Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 39 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3748
08 čer 2005 23:12
Hlavně nechápu, proč tady řešíte úsek Brno-Břeclav, který zdaleka není nejslabším článkem té trati. Spíš by se měly řešit úseky, kde ještě není ani těch 160.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Rychlost 200 km/h do Břeclavi nemůže být v současnosti z těchto důvodů:
- Naše legislativa zatím nezná (!) vyšší rychlost než 160 km/h na železnici.
- Z toho plyne, že zabezpečovací zařízení použité na železnici (autoblok s kódováním - přenos následujícího návěstidla strojvedoucímu na lokomotivu, takže strojvedoucí vidí cca 2 km před sebe) v současnosti neumožňuje vyšší rychlost, navíc podle nějakého evropského standartu pro rychlosti nad 160 km/h musí být právě přenos následujících návěstidel na lokomotivu (alespoň 5 km dopředu, zábrzdná vzdálenost z 200 km/h je cca 3 km) a zjednodušeně řečeno lepší zabezpečení rychlostního profilu vlaku, právě z důvodu dlouhé zábrzdné vzdálenosti (např. něco jako Německý LZB nebo evropský Godot ETCS).
- Existence úrovňových přejezdů.
- Sice není úplně problém, ale stanice Vranovice neumožňuje směrově vyšší rychlost, než 160 km/h, takže stejně místo jednoho cca 50 km dlouhého úseku, který by měl jakž takž smysl (úspora času cca 2-3 min. oproti současným 160 km/h), by byly dva cca 20-30 km dlouhé (úspora času cca 1-2 min.).
- Zvýšení rychlosti na přetížené trati přinese ještě větší rozevření nůžek rychlostního profilu mezi nejpomalejším a nejrychlejším vlakem (Os vlak s cestovní rychlostí cca 60 km/h vs. expres s rychlostí 200 km/h) a povede ke snížení kapacity tratě. Pokud by se prodlužovaly prostorové oddíly, tak o to víc.
- Pokud se toho někdy dočkáme, tak dvoustovka by měla být pouze od Vranovic do Břeclavi, do Vranovic je v plánu VRT, hlavně z důvodu segregace dálkové a husté příměstské dopravy.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nevím, co všechno brání zvednout rychlost na Břeclav, ale je fakt, zadání pro stavbu do Břeclavi bylo rekonstrukce na 160 km/h, to by mělo znamenat zabezpečení trati na tuto rychlost a to znamená traťové úseky na zábrzdnou vzdálenost pro tuto rychlost. Pro vyšší rychlosti by se musely změnit traťové úseky, což znamená novou zabezpečovačku (centrála by asi mohla zůstat stejná, ale předělání traťových obvodů a návěstidel)


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Aby mi bylo správně rozuměno, já s vyhledávací a plánovací studií souhlasím, VRT je potřeba, abychom pak mohli říct, kde přesně si na ni máme nechat územní rezervy a s tím ať se pak schválí ten krajský plán, obráceně to půjde asi dost těžko. Osobně bych si VRT moc přál, ale cítím, že je to hudba budoucnosti a budeme rádi, když se za třicet let bude stavět první úsek. Z Brna do Břeclavy by šlo jezdit dvě stě, jenže pár přejezdů na tom úseku ještě zůstalo a hlavně tomu brání prostě současný zákon. Pak jsem ještě slyšel něco v tom smyslu, že by to nemusela stíhat současná zabezpečovací technika, ale nevím, kolik je na tom pravdy.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ale je otázkou, jestli stále rekonstruovat, nebo postupně začít stavět znova. Kdysi jsem slyšel (ale samozřejmě to nemusí být pravda), že do rekonstrukcí trati Břeclav - Brno Č. Třebová - Praha - Děčín se vlilo víc peněz, než by stála stavba nové trati. A místo 250 je tam stále 160, a ještě ne všude.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Udělat nějaké trasovací studie, mít nějaký plán do budoucnosti je asi vhodné. Osobně si myslím, že za současné situace je VRT sci-fi. Nejsou peníze na důležitější věci. Viz současný stav tratí a stav vozového parku ČD.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
No, pokud mezi Prahou a Brnem budeme doopravdy jezdit (po inteligentní trase, konečně!!!) jednou těch 250, tak to bude KONEČNĚ cestování na úrovni. Fandím tomu, a velmi hodně. Ještě postavit něco takového na Vary, když tam není přímá železnice, rychlostka nebo cokoliv, tak ať aspoň něco. I když, kdo by se staral o takovou díru… Možná politicky nekorektní, ale stále fakt, že ten kraj je prostě prázdno. A občas nic.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ono hlavně chybí myslet u čtení, do žádného ÚP se nedostane plánovaná stavba, když není jasné kde bude postavena (nebude studie) a nebude toto kompetentními orgány schváleno. Takže schválený krajský ÚP bez trasy VRT je pro takovou stavbu platný jak zimník mrtvému


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ono hlavně chybí krajský plán = Zásady územního rozvoje, takže se může vrtka plánovat vesele dál, stejně tak se může plánovat dálnice v Bastru a nic z toho, dokud ten krajský plán nebude, tak je všechno tak nějak jedno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
No konečně, zatím se tu 40 let mluví o VRT a nutnosti zaústění do nového nádraží v Brně, přitom nikdo neví, kudy do Brna VRT dorazí. Snad se konečně přijde na to, že varianty umístění plánovaného nového nádraží a zachování v původní poloze jsou pro zaústění nové VRT naprosto nevhodné (finančně neúnosné) a přehodnotí se umístění nového nádraží. V diskuzi pod článkem mě zaujaly některé reakce osob s "vysokým IQ", studie je potřebná a nutná, i kdyby se ta trať nikdy nepostavila, popř se stavěla za 100 let, tak je potřeba do územních plánů zakreslit území, kde se nebude stavět, popř jen dočasné stavby, aby se minimalizovaly do budoucna jakékoliv problémy. Ani v Brně, kde se tu dohadujeme o umístění nádraží nějaký pátek, není ošetřeno v územním plánu, kudy by měla VRT být trasována


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jeden moc optimistický článek na iDnes.cz: Vlakem z Prahy do Jihlavy za 40 minut? Připravují se plány nové trati.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ok, dneska udělám výjimku :D Ale mám do devíti test :( Doufám, že tam ještě někdo bude ;)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Na to ani nemysli :D

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ach jo, mě se to zdálo divný, tak jsem to četl třikrát a stejně jsem to přečet blbě :(

Musím přestat chodit do hospody :D


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
23 tisíc. Ne 23.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
23 chybějících parkovacích míst pro rezidenty v centru se mi zdá jako dost dobré číslo. Mají pěknou adresu, tak musí počítat s tím, že parkovat pod barákem to prostě nepůjde...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na to je opravdu potřeba vypracovat analýzu: Brnu chybí desetitisíce parkovacích míst. :pray:
Stačilo by, kdyby město trochu více podporovalo MHD (evergreen).


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
To bylo asi přede dvěma lety keců ve sdělovacích prostředcích o rekonstrukci Mendláku, a už se s ní nepočítá... :pray:
A tak to dopadne se vším...
(Třeba nám Románek slíbí i tramvaj na Vranov, aby za dva roky dělal, že o ničem nevěděl biggrin )


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Řekl bych, že Róna má výrazně lepší realizace... (Kafka, Dítě z Marsu nebo Podobenství v lebkou)
Škoda...


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
miropiro píše:

Na hovadiny je peněz dost, jak se zdá... :evil:


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Lidé chtějí vrátit peníze, které dali na sochu Jošta. Nelíbí se jim návrh

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Paráda! Mezizastávková vzdálenost mezi Starou nemocnicí a Ústředním hřbitovem byla opravdu obrovská.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Budoucí zastávka Krematorium:
Příloha:
DSC09450 – kopie.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Neměl tento projekt už nějakou dobu své stránky? Proč zase nějaké jiné nové.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Byl spuštěn nový web týkající se Velkého městského okruhu: http://www.mestsky-okruh-brno.cz/

Neshledávám na tom nic až tak šokujícím způsobem nového, ale je tam doplněno pár pro někoho snad zajímavých informací, které na tomto webu dříve nebyly, ale byly roztroušeny jinde.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 lis 2024 18:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]