Hotové, no to je těžko říct. Dneska se s tím začalo, zatím jen v posledních dveřích. Byly demontovány a vyflexovány pneumatické pohony a všechny věci okolo a namontována mechanická část IGE pohonů. Po poledni už to docela pěkně chodilo napojený na externí zdroj a ovládaný ručně přes hromadu káblů. Pokud by to šlo dobře, počítám že za týden - 14 dní cca by to mohlo jezdit. Největším problémem budou sekundární věcičky - vymyslet nouzové otevírání zvenku, zbavit se nějak inteligentně pneumatických dveřních zámků apod. Myslím, že snad ani není vyloučeno, že vůz bude chvíli jezdit na zkušebních jízdách s 1. a 2. dveřmi pneumatickými a posledními elektrickými, zatím to k tomu směřuje, záleží to víceméně na pracovnících firmy IGE. Nechme se překvapit.
Co se týče původního provedení 21Tr, když to vezmeme opravdu dopůvodna, tak pár jich ještě je. Myšleno co se týče rekonstrukcí, modernizací a různých vychytávek. Záleží na tom, jak se to vezme, z pohledu mého není původní žádný, poněvadž na všech vozech je spousta věcí původně dělaných z fabriky už padesátrkát změněných v režii dílen, ale většinou se jedná o věci, které nejsou vidět pro cestujícího a třeba ani pro řidiče. Mám na mysli třeba jiné ventilátory chlazení měniče a podobné detaily. Z pohledu cestujícího ještě původní vozy jsou (ale i tak mají třeba jiné typy zrcátek (mimochodem, jediné původní zrcátko z výroby je na straně řidiče u vozu 3005) a podobné detaily (třeba zámek na klíček od předních dveří) vynucené provozem). Mezi původní bych zařadil: 3001, 3002, 3008, 3012 - 3014, 3017, 3023, 3024, 3032, 3034, 3035, 3038 - 3043.
|