Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 33 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
No já si moc jistý nejsem, ta zastávka je za zatáčkou, tma tam bývá i protože stromy, takže docela chápu, že to je vidět blbě. Nejednou se mi stalo, že a-52, která si to dolů svištěla opravdu dost rychle, mi zastavila vyloženě na poslední chvíli nebo i kousek za zastávkou :)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Řidič vidí dobře, zase to nedramatizujte. S takovou co tu líčíte, by sme na lince 303 v noci nikomu nezastavovali a celý to jenom projeli..

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Na Antonína Procházky nastupuju každý den, kolikrát i vícekrát. Když jedu směr Mendlák a přijíždí t-29, v drtivé většině případů mě odignoruje a jede dál bez zastavení. Což je naprosto v pořádku. Jinak mimochodem večer tam zásadně mávám svítícím mobilem, protože tam vidět fakt není.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
"Vyučení" cestujícího na zastávce není na místě, pokud někdo ve voze chce vystoupit. Ale samozřejmě by měla být povinnost čekajícího člověka dát nějaké znamení řidiči. A jednodušší cesta, než je mávnutí ruky, snad neexistuje. Bohužel to někdy může být špatně vidět (za snížené viditelnosti).


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Když jsem jezdíval ráno linkou 29 z Kohoutovic na Přívrat, tak vždy ve stejnou dobu na Antonína Procházky stával děda, který měl na plátěné "Tesco" nákupní tašce barvami napsané číslo linky, na kterou čeká (bílý podklad, černé číslo). Když přijížděl trolejbus, kabelu zvedl a bylo jasný, čím chce jet. sarcastic Fungovalo to výborně. e_smile
Dobrý systém je (býval) také u lodí na přehradě, tam se myslím muselo otáčet kovovým "označníkem" a většinou pěkně vrzal, tak loď vždy přijela a zastavila. A pokud se nepletu, dříve na zastávkách na znamení bývalo napsané, že zastávka je na znamení, upozorněte řidiče rozpažením ruky nebo tak něco.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Zastávky na znamení a zastavování, stojí-li někdo na zastávce, jsou problém. Popocházím v prostoru zastávky při obsluze jednou linkou, protože jsem nervózní z toho, že bus už měl být 5 minut v zastávce (a díky oddělení JŘ není, protože na konečnou, jede-li podle jř, pravidelně přijíždí se sekerou a protože má jen 2 - 3 minuty čas na vypsání výkazu a otočení na odjezdovou zastávku), a v okamžiku momentálního nesoustředění a sporné polohy (cca 1 m mimo prostor zastávky) projede autobus, aniž by zastavil (snaží se zlikvidovat sekeru, tak jaké přemýšlení o potenciálním cestujícím), další jede za 30 minut. To člověka odradí od cestování MHD. A to nemluvím o zastávkách, kde zastavuje více linek, a člověk nerozezná při snížené viditelnosti linku. Zastávky na znamení ano, ale mělo by být na zastávce zařízení, které jednoznačně upozorní patřičného řidiče, že na zastávce potenciální cestující. Jinak toto opatření nemůže přinést vylepšení MHD


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Tohle nařízení je přežitý vlezdopr... a je jasně vidět, že se šetřit prostě nechce. Od čeho tu jsou technici, kteří mají toto chování řidičů sledovat? V tom případě nejsou potřeba.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
chat-maniac píše:
Tím by se osvěžilo lidem, že už dřív museli mávat a fungovalo to, díky zamávání by na tom získali oni a nemuseli by se omezovat spoje nebo zdražovat, tímto se dá velmi lehce vyvrátit argument některých vedoucích, že si na to nemávání už zvykli a proč to měnit. Přece kvůli úspoře!

Proč už to není??????????


Tak proč to není, to vím velmi dobře - blahé paměti ještě Ikarus na výlukové a-30 Černého - Štefánikova čtvrť na zastávce na znamení někde v Bystrci: někdo chtěl vystoupit a znamení dal, někdo jiný stál na zastávce a nemávl. Řidič se jal vychovávat, zastávku přejel o 50 metrů, tam nechal vystoupeníchtivého člověka vystoupit, ten, kdo stál na zastávce se jal dobíhat vůz (stojící mimo zastávku), řidič zavřel a ujel - stížnost. Nebo na zastávce Vozovna Medlánky, blahé paměti v režimu (w) v sobotu se stalo úplně totéž - opět stížnost. Opatření je obranou proti řidičům, kteří to s nervama nezvládali (pravda, je to generace řidičů před cca dvaceti lety, to se v současnosti stát díky nařízení o povinném zastavování v zastávce, kde někdo stojí, stát nemůže)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
To že by museli dát znamení i na zastávce beru jako základ této změny pro větší úsporu, o tom přdevším mluvím. Dřív to tak fungovalo a to byla doba, kdy spotřebu nikdo moc neřešil.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: tak by se čas dorovnával na následující zastávce bez znamení. Zároveň by se mohla zkrátit jízdní doba s ohledem na pravděpodobnost nezastavení na nějaké zastávce. Za druhé v Praze zavedli způsob zastávek na znamení, kdy řidič zastaví, pokud je na zastávce alespoň jeden člověk nebo dá někdo znamení z vozu. To eliminuje případy, kdy nikdo nedá znamení z vozu, přesto řidič zastaví na prázdné zastávce (bez znamení). Možná bych se nebál jít trochu dál,tzn. že i lidé na zastávce musí dát znamení.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
chat-maniac: A co předpis o neodjíždění ze zastávky předčasně, to bys pak v úseku, kde je víc zastávek na znamení za sebou, musel jet tak třicítkou.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Aladin píše:
naprostý souhlas s uvedeným názorem :applause:

Typické mediální zjednodušení poplatné dnešní době, vytrhnu si a spojím to, co se mi hodí :twisted: ale aspoň jsem se při večeru pobavil, ještě by to chtělo nějaký dopravní komiks.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Taky jsem o té možnosti, že i když se generuje podstatné množství cestujcích z oblastí Úzká, Nové sady, přemýšlel, že by byli prostě donuceni využít linky 84/44 nebo d-1 z trochu jiného nástupního místa. Ovšem, kde a proč se tam ti cestující berou? Z hlavasu, pokud dojedu vlakem, je lepší jednička, ze Zvoncu zase okružky a pak přestup.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
200
27 pro 2004 12:45
naprostý souhlas s uvedeným názorem :applause:
Johnny5 píše:
Vždyť ty autobusy by byly přece obsazené, tak proč je nezavést… kompromis, který se nevymyká principům na nichž stojí MHD v Brně už 17 let.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Ono by hlavně stačilo, kdyby si někdo vytáhl hlavu z ##MLUVÍM SPROSTĚ##, a začal jí myslet (od koho sem to už slyšel? ;-) )
(Doufám, že tímto zase někoho naštvu, nestydím se narozdíl od jiných za své názory a je třeba jednat, ne žvanit)
Ono by stačilo, kdyby se zavedlo víc zastávek na znamení a to "na znamení" se skutečně dodržovalo, tzn. mávnutím! To by se ušetřilo, ale o tom vedoucí nechcou ani slyšet. Proč? To nikdo neví. Už kolik chlapů si podle tabulek a statistik spočítalo, kolik by se ušetřilo denně statisíců korun jenom tím, že by se odbouralo neskutečně mnoho zbytečných rozjezdů od zastávek, kde někdo klábosí, kouří, venčí hafana, dloube se v nose, chce jet jinou linkou... a poslali jim to k posouzení, a kde to všechno skončilo?
Stačila by větší informační kampaň (letáky, spoty na LCD, hlášení do vozu, nálepky na označnících), která by nestála majlant, protože vše ve vlastní režii na svých zařízeních, v délce trvání cca dva měsíce a můžeme od nějakého datumu šetřit velký prachy. Tím by se osvěžilo lidem, že už dřív museli mávat a fungovalo to, díky zamávání by na tom získali oni a nemuseli by se omezovat spoje nebo zdražovat, tímto se dá velmi lehce vyvrátit argument některých vedoucích, že si na to nemávání už zvykli a proč to měnit. Přece kvůli úspoře!

Proč už to není??????????

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Zmiňovaná práce externí firmy nebyla primárně dopravním průzkumem, ale spíše analytickým materiálem popisujícím řadu oblastí dopravy v Brně. Jednou z nejvýznamnějších oblastí bylo hledání souběhů více druhů městské dopravy s jednoznačnou preferencí páteřní tramvajové dopravy. Ostatně na tomto principu je založena brněnská MHD od roku 1995. Dovolím si tedy položit otázku, zda autobus linky 51 prodírající se Hybešovou a Václavskou ulicí není přímo vzorovým příkladem dopravně nezdravého souběhu tramvajové a autobusové dopravy? Ale ano, chápu citlivost tohoto tématu především ve vztahu k MOÚ nebo BiGy. Ale pokud existuje reálný požadavek na nižší rozsah výkonů, tak se logicky hledá i v těchto soubězích. Navíc ruku na srdce, doplňková linka sólo autobusu s intervalem 20 minut v centru města je vedle kapacitních tramvajových linek s intervalem 5 minut skutečnou popelkou.

Rozhodně nejsem žádný fanatický obhajovatel omezování dopravy, nicméně se snažím po emočním vychladnutí (někdy to dá dlouhou práci) rozlišovat větší a menší zlo, v globálním měřítku pro celé území města. Vnímám, že každý z nás jednotlivě bude v osobní rovině jinak angažován například ke zrušení linky 45 nebo 29 anebo 7 atd. atd., těch příkladů by se našlo.

Registroval jsem zde také konstatování, že je linka přece vytížená i v úseku z Mendlova náměstí na Zvonařku, tak proč ji rušit. Myslím, že nikde nezaznělo, že jezdí linka 51 v tomto úseku prázdná. Nebyly by ale stejně nebo i více vytížené například linka 46, kdyby jezdila opět z Lesné až na Českou nebo Malinovského náměstí anebo linka 55 z Líšně až k Hlavnímu nádraží? Zcela jistě by i tyto autobusy jely do centra velmi plné. Chceme se však systémově vrátit před rok 1995 a obsadit autobusy centrum města? Vždyť ty autobusy by byly přece obsazené, tak proč je nezavést….

Pokud se na linku 51 podíváme i optikou pravidelnosti provozu, tak největší hodnoty zdržení a neefektivity získává právě v úseku Zvonařka – Mendlovo náměstí. Není tedy, při vědomí všech souvislostí, dopravně čistější provozovat linku až z uzlu Mendlovo náměstí, přijatelně a pravidelně dostupného okružní linkou ze Zvonařky, tramvají z Hlavního nádraží a to vše v příznivějších intervalech? Za toto určité znevýhodnění ve zkrácení trasy by však nová trolejbusová linka jezdila po svou provozní dobu (PD 5-19) ve stejných intervalových charakteristikách jako její sestry 38 a 39, tedy ve špičce po 10 minutách, což lze v přepravní relaci Mendlovo náměstí - Žlutý kopec - Barvičova považovat při té vší hrůze i za zlepšení.

Předem se omlouvám těm, které jsem svým názorem pozlobil, ale v kontextu tlaku na úspory (i díky novému rozpočtovému určení daní), to vnímám jako kompromis, který se nevymyká principům na nichž stojí MHD v Brně už 17 let.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Mně se to taky nelíbí. Si myslím, že by měla zůstávat přímá spojení mezi dopravními uzly, v tomto případě Úzka a Mendlovo náměstí. Nemluvě o spoustě návštěvníků nemocnice, na nich by se opravdu šetřit nemělo.
Jinak jsem si říkal, že než takového zkracování linek (včetně linek 6 a 8), tak bych více zkousl zavedení v době od 9 - 13 hodin 6 minutový základní interval (místo 5 minutového), tedy cca prázdninový provoz.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Chat-man: to je to, co tady de facto celou dobu říkám (a nejen já). A nevím, z čeho vychází návrh ji nahradit tím trolejbusem.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
No nevím, předevčírem sem jezdil na a-51 a nemám pocit, že by byť jediné kolo jela jakkoliv prázdná, nebo poloprázdná. Každé kolo, celé dopoledne, byla nadstandardně naplněna a většina vystoupila na Žluťáku, posbíráno především na ÚZKÉ!, Nových sadech a Mendláku. Zpět to stejné.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Edo: nevím, kdy to bylo. Pouze jsem někde četl (v nějakých novinách) o chystaném dopravním průzkumu, který udělá externí firma. Myslím, že to bylo v brněnském deníku.
Abych to uvedl na pravou míru, nevím výsledky tohoto průzkumu, ani zda průzkum sloužil chystaným škrtům. Pouze jsem učinil takový závěr, protože jinak by byl tento průzkum na nic.


Offline
Uživatelský avatar

98
10 zář 2012 17:19
ráj Crossů
MartinV:Taky bych ten průzkum rád viděl, protože zrovna a-51 nepatří mezi nevyužívané linky... otázka je kdy a kde to pozorovali.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
MartinV: Můžu poprosit o zdroj této informace? O žádném takovém průzkumu nevím a byl bych nerad, aby se šířily nějaké fámy. Je však možné, že se to ke mně jen nedostalo.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pospi11: protože nějaká externí firma udělal nějaký výzkum vytíženosti linek. Jestli je to na základě tohoto průzkumu nevím, ale v tom případě by byl dost pofidérní.


Offline
Uživatelský avatar

98
10 zář 2012 17:19
ráj Crossů
Pepola: Z fleku mě napadá taková a-46...
Robert: No právě. A spousta dalších důležitých objektů.., nevím proč by se zrovna na A-51 mělo něco šetřit.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Neopomíjel bych také fakt, že linka 51 je jediným přímým spojením Zvonařky a půlky FN USA, pacošů vystupujících za účelem její návštěvy na Hybešce je poměrně vysoký.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 15:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]