Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 490 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Začínáte z tarifu IDSJmK dělat pěknej binec. V jednoduchosti je krása a síla = co zóna, to peníze navíc. Proč by kupon Kuřim+Brno měl stát stejně jako kupon jen pro Brno?


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Na zařazení hradu Veveří pod Brno by asi stačilo, aby zóna 310 zůstala, ale aby se chovala jako brněnská. Šalinkarta se bude prodávat za stejnou cenu na 100+101+310. Akorát lidé cestující na lístek (ze zóny 100) by to měli stejně drahé jak teď, ale jelikož se jedná o 2 koruny, tak asi není co řešit. A pro mimobrněnské se nic nezmění.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Martan píše:
Nicméně zónové členění IDS vychází také z kilometrických vzdáleností. Pokud by tedy podle navrhovaného došlo k zahrnutí zastávek v trase linky 303 ze zóny 310 do zóny 101, navazovala by tak zóna 325 přímo na zónu 101 a tím by došlo k cenovému zvýhodnění tras přes Veverskou Bítýšku a naopak ke znevýhodnění tras přes Kuřim. V konečném důsledku by to mohlo znamenat přetížení autobusu na úkor vlaku :-)
Historicky se zónování tvořilo tak, aby v relaci obec - obec byla cena mírně nižší nebo přibližně stejná, jako v případě tehdy provozovaných linek VLOD. Nelze však tvrdit, že se to ve všech případech podařilo. Důraz byl kladem zvlášť na množství cestujících významné relace.
Řešený úsek generuje po většinu roku minimální množství cestujících a většina stabilních přeprav je ve vztahu k zóně 310 tranzitních. Do zóny 310 směřují linkou 303 pouze minimální počty cestujících. Jiná situace je však v létě, kdy se ne Veveří mohou konat kulturní akce a také se jedná o silnou turistickou destinaci, ale jedná se o nepravidelné cestující.

Přesně tak 8-) , je potřeba se na to podívat z mimobrněnského hlediska. Myslím, že pokud by se v tom úseku zrušila zóna 310, bylo by lepší (a nejspíš i nutné) sloučit zónu 325 se zónou 310, tak aby nevznikla tarifní výhoda z Bítýšky do Brna přes Bystrc. A tím by se neospravedlnitelně zlevnilo cestování do Bítýšky, Hvozdce a dalších obcí na lince 312.

Naproti tomu jsou tu stále křiklavější případy tarifního znevýhodnění, mám na mysli zastávku Lažany, rozc. Újezd v zóně 236. Dále například obec Velešovice v zóně 730 (do Brna 5 zón), ikdyž je to do Brna jen 17 km. Chápu, že je to na úkor zlevnění cesty mezi Slavkovem a Rousínovem (Vyškovem). Na druhou stranu to mají místní kompenzováno víkendovým hodinovým intervalem do Brna, což je paradoxně v sedle častěji než v pracovní dny. :twisted:
To stejné se v sedle děje i na zastávce Pozořice, Jezera. V PD odjezdy do Brna: 7:57, 10:12, 12:12, 13:52, 15:12, oproti tomu o víkendu od 8:12 každou hodinu.

Trochu jsem se rozepsal, možná by se to mohlo přesunout do nějakéto tématu IDS. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
P.Haluza: ale v článku se píše, že dotace už brzo nebude.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Mouka píše:
Jaký by byl problém, aby si MÚ Šlapanice ve své zóně zavedl také určitá pravidla podobně jako ve výše uvedených městech např. bezplatnou přepravu seniorů?


Problém by byl v tom, že by to musel někdo zaplatit. Ono je jednodušší požádat o dotaci a sbírat politické body za nesmyslné projekty, než něco opravdu užitečného realizovat.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Yakuzza píše:
Nepovídej ;-) To jsme se lehce zacyklili, protože to je přesně ten důvod, proč jsem to zmiňoval.

Ano :-)
Nicméně zónové členění IDS vychází také z kilometrických vzdáleností. Pokud by tedy podle navrhovaného došlo k zahrnutí zastávek v trase linky 303 ze zóny 310 do zóny 101, navazovala by tak zóna 325 přímo na zónu 101 a tím by došlo k cenovému zvýhodnění tras přes Veverskou Bítýšku a naopak ke znevýhodnění tras přes Kuřim. V konečném důsledku by to mohlo znamenat přetížení autobusu na úkor vlaku :-)
Historicky se zónování tvořilo tak, aby v relaci obec - obec byla cena mírně nižší nebo přibližně stejná, jako v případě tehdy provozovaných linek VLOD. Nelze však tvrdit, že se to ve všech případech podařilo. Důraz byl kladem zvlášť na množství cestujících významné relace.
Řešený úsek generuje po většinu roku minimální množství cestujících a většina stabilních přeprav je ve vztahu k zóně 310 tranzitních. Do zóny 310 směřují linkou 303 pouze minimální počty cestujících. Jiná situace je však v létě, kdy se ne Veveří mohou konat kulturní akce a také se jedná o silnou turistickou destinaci, ale jedná se o nepravidelné cestující.
Podobná situace je zastávka Na Spáleništi na lince 201. Naopak zastávky U Jezírka a U Buku by se správně měly řadit do zóny 215, pokud byste chtěli, aby zóny kopírovaly katastrální území obcí a měst.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Ještě k těm Šlapanicím: Brno, Vyškov, Kyjov, Blansko, Břeclav, Hodonín a Adamov jsou brány jsou zvláštní zóny IDS JMK, v nichž si příslušný městský úřad může určit tarifní pravidla odchylně od tarifu, který platí ve zbytku systému. Jde o to, že se jedná o města s MHD (MAD), kterou si platí město, nicméně tato pravidla se dotýkají všech linek, které danou zónou projíždí - např. zkrácená platnost jízdenky z 45 na 15 se týká i regionálních linek, které do MHD nepatří. Další věc, že v těchto městech jsou jiná pravidla pro zlevněné žákovské jízdné - netřeba žákovských průkazů a navíc zlevněné žákovské jízdné v těchto městech platí i o prázdninách.

Jaký by byl problém, aby si MÚ Šlapanice ve své zóně zavedl také určitá pravidla podobně jako ve výše uvedených městech např. bezplatnou přepravu seniorů?


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Nepovídej ;-) To jsme se lehce zacyklili, protože to je přesně ten důvod, proč jsem to zmiňoval.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Yakuzza píše:
Ale Kunštát ani Černá Hora neleží na území katastru Brna.

To ne, ale z hlediska zónového členění systému IDS JMK je to ten samý případ.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
7297
27 úno 2010 07:40
Tak ten dojem z titulku rozhodně nemám.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
IDnes.cz: Další článek o ukončení výluky na Mendláku. Z názvu článku by si člověk mohl i myslet, že dopravu na Grand Prix budou zajišťovat šaliny. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Miropiro: to už Yakuzza hodil do výluk. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Martan píše:
Nevidím problém v tom, že se při organizování posilové dopravy prodávají jízdenky, stejně to funguje i při akcích jako Vinobraní, Kunštátský jarmark nebo Pivní pouť v Černé Hoře.


Ale Kunštát ani Černá Hora neleží na území katastru Brna.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Kvůli zavřeným tunelům se o půl hodiny zpožďovaly trolejbusy

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Yakuzza píše:
To mi připomíná, že 14 dní zpátky jsem byl na Hradě na akci Lughnasadh a noční odvoz byl naprosto luxusní, cca 23:15 odjížděl Cross, který jel po trase a-303 k Zoo a dál bez zastávek přímo na Hlavák, kam dorazil asi 10 minut před půlnocí. Jediné, co bylo naprd, že se u Hradu museli odbavit kompletně všichni cestující, zabralo to dobrých 20 minut, přitom odhadem 90% těch lidí mělo 100+101 šalinkartu.

Nevidím problém v tom, že se při organizování posilové dopravy prodávají jízdenky, stejně to funguje i při akcích jako Vinobraní, Kunštátský jarmark nebo Pivní pouť v Černé Hoře.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Tak co je v zóně 100+101 je dle mého názoru čistě věcí Brna, prostě kam si to pokryje, tam to bude mít. Samozřejmě se souhlasem Kordisu. Předpokládám, že pokud se nějaká obec k Brnu připojí, tak jí Brno začne provoz MHD platit (do 100+101). S hradem Veveří je asi problém, že Brno neplatí za provoz linky 303. Ale to jsou moje dohady. Jinak momentálně bych zapomněl na slučování, jelikož obce nyní na úkor Brna, Prahy, Ostravy a Plzně budou dostávat více peněz. Tekže pokud někdo nepřešel teď, tak teď už se sotva bude připojovat. Spíš bych se nedivil opaku.
Jinak tejdejší zóny 1,2 a 3 byly pouze nastaveny tak, aby se do zóny 3 mohlo dostat jen přes zónu 2. Tedy jelikož tramvaj do Starého Lískovce nezajížděla mimo Brno (do zóny 3), tak zůstala v zóně 1. Ale autobusy ve stejné městské části byly v zóně 2, protože tama jezdila linka do Ostopovic. Ze stejného důvodu byl Ořešín v zóně 1 (nedalo se odtama dostat přímo mimo Brno). Vzdálenost v tom nehrála žádnou roli.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
To mi připomíná, že 14 dní zpátky jsem byl na Hradě na akci Lughnasadh a noční odvoz byl naprosto luxusní, cca 23:15 odjížděl Cross, který jel po trase a-303 k Zoo a dál bez zastávek přímo na Hlavák, kam dorazil asi 10 minut před půlnocí. Jediné, co bylo naprd, že se u Hradu museli odbavit kompletně všichni cestující, zabralo to dobrých 20 minut, přitom odhadem 90% těch lidí mělo 100+101 šalinkartu.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
MartinV píše:
B1: ale je otázkou, zda by se nakonec nevybralo od turistů víc, kdyby Veveří ležel v 101 - sice by ubylo cvaklých lístků, ale přineslo by to větší počet návštěvníků, kteří by sem dojeli 303).

A co to udělat tak, že kdo přijede na hrad Veveří autobusem a při vstupu se prokáže použitou jízdenkou, tak dostane slevu? Pravdou je, že je takto udělaná nabídka pro plavbu lodí, ale ten autobus je přeci jen levnější a rychlejší. Takhle to funguje i v termálních lázních Laa an der Thaya.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
7297
27 úno 2010 07:40
Takový Ořešín v pásmu 1 mi taky logický nikdy nepřišel...


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: ale je otázkou, zda by se nakonec nevybralo od turistů víc, kdyby Veveří ležel v 101 - sice by ubylo cvaklých lístků, ale přineslo by to větší počet návštěvníků, kteří by sem dojeli 303).


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
P. Haluza: 101 v Obřanech chybí právě kvůli cestování vlakem do Blanska, aby to tam kilometricky na ty zóny vycházelo

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
P. Haluza píše:
Kdyby Olympia zůstala v mimobrněnské zóně a Modřice se připojily k zóně 101, vznikne stejný paskvil jako s Hradem Veveří. Protože Olympia leží z velké části (ne-li dokonce celá) v katastru Modřic a měla by tedy patřit do stejné zóny jako Modřice. Tou samou logikou ovšem dojdeme k tomu, že jestliže Hrad Veveří patří katastrálně pod Brno, měl by být v zóně 101. Tak si vyberte. A už vůbec mi hlava nebere privilegium Maloměřic a Obřan (nebo spíš obcí za nimi), kde jaksi zóna 101 zcela chybí.


To by mělo být kvůli tomu, aby náhodou někoho do Blanska nenapadlo jezdit autobusem přes Lipůvku.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ale trolejbusy do Šlapanic byly v pásmu 3. To se v nich tenkrát praktikoval nástup předními dveřmi?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Stejně nelogické bylo pásmo 1 pro tramvaje do Starého Lískovce, ačkoli všechny ostatní trakce v této oblasti byly v pásmu 2. Ale v těch Modřicích šlo hádám taky o nástup předními dveřmi, který se i tehdy v pásmu 3 praktikoval.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Když už se tu načly Modřice, tak mi nějak nejde do hlavy, proč před vznikem IDS JMK byla tramvajová trať do Modřic kompletně v pásmu 2, čili kdo měl šalinkartu na pásma 1+2, tak nemusel připlácet (dnes pochopitelně musí)?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 09 říj 2024 08:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]