Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 11 z 42    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 42  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Tady jde spíš o to, že dřív nebo později se stejně klouby budou muset pořídit, aby nahradily kloubové sedmikila, které jsou na konci životnosti, a časem i devítikila (praskající rámy).

A teď je otázka, jaké vozy pořídit. Výše chválené 18m Citelisy nedosáhnou ani zdaleka životnosti sedmi-devítikil už kvůli nízkopodlažní konstrukci zadního článku. Kroucení skeletu zadního článku je za jízdy pozorovatelné pouhým okem.

Jsem zvědavej, jak se Iveco Vysoké Mýto popasuje s vývojem kloubového Crosswaye. Údajně již určité kroky podnikají.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
A kdo tu mluví o tom, že to musí jezdit jenom u DPMB? biggrin Ostatně u regionálek není potřeba extra rychlé odbavení.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Že se jedná o regionální verzi jsem pochopil, ale i tam by si to zasloužilo v zadní části široký dveře (obsluhují přibližne 8 metrů busu, což rozhodně není zanedbatelný číslo). Navíc u dpmb moc velký využití nevidím...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
PvvS píše:
Hmm , pokouset se delat kloubak z neceho, co v solo provedeni ma ty nejhorsi casti z kloubaku (uzky zadni dvere a vyska podlahy jako u 941) . To uz radsi citelisa. Kde by jste delili NP a VP cast ? Za kloubem ? A z kloubu primo do schodu ? Nebo recyklaci B941/961 s pripojenym prednim NP clankem ?

S vynechanim zadnich dveri osobne souhlasim , pri trose snahy a zmene usporadani sedadel by to mohlo pomoct obsaditelnosti a pevnosti celyho clanku.

Tak jako u sóla, nízká podlaha by končila za třetími dveřmi, to by přece neměl být problém.
Čtvrtý dveře bych nezatracoval, já v nich problém nevidím, má troje bez schodů a dozadu se vejde i tak dost lidí. Kdo na to má, nastoupí jimi.

PepaZdepa píše:
Chat: U posledních dvou návrhů si nedovedu představit, jak by probíhala výměna cestujících... biggrin

Jakej v tom vidíš problém? Četl jsi popis k těm obrázkům? "Crossway LE 18M" - není tam dovětek City, tudíž je to na regionálku. A co jezdí dost často na regionálkách? I široké jednokřídlé dveře.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Mohly by se přední a poslední dveře udělat šikmé - tak jako u T3/K2.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
xxx: Přesně z toho vycházím.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Nezapomeňte, že by to byla stejná koncepce jako GTxN/M/S, takže by se podvozky ihned po najetí šaliny do zatáčky zase narovnaly. Tím pádem by ten převis tolik nevadil.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
PvvS: Teď jsem se na to koukal, a je to max. 3300 mm, přesněji 3290 mm. Podle obrázku a měřítku, v jakém je. A jelikož část před 1. podvozkem není změněná na žádné vezri, je to definitivní číslo. Jak říkám, ne tak strašné. Je to ale od konce kola, ne od středu podvozku. Ten je podle obrázku dlouhý 2,5 m, takže od středu je to 4,8 m.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Mno, zvysit previs o 700mm z 3200mm na 3900mm by znamenalo dost suzit cely celo. Nezapominej ze skoro vsude okolo maji sirku skrine pouze 2200-2300mm U nas 2500mm.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
xxx: A jak je na tom konstrukce podvozků? Tzn., otočné? Motory přímo u kola, bez převodů (styl alá 15T)?
PvvS: Ono z toho obrázku je to možná zavádějící, ale taky si myslim, že by to v tomhle ohledu nebylo zas tak žhavý. Combina mají možná o něco kratší články, tohle ale taky není problém upravit. Navíc, ten přesah není zas tak hroznej. Ano, asi by to mělo nějaké to omezení, jako KT8, ale dramatičtěji bych to neviděl.
A když už, jaké by bylo řešení? Nemůžeme přední část prostě odříznout, pak by se to celý rozlámalo. Mně teda napadá řešení pouze v podobě optimalizace pozice podvozků, délek mezi podvozky navzájem, krajem, kloubem…a to je asi tak všechno. Pro převýšení můžeme použít aktivní natáčení článků. Ne do stran, ale nahoru a dolů. A vlastně, když by bylo i do stran, možná bychom se vhodným nastavením mohli zbavit i faktu, že to má takový přesah. Tohle jsou ovšem jen nápady, nezamyslel jsem se nad tím nijak do hloubky, mám hlad a čeká tu na mě jídlo. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Dělají to snad GTxN/M/S? :-)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm, a diky dlouhymu prednimu/zadnimu previsu to bude na kazdym prevyseni provadet hlubokou orbu svrsku :)) a v oblouku to vyklidi protismernou kolej i prilehlej chodnik sarcastic sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Asi by to muselo mít u 2. a 3. podvozku slabší motory.
To je jenom pracovní název. :-)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
xxx: No, já jsem ho pal ale ještě upravoval, takže pracuješ se starší verzí. :-)
Ale jo…jo, musím říct, že tohle je povedený. Jen mám takový dotaz, krajní podvozky jsou jediné, hnané? U 3-článkové verze střední nehnaný, to by se ještě dalo, ale nevím, jestli by u 4-článkové verze, s její délkou asi 37 m bylo dobré mít 2 podvozky nehnané. Soudím samozřejmě pouze podle nízkopodlažnosti.
Btw, proč KT na začátku názvu? :-D Strašně mi to připomíná KT8D5. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Naxashi, trochu jsem ten tvůj pasqil vylepšil: :-)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Vynecháním zadních dveří a uspořádáním sedadel myslíš verzi dobytčák? Hmm tak tam se lidi radostí jen pohrnou a určitě do přivede do mhd nové zákazníky. Do městského provozu tam dle mě ty dveře patří


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm , pokouset se delat kloubak z neceho, co v solo provedeni ma ty nejhorsi casti z kloubaku (uzky zadni dvere a vyska podlahy jako u 941) . To uz radsi citelisa. Kde by jste delili NP a VP cast ? Za kloubem ? A z kloubu primo do schodu ? Nebo recyklaci B941/961 s pripojenym prednim NP clankem ?

S vynechanim zadnich dveri osobne souhlasim , pri trose snahy a zmene usporadani sedadel by to mohlo pomoct obsaditelnosti a pevnosti celyho clanku.


Já jo. Blbě :-)


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Chat: U posledních dvou návrhů si nedovedu představit, jak by probíhala výměna cestujících... biggrin


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Když ne ty, tak až večer přijedu z výletu udělám si jí sám!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Sem si trochu hrál. Dal jsem to na FB, ale kdo ho nemá...
mceza: ne, dvoupatrovou verzi dělat nebudu :-P


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Tak jinak. Zrušíme viadukt a pak ten odsun pude docela rychle :D


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Dokud půjde do propagace odsunu víc peněz, než do odsunu samotného, tak se nebojím, že by byl viadukt zrušen ještě v tomto století... :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Vždyť nebude potřeba - nádraží se přece do roka odsune, ne? sarcastic -kitty-

A s tím můžeme zrušit viadukt


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Horní plošina by byla otevřená, bez střechy, a před viaduktem by muselo proběhnout hlášení "Pozor na hlavu" sarcastic


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1042 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 42  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 15:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]