Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 50 z 142    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Předsuvný dveře mají nevýhodu v tom, že pokud se dveře otevírají v úhlu, nemůžou se zavřít. Takový problém nastává na zastávce Krásného směr Líšeň. Proto mám dojem se vyřadili z d-8 KT8D5R.N právě s předsuvnými dveřmi.


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Taktéž si dovolím citovat a trochu rozepsat téma, co tu kolega mh nastínil
mh píše:
Výklopné dveře se dosazovaly do prvních rekonstruovaných vozů (resp. nových u T3R), posléze od toho bylo v rámci úspor upuštěno. Ano, jsou sice hezčí, ovšem taky méně praktické..

K tý praktičnosti. Tyhle dveře mají pár nevýhod. Dovolím si jich pár zde vypsat.
1. Když se otevřou první dveře, tak řidič nevidí do pravého zpětného zrcátka. Proto se namontovalo na rameno zrcátka ještě jedno menší, který je výš. Bohužel je tak malý, že řidič stěží pozná, jestli mu lezou lidi do posledních dveří soupravy, nebo už přecházejí silnici za vozem. Tento problém se začal odstraňovat montováním kamer nad prostor dveří. Bohužel tuto úpravu stále nemají všechny vozy.
2. Ochrana proti sevření. Tyto dveře mají dvojí. Nadproudovou - pokud dveře narazí na překážku, motor, který se zastaví, si vezme víc proudu a počítač vyhodnotí, že je tam překážka. No problema. Horší je to s druhou ochranou - s tlakovou. Na dveřích je dutá guma, jak se zmáčkne, tak se tam změní tlak vzduchu a čidlo vyhodnotí překážku. Problém nastane, když na dveře zasvítí v létě slunko, to se pak ty dveře občas nechtějí zavřít.
3. Každou chvíli nefungují vnější tlačítka poptávky. Kabel k nim totiž je řešen tak dobře, že z křídel dveří nahoře vystupuje a jde do madla. Tento kousíček se pěkně ohýbá a stává se, že se ty kabely často ukroutí.
Dřív bývaly ty dveře i pomalé, ale to se už vyřešilo výměnou za jiný pohony. Tyto problémy jsou jen s výklopnýma dveřma, předsuvný je nemají, ty jsou řešeny trochu jinak.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
mh píše:
Výklopné dveře se dosazovaly do prvních rekonstruovaných vozů (resp. nových u T3R), posléze od toho bylo v rámci úspor upuštěno. Ano, jsou sice hezčí, ovšem taky méně praktické..
Nebylo od výklopných dveří upuštěno kvůli zastávkám na Renneské?


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Aha, tak to potom už smysl dává, že při uchycení na bočnici ty sedačky neměly takovou nosnost, přiznám se, že mě to u Kachny nenapadlo mít sklopky na boku, myslel jsem si, že u těch rekonstrukcí byly ty sedačky oddělané ze stejného místa, kde ty sklopky jsou běžně u ostatních LF Kachen, proto mi to přišlo právě divné.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Mně osobně nevadí, že tam už tyhle sedačky nejsou. Vadilo mi spíš, že tam seděla různá spodina/omladina co se nemínila zvednout když bylo třeba místo např. na kočár.
Z podobného důvodu mi vadí řada sklopných sedaček v nízké časti busu SOR (pod oknem za řidičem)


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Ja mam za to ze se odstranovaly kvuli nizke nosnosti uchyceni .


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Cracatit píše:
...Že byly sklopná sedadla odstraněna z prostorových důvodů se mi moc věřit nechce, protože se bavím o prostoru pro kočárky a vozíčkáře = přízemí v LF článku, kde je prostor od schodů k bočnici široký přibližně pořád stejně a ty dvě sklopky by se tam pořád vešly...


U KT8D5N ty sklopný sedačky byly narozdíl od reko KT8 umístěny na bočnici, jak jsou tlačítka. Možná i to hrálo roli, že byl problém se k nim dostat. Ale to je moje domněnka, třeba to bude někdo vědět přesně. Nejsem si ani jist, jestli v době jejich demontáže už jezdily reko KT8 s NP článkem..


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Díky za oba popisy, pochopil jsem už z toho od Pvvs, o co kráčí. Prvotní zmatení, jak ty dveře u Kachen a Aniter nazvat právě nastalo kvůli tomu, že taky mají tyč, které jsem si všiml těsně u skříně, takže se za ni nedá chytit vůbec, jen pohmatem jsem si všiml, že u dveří něco je, co má kulatý půdorys, ale u Kachen nebo u 13T nevadí, že se té tyče těsně u skříně vozu nedá držet, protože je madlo dostatečně blízko, aby se ho dalo držet při vystupování. Blízkost madla hraje roli hlavně v zastávkách bez ostrova, kde člověk musí udělat dlouhý krok dolů, takže třeba na Rosického náměstí za obloukem směrem do Komína, nebo třeba to takhle bude na budoucí zastávce devítky před Tomáškem na Moravském náměstí, v porovnání těchto dvou zastávek je horší to Rosického náměstí, protože tam na straně do Komína skoro vůbec není chodník, resp. vodící pes po něm nemá šanci jít a navíc je zastávka v klesání = problém hlavně v zimě nebo za mokra.
Tak zase to tu není jenom o focení, zajímají mě různé druhy výluk, potom třeba různé náhrady vozidel v provozu navzájem, co se děje při rekonstrukcích, co se třeba chystá a vůbec takové různé věci z provozu, které se člověk oficiálně nedoví u různých trakcí, nejen u šalin. Líp se mi tu pracuje se stránkama, když se potřebuju dovědět něco o konkrétní výluce, stránky DPMB jsou v tomto dost nepřátelské, nově jsou laděny hodně do stylu Facebooku, který je sám o sobě dost nepřehledný, pokud člověk nepoužívá mobilní verzi, na které je převážně text a jen občas obrázky. Tady na fóru se pohybuju už dost dlouho, ale přihlášený jsem asi poslední tři měsíce teprve, na psaní je to jednodušší, než jít sem jako neregistrovaný uživatel.
Taky je fajn, že se z BMHD můžu proklikat na trasu jednotlivých městských linek včetně času, což je fajn, protože třeba v Idosu na webu nikde nemají, že je na zastávce automat na jízdenky, že je daná zastávka bezbariérová (má nový ostrov, nemá schody etc.), plus se mi tady taky líbí, že se dovím i takové drobnosti, že určitá zastávka byla přesunutá na tu a tu ulici, že třeba určitý přestup u výluk má to a to řešení (např. složitě řešená výluka v Ivanovicích)... sice tam nepojedu, ale mám spoustu kamarádů, kteří o tomhle fóru vůbec neví a já jim tím pádem můžu celkem pěkně poradit a tak.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Cracatit: Obdivuji tvoji snahu se zde zapojit do diskuze i přes jistý zde nestandardní hendikep (šotouši jich mají plno, tento k nim ovšem připisuji prvně :-D ), smekám.
Výklopné versus předsuvné: výklopné bych přirovnal ke stejnému systému, jako mají např. autobusy Karosa řady 700/900, zajisté znáš.
Předsuvné, jak zde psal kolega, pouze odskočí a po boku vozidla zajedou do stran. Systém, který mají dodávky, např. Transporter nebo Transit na bocích. Možná je trochu matoucí, že předsuvné dveře také mají na každé straně uvnitř vozu svislou tyč, ta má ovšem oproti druhému systému výrazně menší prostor mezi ní a skříní vozu, nedá se skoro chytnout rukou, také primárně neslouží k úchytu, ale pro vyklopení dveří při odskoku, kdy se otočí a tím ty dveře vyklopí. Zranění se, při otevírání dveří v případě přidržení se za ni, netřeba bát :-)

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Vyklopne se oteviraji po oblouku ven, predsuvne se posunuji pouze podel bocnice vozidla.


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zřejmě nepochopeno, jsem nevidomý, takže mi je nějaký výkres bez komentáře jen jako obrázek k ničemu, video si nechám někým popsat, abych se tu nemusel ptát opakovaně... díky za odkazy.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Cracatit píše:
V čem se lišý výklopné od předsuvných? Asi nechápu. Přece oboje jdou ven a oboje jsou na tyčích podobně jako dveře od starších busů. Díky za vysvětlení i za komentáře.


http://www.youtube.com/watch?v=5g6q98sfJZE - výklopné dveře sice z prahééé ale jako ukázka postačí

http://www.youtube.com/watch?v=Kv-rcfsH8FU - Předsuvné z dílny zde diskutujícího ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Cracatit: Právě že ty předsuvné dveře nejsou na tyčích, ale na nějaké jezdící liště (předpokládám). Dveře se "vyhodí" o pár centimetrů ven a zajedou na bok tramvaje. Nic se na nich nevyklápí. Jak psal mechoš, je to případ právě KT8D5N, Aniter a 13T. Obdobě fungují automaticky otevírané dveře vlaků.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Předsuvné nejsou na tyčí, stačí se jen zakoukat do výkresů v odkazu a nemusíš se ptát, neporozumíš-li výkresu, tak neporozumíš asi i slovnímu výkladu


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Agent: Tam jsou bohužel jenom obrázky bez popisu, takže pro mě bohužel nepoužitelné.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
V čem se lišý výklopné od předsuvných? Asi nechápu. Přece oboje jdou ven a oboje jsou na tyčích podobně jako dveře od starších busů. Díky za vysvětlení i za komentáře.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Typy dveří pro tram:

http://www.parskomponenty.cz/katalog.php?typ1=dvere&urceni1=tramvaj&mutace=cz


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Cracatit píše:
2. V čem jsou ven výklopné dveře méně praktické? Je u nich dražší pohon, nebo v čem jsou dražší? Všiml jsem si, že oproti skládacím se pomaleji zavírají (poznatek spíš k T3, u KT8 jsem si toho nevšiml). Brání někdy vyklopené dveře ve výhledu u T3?, mám totiž pocit, že jsem kdysi něco v tom duchu zaslechl.


Prosil bych tu nezaměňovat výklopné a předsuvné ;-)

předsuvné jsou u KT8D5N a u poršat a aniter a výklopné pak u K2R,T3R a T6

A důvody proč se již nemontují je jejich velká nespolehlivost .... A u některých K2R výklopné dveře úplně zastíní pohled do pravého zrcátka ....


Offline
Uživatelský avatar

1899
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Mám za to, že v Brně vznikla averze vůči výklopným dveřím kvůli jejich pomalému otevírání a zavírání, po zkušenostech z T6 a T3R. (rychlost je sice provblém pohonů, ale to je teď jedno). Nicméně kvůli výklopným dveřím se musely hodně předělávat nástupní ostrůvky. Skládačkám je to jedno.
Předsuvné dveře u KT8D5N dost často zlobí na zastávce Krásného, které je ve sklonu.


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Komentáře k odpovědi RH
1. Díky za vysvětlení, myslel jsem si to, že půjde o dva podtypy, osobně se mi ty výklopné dveře na kachnách líbí víc a pocitově bych řekl, že tahle další verze je o trochu méně hlučná, než ty klasiky, co jezdí většinou na lince č. 8 se skládacími dveřmi. Že byly sklopná sedadla odstraněna z prostorových důvodů se mi moc věřit nechce, protože se bavím o prostoru pro kočárky a vozíčkáře = přízemí v LF článku, kde je prostor od schodů k bočnici široký přibližně pořád stejně a ty dvě sklopky by se tam pořád vešly, pro mě je to v kachně nejlepší prostor pro člověka se psem, protože má pes rozhled, nemusí být skrčený pod sedačkou a nemá před sebou žádnou tyč, pro mě to je potom na takovém voze minus, protože při delší jízdě je stání nepříjemné, člověk se nemůže příliš dobře opřít, protože nad tím prostorem není příčka ale jenom tyč zábradlí prvního patra a ani si nemůže sednout, samozřejmě že to na krátké vzdálenosti třeba dvě tři zastávky neřeším, ale třeba při jízdě z Pisárek až třeba na Šumavskou už je takové "nepohodlí" poznat.
2. V čem jsou ven výklopné dveře méně praktické? Je u nich dražší pohon, nebo v čem jsou dražší? Všiml jsem si, že oproti skládacím se pomaleji zavírají (poznatek spíš k T3, u KT8 jsem si toho nevšiml). Brání někdy vyklopené dveře ve výhledu u T3?, mám totiž pocit, že jsem kdysi něco v tom duchu zaslechl.
3. Díky za vysvětlení, přemýšlel jsem nad tím delší dobu, co to je za zvuk, ale je pro LF2 charakteristický a krásně se podle něj rozlišují vozy, když už jsem si na ten zvuk zvykl, takže tím pádem poznám, jestli jede LF2 nebo něco jiného, i ty KT8 s výklopnými dveřmi mají při brždění taky svůj charakteristický zvuk zřejmě od výzbroje, ale podobný mají bohužel taky některé reko T3, takže tady už rozlišení podle zvuku moc nepomůže a musím se zeptat spolucestujících, abych zbytečně nelezl do béčka, když není ani tady LF oddíl, i to se mi už párkrát stalo čistě omylem.
4. Ptal jsem se čistě ze zajímavosti na ten kurz, jak je obsazený, protože některé čtvrtky jsem jezdíval do Lískovce na regionálku 402 směr Popůvky, Ostrovačice a Říčany a s tím LF2 jsem se na šestce v ten uvedený čas nesetkal poprvé. Tak mě zajímalo, jestli je to pravidlo, nebo jsem měl prostě jenom štěstí na řazení vozů na kurzy. Osobně jezdím s LF2 raději než třeba s Anitrou nebo 13T, celkově mi přijde interiér vzdušnější a trochu logičtější co do uspořádání seslí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Cracatit píše:
1. Všiml jsem si, že hlavně KT8 nejčastěji nasazované na linku 1 mají výklopné dveře na styl autobusu, že se dveře vyklopí ven a neskládají se dovnitř, ale spousta KT8 má běžně skládací dveře dovnitř, přestože už mají všechny po několika opravách, renovacích a většinou i po GO, je v tom nějaký technický důvod? Stejnětak jsem si všiml, že ty KT8 s výklopnými dveřmi v LF článku nemají sklopné sedačky v přízemí na rozdíl od těch KT8 se skládacími dveřmi, taktéž se ptám na důvod... prostor nebo únosnost sedadel v tom asi nebude, brání něco tomu, aby sklopná sedadla v přízemí LF článků byly ve všech KT8?


KT8 s vně-předsuvnými dveřmi jsou nové vozy - typ KT8D5N, u reko KT8 není důvod dveře měnit. Sedačky byly kdysi demontovány tuším z prostorových důvodů..
Citace:
2. Všiml jsem si, že Vario LF2 mají skládací dveře všechny, má to nějaký technický důvod, nebo je to prostě jenom vzhled a návaznost na T3... (vím, že jsou to novostavby), těch výklopných dveří jsem si všiml i u některých rekonstruovaných T3, které mají uvnitř nové sesle s potahem a vyšším opěradlem. Ptám se na to ze zajímavosti, osobně mi výklopné dveře vyhovují, protože se dá té tyče, na které visí samotné dveře, držet jako madla a tím pádem je to "madlo" delší, než když je jenom na těch skládacích dveřích jako oficiální madlo.


Výklopné dveře se dosazovaly do prvních rekonstruovaných vozů (resp. nových u T3R), posléze od toho bylo v rámci úspor upuštěno. Ano, jsou sice hezčí, ovšem taky méně praktické..
Citace:
3. U Varií jsem si taky všiml, že na rozdíl od ostatních šalin při rozjezdu a hlavně při brždění výrazně syčí, od čeho ten zvuk pochází? Jedná se o postupné brždění, nebo o něco jiného?

Je to zvuk trakční výzbroje Europulse.
Citace:
4. A jako poslední věc by mě zajímalo nasazenní vozidel na lince 6, jestli je ve všední den pravidlem Vario LF2 na lince 6 směr Česká - Mendlovo nám. - Starý lískovec s příjezdem na Dunajskou asi 19:05, odjezd z České si nepamatuji, jenom vím, že jsem takové nasazení neviděl včera poprvé v tuto denní dobu, jedná se o garant a o pravidelné nasazení, nebo šlo o náhodu? Svezl jsem se takhle včera, tj. 20. 12. 2012 a jak jsem už řekl na Dunajské jsme byli s tímhle vozem asi v 19:04 nebo 05, nevím už úplně přesně. Díky všem za odpověď na kteroukoli z položených otázek.

To by mohla být 17/6, ale pokud se správně dívám, tak tam LF2 předepsané není..


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Chtěl bych se zeptat na víc věcí současně a nevím, do kterého vlákna je zařadit, tak to hodím sem, případně to můžete přesunout tam, kam to patří.
1. Všiml jsem si, že hlavně KT8 nejčastěji nasazované na linku 1 mají výklopné dveře na styl autobusu, že se dveře vyklopí ven a neskládají se dovnitř, ale spousta KT8 má běžně skládací dveře dovnitř, přestože už mají všechny po několika opravách, renovacích a většinou i po GO, je v tom nějaký technický důvod? Stejnětak jsem si všiml, že ty KT8 s výklopnými dveřmi v LF článku nemají sklopné sedačky v přízemí na rozdíl od těch KT8 se skládacími dveřmi, taktéž se ptám na důvod... prostor nebo únosnost sedadel v tom asi nebude, brání něco tomu, aby sklopná sedadla v přízemí LF článků byly ve všech KT8?
2. Všiml jsem si, že Vario LF2 mají skládací dveře všechny, má to nějaký technický důvod, nebo je to prostě jenom vzhled a návaznost na T3... (vím, že jsou to novostavby), těch výklopných dveří jsem si všiml i u některých rekonstruovaných T3, které mají uvnitř nové sesle s potahem a vyšším opěradlem. Ptám se na to ze zajímavosti, osobně mi výklopné dveře vyhovují, protože se dá té tyče, na které visí samotné dveře, držet jako madla a tím pádem je to "madlo" delší, než když je jenom na těch skládacích dveřích jako oficiální madlo.
3. U Varií jsem si taky všiml, že na rozdíl od ostatních šalin při rozjezdu a hlavně při brždění výrazně syčí, od čeho ten zvuk pochází? Jedná se o postupné brždění, nebo o něco jiného?
4. A jako poslední věc by mě zajímalo nasazenní vozidel na lince 6, jestli je ve všední den pravidlem Vario LF2 na lince 6 směr Česká - Mendlovo nám. - Starý lískovec s příjezdem na Dunajskou asi 19:05, odjezd z České si nepamatuji, jenom vím, že jsem takové nasazení neviděl včera poprvé v tuto denní dobu, jedná se o garant a o pravidelné nasazení, nebo šlo o náhodu? Svezl jsem se takhle včera, tj. 20. 12. 2012 a jak jsem už řekl na Dunajské jsme byli s tímhle vozem asi v 19:04 nebo 05, nevím už úplně přesně. Díky všem za odpověď na kteroukoli z položených otázek.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
147
06 pro 2009 11:01
další vůz, který má kamery je 1725


Offline
61
28 lis 2011 23:25
nedaleko od linek 8,78,N98 a 202
kamery má i 1702,1703,1704 dokonce i 1733 co jsem si povsiml


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Dneska jsem si všiml, že 1719 má taky kamery, stejně jako některý Anitry, a to v krajních článcích u kloubu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 07:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]