Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 38 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
V době, kdy se mluví o omezování spojů mám jeden návrh (přemýšlím nad ním už delší dobu), který by nemusel být až tak drastický, a myslím, že i pár vozů by se tím ušetřilo. Mám připraven ještě trochu divočejší návrh, ale počkám si na reakce na tento.

25:
• v době provozu linky 61 zkrácena jen k Nemocnici Bohunice, jinak stávající trasa na Osovou
• ve špičce možné zkrácení intervalu (ušetřenými vozy díky zkrácení trasy a z linky 29)
• v úseku Nemocnice Bohunice - Osová nahrazena linkami 61 a 69
28 nová linka:
• Česká - Klusáčkova - nám. Svornosti - Přívrat - Vozovna Komín - Anthropos - Lipová - Mendlovo nám.
• provozní doba jako nynější linka 44
• interval dvojnásobný oproti nynější lince 44
• večer a o víkendu jen v úseku Vychodilova - Přívrat - Mendlovo nám.
29 zrušena:
• v úseku Česká - Přívrat - Anthropos nahrazena linkou 28
• v úseku Koh. hájenka - Osová nahrazena linkou 69
36:
• zrušeny závleky přes Vychodilovu (večer a o víkendech ráno)
• obsluha Vychodilovy večer a o víkendech ráno zajištěna linkami 28 a 53
44 zrušena:
• v úseku Mendlovo nám. - Riviéra - Pisárky nahrazena linkou 52
• v úseku (Mendlovo nám. -) Anthropos - Přívrat nahrazena linkou 28
• v úseku Záhřebská - Skácelova - Stará osada - Mendlovo nám. nahrazena linkou 53
52 změna trasy:
• v úseku Pisárky - Mendlovo nám. vedena přes Riviéru
53 prodloužena:
• Technologický park - Záhřebská - Královo Pole nádraží - stávající trasa - Stará osada - současná trasa linek 44/84 - Mendlovo nám.
• provozní doby a intervaly současné linky 44
• večer a o víkendech ráno každý druhý spoj místo k Technolog. parku veden na Vychodilovu
61 prodloužena:
• Zvonařka - stávající trasa - Nemocnice Bohunice - Osová
69:
• Bosonohy - stávající trasa - Nemocnice Bohunice - Univ. kampus
• mimo provozní dobu linky 61 prodloužena po stávající trase na Ukrajinskou
• ve špičce prodloužena od Nemocnice Bohunice přes Kamenný vrch do smyčky Kohoutovice hájenka
84 zrušena:
• viz linku 44

Omezené úseky:
• Anthropos - Bellova, zde je dostatečná náhrada linkou 37
• Mendlovo nám. - Riviéra - Pisárky, mimo špičky prodloužen interval, také postačující
• Pisárky - Jundrov - Přívrat, zdvojnásoben interval, dostačující
• Slovanské náměstí - Semilasso - současná trasa linek 44/84 - Stará osada, interval ve špičkách 10 minut, vzhledem ke sjíždění busů stávajících linek 53 a 44/84 se prakticky nejedná o změnu
• Kejbaly - Ukrajinská, zbytečný úsek nutný jen k ukončení vybraných spojů smyčkou
• Přívrat - Štursova přes Rosického nám., dostatečně obsloužen linkou 67

Tak a teď do mě!


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Na tramvajové trati je KT8 postrach, na vlakové by se KT8 bála i drezíny :D


Offline
Uživatelský avatar

6621
21 pro 2005 17:01
Na Bechyňce se dříve uvažovalo o vozech KT8, ale vzhledem k tomu, že se nejedná o oddělěný provoz a jezdí zde manipulák, tak to bylo z bezpečnostních důvodů zavrhnuto. Taková srážka KT8 s manipulákem (lok. řady 742) by dopadla hodně špatně.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm a pri srazce se sukafonem nezbyde z kachny ani flek ..


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, tak ono to přepínání napětí někde ve světě dokonce i funguje, ale nemyslím si, že by to bylo vhodné na tak dlouhém úseku, jako je Slatina – Hl. n. To už si spíš dokážu představit předělávku kačeny na 600 V ss + 25 kV/50 Hz. Ale to je taky pěkně šílená šotoušovina. Navíc nevím, jestli vůbec technicky proveditelná, nejsem elektrikář.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Aha tak to byl špatnej nápad.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
No to by z toho všechny jeblo...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
A co takhle přepínat napětí dle toho co by tam právě jelo? To by udělat nešlo? Ptám se nevyznám se v tom tolik jako jiní.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jo, ale s tím napětím to bude problém. Škoda no, protože kdyby bylo možné tam vypravit něco jako nízkopodlažní rychlovlak, ušetřilo by to mnoho problémů.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
mceza píše:
Také bych se bál o vyhýbky. Tramvaj by si podle mě s vlakovýma vyhýbkama moc nerozumněla...


"Vlakové vexle" jsou v Líšni u zastávky Kotlanova, takže si s šalinou trošku rozumí.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Jezour píše:
P.Haluza - naprostý souhlas, ještě přidávám ukončení 104,105,108,505 v Rajhradě, 201,202 v Bílovicích, 301 v Kuřimi, a to vše s přísnou a hlídanou návazností na vlak přímo do centra Brna. A takových příkladů by se našlo spousta...

U té 301 by došlo ke snížení efektivity,je to nejrychlejší spojení Černohorsko-Brno,dále by pak docházelo k přeplňování vlaků,které už teď některé jezdí,zvláště v ranních hodinách, opravdu cestujícími vrchovaně plné.A ještě k tomu,přestupní terminál u Kr.Pole,nádraží mi nepřichází nijak přeplňován linkami a 301 ani nijak nechytá zpoždění v úseku Podlesí-Brno.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Také bych se bál o vyhýbky. Tramvaj by si podle mě s vlakovýma vyhýbkama moc nerozumněla...


Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
P.Haluza: rozchod máš sice stejný, ale napětí je trochu jiné. :wink:


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jak už jsem psal, páteřní linky 10x mají být vedeny z centra do centra a v expresním pojetí (tam, kde to jde), to je jejich hlavní účel. Něco jiného jsou ale linky x0x, které v centru nemají co dělat -- a taky tam nejsou až na [67]0[12]. Kdyby byla zastávka Podstránská řešena jen o trochu lépe, byl by to úžasný přestupní uzel mezi linkami [67]0[12] a patřičně účelově posílenou tramvajovou linkou 10, která by konečně přinesla užitek i v opačném směru a nevozila vždy půl kola vzduch. Cokoli blíže centru už je stejně špatné, protože hrozí zácpy a kolony. Ještě by připadal v úvahu návoz k nádraží Slatina na nějaký rychlovlak, ale to je taky trochu překombinované.

Teď si možná budete myslet, že jsem se úplně zbláznil, ale bylo by možné na vlakové trati provozovat tramvaj? Myslím tím třeba KT8D5N, která by jezdila expres z centra k nádraží Slatina, příp. dál k letišti (iluze), a sloužila jednak jako letištní expres a jednak jako rychlé spojení centra s terminálem pro linky na východ od Brna?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jezour: A 106 a 107 ukončit u nádraží ve Šlapanicích? :mrgreen:
Zase to nepřehánějme. Linky 10x jsou páteřní linky, které mají spojovat velká sídla, kde není dostatečné vlakové spojení, přímo s Brnem. Jiná věc je, jestli mají jezdit až přímo na Zvonařku, na tom se asi s P. Haluzou a mycountry neshodnu, ale momentálně pro ně jaksi jiné ukončení není.

Na druhou stranu bych si ale dokázal představit ukončení 505 v Modřicích u nádraží s tím, že by zastavovala i ve smyčce tramvají, aby vznikla návznost nejen na vlak, ale i na d-2.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
Posouvat 601 a 602 z Úzké do Komárova je na můj vkus dost šovinistické a linky 10x do centra podle mě patří. S tou návazností na vlak nevím - spousta lidí, co dojíždí, se snaží využívat co nejvíce služeb na periferii, kam přijedou, nikoliv v centru, tuhle poptávku lépe obslouží radiální tram/bus, než vlak.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
P.Haluza - naprostý souhlas, ještě přidávám ukončení 104,105,108,505 v Rajhradě, 201,202 v Bílovicích, 301 v Kuřimi, a to vše s přísnou a hlídanou návazností na vlak přímo do centra Brna. A takových příkladů by se našlo spousta...


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
peno píše:
To zas raději ne, je to navýšení vozkm, které nic rozumného nepřinese.


Právě že ne, díval jsem se a úseky Černovičky--Úzká a Černovičky--Komárov jsou na tom zhruba stejně, něco okolo 4,8 km. Linky 601 a 602 nemají co být ukončeny na Zvonařce, ale bohužel v okolí není žádné vhodné místo. O protekčních 701 a 702 na Úzké ani nemluvím. Oboje by si zasloužilo ukončení někde u Stránské skály s přestupem na d-8/10, ale to je v nedohlednu...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
P. Haluza píše:
109 určitě ne, koncept linek 10[4-9] počítá s tím, že propojují velká města a jsou vedeny vždy z centra do centra, tedy v případě Brna na Ústřední autobusové nádraží.

To je hezké, ale co je to platné, když ÚAN nemá dostatečně komfortní přestup na návaznou MHD (a ani po přeložení tramvaje do Plotní to nebude o mnoho lepší)? Právě vytvořením přestupního uzlu v Komárově by se vytvořil komfortní přestup na návaznou MHD. O snížení vozkm nemluvě. Jediný problém je zrušení přímé návaznosti na ostatní linky končící na Zvonařce, ale to je, oproti návaznosti na MHD, menšinový problém.

P. Haluza píše:
Jo a když jsme u toho, co takhle linky 601, 602, 701 a 702 vézt kolem Áček po čtyřproudovce na Komárov a ukončit je tam také?

To zas raději ne, je to navýšení vozkm, které nic rozumného nepřinese.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
109 určitě ne, koncept linek 10[4-9] počítá s tím, že propojují velká města a jsou vedeny vždy z centra do centra, tedy v případě Brna na Ústřední autobusové nádraží. Je samozřejmě otázka, jestli pak v úseku Komárov--ÚAN povolit ve směru do Brna jen výstup a ve směru z Brna jen nástup, aby nebyla linka neúčelně přetěžována, ale to jsou kosmetické úpravy.

Jo a když jsme u toho, co takhle linky 601, 602, 701 a 702 vézt kolem Áček po čtyřproudovce na Komárov a ukončit je tam také?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No záleží, co bychom tam chtěli ukončit. Pokud by tam měly končit jen městské linky, pak to moc velké být nemusí. Ale pokud by tam měla končit i ona 109, pak tam musí být dostatečně kapacitní parkoviště pro autobusy a solidní zázemí pro řidiče, kteří tam tráví hodně dlouhou dobu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Peno: nemuselo by to být nic velkého. Ve smyčce by mohlo být něco podobného, co je na Staré Osadě a na všech zastávkách přístřešky (jestli tam jsou, to nevím).

Emperror: teoreticky je jedno (pokud bys chtěl mít nějakou BUS smyčku), ne kterou stranu od Kšírovy by byla. Na obou stranách je +/- stejně místa.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Místo tam na to je, terminál bych si představoval tak, že by se vytvořila obří autobusová smyčka na tom place u současné zastávky busů směr Tuřany, na tramvaj je to pak pár kroků a nemusí se ani podchodem.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Má to ovšem jeden podstatný háček a tím je vybudování přestupního terminálu v Komárově. A ten si tam nějak představit neumím.
Nicméně pokud by takový terminál existoval, tak bych byl i pro ukončení a-109 v Komárově ;-)

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
pak se nabízí ještě jedna možnost a to zkrácení linky 40 na trasu Tuřany - Komárov a provozní spojení s linkou 50. Vyřešilo by to přestup v Komárově a pokud by se tam přidala nějaká vata 2-3 minuty, mohlo by to eliminovat přenášení zpoždění přes půl města.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 lis 2024 11:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]