Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 448 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Přece neřekne, že je to špatné a že se MHD takto měnit neměla ;)


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
A koloťuk obhajuje úspory v MHD...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V deníku nemohli zůstat pozadu :mrgreen: : DP došla trpělivost...
Pěkná ironie s tím ilustračním fotem. Bohužel to zřejmě udělali omylem.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Konečně vedení DPMB uznalo, že se kamerový systém ve vozech vyplatí!
Pozdě, ale přece... :applause:


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
http://brno.idnes.cz/poskozena-okna-tra ... zpravy_bor

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Když už by se to dělalo, tak bych ty dvě koleje blíž vozovně trochu posunul a dal za plot... Možná když by se daly podobně blízko k sobě jako odstavné ve vozovně, dala by se tam vecpat ještě jedna kolej (i když to asi spíš ne)... A napojení z vozovny na ty "nové" odstavné koleje bych udělal tak, aby ty koleje byly trochu delší (nezačínaly zbytečně daleko od vrátnice)...
Každopádně by to celé vyžadovalo tak aspoň dvě až tři nové výhybky... A bez aspoň drobné úpravy těch kolejí by mi to přišlo trochu jako kočkopes...
Uvážíme-li, že DP neměl peníze nazbyt ani na výměnu výhybky ve smyčce Červinkova na levé koleji, nejspíš by to v rozpočtu někoho bolelo...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
king666: Které části by se musely překopat? Za předpokladu, že mezi současnými kolejemi je tam dostatek místa (čímž si nejsem 100% jistej, ale očekával bych to) by bylo možné pouze tři zde zmíněné koleje napojit... největší problém bych viděl ve výstavbě nové výhybky a křížení na hlavní trati, zbytek se (třeba po fázích) dá zvládnout během víkendů. Nepočítám se změnou osy tří kolejí u plotu ani tří kolejí současně mimo vozovnu (vjezdová, předjízdná, výjezdová), které by se podle mého mohly dát napojit.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
b1: zátahy momentálně samozřejmě jezdí přes Mendlák, je to úvaha pro případ mimořádností (oprava smyčky, výluka Mendlák, hypotetické úspory km na posledních zátazích d-1 kdy už není co blokovat,...)

ad rekonstrukce - jelikož by se při tom muselo částečně překopat kolejiště vozovny, nejspíš nebyla moc ochota navyšovat rozpočet...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

3743
08 čer 2005 23:12
king666 píše:
Oproti současnému kolejovému uspořádání by přibyla ta drobná nevýhoda, že by se znekomfortnil případný zátah od Bystrce - teď stačí couvnout z té výjzdové koleje zadním pojezdem relativně kousek a vůz je naštelovaný jako každý jiný příjezdový (stačí jenom vhodně zakomponovat do jř aby nebyla blokovaná d-1)... S novým uspořádáním by se muselo couvat v podstatě přes celou délku vozovny... Ale v porovnání s přínosem by to bylo spíš kosmetické minus (zátahy od Bystrce moc často potřeba nejsou)...

Pokud vím, tak všechny zátahy z Komína a Bystrce jezdí přes Mendlák.
king666 píše:
Spíš vidím problém v tom, že na relativně malý přínos by to vyžadovalo příliš velkou jednorázovou investici...

Na to, že ta trať je prakticky novostavba, se to mohlo udělat v rámci té akce v letech 2004-2007.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Vypadá to zajímavě, docela příjemný přínos by byl to zvětšení kapacity vozovny (to by se v dnešní době mohlo hodit)... S tou výhybkou na vjezdu do vozovny je otázka nakolik by to zmírnilo problém přibržďování... Lepší by to bylo, ale dobře 40 m by od zastávky k té výhybce ještě bylo...
Oproti současnému kolejovému uspořádání by přibyla ta drobná nevýhoda, že by se znekomfortnil případný zátah od Bystrce - teď stačí couvnout z té výjzdové koleje zadním pojezdem relativně kousek a vůz je naštelovaný jako každý jiný příjezdový (stačí jenom vhodně zakomponovat do jř aby nebyla blokovaná d-1)... S novým uspořádáním by se muselo couvat v podstatě přes celou délku vozovny... Ale v porovnání s přínosem by to bylo spíš kosmetické minus (zátahy od Bystrce moc často potřeba nejsou)...
Spíš vidím problém v tom, že na relativně malý přínos by to vyžadovalo příliš velkou jednorázovou investici...
Až bude ale někdy nedostatek místa ve vozovnách, třeba se dočkáme (pokud by stavba nové byla v nedohlednu) ;) Byl by to asi nejjednodušší způsob jak (byť o fous) zvětšit deponovací kapacitu Pisárek... S ohledem na delší kanál KP a podíl delších vozů ve vozovém parku by ale asi bylo vhodné rozšířit spíš kapacitu Medlánek (i když možná by bylo jednodušší prodloužit KP v Pisárkách, což by se taky časem mohlo šiknout).

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
king666: z mého obrázku zřejmě není znát, že tam zůstane i vjezd do smyčky. tak ještě jednou i s vyobrazením směrů jízdy:
Příloha:
pisarky.png

Na současné koleji u plotu by se otočil směr jejího projíždění, byla by to vjezdová kolej do Pisárek a byla by napojena na vjezd do smyčky, s tím, že by bylo možné dvě sousední koleje prodloužit až do míst současné předjízdné výhybky, což by zvýšilo kapacitu vozovny o nějakých 8 K2 / 6 souprav T3. V případě, že by bylo požadováno zachovat výjezd ze smyčky přímo "mimo vozovnu", bylo by možné napojit kolej u plotu tak, aby byla v případě, že bude toto vyžadováno, pojížděna oběma směry - viz žluté malůvky.

Malování rulezz! :D


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Fafner: Z té koleje u plotu dělat vjezdovou by bylo dost složitý... Jelikož vozovna v Pisárkách není "okruh" ale "smyčka", všechny vozy by najednou přijížděly v opačném směru než doteď, což není vzhledem k uspořádání vozovny vhodné (např. by při výjezdech musely vozy z kanálů couvat což by bylo určitě horší než když teď couvají po příjezdu do vozovny)... Takže příjezd zachovat tak jak je...
To už by bylo lepší to větvení nějak posunout směrem k Lipové... Ale to by jednak bylo asi stavebně složitější než se zdá a jednak snížení kapacity vozovny by byl větší problém než je přibržďování u vjezdu do vozovny...

Janatak: Dřív tam ty dvě koleje byly a využívaly se mimojiné právě pro linky typu P1... Když tam něco stálo odstavené, vozy mohly do vozovny pořád zajíždět přes druhou kolej (neblokovaný příjezd do vozovny je ještě důležitější než možnost předjíždění)... Po překopání to imo dopadlo tak, že se řeklo "místa tam bude habaděj, tak proč rušit koleje u vozovny"...
Dnes se sice P1 a pod. zajíždí odstavovat až do vozovny, ale to nemusí být z provozního hlediska praktické v případě potřeby stálé konečné (nebo čehokoliv jiného co mě teď nenapadá)... Pokud by se někdy měla v Pisárkách otáčet nějaká linka stabilně, tak např. v době kdy přijíždějí vozy do vozovny a posun je šibuje všude možně, by nebylo moc praktické, aby se na nějaké koleji motaly ještě linkové vozy a pak by ta druhá kolej měla využití (P1 má tu "výhodu", že je v provozu v době kdy je ve vozovně relativně klid a místo)...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Já vím, že se to tam hodně předělávalo, ale tohle vrátili víceméně do původního stavu s tím rozdílem, že výstupní zastávka je až u vrátnice.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Mouka - jsi si jist, že to je pozůstatek po těch zastávkách? Vím že to tak bylo, ale tohle místo bylo komplet překopáno v rámci MÚK Hlinky a dost bych se divil, kdyby tu na pozůstatky někdo bral ohled, pakliže to není dnes potřeba...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Fafner: Je to pozůstatek z doby, kdy tam byly dvě výstupní zastávky. Vozy na P1 se tam mohly předjíždět.
Foto


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A co tak překopat kolejiště v Pisárkách? Konkrétně takto:
Příloha:
pisarky.png

kolej u plotu by se změnila na vjezdovou kolej (příp. nouzově i výjezdovou při plně obsazené vozovně), což by mělo tu výhodu, že dvě koleje sousední by se mohly protáhnout až do zadní části vozovny a vešlo by se na ně více vozů. Samozřejmě toto řešení má více otázek, např. schválil by DÚ pojíždění koleje oběma směry?

Nebo je nějaký důvod, proč mít onu předjízdnou kolej u vjezdu do vozovny?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
vojtik píše:
A proto budeme u každého spoje zbytečně pálit energii při brzdě a hlavně následném rozjezdu, což přesně odpovídá logice šetření - za výhybku ušetřím x miliónů, ale ve výsledku zaplatím o x+n miliónů víc za energii. :-(


Tady je zas problém ve formě vysoké jednorázové investice. Samozřejmě by to přineslo v řádu let nějakou úsporu.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Janatak píše:
Jedna výhybka je několikamilionová záležitost? Není to trochu moc? Právě se hrabu netem a najít ceník výhýbek potažmo jejich komponentů není zrovna snadný...ale cena v řádech mega za výhybku mi přijde moc.


Zařízení používaný v drážní dopravě bývají dosti drahý mimojiné kvůli tomu, že musí být úředně schválený. A pak taky nezapomeň, že ji někdo musí dovézt a namontovat. Pokud kvůli tomu ještě musíš rozkopat a uzavřít silnici (což není případ Lipové), tak Ti ta cena taky pěkně vzroste.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
b1 píše:
A co splítka začínající u zastávky Lipová? U té zastávky stejně ty spoje staví, takže najetí na splítku v pomalé rychlosti by nebyl problém. Akorát že na tohle se mělo myslet při rekonstrukci té trati.


To by stejně nic neřešilo páč na výjezdu ze splitky musí mít šalina max. 15km/h takže by se tam stejně muselo přibrzdit ....


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Mouka píše:
Což o to, ono by šlo všechno, ale kde na to vzít? Každá výhybka je několakamilionová záležitost a čím má lepší parametry, tím vyšší je i cena.


A proto budeme u každého spoje zbytečně pálit energii při brzdě a hlavně následném rozjezdu, což přesně odpovídá logice šetření - za výhybku ušetřím x miliónů, ale ve výsledku zaplatím o x+n miliónů víc za energii. :-(


Offline
Uživatelský avatar

3743
08 čer 2005 23:12
Ano, já myslel tento směr a ta splítka by byla docela dlouhá: http://mapy.cz/s/5ZLd


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
b1 píše:
A co splítka začínající u zastávky Lipová? U té zastávky stejně ty spoje staví, takže najetí na splítku v pomalé rychlosti by nebyl problém. Akorát že na tohle se mělo myslet při rekonstrukci té trati.


U té splítky je taky dost prudkej zlom traťové koleje k té z vozovny, s tramvají to dost cuká i při pomalé jízdě. Ale já měl na mysli hlavně tu výhybku DO vozovny, která je na širé trati. Jezdit by se tu mohlo poměrně rychle, a ne zpomalit na rychlost chůze kvůli výhybce, která je nota bene nová po reko.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3743
08 čer 2005 23:12
A co splítka začínající u zastávky Lipová? U té zastávky stejně ty spoje staví, takže najetí na splítku v pomalé rychlosti by nebyl problém. Akorát že na tohle se mělo myslet při rekonstrukci té trati.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jedna výhybka je několikamilionová záležitost? Není to trochu moc? Právě se hrabu netem a najít ceník výhýbek potažmo jejich komponentů není zrovna snadný...ale cena v řádech mega za výhybku mi přijde moc.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Janatak píše:
Mně dost vadí pomalá jízda přes výhybky v místech, kde se jinak dá jet rychleji, například Hlinky u zas. Lipová, jundrovský trojúhelník, a podobně. Celkem přímá místa, ale ono se tu musí projet krokem. Copak neexistuje něco jako rychloprůjezdná výhybka, takových parametrů, aby se rychlejší jízdou (v přímém směru) nepoškozovala? Pokud se teda nebavíme o jinak nedeformované trati, kde se rychle ani jet nedá...


Což o to, ono by šlo všechno, ale kde na to vzít? Každá výhybka je několakamilionová záležitost a čím má lepší parametry, tím vyšší je i cena.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 10 říj 2024 12:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]