Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Richie: Problém by to být neměl, kraje s IDS by stejně jako doposud dotovaly SŽDC výši integrovaného jízdného na základě přepravních průzkumů. To se netýká "sukromých" linek, kde je nikdo k tomuto donutit nemůže. Ale všechny ostatní výkony by byly smluvně ošetřitelné.

Mě fascinuje, jak všechny média výběrko řeší, jestli bude Jančura, nebo ne, jestli se cestující dočkají nových vlaků, nebo ne, ale nikde se napíše, jak je řešené jízdné. Podle toho, co ministr už předvedl se studentskými slevami, bych se nedivil, kdyby toto vůbec neřešil. :-k


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Richie: jak napsal Domis, něco takového by mohla vykonávat SŽDC.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Přesně tak, Arriva nesplnila podmínky a pak sama doporučila aby stát vybral RJ a ČD se nepřihlásily. Ale toho uznávání jízdenek se bojím, už od začátku provozu IC RegioJet jak RJ tak ČD slibujou uznávání svých dokladů resp. prodej navzájem, ale pořád to nějak nefunguje a asi by to chtělo jedno veliký železniční IDS (nedělalo by to pak komplikace v krajích kde skutečný IDS jsou?)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Domis: myslel jsem ideální stav.

Jinak k tomu výběrku: Arriva nesplnila podmínky (proti tomu neprotestovala) a ČD se ani nepřihlásily (myslím, že tak nějak to bylo).


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
MartinV: Řešení ve smyslu ideálního stavu, nebo skuteční řešení tohoto výběrka? :wink:
Současný převod nádraží pod státní SŽDC je snad prvním krokem k tomuto, aby dopravce zůstal pouze dopravcem a jízdné vybírala právě SŽDC nebo samo ministerstvo (samozřejmě ve spolupráci s dopravci kteří by toto jízdné mohli vybírat i na nedotovaných linkách).


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Domis: tady by bylo řešením to, jak fungují IDS. Tzn. výběr jízdného oddělen od dopravců.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Mně se mi to výběrko taky dvakrát nezamlouvá. Mám k tomu několik pochybností, třeba mi je někdo vyvrátí.

Kdo bude plánovat jízdní řády? Ministerstvo jako objednatel nebo RegioJet jako dopravce? Doufám, že ministerstvo, aby zůstala návaznost na ostatní rychlíky ČD, garance přestupu a proklad s osobními vlaky na téže trati. Nicméně předpokládám, že to vše bude zakotveno ve smlouvě.

Ale mnohem důležitější věc; jak to bude s jízdným? Bude na spojích RJ prodávat vlastní jízdné? Což by bylo možné pouze ve vlacích, svou pokladnu může mít maximálně v Olomouci a Ostravě. Znamená to, že cestující přestupující v Olomouci se bude muset kupovat novou jízdenku? To může být značná komplikace při těsném přestupu. A to ani neřeším cenu této jízdenky? Znamenalo by to pak, že Os a R na stejné trase budou stát každý jinak? Bylo by dobré, kdyby RJ akceptoval jízdenky ČD na dané trase, prodával za stejnou cenu jako ČD. Lépe řečeno musel prodávat. Jak jinak si cestující v Krnově koupí jízdenku než na nádraží ČD? Železniční doprava mimo několika tratí zde funguje jako jediný celostátní IDS, a právě objednatel (ministerstvo) by se měl snažit o maximální zachování celistvosti sítě; a po vzoru krajských koordinátorů mít tarifně celistvou železniční síť. A v současné situaci se zdá nejjednodušší povinná akceptace jízdenek ČD, které vydávají jízdenky všude. Ale radši bych viděl jednotné jízdenky pro všechny dopravce, přesně dle logiky IDS. Postupná deintegrace území rozhodně není tím, co přivede cestující na železnici. Podmínky výběrka neznám, ale doufám, že toto všechno je ve smlouvě nějak ošetřeno, protože v opačném případě nevidím v "liberalizaci železnice" žádná pozitiva, spíše negativa.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jen aby je někdo nevyhnal od koryta a neznemožnil jim používat jejich režijky.


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
Odbory Českých drah chtějí zamezit provozu RegioJetu ZDE
A to už tomu ani nevelí Dušek (který má obavu se ohnout pro propisku...)


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Nečekaný zvrat: RegioJet vystřídá na dotované trati České dráhy
http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-bude ... oprava_spi


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Soukromí dopravci jezdící z Prahy na Ostravsko začali nabízet držitelům IN-karet ČD slevy 30 %. V minulosti už tu byly podobné problémy např. mezi Hornbachem a OBI a soudy rozhodly, že odlákávat tímto způsobem zákazníky od konkurence je nepřípustné. ČD rovněž zvažují právní kroky.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
No úplně ne, třeba ČD si ve své pozici mohou snadno dovolit nabídnout podhodnocenou cenu a křížově to dotovat, a vypsat najednou výběrka na všechny rychlíkové linky nemá smysl. Nicméně konkrétně tomu se dá zabránit prostě kvalitním dohledem nad ČD a do budoucna tu máme standardní prostředky ÚOHS.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Hlavne to zverejneni zabrani prelivani dotaci z jedne trasy na druhou a tim umelymu snizovani ceny pro vyberovy rizeni..


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Řešení problému vidím víc v tom, že namísto placení náhrad za ztráty bude objednatel dopravy platit provoz celé linky a současně s tím bude i inkasovat výběr z jízdného, které si samozřejmě stanoví podle sebe. Pak bude moci snadno srovnat kolik komu platí za jaké služby a objednat takové jaké potřebuje za nejlepší cenu kterou najde a stejně tak bude i možné rozhodnout kde se platí neúměrné peníze za neodpovídající službu.

Žádné vyjmutí stejně neřeší naopak ten problém, že některé rychlíkové linky ve velkých částech své trasy zajišťují především přepravu na vysloveně krajských trasách. Neměl by si napříkad spojení (rychlíkem) z Budějovic do Tábora nebo Strakonic dotovat především jihočeský kraj, když ten jihomoravský je nucen sám částečně zajišťovat spojení (spěšňákem) z Brna do Břeclavi nebo Veselí n. Moravou?

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ale od toho by měly být průzkumy frekvence, jak čas od času probíhá i v IDSJMK, aby se právě toto postihlo, ne? Na nějakém takovém principu podle mě probíhá i rozdělení tržeb třeba na a-71, kde jezdí tuším DMPB a ČSAD Tišnov.
Ono podle mě na jedné trati (lince) by měl jezdit jeden dopravce, protože to naše železniční "smetiště" je dle mého názoru příliš malé pro více kohoutů... A který to bude, by měla rozhodnout veřejná (transparentní a já nevím ještě jaká) soutěž.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Já jsem to myslel tak, že pokud bychom chtěli zlepšit fungování, co se týče rychlíků, a případně sem vpustit konkurenci, měly by být vyjmuty R a výše z IDS. Jednoduše proto, že tyto vlaky objednává stát a také se díky IDS vybírá jízdné různým způsobem. Něco by teoreticky plynulo jednomu dopravci, něco jinému dopravci, něco by plynulo do IDS. Ale ty bys nevěděl, kolik lidí cestovalo kterým rychlíkem na IDS jízdné a tudíž kolik bys měl spravedlivě přerozdělit z IDS kterému dopravci.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
MartinV: Vždyť ty spoje jsou drahám kraji dopláceny jakožto ztráty za "levnější integrované" jízdné. Aspoň tady to tak funguje. Doufám, že by sis to vyjmutí z IDS nepřál, vždyť by tím dost poklesl počet cestujících vlakem na daných trasách na úkor úplně jiné dopravy, to je dosti nežádoucí.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
iDnes.cz: Nejztrátovější jsou rychlíky Olomouc-Krnov. Na kilometr prodělají 225 Kč.
Myslím, že bez definitivního vyjmutí vlaků R (a výše) z jakýchkoliv integrovaných systému se to nezlepší.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Ten "magazín" by měl vycházet v papírové podobě, aby se jím dalo aspoň něco vytřít. Celá jeho důvěryhodnost atakuje zápornou stranu stupnice čehokoliv, zejména díky šéfredaktorovi Jiráskovi alias Bevelovi z K-Reportu. Kdo zná, pochopí.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je to sice jeho (autorův) názor, ale že bych s ním souhlasil, to se říct nedá; např. s:
Citace:
RegioJet nic nového nabídnout ani nemůže. Standart, který je v současné době zaveden, již není možné dále rozšiřovat - jediné co se skutečně dá ještě operativně nastavovat, je kapacita sedadel v každém vlaku, nikam jinak se již žádný ze tří dopravců jezdících na trati z Prahy do Ostravy skutečně hnout nemůže.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ten komentář psal opravdu "odborník". Logika: "státní podnik" si může dělat, co chce a jakkoli neefektivně, a ještě ho v tom budeme podporovat, je pro mne nepřijatelná.
Kdyby si alespoň opravili čárky a hrubky, když už nic.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ještě jeden link ke zveřejňování dotací pro ČD za jednotlivé linky
http://magazin.firenet.cz/index.php/mag ... roduktivni


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
To je pro mě novinka. Tak to jsem sám zvědav, jestli v pondělí bude něco zveřejněno... Taky by mě to docela zajímalo, ale jen tvrdá data, ne nějaké Radimovy domněnky a divné kalkulace. Protože ztrátovost jednoho celého vlaku na území ČR vykázat určitě půjde, ale zajímalo by mě, jak z toho vykouzlí ztrátu na úseku Praha - Brno (na který se tak sápe), když většina vlaků jede až na Slovensko/do Rakouska...
Já totiž moc nevěřím, že všechny jeho aktivity dělá pro blaho veřejných financí (kdyby mu to neneslo, tak to nedělá, že...). Moc mi to připomíná tzv. privatizaci zisků a socializaci ztrát, z čehož v dopravě zrovna dvakrát nadšen nejsem.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
michalk píše:
By mě zajímalo, kde bere ta čísla dotací, co dostávají ČD, ty takhle rozklíčované veřejné nikde nejsou - probíralo se to i v souvislosti s výběrkem na linku Olomouc - Opava - Ostrava, kde nakonec ČD/MD toto číslo zveřejnili.

Patrně takto: Stát zveřejnil ztráty ČD

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Hm, kdyz se podivas kolik maj nalitany, jak jsou stary a ze to jsou odporovky ....


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 21:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]