Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 16    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Dobře, tak mi tam chybělo "až na výjimky"... Jde o tom, že o tom, co se zruší a co ne, nerozhoduje (v systémech jako je např. IDS JMK) dopravce, ale koordinátor, potažmo kraj/stát.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Eda píše:
Zrušené vlakové linky jsou vždy nahrazeny (také dotovanými...) linkami autobusovými a to ještě zpravidla v hustším taktu. Takže jaképak nenavážení...


Tak proč když zadám do IDOSU spoje Dívčice - Netolice o víkendu, tak se mi ukáže chybové hlášení, že spojení neexistuje? Vlak zde ještě před dvěma lety jezdil každé dvě hodiny (i o víkendu).


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nevím, z čeho jste pořád na větvi, ty politiky, kterým je bližší vlastní kapsa, (a že ti politici si do vedoucích funkcí dosadili osoby s ekonomickým pohledem na věc jak Kalousek), jste si sami zvolili. Už takový feudál, když se svou armádou se chystal na rekondiční pobyt v sousední zemi, tak nesahal do kapes, kde peníze nebyly, ale na rozdíl od Kalouska tam, kde peníze byly, tj do kapes církve, židů a svých léníků, ti sice pak se snažili sahat do kapes sedláčků, kde bohužel nic nebylo. Královská kasa byla tak na rozdíl od naší prázdné státní kasy občas naplněná


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
No v krajských organizacích (vím, dpmb je městská) jsou super vysoutěženy mobilní telefonní služby, když si krajská škola vybere nějaký ze tří nabízených tarifů, tak krásně může volat zcela zdrama / za hubičku na mobily jiným krajským příspěvkovým organizacím. Tohle se současnému vedení kraje opravdu povedlo, ať jenom nenadávám. Jak to mají městské organizace, netuším.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jezour píše:
Úspory v rámci firmy - kde konkrétně pracují lidi navíc zbytečně?
Snad předprodej kupónů - to by mohly dělat ČD, takhle se ušetří 600 měsíčních platů/rok. Mzdy řidičů, mechaniků aspol. jsou mizerné, na ty se šahat podle mě nedá. No a ubrat počet řidičů i vozů, to bude důsledek zpoplatnění rozjezdů, takže počkejme.


Kde pracují lidé zbytečně, nevím. Spíše nevěřím ve výhodnost smluv uzavřených s různými společnostmi - viz Praha. Nedalo by se z prodeje reklamy získat víc, nedalo by se ušetřit na externích službách počínaje telefony, přes různé nákupy, právní služby a já nevím co ještě. Z čistě obecné znalosti toho, jak to ve státních institucích funguje si myslím, že míst k úspoře je dost (ano, vím, DP není státní instituce, ale městem vlastněná společnost, ale nemám důvod myslet, že to tam bude fungovat jinak). Ostatně, píši to sem už asi posté.

Mimochodem, právě na předprodeji lístků by se dalo ušetřit nemálo, jen kdyby je konečně šlo platit přes internetové bankovnictví na čipovky.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jezour píše:
Výborně, přecházíte k osobním útokům, znak mého vítězství. Děkuji!

Goldfingerem se nenech znepokojit. Asi jako jediný nepochopil, že osobní útok je v takové debatě naprosto mimo mísu...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
mceza píše:
Město má stovky milionů, ale systém, jakým je rozděluje je špatný...

Naprosto souhlasím. Třeba město zbytečně platí několik divadel, i když je třeba v Městském divadle pořád narváno. Nechť teda dotaci zruší a zdraží lístky do divadla. Zajímavé, že tohle "dotování zábavy" nikomu nevadí.

mceza píše:
1) Soukromý dopravce potřebuje být výdělečný. Aby byl výdělečný, musí vykazovat zisk. Existují ale spoje, které výdělečné nejsou. Nelze je však zrušit, protože navážejí lidi na spoje výdělečné (a tím ty další spoje právě dělají výdělečné).

Máš pocit, že v autobusové dopravě systém soukromých dopravců nefunguje? Proč by to nemohlo fungovat i u vlaků.

mceza píše:
Stejně tak, jako když chce teď Jančura převzít od ČD výdělečné tratě - to je pěkné, ale kdo mu bude z těch zapadákovů na ty páteřní tratě navážet cestující? ČD? Proč by to dělali?

Asi nechápeš rozdíl v situaci ve vlakové dopravě a tím, co jsem zmínil pro noční dopravu. Celá vlaková doprava (až na výjimky) je dotovaná. Tzn. kraj/koordinátor/stát/SŽDC určí jízdní řády a podle těch se jezdí. Ztrátu dopravcům stát dorovná ze svého rozpočtu. A dopravci, který jezdí na dotovaných linkách, může být úplně jedno, kolik tam jezdí lidí. Stejně dostane ztrátu dorovnánu od státu i s "přiměřeným ziskem", dle zákona. Tzn. je úplně jedno, jaký dopravce to jezdí, JŘ stejně určuje stát a zároveň to celé platí. Iluze, že ČD provozují všechny ty prodělečné lokálky na své podnikatelské riziko, je naprosto mimo.
Navíc, argument, že zrušené vlaky nebudou navážet cestující na páteřní linky, je sám o sobě taky mimo. Zrušené vlakové linky jsou vždy nahrazeny (také dotovanými...) linkami autobusovými a to ještě zpravidla v hustším taktu. Takže jaképak nenavážení...


mceza píše:
2) Kvalita - u IDSJMK se mi líbí, že se velmi prosazuje kvalita dopravy. Ale když jsem párkrát měl tu čest porovnat kvalitu (dodržování jízdních dob apod.) u linek, které zajišťují jiné společnosti spolu s DPMB, tak DPMB je na mnohem vyšší úrovni.

S tímhle souhlasím. Myslím, že v dodržování JŘ a spolehlivosti jsme nejlepší v republice. Na druhou stranu, tohle se dá ukotvit ve smlouvě se soukromým dopravcem a věř, že pokud tam budou vysoké penále za nedodržování JŘ, on si sakra dá pozor, aby se jim vyhl.

mceza píše:
3) A to nejdůležitější - dotace. Dokud bude existovat stávající systém dotací, zabíjí to jakýkoli konkurenční systém. Neříkám, že se v žádném případě nemá přispívat na hromadnou dopravu, ale při stávajícím systému nelze vytvořit konkurenční prostředí.

Ano, s tímto také souhlasím. Největší problém právě je, že přechod od současného dotovaného prostředí k plně konkurenčnímu systému bude muset být skokový a jednorázový. A to je také možná důvod, proč k němu nikdy nedojde. A je to asi dobře... Nevím.

mceza píše:
4) Pokud město přejde z provozovatele (fakticky jím je) do role objednavatele, přijdeme o veškeré záruky, že to soukromého dopravce nepřestane za půl roku bavit. Že nezkrachuje nebo že se neobjeví jiné problémy.

S tímto nesouhlasím. Na úvod otázka: Myslíš si, že to v Teplicích se soukromým dopravcem nefunguje? Myslím, že ten podnik je mnohem efektivnější než dopravní podniky v městských rukou. A je to právě proto, že pokud podnik patří městu, dostávají se lidé z města do schizofrenní situace. Na jednu stranu by měli tlačit dopravní podnik k vyšší efektivitě, na druhou stranu v dopravním podniku jsou lidé, které tam sami dosadili...
Veškeré záruky se navíc dají ošetřit smluvně, tento argument je mimo.

mceza píše:
Věci strategického významu z hlediska státu by dle mého názoru měly zůstat v režii státu. Ať už jde o energie, dopravu (zejména vlaky, mezistátní letiště, apod.). Bohužel současný systém je opravdu neefektivní a velmi problémový. Ono také uřídit tak velký kolos, jako jsou ČD není žádná sranda... Ale víc dopravců to nevyřeší - už teď si mezi sebou přehazují problémy ČD a SŽDC, když do toho zasáhnou ještě další společnosti, tak s vše zastaví na místě a bude se jen ukazovat na toho druhého...

Nesouhlasím. Nechci si představovat, jak by autobusová doprava fungovala, kdybychom měli jedno "velké ČSAD". Asi tak špatně, jako teď fungují ČD. Není zde důvod, aby stát řídil všechno. Když to v krizové situaci bude potřebovat, vydá nařízení vlády a stejně soukromník bude skákat podle toho, jak stát píská (viz prohibice - slyšel jsi někoho, že by říkal, že by teď stát měl vlastnit a řídit všechny prodejce alkoholu, protože je to vlastně strategické a je potřeba to kontrolovat? Nechci si to ani představovat. Neefektivita sama...). Stačí jen "nechat je být" a oni si budou efektivně fungovat. Stát by do toho vnesl (např. v ČD vnáší dodnes) jen korupci, kamarádíčkování a neefektivitu. A ještě k tomu za naše peníze.... Ale souhlasím, že to už je spíš ideologická debata k pivu :-)


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Výborně, přecházíte k osobním útokům, znak mého vítězství. Děkuji!

Úspory v rámci firmy - kde konkrétně pracují lidi navíc zbytečně?
Snad předprodej kupónů - to by mohly dělat ČD, takhle se ušetří 600 měsíčních platů/rok. Mzdy řidičů, mechaniků aspol. jsou mizerné, na ty se šahat podle mě nedá. No a ubrat počet řidičů i vozů, to bude důsledek zpoplatnění rozjezdů, takže počkejme.


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
Aby tady nějaká soukromá společnost bez finanční podpory města provozovala na svoje komerční riziko noční dopravu, s tím, že ta současná provozování DP by se zrušila, to mi přijde velice nepravděpodobné. Pokud už by dopravce dostal licenci, co by na spoje nasazoval? Na čem by se snažil ušetřit? Na topení v zimě? Na vybavení jako GPS? Jaký by byl systém placení jízdného? Jak vysoké by bylo jízdné? Jaká by byla nabídka a poptávka? To jsou všechno takové otázky, na které se těžko hledá odpověď. Ne, že by to nešlo, ale nevěřím tomu.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Pánové, vy jste měli jít do politiky. Hlavně večerníčkový kolega Jezour.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jezour píše:
Ta úvaha je úplně jiná - město nemá 50 milionů pro DP a chce zachovat letošní výkony - kde vzít chybějící peníze a bude to nejmíň bolet?


Chybí mi tam úspory v rámci firmy samotné.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jezour píše:
město nemá 50 milionů pro DP a chce zachovat letošní výkony - kde vzít chybějící peníze a bude to nejmíň bolet?


Město má stovky milionů, ale systém, jakým je rozděluje je špatný...


A k soukromým dopravcům - v této chvíli je to nejméně rozumné řešení. Povede to k obrovskému zvýšení cen za dopravu, snížení kvality dopravy a dalším problémům.

Proč?

1) Soukromý dopravce potřebuje být výdělečný. Aby byl výdělečný, musí vykazovat zisk. Existují ale spoje, které výdělečné nejsou. Nelze je však zrušit, protože navážejí lidi na spoje výdělečné (a tím ty další spoje právě dělají výdělečné).
Stejně tak, jako když chce teď Jančura převzít od ČD výdělečné tratě - to je pěkné, ale kdo mu bude z těch zapadákovů na ty páteřní tratě navážet cestující? ČD? Proč by to dělali?
Proto akce, že soukromý dopravce bude mít třeba jen 1-2 linky je hloupost. Na tom se vydělat nedá.

2) Kvalita - u IDSJMK se mi líbí, že se velmi prosazuje kvalita dopravy. Ale když jsem párkrát měl tu čest porovnat kvalitu (dodržování jízdních dob apod.) u linek, které zajišťují jiné společnosti spolu s DPMB, tak DPMB je na mnohem vyšší úrovni.

3) A to nejdůležitější - dotace. Dokud bude existovat stávající systém dotací, zabíjí to jakýkoli konkurenční systém. Neříkám, že se v žádném případě nemá přispívat na hromadnou dopravu, ale při stávajícím systému nelze vytvořit konkurenční prostředí.

4) Pokud město přejde z provozovatele (fakticky jím je) do role objednavatele, přijdeme o veškeré záruky, že to soukromého dopravce nepřestane za půl roku bavit. Že nezkrachuje nebo že se neobjeví jiné problémy.

Věci strategického významu z hlediska státu by dle mého názoru měly zůstat v režii státu. Ať už jde o energie, dopravu (zejména vlaky, mezistátní letiště, apod.). Bohužel současný systém je opravdu neefektivní a velmi problémový. Ono také uřídit tak velký kolos, jako jsou ČD není žádná sranda... Ale víc dopravců to nevyřeší - už teď si mezi sebou přehazují problémy ČD a SŽDC, když do toho zasáhnou ještě další společnosti, tak s vše zastaví na místě a bude se jen ukazovat na toho druhého...


To jo to by ušetřilo. Jen by na tyhle rozjezdy muselo posílat soupravy z kloubáků


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Jezour píše:
- vyňat linky 89 - 99 z integrovaného systému a nechat je provozovat soukromníky ??? (též bych se nebránil)
V tom případě by to vedlo k tomu, že MHD by využívali jen osoby, které ze zdravotních nebo věkových důvodů nemají nárok na řidičák, tj stačil by přes den interval jak na linkách 81 a 82 a v noci 2 rozjezdy v 0,30 a 2,30. Ušetřilo by město?


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Ta úvaha je úplně jiná - město nemá 50 milionů pro DP a chce zachovat letošní výkony - kde vzít chybějící peníze a bude to nejmíň bolet?
Já tvrdím, že zachovat rozsah denní dopravy a omezit noční je nejlepší ze všech (špatných, to uznávám) řešení. Řekněte jinou alternativu
- plošně zdražit všechny kupony (vůbec bych se nebránil, když to bude rozumné zdražení) ???
- vykašlat se na letošní výkony a škrtnout 2-3 miliony vozokilometrů (taky bych se nebránil, když se udělá opravdu celosíťový průzkum a popíšou se spoje s vytížeností pod 75%) ???
- zavést víkendový systémový interval 30 minut s garantovanými "minirozjezdy" typu Semilasso 41/71 - 42/70 - 44 - 84 (to by se mi dokonce velmi líbilo při důsledném dodržování návazností) ???
- předělat politiky, aby přestali s hloupostmi typu orloj, nesmyslné nákupy tramvají, vydávání časopisů zdrama apod... ??? tomu tady myslím nevěříme nikdo
- vyňat linky 89 - 99 z integrovaného systému a nechat je provozovat soukromníky ??? (též bych se nebránil)
V každým případě v současné době stojí provoz nočních linek na jeden rok 80 milionů korun a ty si myslím, že se dají najít (všechny) opravdu v kapsách přímých uživatelů, než v kapse města Brna, která je už tak docela vysypaná a v příštím roce o 200 milionůl chudší než letos...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Po 40 letech degradace je práce pedagoga u některých bohužel píše diagnóza. Smutné je, že tito pacienti svými scestnými myšlenkami infikují žáky a studenty.


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Jezour: Tvoje úvaha "mají na to pít, můžou si i připlatit za dopravu domů" mi přijde trošku mimo. Pokud bychom ji použili v jiných souvislostech, zdražme všechno. Máš na nájem bytu? Pak si můžeš připlatit za dražší energie. Máš na auto? Máš i na dražší dálniční známku a pohonné hmoty. A kdybych to chtěl otočit úplně do extrému - máš na plnou roční šalinkartu? Máš i na noční spoje.

A pokud bych se na to chtěl podívat z ekonomického hlediska studenta - co mi přinese větší užitek - jít z města ve 3 a nechat +19 kč za lístek někomu, nebo si dát ještě 2 škopky/panáky/láhev vína/něco u halonga/v mekáči/pekárně, mít z toho něco sám a počkat si tak na rozjezd "zadarmo"?

A myslím že debat typu "tak co, jedem?" "počkej, ten zadarmo nám jede až za hodinku" nebude málo...

takže já od toho očekávám poloprázdné placené busy a přervané busy zdarma....ale třeba se pletu a jen těma placenejma bude jezdit mraky lidí na černo...ale ninou variantu moc nevidím...


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Eda: Rozumné.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Bylo by fajn, kdyby město, pokud zavede tento kontroverzní příplatek, otevřelo prostor pro provozování soukromé noční dopravy. Věřím, že by se našel nějaký dopravce, který by do toho časem šel. Pak bychom nemuseli řešit, jestli je noční doprava efektivním využitím městských peněz nebo ne.

To, co se odehrává poslední dny v této diskusi, je krásný příklad debaty, ve které se lidé hádají o tom, co je to veřejný zájem. Z pohledu každého člověka je veřejný zájem trochu někde jinde a hlavně každý je ovlivněný tím, jaké má on sám potřeby. A věřím tomu, že u naprosté většiny lidí vyhrají jejich potřeby nad potřebami ostatních... Je to stejné, jako když se hádají Líšeňáci s Bystrčákama, kam by mělo jezdit více spojů...

Osobně si myslím, že stávající systém nočních linek je optimální a není na něm potřeba nic měnit. Z mého pohledu je docela rozumným ukazatelem toho, co je a co není veřejný zájem, vytíženost spojů. A ta je u nočních rozjezdů, řekl bych, slušná. Zkrátka občané něco chtějí/potřebují, tak jim město vyjde vstříc tím, že danou službu částečně finančně podpoří.

A pokud chceme hledat úspory, hledejme je pečlivou optimalizací intervalů a konkrétním výzkumem, která linka je nevytížená, případně celoplošným zvýšením jízdného, pokud cestujících neubývá. Úprava typu: "v jeden určitý čas, pár linek a jen pro určitou skupinu lidí zpoplatníme" mi přijde velmi nepromyšlená. Nehledě na ty komplikace v reálné proveditelnosti, které to bude mít (a které možná bohužel velmi omezí konkurenceschopnost noční dopravy a sníží efektivitu celého systému).

Ale možná je to dobře. Možná si díky celé této kauze lidi uvědomí, jak je vlastně ta MHD užitečná věc, kterou berou naprosto samozřejmě, i když samozřejmá vůbec není. Kdyby politici v tichosti sebrali další milion vozových kilometrů, díky dobré optimalizaci JŘ DPMB by si toho možná opět (z běžných cestujících) nikdo ani nevšiml a zase bychom těch spojů mohli mít o dost míň...


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Když pominu absurdnost samotného příplatku, tak je prostě demence měnit pravidla takto za pochodu. Ten, kdo si koupil předplatní jízdenku, si předplatil na danou dobu všechny integrované spoje v daných zónách, nikoli pouze denní linky. Při koupi roční šalinkarty mě nikdo neinformoval, že by se po 3 měsících měly změnit podmínky. A jak už zde několikrát padlo, technicky to také není dořešené. Automatů na lístky málo a čipovky v nedohlednu. Navíc, i když si držitel šalinkarty tu jízdenku koupí, stejně si ji zapomene označit, protože to několik let nedělal. Město by opravdu mělo hledat úspory jinde než ve veřejné dopravě.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Zcela vpořádku, proto mohou ještě víc pomoci ekonomice a utratit svoje vlastní peníze i za taxi, nikoli jezdit za svých 6,50 + městských 4 650 000/den... (ta dvě čísla nejdou takto srovnat, naschvál jsem to "vyhrotil")


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Jezour, tukator: jak už psal mceza, tak ti co se baví, tak utrácejí mnohdy nezanedbatelné částky, ze kterých má příjem jak stát, tak i samo město...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Až na ten drobný rozdíl, že vibrující náhražka umí aspoň něco udělat:)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Ja myslim ze vibrujici nahrazka nekde z xxxshopu by to v pohode nahradila a za zlomek ceny. A podoba by tu stale byla ....


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
MartinV píše:
Agent: to by bylo moc jednoduché. Představ si, že by si pan primátor nepostavil svou sochu na náměstí Svobody. :-$


Co by ne, tak by se na uvolněné místo po prodaném orloji postavil sem tam sám, nebo tam postavit Kotziana...velkej rozdíl by to nebyl.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 390 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 09:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]