Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 13 z 42    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Nerealizovany ? KTNF6 jezdej a KTNF8 taky.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nepřipadá vám ten návrh povědomý? Mě tedy ano, připadá mi to jako nerealizovaný model tramvaje jednoho českého výrobce tramvají na bázi modernizované tramvaje typu KT4


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
To ne :))), i kdyz hrubej nastin obcas pomuze. Spis se jenom obcas zamyslet nad tim co se kresli, cemu to je púodobny a jak by se to chovalo ve skutecnosti. Neni treba resit hned jizdni odpory v oblouku a rozlozeni hmotnosti (i kdyz ten stredni clanek by se jako zhutnovacka vyuzil)...


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
PvvS: Tzn., že bych si vlastně začal navrhovat svou vlastní šalinu? :D Paráda. :D Asi to zkusim. Díky. :)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hlavne si je potreba uvedomit, ze Combino ma ponekud vic clanku a ne vsechny klouby maji plnou pohyblivost. Nektery se neotaci ve svislym smeru a stabilizuji vuz. Nekde je dokonce vice "kloubu" v jednom. Viz vykres http://villamosok.hu/nza/kurz/bpcombino3.gif .

Asi by bylo vhodny si projit tuhne stranku http://villamosok.hu/nza/kurz/ a podivat se , jak maji ktery typy provedeny nataceni a jaky maji prujezdny profily. Obcas obycejny kruzitko a kus papiru umi zazraky :)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Tak to není finální verze, je samozřejmě možné články upravit a zkrátit. Btw, ten výtvor by měl mít 26 m.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jenže ty články mají kratší. Tohle už podle oka musí ve vybočování zastínit všechny KT8 dohromady...


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Mauricio: Mělo by. :-D Vycházím z toho, že Budapešťský Combina Supra projedou oblouk, a to mají 6 článku postavený na 6 podvozcích. Ale jak říkám, mělo by. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nějak si nejsu jistej, jestli by to projelo obloukem. Ale jinak dobrý :-)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Tak jsem si dneska zase trochu hrál a ztvárnil nedávnou myšlenku. Jde o přestavbu Anitry. Její problém je tuším v tom, že je příliš velká hmotnost na nápravy, takže ničí koleje (opravte mě, pletu-li se). Napadlo mě, že řešení je nasnadě, stačí „podepřít střední článek“. Jasně, ono by to nebylo tak jednoduché, vznikla by úplně nová šalina s jinými problémy, ale když už máme ty grafické editory, proč to nezkusit? Obrázek jsem si vypůjčil odtud.
Začíná se mi totiž líbit konstrukce stylu nesené články, ne klouby, nebo každý 2. článek. To u nás ještě není, ale myslím, že to je docela škoda.
Napadlo mě, že s menší úpravou středního článku by šla postavit i 4 a více článková verze, stejně tak s drobnou úpravou (kterou si ale zatím nedokážu představit jen 2článková.
Vozidlo je plně adhezní, střední článek má uprostřed zvýšenou podlahu, do přibližně stejné výšky jako Anitry. Je to sice docela vopruz, protože bez toho by nízopodlažnost byla úplně krásná, ale taky se nebráním vyndání pohonů, i když by pak možná byl problém s otočnými podvozky (i když, asi by to šlo nahradit individuálně natáčenými koly). Články by mezi sebou mohly být aktivně natáčené, tak jako u Vektry, kde tohle řešení prý bylo výborné. Tuším, že krajní články by možná bylo možné ještě trochu prodloužit, kvůli doladění přesné vzdálenosti mezi podvozky, která je podle mě (opět mě opravte, pokud se mýlím) důležitá u tohohle typu konstrukce. Hmotnost by měla být rovnoměrně rozložená, klouby by se neměly tak namáhat. Je sice docela na nic, že právě prostor kloubů je ten, co je nízkopodlažní, ale tak matky s kočárky prostě pojedou k oknu.
(A hlavně taky mám v hlavě to, jak Anitry měly být náhrada za K2. Přijde mi to jako děsná blbost, protože jsou o něco kratší, pokud náhrada, tak spíš něco o délce RT6 nebo o pár metrů kratšího, takže na 3 podvozcích. Neříkám, že můj výtvor by tím zrovna mohl být, ale kapacitně by vyšel daleko lépe.)
No…co si o tom myslíte?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Brnak píše:
Je to realita, jednoznacne.

To už se ví. Realitou je ale i to, že ta šalina se stala terčem vandalů...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


miropiro píše:
Tohle jsem teď objevil na FB-profilu u Manila, přemýšlím, jestli je to jen fake, nebo si dal někdo vážně práci s přesunem šaliny do lesa...

Je to realita, jednoznacne.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
:roll:


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
doufám, že to tu nečte náš Bakalář? Jaksi se mu krátí volební období a možná po nocích přemýšlí, čím by to svoje jedničkové město ještě obohatil. Možná ho teď napadne si nechat postavit LF11, nechat na náklady města zbudovat na Svoboďáku vedle toho svýho kok..., ehm časostroje kusou kolej, a tuto mega housenku tam vystavit... sarcastic
Křest, šampáňo, novináři z Rovnosti, delegace z Pragoimexu a Bruselu a Lukáš Evžen Martinec zaručeni...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Pokud bys to postavil do parku a dal tomu nějaký vznešený název, tak myslím, že aji jo.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
A nešlo by to zatáhnout z eurofondů jako dětská prolejzačka? biggrin

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
Takže taková LF5…proč ne? :-) Velmi bych to uvítal.
Já myslím že Pragoimex by to klidně vyrobil. Akorát dopravní podnik takový vůz nechce a šotouši na něj nemají peníze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Naxashi píše:
xcav8: :-D Taky pravda. Ale zase, kdybys pak měl tolik peněz, mohl by sis tu vozovnu nechat postavit. :-D


No to jsem myslel. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
xcav8: :-D Taky pravda. Ale zase, kdybys pak měl tolik peněz, mohl by sis tu vozovnu nechat postavit. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Naxashi píše:
xcav8: Jo, to by mě taky zajímalo. Doufám, že bude…
Můžeš to zkusit, ale před tím asi budeš potřebovat vykrást banku. :-D


Obávám se, že jedna banka by nestačila. :twisted:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
xcav8: Jo, to by mě taky zajímalo. Doufám, že bude…
Můžeš to zkusit, ale před tím asi budeš potřebovat vykrást banku. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Už to tady bylo párkrát nadhozeno, opravdu jsem zvědav, jestli v blízké (nebo daleké) budoucnosti bude další vozovna.
Plánů už sem viděl mraky, ale jak to bude reálné to bych se neodvážil spekulovat.
Zkusím zavolat do Volejte věštce. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Jasně, chápu, že s tím by byl problém, nicméně, mluvím o samotných vozech, ne vozovnách. Navíc, tady jsme v kategorii sci-fi, takže tady mžu upustit uzdu fantazii a třeba říct, že by bylo fajn, kdyby Hradec a Pardubice vybudovaly pořádnou síť kolejí a mezi městy 2-3 tratě, na kterých by jezdily speciální train verze šalin, například 15-článkové 13T5 nebo 9 článkové Vario, co by vozily lidi mezi městy a odchytávaly by i přilehlé vesničky. Ve městech by se pak napojovaly na síť kolejí a zastavovaly by ve velkých přestupních uzlech. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A do každé vozovny pořídit malou černou díru, aby bylo kam na noc vozy uklízet...

A s dílnama by to bylo taky sranda... Takhle by VP jednoho vozu zabrala místo v půlce ÚD :D


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Přehnané? :-D No…mám důkaz, že ne. Ono to de facto už jezdí. Podívej se na délku 2×LF2. 45m. Není náhoda, že by se místo, kde jsou spojené, dalo nahradit článkem, bez změny délky (stačí se podívat na vzdálenost podvozků). Ano, byl by pak obsaditelný i prostor, co je nyní mezi šalinama a kabina řidiče, takže kapacita naroste, což je ale jedině pozitivní, na tom se shodneme. Takže taková LF5…proč ne? :-) Velmi bych to uvítal.
Nicméně, samozřejmě, že KT10D5R.N2 s 2 nízkopodlažnáma článkama, by byla fajn. Rozhodně by to dost pomohlo.
Stejně tak můžeme navrhnout K4R resp. K5R., 13T5, co má 7 resp. 9 článků, nebo 2 RT6 spojené nízkým článkem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1042 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 14:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]