Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 116 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Netvrdím, že by tam proudily davy cyklistů, nicméně dostat se z centra do Líšně na kole není dnes úplně ideální, takže by to mohlo pomoci.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A hlavně odkud kam by taková cyklostezka vedla...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Česká republika zastoupená TM v Brně, ale je to po plot muzea jen cca 2,5 km


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Líšeňská trať původně železniční byla. Vlastníkem je kdo? TMB?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Mouka - otázka je, zda je ta cyklostezka postavená, nebo ji má magistrát v plánu. Má-li být už v používání, tak to vypadá, že novináři zase něco z......, jedině snad se používají jako cyklostezka části původní trasy trati na ČTřebovou mezi ulicemi Kuncova a Slaměníkova, ale cyklostezka to není [-X a nebude. A má-li to být vize do budoucna, tak 3 km by mohlo být z Černoviček do staré Líšně, ale ta trať není města a není železniční


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Kousek za mostem pak trať uhla doleva a vedla dnešními zahrádkami. Pak překonala Vranovskou po dnes již neexistujícím mostě, nicméně jeho náznaky jsou stále patrné.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
no, ale ta hlavně nebyla zrušena a úsek, kde vede cyklostezka po skutečně zrušeném tělese je velmi krátký - pouze od současného konce vlečky po most v Zábrdovicích, to je slabých 100 metrů. Dále byla už stará Tišnovka a její těleso vedlo jinudy. Pokud vím, podél její trasy jsou i jiné cyklostezky, ale nejsem si vědom žádné přímo po tělese.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Snad by tím mohla být míněna vlečka podél Svitavy. :-k


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/191965-z-dalsi-trati-bude-cyklostezka-tentokrat-na-severu-moravy/

Netušíte někdo, kde jsou ty 3 km v Brně, o kterých je zmínka v článku? Napadá mě snad nějaká vlečka, ale fakt netuším, co by to mělo být.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, podle mě hraje svou roli i způsob komunikace spojení mezi městem a Kordisem ještě před samotným zavedením IDS v roce 2008. Tehdy všichni poukazovali na zrušení přímého autobusu a jeho náhradu spojením s předtupem v Židlochovicích. Zavedení Sp/R ze Šakvic tehdy Kordis nekomunikoval a těsně před zavedením IDS, kdy se vzpamatoval, to už bohužel nezachránil. Vlakem tak dnes jezdí hlavně lidi z obcí mimo Hustopeče, kteří do Šakvic přijedou autobusem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Proč tomu tak je, nevím, ale i od nás jede podstatně více lidí kombinací linek 522+505 než do Hrušovan a vlakem. Řekl bych, že hodně dělá větší spolehlivost autobusu, kdy lidé vědí, že to pojede hned a nevystavují se riziku, že vlak bude mít sekeru. A také řada lidí vystupuje na oblužné komunikaci u Vídeňské a u hřbitova. Hodně markantní to je v Rajhradě, kde je také počet cestujících vlakem spíše menší než autobusem.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Robert: Díky za info, ale přijde mi to trochu zvláštní, minimálně pro hustopečské (nebavím se teď o dalších vesnicích za nimi) by měl být vlak lepší volba, viz následující srovnání:
Autobus: Zvonařka X:07 - Židlochovice X:39, Židlochovice X:44 - Hustopeče X:07, tj. přesně 1h,
Vlak Os/Os: Hlavní nádraží X:10 - Šakvice X:54, Šakvice X:03 - Hustopeče X:13, tj. 63 minut,
jenže Sp/Os: Hlavní nádraží X:36 - Šakvice X:58, Šakvice X:03 - Hustopeče X:13, tj. 37 minut, což je skoro polovina času, v pracovní dny odpoledne hodinový interval, nádraží v Hustopečích ve stejné pozici jak autobusák...
Docela by mě zajímal důvod hustopečských, proč jezdí do Brna zrovna kombinací 521/505 a ne S51/R5. Vždyť dokonce i když hledám spojení např. do Brna na Mendlák (a cokoliv dál mimo d-2), tak je v současnosti vlak rychlejší. Pokud zkusím spočítat jízdní dobu přímého vlaku, který by byl patrně zastávkový, tak se dostanu na cca 52-55 minut, což je stále rychlejší než autobus, ale paradoxně má kromě výhody cesty bez přestupu dvě nevýhody: Mendlák už asi s autobusem prohraje a prodlouží jízdu oproti Sp v nejlepším případě o 15 minut.

Pokud se bavíme o přestupujících dál za Hustopeče, tak tam má význam přestup právě jen částečně na 542 a pak na 541, který se ale děje už v Šakvicích.

Mmch, v odkazu na plán dopravní obslužnosti, uvedeném v jiném vlákně, je potvrzeno, že se uvažuje o drátizaci jak Židlochovic, tak Hustopečí. Dále se v něm uvádí přepravní tok vlakem do Hustopečí mezi 250-500 lidmi denně v jednom směru, což je 14-27 lidí na vlak, stejný počet údajně jezdí i autobusem jak z Brna, tak z Šakvic. Pokud by bylo z nějakého důvodu výhodné pro tyto lidi jet vlakem z Brna, tak máme do Hustopečí průměrný proud cca 40-80 (záleží taky na tom, kolik lidí je skutečně do Brna a ne třeba do Šakvic/Židlochovic) lidí na vlak, tj. ve špičce klidně 3x tolik, což by vlak mohlo ospravedlnit. V okrajových spojích to samozřejmě bude mizérie pořád. Proto ta moje úvaha na přímý vlak do Brna.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Michalk: celý problém tkví v tom, že ten vlak je jen pro Hustopeče, a to ještě okrajově. Min. 80% lidí z Brna jede linkou 521, ať už z vlaku nebo z a-505. Na hustopečský vlak nenavazuje nic rozumného, od Brna jedou všichni busy 521/522.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Martan píše:
Předpokládám, že je možné vyrobit elektrickou jednotku, která může část výkonu jezdit i po neelektrifikovaných tratích (hybridní pohon), pak by zavedení přímých spojů Brno - Židlochovice a Brno - Hustopeče v lákavé jízdní době mohlo být realizovatelné za předpokladu opravy trati Šakvice - Hustopeče, výstavby trati Hrušovany - Židlochovice a samozřejmě Přestavby uzlu Brno ať už v jakékoliv podobě.

http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_B_81500
http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_B_82500

Podrobnejsi informace jsou na franzouzske wiki: http://fr.wikipedia.org/w/index.php?tit ... d=60654125

Otazka je, kolik takova sranda stoji a jake ma provozni naklady.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Hlavní problém bus x vlak na lokálkách vidím v ceně, kterou musí kraj platit dopravci na kilometr jízdy vozidla. Pokud si dobře pamatuji (a zdroj nekecal), tak u busů se cena pohybuje v relaci okolo 30Kč/km, kdežto ČD si účtují něco přes 100Kč/km! A je jim jedno, jestli je to za skákající 810 na lokálce, nebo za 242+4x dobytčák.

Problém tak rozdílné ceny vidím ve dvou věcech - jednak jsou ČD moloch a jednat jde o rozdílnou platbu za dopravní cestu u vlaku a u autobusu. Zatímco autobusový dopravce zaplatí státu silniční daň jednorázově a může jezdit celý rok, tak dráhy platí poplatek za použití dopravní cesty SŽDC za každý ujetý kilometr. A při tom obřím počtu kilometrů, které se najezdí to u vlaku naskáče do nebetyčných výšek. Bylo by to zajímavé spočítat, jak velký rozdíl to na některých linkách dělá.

Na hustopečské jsem jezdil na průzkumech ve středu a obsazenost byla více než tristní :-( Po celý den průměrně 8 lidí, jediný plnější spoj byl na sedmou do Šakvic, ale nebyly ani obsazené všechny sedačky. ty dva poslední obraty už byla katastrofa, max. 3 lidi, jinak jsme jeli prázdní.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Předpokládám, že je možné vyrobit elektrickou jednotku, která může část výkonu jezdit i po neelektrifikovaných tratích (hybridní pohon), pak by zavedení přímých spojů Brno - Židlochovice a Brno - Hustopeče v lákavé jízdní době mohlo být realizovatelné za předpokladu opravy trati Šakvice - Hustopeče, výstavby trati Hrušovany - Židlochovice a samozřejmě Přestavby uzlu Brno ať už v jakékoliv podobě.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
<úvahy>
Pokud bude místo vlaku Brno - Šakvice a (např.) tří autobusů Šakvice - Hustopeče - další dědiny jezdit vlak Brno - Šakvice - Hustopeče + tři busy Hustopeče - další dědiny, tak by vlak levněji vyjít mohl. Přiznám se, že detailně jsem to ale nepočítal. Vlak by nikde zbytečně moc nepostával - jel by až do Brna, nahradil by v tomto úseku více busů najednou, byl by (minimálně pro Hustopečáky) rychlejší - odpadl by přestup.

flexibilitu autobusu, který nemusí nikde hodinu čekat, ale udělat další spoj někam jinam
Tohle je trochu zveličované, protože to platí jen v některých případech - pokud bus jede někam dál (třeba právě ty Šakvice - Hustopeče - další dědiny). Pokud ze Šakvic potřebujeme jet do více směrů, tak stejně potřebujeme těch busů víc, bo lidi nebudou čekat, než se vrátí bus z Horní Dolní zpět k nádraží, aby mohl jet do Jiného Konce Světa - budou místo toho kroutit volantem. Pokud by se jezdilo jen např. Šakvice - Hustopeče, kde by byl konec světa, tak ten autobus tam bude muset hnít tu hodinu taky. (Pokud navíc by ony Hustopeče byly dostatečně velké, aby generovaly dost lidí, tak si dokonce dokážu přestavit, že by tam jezdil jen ten vlak)
</úvahy>

V současnosti, kdy vlak prostojí ve špičce cca 60 % procent času, musí být ekonomická stránka pro vlak značně tristní. Když se k tomu připočítá zmiňovaná průměrná obsazenost (ať nežeru) 20 kousků, tak ačkoli mám vlaky celkem v oblibě, musím uznat, že tady to je fakt na odstřel.

Židlochovice byly (jsou) v drátovacím plánu taky. Obecně takové cancoury má cenu buď jezdit přímo do centra (Brno), nebo nahradit busem. Náhrada vlakem jako přípoj k vlaku nemá cenu, bus udělá lepší práci.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Proto je tam ten otazník, samotného mě to zajímá.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
No, ty jsem do toho radši ani nezahrnoval, přiznám se, že v tom se tolik nevyznám, abych dokázal spočítat poměr těchto poplatků.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Poplatky za využití dopravní cesty vs. povinné ručení?


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Fafnere, porovnej si spotřebu autobusu a vlaku, vzdálenost, kterou mezi Hustopečemi a Šakvicemi ujede bus a vlak, flexibilitu autobusu, který nemusí nikde hodinu čekat, ale udělat další spoj někam jinam atd. Pak ti vyjde, že vlak je rozhodně dražší.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Miky píše:
Takové plány byly i s tratí Hrušovany - Židlochovice, což?

Já právě nevím, jestli si to nepletu právě s Židlochovicema. No jedno z toho mělo být zadrátovaný, ale fakt už nevím, co. Otázkou je, jestli by to pomohlo.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Mauricio píše:
10, 15, 20 a koneckonců i těch 60, byť s lehkými problémy, narveš i do toho autobusu, který to odveze levněji (otázka - kolik bude cenový rozdíl vlaku a autobusu na tak krátké vzdálenosti?
Levněji? Mohu vědět, v čem je autobusová doprava levnější než vlaková?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Takové plány byly i s tratí Hrušovany - Židlochovice, což?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Neplánovalo se kdysi zadrátování Hustopeč(e) a vedení Os v řadě 560 až z Brna?
Ano, plánovalo. Dokonce je to v plánu pořád, ale za současného stavu financí to vypadá tak, že na to nejsou (mimo jiné) "dočasně" i peníze. (Nemusím snad připomínat, že v ČR je jednotka dočasnosti = 1 furt)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 10:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]