! A to vůbec nemluvím o tom, že průjezd dlouhých nákladních vlaků není pro cestující na nádraží nikterak sluchově, ani esteticky příjemný.

Co se týče VRT nástupišť, zde se u varianty v centru počítá s tou podzemní stanicí pod Novými Sady (Petrovem), aby tam ta možnost byla. Do té doby bude podzemní část sloužit Os vlakům ze Střelic, Slavkova či Vyškova. Pokud jsem to správně pochopil, při vedení VRT se bude muset počítat s úvratí nebo tunelem pod Petrovem. Vedení přímých VR vlaků Praha - Brno - Ostrava bez úvratě vidím jako jedinou provozní výhodu VRT odsunutého nádraží. (u nádraží v centru realizovatelná pouze s tím tunelem pod Petrovem a zbytkem celého Brna). Vzhledem k budoucnosti VRT je to však celkem bezpředmětné (lze řešit v případě stavby VRT). Pro pravděpodobnější vedení EC Praha - Brno - Vídeň/Bratislava je přímá jízda možná jen s tím tunelem ve variantě v centru.

Opravdovou výhodou odsunutého nádraží je snadnější zapojení tratě 340, i když jen dvojkolejně; až od Slatiny mají vést dvě dvojkolejné tratě (nová rychlá 300 a současná 340). V plánu nádraží v centru je zapojení +- na současnou Komárovskou spojku, pro zkrácení a umožnění Os 30' Brno - Vyškov je třeba vybudovat navíc novou trať 300 Komárov - letiště, pokračování stejně jako v předchozím návrhu.

V nedávno uváděném dokumentu o rozvoji železniční dopravy je sloužení S2 a S4 do traktu 15' Zastávka - Doubravice n.S. To by zřejmě ve variantě v centru možné nebylo, neboť střelická trať by byla zapojena především do podzemního kusého VRT nádraží (podle současného projektu by jinak musely vjet na koridorovou trať Brno-Modřice, kde by pro ně nemusela být potřebná kapacita). Což by taky nemusel být problém, linka S2 může zůstat v současné trase směr Chrlice, případně vytvořit druhé východní rameno svazku Brno-Vyškov. A po dostavbě SJKD se v každém případě propojí S2 ze severu s S3 od jihu, čímž problém odpadá.

Ať se na to dívám jakkoliv, dopravní výhoda nádraží v centru u mě vítězí nad tou odsunutou, a to i kdyby měla být o něco dražší. Neshledal jsem žádné zásadní nedostatky nádraží v centru, které by její realizaci znemožňovaly.

A teď čekám na další argumenty pro odsun. :mrgreen:


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Martin V:Kdyby se podařilo postavit SJKD, tak by už nevadilo ani nádraží ve stávající poloze, resp. by se odsun stal zbytečným. Ale ani projekt SJKD zatím není úplně bezvadný, zejména se nedokázal vypořádat s napojením na ferdinandku a střelickou trať.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
O nádraží mají podle mě rozhodovat odborníci. - jenomže, to je ta tragedie, že se ti odborníci nedovedou shodnout. A to už od dob starýho Procházky, kdy brněnský uzel přestal vyhovovat, a řešilo se to přištípkařením. Nehledě na to, že se dopravní poměry už od těch dob značně a mnohokrát změnily. V půli minulého století vymysleli odsunuté nádraží ve značně nedomyšlené podobě a za zcela jiné situace. Od té doby se pořád tento nešťastný návrh, ač se situace několikrát změnila, stále opakuje, aniž by byly zohledněny návrhy na jeho vylepšení a jiné varianty řešení, vyplývající ze změněné dopravní situace. Tak místo nejednotných odborníků nastupují k rozhodování politici, kteří díky tomu, že stejně nezískají z centra finance, rozhodují podle toho, jakoby peníze byly na cestě, tj cestou nejmenšího odporu. Takové rozhodování bez jakékoliv koncepce pak nahrává tzv "odborníkům" z různých občanských iniciativ, kteří potom zhatí jakoukoli snahu o vylepšení koncepce brněnského železničního uzlu a brněnské dopravy. A navíc tato nekoncepčnost zabíjí jakékoliv budoucí řešení napojení Brna na VRT, nejlepší by bylo za této situace, aby se taková trať, aby měla nějakou naději na její postavení, Brnu naprosto vyhla


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Možná bude dřív SJKD, než nové nádraží. Potom by už posunutí o pár set metrů nemuselo vadit.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Takhle asi uvažuje víc lidí, podle současné situace.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Moje připomínka byla ryze faktická, tak mi nic nepodsouvej. Jinak je mi jedno, kde nádraží bude, protože se toho stejně nedožiju.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
mceza: Názor Ti nikdo nebere. Jen se vymezuji proti jednání můj názor nebo nic. Obě varianty mají své plusy a mínusy, jen mi vadí, že každá strana argumetnuje tak, že ta jejich varianta je úplně nej a všechno tam bude úžasný a ta druhá je absolutní nesmysl. Čimž napříklád prohlášením "klidně si nechte zkomplikovat dopravu" přispíváš. Vytáhnu ten jeden nej bod, který nadsadím, a tím tu druhou varinatu potopím. Obdobně Vojtík s vlakama stojícíma až po Tišnov. Samozřejmě odsunovači to je to stejný.
O nádraží mají podle mě rozhodovat odborníci. Což mám takový pocit, že se dosud neděje. Analýzy jedné i druhé strany s jasně zadaným cílem nepočítám.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Mít ty peníze, které se zbytečně promrhaly za odsun nádraží a stavbu "metra" v Brně za minulé a toto století, tak zaplatím všechny dluhy, nadělané touto republikou po roce 1993.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
mceza píše:
A víte co? Odsun nádraží už dál neřeším. V Brně budu dokud nedostuduji - to nebude víc jak 5-8 let (možná i méně...). Do té doby se nové nádraží stavět nezačne. A pak už je mi celkem šumák, že si tu chcete zkomplikovat dopravu. Váš problém...


Jo, všichni jsme kreténi.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ale na tom přeci není nic špatného, že mne případná studie, která prokáže výhodnost odsunu, nepřesvědčí. Kdo jsem, abych si nechal diktovat, co si mám myslet?

Zároveň, ale to, co si myslím není zásadní a ti, kdo to budou stavět by se měli řídit právě tou studií.

Protože já jsem ovlivněn osobními věcmi - každý týden jezdím do a z Brna vlakem. Centrum je pro mne tak velkou výhodou. Nákladní doprava mne nezajímá, vlaky, které jedou kdekoli jinde než na té mé trase mne nezajímají a je mně úplně fuk, kolik to bude stát...

Takže já mám svůj názor. Jednak je postaven na tom, že pro mne to je nejlepší řešení. Jedinné, co případná studie ukazující opak může ukázat, že to uznám jako kompromis a prostě se s tím smířím. Ale že bych najednou otočil a začal tvrdit opak, to po mně nechtěj!


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Já doufám, že zvítězí zdravý rozum a to nádraží se postaví a je jedno jestli u stávajícího nebo Zvonařky. I na této diskusi je vidět, že každý má svoji pravdu a odmítá ustoupit. Navíc dokud se budou dělat takové analýzy, které stejně nikdo neuznává, tak se nikam nedostaneme. Navíc je smutné, že aji kdyby se udělala pořádná analýza a vyhrál odsun, tak už bylo deklarováno, že stejně budou proti němu. A styl moje pravda nebo nic opravdu nic neřeší. Prostě si evidentně Brno nové nádraží nezaslouží. Takže to vidím tak, že se nádraží vymaluje a pojedeme dál.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ani to nebude stačit. nejsou peníze ani na odsun ani na rekonstrukci stávajícího. A to se nezmění.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já myslím, že se nezačne dokud se nestane nějakej velkej průšvih.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Taky tipuji, že se stavět nezačne, jen je otázka, zda budou vůbec vlaky do Brna zajíždět, vlaky jezdí po (možná) zasypaných objektech, po kterých se začalo jezdit v roce 1838 (1838, v roce 1839 zahájen pravidelný provoz až do Vídně) a jejichž stav nikdo nezná. Obě navržené varianty jsou špatné a nedomyšlené. Návrhy, jak je aspoň trochu domyslet, jsou už půl století smetávány ze stolu.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A víte co? Odsun nádraží už dál neřeším. V Brně budu dokud nedostuduji - to nebude víc jak 5-8 let (možná i méně...). Do té doby se nové nádraží stavět nezačne. A pak už je mi celkem šumák, že si tu chcete zkomplikovat dopravu. Váš problém...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
mceza píše:
A tam by jezdilo to metro? Krátký úsek, dvě zastávky, odkoupit jednu jetou soupravu z Prahe? :D


Ano :mrgreen:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
k.ondra89 píše:
- totéž platí pro následnou realizaci, která bude moci probíhat bez omezení, nebo dokonce přerušení provozu na stávajícím nádraží (přisunutá varianta nezaručuje, že bude na stávajícím nádraží zachován, po dobu stavby, provoz. Nikdo neví v jak moc špatném stavu je viadukt v tělese pod kolejištěm, který by nemusel slibovaný omezený provoz dovolit.)


A nákladní vlaky budou stát od Břeclavi po Tišnov a budou čekat na alespoň jednu jedinou volnou kolej na hlavním.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Z mého pohledu stavaře-dopraváka jsou argumenty následující:

- na zelené louce se snáz a lépe projektuje, než někde ve stísněných podmínkách, kde je nutno dělat více kompromisů, než by bylo vhodné
- totéž platí pro následnou realizaci, která bude moci probíhat bez omezení, nebo dokonce přerušení provozu na stávajícím nádraží (přisunutá varianta nezaručuje, že bude na stávajícím nádraží zachován, po dobu stavby, provoz. Nikdo neví v jak moc špatném stavu je viadukt v tělese pod kolejištěm, který by nemusel slibovaný omezený provoz dovolit.)
- nezávislost stavby může být výhodou i v případě, že dojdou peníze (viz třeba exministr Bárta), nebo když si nějaký zelený usmyslí, že bude stavbu blokovat. Co potom s rozestavěným nádražím?
- možnost lépe řešit napojení MHD, čímž by se mohl alespoň částečně vyřešit přetížený úsek Moravské náměstí - Nové sady. V případě přisunuté polohy již nejde kapacitu tramvají, za současného stavu, dál navyšovat. A stavbu diametru považuji v dnešní finanční situaci za SCI-FI.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A tam by jezdilo to metro? Krátký úsek, dvě zastávky, odkoupit jednu jetou soupravu z Prahe? :D


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Samozřejmě v plánu by byla nadzemní propojka starého a nového nádraží.
Který by na tento problém pamatoval. sarcastic

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jakožto student pravidelně dojíždějící mezinárodním vlakem do Brna nesouhlasím :D Teda za předpokladu, že vlaky, kterými bych jezdil já, mimořádně zastavovaly na starém nádraží jsem ochoten ustoupit :D


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Já bych chtěl dvě nádraží, jedno zachovat v centru pro regionální dopravu a v odsunuté poloze pro zbytek. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 17:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]