Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 9 z 16    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Agent: to by bylo moc jednoduché. Představ si, že by si pan primátor nepostavil svou sochu na náměstí Svobody. :-$


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Kvůli novele zákona o rozpočtovém určení daní přijde Brno o 203 milionů Kč ročně.
Nemohlo by ale město uspořit někde jinde, než na službě, kterou využívá polovina jeho obyvatel?
Stačí se jen podívat, jaký kraviny město sponzoruje a financuje.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jistě, to je taky jedna z výhod, kterou používám, kdy každý z mých rodičů bydlí v jiném městě, naštěstí je jedno na trase do druhého... nicméně rodiče nejsou jediní blízcí, za kterými jezdím a chci jezdit, že. Ale jde právě o to, že kdo opravdu chce, tak ten to ochčije. Stačí papír s potvrzením o přechodném bydlišti, i bez razítka, a dostaneš tu kartičku kamkoliv (osobně jsem takový papír měl oprávněně), a pak stačí mít kamaráda na univerzitě v jiném městě a vyplnit kartičku gumovatelnou propiskou, nechat si jí potvrdit a pak si na ní nechat dát razítko - taky znám lidi, co to takhle dělali. A proč? Protože zbytečná a značně nedokonalá byrokracie...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Fafner píše:
Tahle blbost je napsaná jen u oranžové kartičky, a podle mého je to jedna z největších kravin, kterou pánové nahoře zavedli.

Napsané to sice tak je, nicméně v Metodických pokynech pro dopravce se píše:
Kód:
Žákovský průkaz platí jen po dobu trvání školního/akademického roku, vyznačeného školou mimo měsíců červenec, srpen a pouze z míst a do míst v něm uvedených, včetně jízdy na části trasy mezi těmito místy."

Takže není problém požádat se žákovským průkazem na trasu Brno - Pardubice o žákovskou jízdenku z Brna do Ústí nad Orlicí a potom pokračovat na jinou jízdenku vlakem směrem na Pšonsko...nikdo ti nemůže ověřit, že z Ústí pojedeš autem nebo nějakým busem...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Když tak to tady čtu, tak mi připadá, že ti naši komunální politici chodili na rychlokurzy ekonomie ke Kalouskovi, tj k "odborníku" na ekonomii, který to tu v ČR vede tak, že člověk získává dojem, že Kalousek je tajný neostalinista s teorií "čím hůř, tím líp" (to co tu prováděl před rokem 1989 vůči tehdejšímu zřízení v malém, tak teď provádí ve velkém proti dnešnímu zřízení)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Vzpomeňte na přísloví podáš prst a stáhnou celou ruku.
I kdybych přijal tu myšlenku, že poplatek 19 Kč bude zaveden tak za prvé nikdo s jistotou negarantuje, že v budoucnu se tato platba nepřenese i na normální šalinkarty a za druhé myslíte, že když tu jednou tento poplatek zavedou a lidé si zvyknou, tak to časem taky nezdraží?
Určitě za tím stojí nějaká taxikářská lobby. (poslední větu berte s nadsázkou)

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Až pro mě bude ekonomicky výhodné převést si své trvalé bydliště do Brna, tak si ho sem klidně převedu; případně, pokud zavede stát opět něco jako přechodné bydliště, tak si ho tady klidně taky přihlásím. Do doby, kdy je oranžový studentský průkaz vázán na místo trvalého bydliště a navíc je tu nějaké ubytovací stipendium je to ale ekonomicky značně nezodpovědné. Navíc, zapomínáš, že se to týká i studentů, kteří trvale bydlí v Brně nebo jeho blízkém okolí, těch taky není zrovna zanedbatelné množství.

Ohledně ceny šalinkarty a toho, že studentská má sloužit na dopravu do / ze školy -- a to máš napsáno kde? Tahle blbost je napsaná jen u oranžové kartičky, a podle mého je to jedna z největších kravin, kterou pánové nahoře zavedli.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
tukator píše:
A nadstandard to určitě je. I řidiči mají - domnívám se - příplatky za práci v noci. Tudíž je i logické, aby část těchto nákladů nesli cestující.


Řidič mají přeci i víkendové a prázdninové příplatky. Navíc různé příplatky za služby z volna a podobně. Tyto příplatky jsou aktuálně rovnoměrně rozprostřeny do ceny všech služeb DPMB.


tukator píše:
Mám například zkušenost s nočními busy v Bruselu.


S Bruselem a celou EU bych byl v poslední době opatrný. Nepanuje tu zrovna "proBruselská" nálada

tukator píše:
Hodně lidí se totiž domnívá, že platit budou všichni (v budoucnu možná, ale nyní ne).


:D :D :D v budoucnu možná, ale nyní ne :D :D :D


tukator píše:
Dalším bodem je i to, že studenti (kteří by tedy měli případně doplácet za noční jízdu), mnohdy nemají trvalé bydliště v Brně, tudíž na ně Brno přispívá o dost více, než na zde trvale bydlící - další důvod k zavedení příplatku (DPMB a Brno defakto jedno jsou).


To je irelevantní, jak si stát rozděluje peníze je mi celkem fuk. Zas v místě svého bydliště "nestojím" město nic... Veškeré peníze za nájem, jídlo a dopravu utrácím zde.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Ve světe peněz je slovo inflace výše než slovo logika, bohužel...


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Já se jen snažil uplatňovat pravidla logiky.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Ooproti letošku bude chybět příští rok 50 milionů na stejné výkony. Ty se musí ušetřit nebo vybrat navíc od cestujících. Zlevňování opravdu nenastane.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Dnes platí roční jízdenka pro studenty a důchodce v plném důchodu do 70 let celodenně, po schválení doplatkové jízdenky bude mít omezenou platnost, což by se mělo odrazit na ceně jízdenky, tj snížením ceny cca na 11/12 dnešní ceny. Pak by bylo možné s doplatkovou jízdenkou souhlasit


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Jen od 6 do 19.


Offline
2843
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
...a zlevněna cena šalinkarty pro ty, kteří jezdí jen ve dne od pondělí do pátku.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
tukator píše:
A nadstandard to určitě je. I řidiči mají - domnívám se - příplatky za práci v noci. Tudíž je i logické, aby část těchto nákladů nesli cestující.


K tomuto mám poznámku - vzhledem k tomu, že šalinkarta v dosavadní podobě pokrývala jak den, tak noc, předpokládám, že v její ceně jsou zahrnuty i noční a víkendové (!) příplatky řidičům, dispečinku apod. Jinými slovy, tenhle argument příliš platný není, protože potom by analogicky měly být zavedeny příplatky také na jízdu o víkendech a ve státních svátcích.


Offline
88
26 dub 2011 09:13
Já se zastanu pana Ježoura.

Láteříte tu, že budou muset platit i lidé jedoucí do zaměstnání. Což ale není úplně pravda - valná většina z nich bude mít normální šalinkartu, tedy i jízdu v noci bez příplatku.
Studenti, kteří si vydělávají, by zase - teoreticky - mohli platit plnou cenu šalinkarty, když jim neslouží k tomu, nač je sleva na ni primárně určená (doprava do/ze školy).
A nadstandard to určitě je. I řidiči mají - domnívám se - příplatky za práci v noci. Tudíž je i logické, aby část těchto nákladů nesli cestující.

Mám například zkušenost s nočními busy v Bruselu. Před pár lety nebyla ŽÁDNÁ noční doprava, posléze se zavedlo pár nočních linek. A světe div se, za SPECIÁLNÍ tarif. I pro držitele normálních šalinkaret.

Bohužel prezentace této novinky je novináři - a i Vámi - trochu překrucována. Hodně lidí se totiž domnívá, že platit budou všichni (v budoucnu možná, ale nyní ne). Setkal jsem se s tím i u nás v práci (a to tu je doti lidí v konmtaktu se zprávami a zajímá se o dění kolem sebe).

Dalším bodem je i to, že studenti (kteří by tedy měli případně doplácet za noční jízdu), mnohdy nemají trvalé bydliště v Brně, tudíž na ně Brno přispívá o dost více, než na zde trvale bydlící - další důvod k zavedení příplatku (DPMB a Brno defakto jedno jsou).

A teď do mě.


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
Cože? Jaký noční nadstandard? Co je to noc? Den má 24 hodin. To, jak se řeší nabídka v jednotlivých časech už není zajímavé, hlavně, že se řeší.
Jde o jasný výraz diskriminace australanů na našem území.


Offline
32
05 zář 2007 08:47
Brno
MKzB píše:
To chce se domluvit a udělat třeba jedonoční bojkot.


michalk píše:
Aby se zjistilo, že rozjezdy nejsou vůbec potřeba? sarcastic
To bych vám teda poděkoval i já, jinak rozjezdy moc nepoužívající...


Ono lze protestovat jinak než ignorovat rozjezdy aby se zjistilo že nejsou třeba.
Takový protest kdy se lze ve velkém domluvit a v rozjezdech si všichni kupovat doplatkové jízdenky u řidiče, a tím zhroutit tu noc komplet rozjezdy. Protože věřím že pokud si bude 60 lidí na bus kupovat jízdenku u řidiče, tak ten bus ani na 30 minut neodjede a hlavně řidič ani tolik jízdenek mít nebude sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
agent_s_teplou_vodou píše:
Jediné schůdné řešení úspor bych viděl v tom, že do okolních dědin (Soběšice, Útěchov, Bosonohy...), a do okrajových částí Brna, kde není dostatečná poptávka, se nebude jezdit každou půlhodinu, ale třeba jen po hodině. Například některé spoje 93 by mohly být ukončeny na Halasově náměstí. Z hlaváku až k Zemědělské škole jede 93 narvaná, ale od Halasáku většinou veze od 0 do 5 lidí.

Pokud by to vedlo k tomu, že bych měl jistotu, že v celou se dostanu rozjezdem do všech koutů města Brna a ne jak dnes, tak bych zkrácení podporoval.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Vládu už položily menší věci, než toto

Přesně tak, třeba zabití neexistujícího studenta...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Vládu už položily menší věci, než toto - Grossův byt, Topolánkův interview... Je sice po krajských volbách, ale blíží se volby komunální - dva roky nejsou tak moc. Město si tím šetřením na sebe upletlo docela velký bič - nákupy předražených šalin se tím stávají neobhajitelnými.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
mceza píše:
Ještě aby se nerozrostla. Petice a FB skupiny jsou jedinný pořádný prostest, na který se studenti zmohou...
I kdyby vyrazila tisicovka studentu do ulic a poraddne od plic si zarvala a zademonstrovala pred krajskym uradem, pokud je politicka vule, nezmeni to lautr nic (kor takhle tesne po volbach kdy je more casu na to zapomenout)...
a pokud jde o vecnou argumentaci, to taky pokud je politicka vule neco zprasit, moc protiargumentace nefunguje (otestovano v praxi)... dokud bude politika plna pravniku a ekonomove v mensine, nebudu si delat iluze o odbornosti reseni (poradni sbor neco "silne doporuci" ale politici to stejne udelaji podle sebe a svych zajmu)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

3731
28 úno 2006 19:00
Goldfinger: Já si myslím, že oběhy jsou už teď dost rychlé, a to tak, že např. na a-84 bývá taková sekera, že občas ujedeš sám sobě...(= přijedeš na Starku, ten před tebou už je pryč a i ty jsi už dávno pryč).
A-52 jakbysmet - na Mendláku 3,3,3 a 4 minuty čekačky...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
goldfinger píše:
Zdroje úspor ať město hledá tam, kde skutečně jsou - třeba v rychlejších obězích vozidel, preferenci apod.


Docela těžce nesu to, že mi tady magistrát pomalu brečí, jak na MHD nejsou peníze, ale máme tu 29 vozů za 60 mil/ks, zatímco se daly pořídit vozy za poloviční cenu. A za jednu 13T už by bylo dost peněz na těch 25mil na rozjezdy (které si Magistrát dobře vycucal z prstu).

Za každé 13T by se daly koupit dvě tramvaje a nebo financovat 2 roky noční MHD a ještě by něco zbylo... Když neumí s penězi hospodařit, tak ať služí funkce.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Dřív ale rozjezdy v noci před nepracovním dnem jezdily mezi 2 - 4 hodinou pouze v celou.
Spojení v 2:30 a 3:30 se přece zavedlo kvůli tomu, že spoje na spojení ve 3:00 a 4:00 byly narvané.

Jediné schůdné řešení úspor bych viděl v tom, že do okolních dědin (Soběšice, Útěchov, Bosonohy...), a do okrajových částí Brna, kde není dostatečná poptávka, se nebude jezdit každou půlhodinu, ale třeba jen po hodině. Například některé spoje 93 by mohly být ukončeny na Halasově náměstí. Z hlaváku až k Zemědělské škole jede 93 narvaná, ale od Halasáku většinou veze od 0 do 5 lidí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 390 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 09:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]