Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 15 z 57    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 57  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1665
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Nevíte někdo, zda-li bude na jaře kurz na tramvaj i přes omezení dopravy a případně, jestli je reálná šance se do něj při splnění podmínek dostat bez protekce?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
ch-m: Vy už jako ve Slatině čelní skla nemáte? sarcastic

Tasa: Děkuju, mladíku od DP :-P Když vidím, že je boční sklo zasratý od uhlíku, snažím se to v rámci možností co nejlíp ošudlat, bohužel to ne vždycky jde tak dobře. A jedna kačena, číslo už nevím, má dost dobře stěrkou (?) pomatlaný čelní sklo něčím černým, umýt se to nedalo, takže pokud ji dneska někdo vyfasoval na osmičku, měl určitě ohromnou radost...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Včera mi mladík od Clarimy luxusně očistil levé přední okno. I za ostatní řidiče u tímto děkuji. Nějakou pochvalu ale nečekej

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
Na Slatině buď přestali mít čelní skla, nebo už jim to konečně nějaký ten pátek jde biggrin

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
Ale stále nepoužívají stěrku na okna a provádějí mi na jejich vntřní straně šudloskopii, takže si to musím pak umýt znovu, abych vůbec viděl ven...


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
M3 píše:
Už nějaký ten rok to má na starosti firma Clarima. O kvalitě toho tady bylo napsáno už docela dost...


Kvalitu firmy tvoří lidé v ní. Troufám si říct, že v rámci mezí se čistota vozů velmi zlepšila (i na základě četných kontrol a zpočátku i sankcí ze strany vedení).


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Díky. Kvalitu mi nepřísluší hodnotit


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Už nějaký ten rok to má na starosti firma Clarima. O kvalitě toho tady bylo napsáno už docela dost...


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Měl bych dotaz na kohokoliv ze zasvědcených:
Úklid vozidel je stále ještě přímo pod DPmB nebo byly tyto činnosti již převedeny pod jiné firmy? Díky


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
V tomto vlákně!?


Offline
8
14 zář 2009 15:17
Nevíte prosím někdokdo nějaké bližší informace o nehodě autobusu ze 7.3.1994 na ul.Milady Horákové?Předem moc děkuji!


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Zákon o provozu na drahách - Strana 4026 Zdravotné požiadavky

Určitě se to vztahuje na strojvedoucí, ale nevím, jestli i na tramvajáky a trolejbusáky.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Úrad pre reguláciu železičnej dopravy
Tento úřad je na Slovenku obdobou našeho drážního úřadu. Sice má v názvu železniční dopravu, ale zabývá se všemi druhy drah. Možná by se tam v předpisech dalo něco najít.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
manil: Slovenský Zákon o drahách
V §25 a 31-33 se hovoří o způsobilosti k řízení drážních vozidel, ale odpověď na Tvůj dotaz jsem tam bohužel nenašel. Zajímavé je, že se zákon zabývá i speciální dráhou (metrem), ačkoliv na Slovensku žádná není a osobně se domnívám, že se nikdo z nás nedožije toho, že by nějaká byla postavena.


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Třeba v Polsku u tramvají nesměli mít řidiči dioptrie vůbec. Jak je to teď, nevím. Proto svého času u nás ve vozovně jezdil jeden polák. Bůh ví, kde je mu teď konec.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Teoreticky je možné, že je to kvůli liberecké meziměstské dráze, kde používají barevné návěsti.

Btw: Tušíte někdo, zda je barvocit u řidičů tram posuzován i na Slovensku?


Ten barvocit u šalin, ale stejně nechápu. Ano u vlaku tam je těch světýlek víc, ale u tramvaje?
Souhlasím život bez brýlí je lepší sám jsem kdysi taky šel na laser a jsem spokojen (teda až na tu cenu). Měl jsem -4,5 a -5.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ono sice zní celkem absurdě, že na tbus je limit +-3,0 dpt a autobus je mnohem volnější, ale předpokládám, že tyto požadavky se vyvíjely nezávisle na sobě. Požadavky na uchazeče o oprávnění k řízení drážních vozidel budou vždy přísnější než na silničáře.
Stejně jako pro získání ŘP sk. D stačí dopravně-psychologické vyšetření a EEG, na trolejbus je potřeba navíc oční (barvocit, ostrost, vidění za šera, perimetr), ušní (audiograf), EKG, psychiatrické vyšetření a neurologické vyšetření.

Pokud někdo má -3,5 dpt a nemá cylindrické dioptrie (astigmatismus), existuje teoretická možnost, že by ho vyšetřující očař jako řidiče tram nebo trol pustil. Pakliže ne, existují laserové korekce dioprií. Já osobně jsem měl -3,25 dpt R a -3,0 dpt L, tedy brýle pořád. Čočky mi nevadily, ale nenosil jsem je. Už rok a půl mám za sebou Lasik v Neovizi a i když jsem neměl s brýlemi žádný problém, musím říct, že život bez brýlí je mnohem snažší. :)


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak pokud má člověk správné brýle a chodí pravidelně k očnímu, tak by do té dálky měl vidět dobře i s více dioptriemi. Někdo tu pak zmínil argument o periferním vidění, tak jsem jen poznamenal, že zrovna u strojvedoucího to není dvakrát potřeba. :wink: A barvocit je samozřejmě úplně jiná záležitost.
Ale nechci to tu nějak moc rozebírat, osobní zájem na tom nemám, jen mi to nařízení přijde trochu absurdní, zvlášť ve srovnání s ostatními řidiči. Ono je koneckonců dost absurdní už to, že trolejbus je drážní vozidlo.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
U vlaku ale máš mnohem delší brzdnou dráhu, takže je potřeba dobře vidět do dálky, abys mohl včas reagovat na případnou překážku. S tím souvisí, předpokládám, i omezení dioptrií. Kromě toho se přísně hodnotí i barvocit, protože zatímco v autě víceméně poznáš červenou od zelené aspoň podle toho, jestli to svítí nahoře, nebo dole, na dráze máš na návěstidle třeba 5 světel pod sebou (a to nemluvím ještě o různých indikátorech pod světly), z nichž ti může svítit víc najednou, a musíš bezpečně poznat i na dálku, co tam svítí.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Já mám právě taky tak kolem 3,5 a s autem samozřejmě problém nebyl, jen je v řidičáku poznámka (harmonizační kód), že musím mít brýle. Že by mi chybělo periferní vidění se říct nedá, že se na mě něco řítí zboku uvidím i bez brýlí. Kontaktní čočky jsem popravdě nezkoušel, mám k nim takový jakýsi odpor, ale třeba by mi nevadily, nevím, zatím nemám potřebu, přece jen je to "složitější" než brýle a taky výdaje navíc. No zkrátka mi přijde trochu směšné to omezení na trolejbus a tramvaj, jakoby tyhle dvě kategorie řidičů potřebovaly vidět něco víc než zbytek. A potažmo i ten vlak - k čemu potřebuje strojvedoucí třeba vidět periferně? Když do něj něco poletí zboku, těžko s tím něco udělá. :mrgreen:

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Mám 3,5 na dálku a u autobusu nebyl problém (jen mě donutili napsat do papírů nutnost nošení brýlí), u trolejbusu by to už ale problém byl. Asi bych neviděl na faje... Jestli je to ale nějak omezené u aut nebo motorek, to nevím.

Fantomas - kontaktní čočky tomu možná pomůžou, ale třeba já na ně mám docela silnou alergii, takže... Nejsou všespásné :)


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Fafner: no, já jsem krátkozraký a to dost, ale s brýlemi rozhodně neztrácím schopnost vidět na blízku. Resp. ano, nezaostřím na 5 cm jako bez brýlí ale "jen" třeba na 8 cm.

No to je jedno, já jen, že u řidiče autobusu* to nevadí a u řidiče trolejbusu či tramvaje už ano. Ne že bych se chtěl o jedno nebo druhé ucházet. :-)

*Alespoň předpokládám, teď jsem někde našel, ale dvakrát důvěryhodný zdroj to není, že je maximální možná korekce 6 dioptrií (u skupiny D, u ostatních skupin ŘP 10 dioptrií), jestli někdo může potvrdit. A taky netuším, jestli třeba sám DP nemá přísnější podmínky.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Kontaktní čočky jsou možnost, ale ne vždy a ne vždy navždy (fuj, to je věta). Znám lidi, kteří kontaktní čočky nesnesou (a těch není málo) a znám i lidi, kteří kontaktní čočky přestali snášet. Takový člověk potom přejde na brýle... a pak se nabízí jen otázka, co je menší zlo: jestli ho kvůli tomu vůbec nepřijmout, nebo jestli ho kvůli tomu vyhodit.
.
A proč je to problém: Nezapomínej, že pokud to oko z nějakého důvodu ztrácí flexibilitu, tak brýlemi jen posuneš jeho schopnosti na jednu stranu(do blízka x do dálky), čímž ale ubereš na té druhé straně.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Eda: a s kontaktními čočkami?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1404 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 57  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 23 pro 2024 07:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]