Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 2 z 4    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Tuny školáků a pracantů se tam vyhrnují jen pár hodin denně, zbytek dne nikdo nikde. Na periferiích jsou taky zastávky celodenně na znamení. Taky se musí mávat (mmch. už nemusí, stačí stát viditelně na zastávce) nebo zmáčknout tlačítko a taky se tam zastavuje jen pár hodin denně (špičky...).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nechtělo se mi registrovat ani zakládat nové téma, tak sem vrznu trochu off topicu: nevíte kterého experta napadlo zavést zástávku "Olomoucká u školy" celodenně na znamení? Chápal bych to ještě v době od 20 do 5 hodin. Ale vždyť se tam z každýho spoje vyhrnou tuny školáků, je tam i pár fabrik. Občas mám pocit, že si DPMB na tvorbu jízdních řádů najímá externisty z Prahy. :roll:


Offline
Uživatelský avatar

371
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Miky píše:
To já mám zkušenost naprosto opačnou. Na Mendláku vystoupila většina cestujících, pár jich nastoupilo a pokračovalo to na Zvonařku...

Dneska jsme náhodou jel kolem Mendálku (po delší době) a všiml jsem si zajímavého Billboardu:

Autobusem číslo 51 na Úzkou a pak rovnou k nám. (Olympia Brno). Asi už by to měli změnit. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Uz jsem to tu parkrat psal, a-51 jsem jezdil ve vsedni dny denne, a ano, pokracovalo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Já bych řekl, že jich hodně pokračovalo dál...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
To já mám zkušenost naprosto opačnou. Na Mendláku vystoupila většina cestujících, pár jich nastoupilo a pokračovalo to na Zvonařku...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
šetřit? A co se asi ušetřilo na tom, že se levnější autobus nahradil dražším trolejbusem v kratší trase, ale také s kratším až polovičním intervalem? Tady bych úsporu nehledal.

Mám takový pocit, že linka v této trase bude s 10-15 minutovým intervalem zbytečná. Kam se dá dostat teďka výhodněji než přes Komeňák? Na nádraží i na Zvonařku je to obdobně. Navíc známe, jak okružky často nabírají zpoždění (neplatí pro 44, protože má na Mendláku konečnou), jednička bývá mezi Mendlákem a nádražím zase narvaná. Jsem zvědav kolik lidí na Mendlák bude jezdit, párkrát jsem 51 jel a přišlo mi, že samotné Mendlovo náměstí je minoritní pro tuto linku.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jenomže když je potřeba šetřit a zároveň existuje varianta, která je levnější, tak to sice třeba funguje dobře, ale může to fungovat i lépe, tedy úsporněji...

_________________________________
Definitivně možná.


b1 píše:
Ale nejen v Masarykově čtvrti. Proč teda neprodloužíme třeba autobus z Lesné až do Centra, jako tomu bylo dříve?

Jinak pořád se z Masarykovy čtvrti dá dostat na Úzkou s dvěma přestupy pomocí linek, které jezdí po 5 minutách, tj. čtyřikrát častěji, než jezdila linka 51.

On ten fungující spoj, kterým člověk mohl z Úzké (kam přijíždějí spoje z mimo-brna, pokud se pamatuju správně) dojel bez přestupu jak ke Svaté Anně, tak do nemocnice v MČ, měl smysl. Zrovna na Hybešce u zadního vchodu do špitálu těch lidí vždycky vystupovalo poměrně hodně. A tohle jsou lidi, kterým x přestupů prostě dělá problémy, kolikrát vidíš, že sotva zvládnou vystoupit-nastoupit, natož pobíhat někde myší dírou...

Nehledě na to, že Úzká je poměrně vytížený uzel (nádraží, Tesco, Vaňkovka, kanceláře v Triniti) a ty spoje uživí. Sama bych jedenapadesátkou jezdila do práce... tak nebudu a budu to obcházet nevímkudyma, protože na žádný autobus, který by na Úzké stavěl, se z daného směru prostě přestoupit NEDÁ. Autobus 82, který jezdí jednou za 2 hodiny, bych s dovolením nepočítala.

Na Lesnou nejezdím, takže nevím, jak tam je to s dopravní obslužností, a tudíž nemůžu komentovat.

Sama se držím pravidla - když to dobře funguje, nebudu se v tom vrtat. Kdyby se milé město drželo téhož, jak dobře by nám tu bylo :roll:


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
MartinV píše:
Ano, i starší lidé žijí v našem městě.
Ale nejen v Masarykově čtvrti. Proč teda neprodloužíme třeba autobus z Lesné až do Centra, jako tomu bylo dříve?

Jinak pořád se z Masarykovy čtvrti dá dostat na Úzkou s dvěma přestupy pomocí linek, které jezdí po 5 minutách, tj. čtyřikrát častěji, než jezdila linka 51.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: ano, hodnotíš to přesně jako naši radní. Tesco je přístupné z role, Vaňkovka z ÚAN. Jistě jsi dané trasy někdy šel. A tento argument považuji za chybný právě z toho důvodu, že tuto linku využívali především starší lidé (nikdy nepůjdou myší dírou a křižovatka mezi ÚAN a Zvonařkou je také perla). Ano, i starší lidé žijí v našem městě. Ti jsou rádi, když ve své čtvrti dojdou na zastávku (a poté prochodili obchod).


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Já myslím, že tady šlo o zažitý zvyk. Když třeba prodloužíme linku 77 z Úzké přes Husovu na Českou (což mi přijde jako podobný případ té a-51), tak všichni nejspíš řeknou, že je to zbytečné, ale kdyby tady to spojení X let existovalo lidi na to byli zvyklý, tak spousta lidí bude tvrdit, že to bylo užitečné. Ale právě takových tras autobusů v centru se Brno většinou zbavilo v tom roce 1995, a jak jsme si zvykli (byť teda do teď s nedořešenou obsluhou Lesné).
Znova opakuju: Tesco je přístupné z linky 1, Vaňkovka z linek 44/84 a na to, na co lze přestoupit na Úzké, lze přestoupit i na zastávkách Zvonařka nebo Autobusové nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: stále se u velké části lidí jedná o 1 - 2 přestupy navíc. Zkrátka zrušili část trasy linky, která nebyla nevyužívaná. A ještě licho argumentovali souběhem se šalinou.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
A jestli je náhodou pacientem MOÚ někdo z Chrlic, tak to aby se radši přestěhoval, né? ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ZdeněkH: mně osobně ty přestupy tolik nevadí. Ale pánové ve vedení města (kteří by měli konat pro blaho občanů, ale toho se zřejmě nedočkáme) by měli vědět, že v Masarykově čtvrti žijí převážně starší lidé, kteří taktéž ve své čtvrti nemají vhodný obchod k nakupování potravin (buď malý sortiment nebo absence pultového prodeje - ale do toho zabředat nechci). Dále je v MČ nemocnice (MOÚ) - jak už zde někdo psal, pacienti budou jistě hýkat nadšením, že mohou přestupovat vícekrát. Ale pokud v dané čtvrti nežiješ (nebydlíš), nepochopíš.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jezdi autem či taxíkem a nezapomeň si zakoupit roční šalinkartu, aby Onderka mohl budovat penisy


Ale jo kvůli tobě jo. Nelíbí se ti přestupy? Jezdi autem či taxíkem chudáku malej.


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Tak nepiš.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Ježiši chudáci malí oni musí přestoupit panebože to je hrůza. Dál se mi ani nechce psát.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Martan: ti lidé byli převážně z Masaryčky a vraceli se. Samozřejmě tam jsou linky, ze kterých lze přestoupit na d-1, či okružky. Ale to znamená, že lidé, místo přímé linky, 2x přestupují.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
MartinV píše:
Jano: o zrušení linky a-51 a jejím nahrazení t-35 si myslím svoje (že se to nemělo stát), stejně jako většina obyvatel Masaryčky a část návštěvníků MOÚ.

Argument, že lze přestoupit na a-44/d-1 je sice pěkný, nicméně tyto linky na Úzkou nevedou. Tato zastávka "produkovala" nejvíce cestujících a-51. Bohužel radní Brna pozapomněli na fakt, že MHD by měla odpovídat potřebám obyvatel města - tzn. linky by měly být přizpůsobeny občanům, nikoliv naopak (to je příklad a-51/t-35). Bohužel radní upřednostňují nové Superby, zbytečné sochy,...

Produkovala? To znamená, že jedna zastávka naplnila linku 51 tak, že by byla rentabilní i přesto, že tam v okolí jsou prakticky jen obchody a podniky? To by museli všichni kdo bydlí v oblasti zastávky Úzká využívat výhradně linku 51, což je dost nepravděpodobné.
Zastavuje na Úzké nějaká linka, z niž nelze přestoupit na okružky 44/84 nebo na 1?

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
MartinV píše:
...Bohužel radní Brna pozapomněli na fakt, že MHD by měla odpovídat potřebám obyvatel města - tzn. linky by měly být přizpůsobeny občanům, nikoliv naopak (to je příklad a-51/t-35). Bohužel radní upřednostňují nové Superby, zbytečné sochy,...

No jo, to vídeňskej DP má heslo "Město ti patří", ne brněnskej :(

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jano: o zrušení linky a-51 a jejím nahrazení t-35 si myslím svoje (že se to nemělo stát), stejně jako většina obyvatel Masaryčky a část návštěvníků MOÚ.

Argument, že lze přestoupit na a-44/d-1 je sice pěkný, nicméně tyto linky na Úzkou nevedou. Tato zastávka "produkovala" nejvíce cestujících a-51. Bohužel radní Brna pozapomněli na fakt, že MHD by měla odpovídat potřebám obyvatel města - tzn. linky by měly být přizpůsobeny občanům, nikoliv naopak (to je příklad a-51/t-35). Bohužel radní upřednostňují nové Superby, zbytečné sochy,...


Martine, ale pokud chceš pokračovat směrem Úzká - Zvonařka, anebo z daného směru dál na Mendlák, je ti přestup na osmičku k... no, ničemu. Nezbude než to objíždět přes hlavák s přestupem... jupí.

Ta jedenapadesátka byla taky super, když šel člověk z práce a stavil se ve starém Tesku na nákup, nemusel s těžkýma taškama nikam daleko a jedenapadesátka jej dovezla. Teď už smůla... a prázdné to nejezdívalo.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Přesun zastávky a-60/61 na Soukenickou je snažší přestup na d-8 na stejnojmenné zastávce. V jednom směru je zde o přechod méně. Posun a přejmenování zastávky má ještě jednu výhodu - idos dokáže vyhledat přestup z autobusu (resp. na něj) na d-8 na zastávce Soukenická, nikoliv přestup na Nových Sadech, kde jsou zastávky poněkud dále od sebe.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 14:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]