Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 299 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
http://tn.nova.cz/zpravy/doprava/drama-na-zeleznici-ve-strancicich-u-prhay-se-ritily-proti-sobe-dva-vlaky.html
Kvalitní článěk.

Citace:
Osobní vlak jedoucí na trati Strašnice – Praha hlavní nádraží, projel svůj návěst, který byl na stůl,

Že si pletou Strašnice a Strančice, to bych ještě bral, ale můžete mi někdo vysvětlit, co znamená ta druhá část věty? Fíra měl na stole návěstidlo, aby si ho dal k snídani?

http://tn.nova.cz/zpravy/na-vasi-strane/ceske-drahy-se-zbavuji-majetku-postavte-si-za-par-korun-lokomotivu.html
A tohle je taky pěkný. Kdyby někdo chtěl třeba čepici s logem ČD.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Já bych viděl spíš zádrhel, že když to pravděpodobně v 50 letech zákon zakázal, aby nějaké ustanovení už neplatného zákona o tomto neplatila dosud (ale to určitě úředníci nebudou vědět).
A k tramvajím a trolejbusům - i když jsou schvalovány podle drážního zákona, tak jsou provozovány po veřejných pozemních komunikacích, takže musí splňovat po technické stránce podmínky dle zákona o pozemních komunikacích. Jediný rozdíl je, že jsou označovány dle drážního zákona, které je jiné než označování dle zákona o pozemních komunikacích, což by neměl být problém, mimo omezenost úředníků, k tomu, aby se dal trolejbus při provozu mimo dráty považovat za autobus


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
JM: Pokud nebudou pevně spojena, nebude to souprava, ale může to být stále vlečení?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Vyhláška de facto vysvětluje zákon, nemůže přikazovat, co není v patřičném zákoně. To je jako by byla vydána prováděcí vyhláška k zákonu o provozu na pozemních komunikacích a v ní bylo určeno, že vozidlo musí mít rajčáky a ne volant


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A to je dáno čím?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Není-li to v zákoně, tak ve vyhlášce je příkaz hodnoty rozchodu neústavní, určit rozchod může jen zákon.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Zajímavá diskuze plná krásných legislativních absurdit, tak to mám rád :))

Ad. vlečení - u autobusu je to jasné, tam je to prostě vlečení vozidla, s tím přímo zákon počítá. Ale trolejbus, který nespadá pod příslušný zákon, to je pěkný oříšek... Vzhledem k tomu, že drážní zákon vlečení nezná, dá se použít jedině analogie ze zákona o sil. provozu. Ale i tak bude problém s tím, jak vléci trolejbus mimo dráhu.

Ad. rozchod - porušení Ústavy to nebude, jelikož jde o regulovanou veřejnou dopravu. Ta může být samozřejmě takto upravena. Ale s tou splítkou by to bylo zajímavé.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Na trolejbusech 6Tr1 při dodání nebyly na čele závěsy na tyč, ale na řetězy. Při přepravě z vagonů byly taženy na řetězu, tak TMB tahej trolejbusy na řetězu a úředníci tě můžou líbat tam, kam se nelíbá, protože to už nebude nadměrná přeprava (vozidla nebudou pevně spojena, tedy to nebude souprava)
K rozchodu - tak se dráha tramvajová přejmenuje na dráhu speciální (popř předváděcí, atd, atd ... ), a už se na ni nebude vyhláška vztahovat (jak si někdo v demokratickém státě může usurpovat právo určovat rozchod kolejí, to je, dle mne, porušení Listiny práv a svobod a tím protiústavní)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
marecek.00 píše:
Viz vyhláška 341/2002 Sb: "Trolejbus je drážní vozidlo poháněné elektromotory napájenými většinou z troleje, které se pohybuje po pozemních komunikacích, nad nimiž je trolej.


Tak to je opravdu gól :D Dle této vyhlášky je tedy zcela zřejmé, že je možné trolejbus opravdu provozovat kdekoli po Brně, kde vedou alespoň tramvajové troleje :D Takže třeba na ty akce na Svoboďáku, přestože tam trolejbusové troleje nejsou, nebyla třeba žádná výjimka :D A takto si zcela dle vyhlášky mohou opravdu jezdit po jakýmikoli trolejemi :D

A vzhledem k tomu, že napájení je většinou z troleje, tak za trolejbus by se dal považovat například i elektrobus, který jezdí pod trolejemi :D Stačí na něj seshnat papíry u DÚ. A díky tomu do toho spadá i trolejbus s dieselagregátem. Teď jen jak je to s tím vozíkem :D

Btw. kde je v zákoně definována trolej? Co to je? :D


Offline
820
25 led 2006 09:46
Ta vyhláška neplatí zpětně. Spíš by bylo zajímavé, pokud by v Liberci chtěli postavit novou trať úzkého rozchodu. A nebo kdybychom chtěli postavit splítku 760/1000 mm z Líšně na Stránskou skálu. Ale obávám se, že tento problém řešit nebudem.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Teď jsem si všiml, že Předpis č. 177/1995 Sb. Vyhláška Ministerstva dopravy, kterou se vydává stavební a technický řád drah mimojiné uvádí:

Citace:
§ 54
Geometrické uspořádání koleje

(1) Směrové uspořádání koleje musí zaručovat bezpečnou a plynulou jízdu vlaků traťovou rychlostí.
(2) Podélný sklon koleje dráhy tramvajové nesmí být větší než 70 ˝. S ohledem na bezpečné provozování dráhy a drážní dopravy je nutno volit podélný sklon koleje co nejmenší.
(3) Přechod mezi přímým úsekem koleje a směrovým obloukem a mezi směrovými oblouky o různém poloměru musí být plynulý a vytvoří se přechodnicí.
(4) Převýšení koleje v zastávkách umístěných v oblouku musí být provedeno ve vnějším kolejnicovém pásu.
(5) U koleje dráhy tramvajové umístěné v tělese pozemní komunikace nesmí zřízením převýšení dojít ke vzniku nevyrovnaných výškových rozdílů vytvářejících překážku v plynulosti jízdy silničních vozidel.
(6) Přechod mezi převýšenou a nepřevýšenou částí koleje musí být proveden plynule vzestupnicí o jednotném sklonu.
(7) Rozchod koleje dráhy tramvajové je 1 435 mm.
(8) Rozchod koleje se zvětšuje v určených obloucích o hodnotu rozšíření, a to přiblížením vnitřního kolejnicového pásu ke středu oblouku. Změna rozchodu koleje musí být provedena plynule. Rozšíření rozchodu koleje musí mít plnou hodnotu v celé délce kruhového oblouku.
(9) Podrobnosti geometrického uspořádání koleje dráhy tramvajové obsahuje doporučená technická norma uvedená v příloze č. 5.

Na základě čeho je tedy možné provozovat dráhu tramvajovou v Liberci, pakliže má rozchod 1 000 mm?


Offline
820
25 led 2006 09:46
Největší sranda je, že trolejbus nemohu legálně táhnout na tyči, protože dle stanoviska některých úředníků jde o nadměrnou přepravu. Tedy mohu, za předpokladu, že si pro danou trasu vyřídím zvláštní užívání komunikace. Což představuje poplatek 6000,- Kč / čtvrt roku, navíc pro trasu Terezy Novákové - vozovna Komín přes Medlánky a Technickou (!), protože po Skácelově a Královopolské je část komunikaci ve správe kraje a tam bych musel žádat zvlášť.
Ono je spor v tom, zda tahač + tyč + trolejbus představuje soupravu (pro tu ale není v příslušném § stanovena délka) nebo zda to spadá pod § o vlečení vozidel. No, a i když potáhnu autobus, tak se z Terezy Novákové do města dostanu leda tak přes Kuřim, protože Hradecká je silnice pro motorová vozidla, přes Banskobystrickou je zákaz nad (tuším) 6t a přes Medlánky zákaz pro nákladní automobily. Pak tady v tom právním bordýlku něco legálně dělejte.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Mouka: dobrá otázka. Podle mne by se při striktním výkladu zákona opravdu mělo tahat výhradně pod dráty, opak je pak teoreticky trestatelný (ovšem kde není žalobce, není soudce, že...). V praxi je to samozřejmě pitomost, ale aspoň je krásně vidět, jak je legislativa v této oblasti nesmyslná.

Viz vyhláška 341/2002 Sb: "Trolejbus je drážní vozidlo poháněné elektromotory napájenými většinou z troleje, které se pohybuje po pozemních komunikacích, nad nimiž je trolej. Na trolejbus se vztahuje zvláštní právní předpis. Trolejbus je z hlediska konstrukce autobus se zvláštním druhem elektrického pohonu, přičemž pouze na jeho některé systémy, konstrukční části a samostatné technické celky stanovují předpisy EHK specifické požadavky."

ad. oranžové majáky - zákon o provozu na pk přesně specifikuje, které paragrafy nemusí takový vůz dodržet, ale nic o tažení čehokoliv nezpůsobilého k provozu na pozemních komunikacích tam není.


PS. ne že bych tu cokoliv z toho chtěl obhajovat, spíš naopak - je to krásná demonstrace toho, jaký je tu legislativní binec.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Dělá. Podvozek na venčení za služebním vozem v ose Pisárky - Medlánky jsem už několikrát potkal.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A dělá tak na dráze mimo areál vozovny? V areálu se to bude řídit vnitřním předpisem DP.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
A co kdyz sluzebni tramvaj tahne tramvajovy podvozek bez DU schvaleneho evidencniho cisla?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Máňa má oranžové majáky, takže je tedy pracovní stroj, ne? Tudíž bude mít jistě nějakou výjimku na tahání věcí.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
marecek.00 píše:
Mouka: Ano, přesně tak - proto si myslím, že pokud se převozní trasa neschválí jako dráha, tak se po ní jet nedá. Po normální silnici může jen to, co je schváleno pro provoz na pozemní komunikaci, což trolejbus dle mého skromného názoru není. Proto může jen na onu dráhu. Nikde jsem nenašel explicitní zákaz provozu mimo dráhu, ale myslím si, že je to jištěno právě tímto generálním ustanovením.


A když Máňa táhne trolejbus po ulici, kde nejsou dráty, tak je to tedy jak?


Offline
18
04 lis 2012 14:10
Ostrava
chat-maniac píše:
http://seznam-autobusu.cz/vuz/16088
Toto je hezká předělávka na Exera 12M :-)


Co je na tom voze předělaného? Jedná se o normální LC936XE ...

Abych se taky trochu zapojil do diskuze o trolejbusech:
Kdysi jsem se ptal v Ostravě proč má vlek za trolejbus veteránskou značku když ostatní busy mají normální. Odpověď zněla jednoduše: Proto aby mohl jezdit s autobusy. Ono když jezdil trolejbus s vlekem tak se to bralo jako jedno drážní vozidlo tedy SPZ mít nemusel. I dnes je praxe taková, že je ve vleku proškolený člověk který zná provozní předpisy a prošel lékařskou prohlídkou podobně jako řidič. Autobusové vleky sice sami při roztrhnutí začnou brzdit ale dveře jsou jen bouchací.

_________________________________
Autobusákem se člověk nestává, ale rodí.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Mouka: Ano, přesně tak - proto si myslím, že pokud se převozní trasa neschválí jako dráha, tak se po ní jet nedá. Po normální silnici může jen to, co je schváleno pro provoz na pozemní komunikaci, což trolejbus dle mého skromného názoru není. Proto může jen na onu dráhu. Nikde jsem nenašel explicitní zákaz provozu mimo dráhu, ale myslím si, že je to jištěno právě tímto generálním ustanovením.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
http://seznam-autobusu.cz/vuz/16088
Toto je hezká předělávka na Exera 12M :-)

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Pod DU to tusim spada od 600mm vys.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Mareček: Když jede trolejbus na lince mimo dráty, tak tato trasa musí být schválená jako dráha. V tom máš pravdu. Jak přesně se to řeší, když jede bez lidí, to už přesně nevím.

King: A ještě přenosné dráhy DÚ neřeší. Třeba úzkokolejka ve Zbýšově je vedena jako prostředek lidové zábavy. Předpokládám, že v Modřicích by to mohlo být obdobně.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
J*M* píše:
Nedivil bych se, kdyby nějaký úřední k.kot vymyslel, že je potřeba drážní licence i k provozování parkové dráhy v Modřicích, a od provozovatele ji požadoval
Taky bych se nedivil, ale naše dráha pod Drážní úřad nespadá, stejně jako důlní a průmyslové dráhy. Doufejme tedy... biggrin

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Tady nepůjde o licenci, ale o to, že to plave v právním vakuu. Očekávám, že trolejbus je schválen pro provoz na dráze, nikoliv však pro provoz na pozemních komunikacích. Mimo dráhu podle mého skromného názoru de iure prostě nemůže...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8087 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 16 lis 2024 05:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]