Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 81 z 179    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 179  Další
Autor Zpráva
Offline
1792
04 bře 2012 23:26
MartinV: Jo, to je taky fakt. Máš pravdu…
:-D Funny. Protože tu dost vychvaluji Varia, K3R, RT6, 13T5… Ale toho si asi nikdo nevšiml. Lidi fakt reagují jen na negativní. Přece jen to je pravda.
Abych upřesnil. S KT8D5 N/R mám problém POUZE na lince 1. Ta šalina by musela mít 5 článků, aby měla odpovídající kapacitu. Její uspořádání sedaček je geniální pro obousměrnost, to ano, ale ta na 1 není potřeba. Když by tu byla jednosměrná verze, tak by se, dle mého názoru, situace dramaticky zlepšila. Navíc, z KT8 obecně mám nejraději právě ty kompletně vysokopodlažní, škoda, že už nebudou. :( Nemůžu si pomoct, ale ten střední článek na mě působí dojmem, že tam je fakt víc místa. Jasně, je to těžce subjektivní vnímání… Takže KT8 na 1? NE! KT8 kdekoliv jinde? Proč ne? :) Takhle je můj pohled na ně.
13T? Špatné uspořádání sedaček poloviny šaliny. Díky tomu jde kapacita razantně dolů a z něčeho, co bychom mohli s přimhouřenýma očima nazvat nízkopodlažní náhradou dvojice T3, tu máme leda tak nízkopodlažní náhradu K2. Sezení tam je velmi nepříjemné. Lidi namačkaný všude okolo Tebe, nemůžeš ani uhnout pohledem, musíš někomu čumět do xichtu (ano, napsáno schválně) nebo na zadek, či líp, předek. :-D To jsem tady doopravdy jediný, komu tohle připadá nepříjemné?
Naopak, Varia v tomhle ohledu nemají chybu. Tam fakt není co vytknout. Sedačky uspořádány naprosto dokonale, je tam dost místa i pro vyšší lidi, sedaček tam je maximum, takže si dost lidí sedne, a i když tam někde stojí, ať už kdekoliv, pořád se tam dá procházet. A vida, že to jde! Proč to teda takhle nemůže jít pořád? Z tohohle pramení moje rozčarování. A stejně můžu hodnotit geniální interiér K3R. To je důkaz toho, že šalina nemusí být ani tak moc dlouhá, aby měla maximum sezení a velkou kapacitu. 13T5 je de facto to samé. Na ty 1,5 sedačky si sednou klidně i 2 a 2. Zkoušel jsem to, jde to, viděl jsem to i v akci. No a RT6? Tady je myslím tolik milovníků, že nemá smysl cokoliv říkat. Fakt mě mrzí, že nejsou v lepším stavu a že jich nebylo vyrobeno víc.

k.ondra89: Ano, tohohle bolestného stavu jsem si vědom. Jen…mi dělá velké problémy se s ním smířit. Potřebujeme víc šalin… paradoxní, linky se omezují, ale šalin je potřeba víc. :-D I když je fakt, že po následujících změnách jich víc asi potřeba nebude. :-D Třeba proto ty změny dělají. Nemají peníze, tak odradí co nejvíc lidí z MHD. :-D

Janatak: KT8: Obsazená v celkové délce. 2×T3? V pohodě si stoupnu v 2. voze, většinou u konce. Začátek narvaný. Rozdíl pramení z iracionality lidského chování.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Naxashi - zkus mi vysvětlit rozdíl mezi KT8 a 2xT3 na lince 1...dík.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Naxashi píše:
....Pointa toho, co se snažím říct, je, že v první řadě postavit co nejvíc nejkapacitnějších spojů na 1. Zbytek té linky doplnit 2×T3. KT8? Zákaz....

Jenže, v současném stavu, přidávat kapacitní soupravy na d-1 znamená brát vozy na úkor jiných linek. Což nejde. Nebýt KT8, nemáš dostatek NP vozů pro d-1. 2 trojice a 3 soupravy LF2, jsou málo.

Evo ještě není schválené. Navíc se obávám, že při současné finanční situaci nelze s nákupem nových šalin, které by byly nad rámec vyřazovaných vozů, vůbec počítat...

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Naposledy upravil Ondra K. dne 08 pro 2012 20:43, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi:
EVO: ještě bych chvíli počkal, přece jenom ještě nejezdí tak dlouho.
KT8D5: zdá se mi, že máš furt s něčím problémy. Ať jde o KT8 či 13T. Právě KT8 poskytují pohodlné místo pro cestování, kterým jsou dveře na levé straně ve směru jízdy. :wink:


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
k.ondra89: Souhlasím! Kus za kus…a někde chybí. To je pravda. Potřebovali bychom 25m náhradu, nízkopodlažní. Hmmm…EVO? Není to tak beznadějný, vlastně jsou dost dobrý…
Však ne ze všech šalin by byly trojice. Pointa toho, co se snažím říct, je, že v první řadě postavit co nejvíc nejkapacitnějších spojů na 1. Zbytek té linky doplnit 2×T3. KT8? Zákaz. To už raději uvidím KT8 někde na 2. Kde nepřizpůsobiví libovolné barvy pleti budou likvidovat aspoň starý vůz, ne ten, co bez slávy právě vyjel.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tady se dobře ukazuje, že nahrazovat K2 dvouvanou kus za kus a posílat je ve dvojcích na d-1 je dlouhodobě neudržitelné. Ty vozy na 20m linkách prostě, zcela nečekaně, začínají chybět. Stačí 1066, 1037, 1122 na VP, 1096 a 1106 ještě nenahrazené LF2, pár aniter mimo provoz/v dílnách a vypravení většího počtu sólo LF2 je nezbytné.

3*T3 je šotofantazie. Čistě hypoteticky sestavíš 2 trojice ze 3 dvojic. Takže ti ta třetí souprava zase bude někde chybět. Tudíž dostatek T3 pro trojice opravdu není.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
1 je narvaná i o víkendu. Před chvílí jsem s tím jel…
Jo, těch dvojic LF2 by mohlo být daleko víc, ale to by se nesměly rozpojovat! Ono by jich mohlo stabilně jezdit už 5. A když každý ráno vidím v šotoRISu, že LF2 jezdí na linkách jako 2, 4 a 5…
A mimochodem, na šotoakci šly spojit 3 T3. Proč to tedy nemůže být stabilně. Je jich dostatek. A i kdyby to šlo jen s těma PVčkama, tak by to byla opět další dlouhá souprava navíc.
Vlečňáky a trojice LF1+vlečňák+EVčko je taky samostatná kategorie. Na 1 už párkrát jezdily všechny 4. Ale hodně často jezdí jen LF1 a vlečňák na 6. Další problém.
LF2+LF1 jsou řešení, to uznávám, ale i bez nich JDE postavit spousta kapacitních spojů. Jen by se muselo chtít. A přestat cpát na 1 ty debilní KT8. Tam nemají co dělat snad ani o víkendu. Pokaždý, ale úplně pokaždý, když tím jedu, tam tam není ani místo ke stoupnutí. A je úplně jedno, kde nastupuju a do jaký části jdu.
Sorry za ohnivější příspěvek. To je tak, když mi na věcech záleží…
Jo, a k těm intervalům lezi 2×LF2: No, když to jezdí na 37., 1., a 11. kurzu, tak to je pak dost na nic. Co takhle to proložit trochu rovnoměrněji? Vzít 5 garantů z Pisárek a udělat to tak, aby interval mezi jednotlivými byl co nejrovnoměrnější? A ne aby bylo období, kdy jezdí slušný spoje, a pak doba, kdy se do šaliny člověk nedostane… O prázdninách to bylo bezvadně vyřešený. No, a když k tomuhle přidáme ty 4 trojice…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
No ona ta linka 1 je dost narvaná i od vozovny Komín (když to dojede docela obsazené už od Bystrce) a tam přistoupí z Čichnovky, někdy kolem druhé odpolední PD, na Mendláku se to ještě solidněji žvejkne...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Je docela vtipné, jak kritici spojování LF2+LF na úkor 2x LF2 ignorují fakt, že na d-1 pořád jezdí převážnou většinu kurzů soupravy dlouhé 30 metrů. Nerovnoměrnost kapacit jednotlivých vozů na lince je velmi nechtěný jev a navrhované opatření se jej snaží velmi efektivně řešit.

Ano, asi bychom byli všichni rádi, kdyby na d-1 jezdila 30x souprava 2xLF2, ale to zkrátka za stávající situace nebude ještě dost dlouho možné. A ano, občas se stane, že je i 2x LF2 narvaná, ale kolik procent času, co je na lince, tomu tak je? Tak 1 procento možná... Zato 30metrové soupravy jsou narvané pořád. To je potřeba řešit, nikoliv krátkodobé nápory cestujících, které tady někteří směle používají jako argument. Krátkodobé nápory budou existovat vždycky. Stačí, aby na nádr. přijelo narvané EC z Prahy a i tu 2x LF2 to vytíží...


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Otázka je, kolik by mělo být LF2 celkem, aby se zajistil dostatečný počet souprav 2xLF2 (tj. kolik?) ale i sólo LF2 jako náhrada za K2...?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Soupravy 2xLF2 by byly výborným řešením, pokud by jich byl dostatek. (což není) 3 soupravy jezdící skoro jednou za hodinu toho moc nevytrhnou. Radši uvidím dostatek souprav LF2+LF1 s menší kapacitou. Za předpokladu úpravy stávajících LF1, bude možné ten dostatek sestavit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Naposledy upravil Ondra K. dne 08 pro 2012 17:28, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Naxashi: já jsem taky rád, když mi přijede LF2+LF2 a považuju to za krok správným směrem k nalákání lidí do MHD, jen jsem reagoval na aurgument "ale párkrát jsem to viděl narvaný" ;-)

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: může být. Pokud se ale na to podíváme z pohledu, jak dostat lidi do MHD (který teď město nějak přestal zajímat), pak je 2xLF2 výborným řešením.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Zdeněk: Děkuji. :-)
Skoro to vypadá, jako kdyby tu někteří strašně milovali tlačenice. OK, tak na 1 nasadíme jedinou T3. :-) Proč by ne? Je to stejně absurdní… Prostě potřebujeme 45 m dlouhý šaliny, ideálně jednodílný. Nic kratšího na 1 nemá co dělat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Snad jedinej úsek, kde je 2xLF2 opravdu narvaný, je úsek Maliňák - Moravák, až na opravdu výjimečné situace, a to navíc jen v tomto směru; v opačném je to nějak z kopce, tak asi je o tento směr menší zájem.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Naxashi: "ale párkrát jsem to viděl narvaný" - > výbornej argument

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
IvanM: Musím naprosto souhlasit…
Btw, někdo tu psal, že stejně 2×LF2 nejezdí plný. To je v rozporu s mou zkušeností. Sice je fakt, že občas to vidím dost volný, ale párkrát jsem to viděl už dost narvaný. Lidi stáli i vzadu… Směr Řečkovice, samozřejmě. Tam by měli přidat i linku 0. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
IvanM: V roce 1990 jsme taky měli všichni růžové představy o tom, jak se budeme mít dobře, ale zpět k šalinám.
Nechtěj vědět, kolik taková souprava 2xLF2 žere. Pak se ani nedivím, že se přemýšlí o redukování na LF2+LF1.
Navíc udělat zpět soupravu 2xLF2 nebude zas takový problém.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
to zaměňování souprav 2xLF2 za LF2+LF1 mě docela šokovalo. Ale upřímně, když je tu bo*del a dělání kroků zpět ve všem, musí se samozřejmě přidat i DPMB, že? :) Před 3 lety byl veliký boom a veliká vize pro budoucnost brněnské dopravy souprava LF2+LF2. Plno peněz a času padlo na různých zkouškách v provozu, konstrukčních záležitostech, školení řidičů, získávání patřičných povolení apod...Teď přijde někdo a tento unikát zruší? Jasné, řadu let se budeme vymlouvat, jak nemáme peníze na to, abychom využívali pokroků techniky. A když už se nějakou tu revoluční novinku zadaří vytvořit, přijde kazisvět a vlastnoručně ji zničí.....Vzhledem k tomu, že po novoročních “úpravách k lepšímu“ už nehodlám MHD využívat, mrzet mě to nemusí, to ale nic nemění na tom, že na to mám názor takový, jaký mám.............

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
RT6N26 píše:
zolex: ideálně LF1 vzniknou rekošrotací kousků jako 1497 (fakt sorry Mechoši, ale chci LF začínající čtrnáctkou :-) )


"překopání" vozu 1497 z T3 na LF1 považuji jako jedinou adekvátní náhradu :-D
I já bych si přál aby deltíci v budoucnu jezdili v podobě LF1 :-D a když by na ně zas nalepili reklamu na delta pekárny byl bych nejšťastnější mechoš pod sluncem :-P

Jinak ke kuplákům na LF2 výměna kupláku pokud se toho ujmou šikovní lidi se dá zvládnout celkem rychle - zásuvky jsou na obou stranách už od dodání ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: ještě by snad bylo možné spojovat do trojčete LF1+VV+LF1, ale to by bylo trochu plýtvání NP vozy.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Teoreticky ano, prakticky očekávám stejné, ne-li větší problémy, než při spřahování LF2+LF.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Je možné spřahovat LF2 a T3R.EV? To trojče je podle mě vypadá dost hrozně.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Přesně, jak píše Martin. Nicméně některé stávající LF1 v budoucnu nejspíš budou pro provoz s LF2 upraveny.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
I přes teoretické nové řazení LF2+LF1 snad nebude problém zachovat i trojčata, na která by mohly být ponechány starší vozy LF1. A kapacita LF2+LF1 a trojčete je +/- stejná.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 179  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 18:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]