Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 505 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Když mluvíte o těch cenách pro studenty. Docela mě dostává, že jsou mimobrněnští zvýhodnění, pokud si pořídí "žákovský průkaz" (nebo jak se to jmenuje), že mohou jezdit na zlevněné jízdenky po Brně. Student z Brna si musí koupit studentskou šalinkartu nebo musí jezdit na plné jízdenky.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Takže ty desítky tisíc studentů, kteří každý semestr migrují mezi kolejemi/byty/ubytovnami budou muset chodit na úřady a nechat si dělat každý semestr novou občanku?
:D Výborně! Jen do toho.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
agent_s_teplou_vodou píše:
Anebo přímo uzákonit, že osoba, která se zdržuje mimo své bydliště (koleje, ubytovna), bude povinna zde nahlásit trvalý pobyt.
Jo, to je přesně ta cesta do pekel. Vymyslí se úprava v zákoně, která se někomu nelíbí, tak se začnou navrhovat úplné blbosti a z návrhu je totální kočkopes, který je ve výsledku ještě výrazně horší, než byl původní návrh.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
7297
27 úno 2010 07:40
Citace:
Obce v JMK platí příspěvky na provoz IDS. Nejsou zrovna velké, ale zkrátka jsou.

50 Kč na obyvatele a rok to bývalo, předpokládám, že to platí i dnes.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Je lodní doprava dotovaná městem/krajem, nebo se to musí vyjezdit bez dotací?


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Takových (ne-)návazností je několik. Třeba když jedu večer ze staré Líšně a-58, a přijedu na Starou Osadu, tak t-25/26 odjíždí před nosem, a-44 odjíždí před nosem, a šalina se stíhá natěsno. Přitom upravit odjezdy zrovna a-58 by neměl být problém. Totéž třeba a-63. Přijedu od Holásek, a šalina d-9 ujíždí před nosem.

Přitom by úplně stačilo, kdyby řidiči na sebe počkali, pokud se vzájemně vidí. A kor večer, kdy jsou delší intervaly.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Jeste doplnim. Slo by navaznosti zlepsit a tim i atraktivitu a zvyseni zajmu o MHD o vikendu i pres prodlouzeni intervalu mezi spoji. Staci, aby se do toho vice zapojil RIS. Priklad, treba a-44 vs. a-57 vs. a-43 o vikendu, kdy chcu jet z Otakara Sevcika do Utechova. Dle jizdniho radu mam jistotu, ze me vse navazuje a cesta bude trvat cca pul hodiny. A-44 ma prijezd na Merhautovu o 2 minuty driv nez a-57, jenze ne malokrat se stane ze a-57 ujede a je to 10 minutove cekani navic na Merhautove a 10 minut navic v Sobesicich a z 30 minut je hned 50. Ono staci jedna cervena na a-44 navic (prodej listku, narazove hustsi provoz...) a hned je zpozdeni -3, protoze -1 je naprosto normalni diky intervalum na semaforech. Pritom kdyby a-57 dostala na RISu hlasku cekej na a-44 a nasladne a-43 cekej na zpozdenou a-57 hned by to byla jina. A techto navaznosti behem dne, troufam si rict, je v celem systemu MHD nekolik stovek.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
vojtik píše:
Už teď je někde 20 minut moc, natož večer 30, zvláštně při nenávaznosti spojů. Ono nelze pořád oškubávat a oškubávat.

Snad az na a-50 se na vsech linkach o vikendech snizila poptavka cestujicich. Po 21 hodine nemluve, to poklesl pocet cestujicich ma minimum. A aby ne, kdo by tim jezdil, kdyz to jede po 30 minutach a navaznosti bez jistoty. Padne 23 hodina a vida o kolik je vyssi poptavka.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
miropiro píše:
Taky by to šlo vyřešit tak, že některé okrajové městské části Brna by se odtrhly od Brna, tím pádem by jim (ve výsledku ve srovnání s dnešním stavem) šlo více peněz díky plánu pana ministra Kalouska a tyto peníze navíc by využili na dotování MHD, která by do těchto staronových vesnic zajížděla stále, ale nově by šlo o zónu 110, za kterou by si Brňan ale nemusel připlácet...


Ale vůbec ne. Obce v JMK platí příspěvky na provoz IDS. Nejsou zrovna velké, ale zkrátka jsou. Brno to má jaksi jinak, už si to přesně nepamatuju, ale prostě stačí jen navýšit příspěvky od obcí a nasměrovat je do systému. Tam už se to nějak semele...

agent_s_teplou_vodou píše:
To, že čtyři největší města ČR dostávají v přepočtu na jednoho obyvatele více, než zbývajících 6800 obcí je dáno mimo jiné tím, že tato města jsou spádovými centry. Podívejte se, kolik lidí do Brna dojíždí za prací, k lékaři, do divadel. Kolik je v Brně studentů!!! A všichni využívají městskou infrastrukturu, využívají dotovanou MHD, chodí do dotovaných divadel, využívají zdravotnická zařízení.


Základní potíž je, že takto jsou opravdu zvýhodněna jen 4 města. Srovnejme dvě města, Plzeň a Olomouc.
Plzeň: 169 688 obyvatel; výnos na jednoho obyvatele: 17900 Kč (a ještě třeba studenti: 16700 na ZČÚ);
Olomouc: 100 043 obyvatel; výnos na jednoho obyvatele: 9800 Kč (24 000 studentů)

agent_s_teplou_vodou píše:
Pokud kvůli změně přerozdělení dotací přijde Brno o část peněz, bude se muset řešit, jestli tento deficit přenést na brňáky, nebo na přespolní.

Já bych navrhoval:
Dotované jízdné v MHD by bylo pouze pro obyvatele s trvalým pobytem v Brně, či v dané zóně. Studenti, kteří zde pobyt nemají, by platili plné nedotované jízdné, respektive ať jim přispívá domovská obec.
Dotované vstupné do divadel pouze pro obyvatele s trvalým pobytem v Brně, atd atd...

Anebo přímo uzákonit, že osoba, která se zdržuje mimo své bydliště (koleje, ubytovna), bude povinna zde nahlásit trvalý pobyt.


Velmi se omlouvám, ale tohle je prostě blbost. Nemám tušení, jak je to v jiných městech, ale konkrétně Brno z počtu študáků - včetně těch přespolních - docela silně profituje. I s ohledem na daně. Řekl bych, že ty peníze na dotovanou dopravu se docela s přehledem vrátí. Nehledě na to, že i po úpravě bude mít Brno o nějaké 2/3 vyšší platbu na hlavu oproti menším obcím.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
To, že čtyři největší města ČR dostávají v přepočtu na jednoho obyvatele více, než zbývajících 6800 obcí je dáno mimo jiné tím, že tato města jsou spádovými centry. Podívejte se, kolik lidí do Brna dojíždí za prací, k lékaři, do divadel. Kolik je v Brně studentů!!! A všichni využívají městskou infrastrukturu, využívají dotovanou MHD, chodí do dotovaných divadel, využívají zdravotnická zařízení.

Pokud kvůli změně přerozdělení dotací přijde Brno o část peněz, bude se muset řešit, jestli tento deficit přenést na brňáky, nebo na přespolní.

Já bych navrhoval:
Dotované jízdné v MHD by bylo pouze pro obyvatele s trvalým pobytem v Brně, či v dané zóně. Studenti, kteří zde pobyt nemají, by platili plné nedotované jízdné, respektive ať jim přispívá domovská obec.
Dotované vstupné do divadel pouze pro obyvatele s trvalým pobytem v Brně, atd atd...

Anebo přímo uzákonit, že osoba, která se zdržuje mimo své bydliště (koleje, ubytovna), bude povinna zde nahlásit trvalý pobyt.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
A určíš to jak? Individuálně? Tzn. Bosonohy se odtrhnou a bude to tam jezdit co 10 minut, zatímco Kohoutovice nebo Lískovec zůstane a bude se tam jezdit 4x do hodiny? Nebo plošně, tzn. 101 > tvoje 110? To by nám z toho Brna moc nezbylo, což by se taky poměrně zásadně projevilo ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
marecek.00 píše:
Nemusí. Stačí pár změn v přesměrování dotací v rámci IDS - peníze přidělené navíc malým se prostě vysají a použijí na zalátání rozpočtu - normálka, ne? :mrgreen:

Taky by to šlo vyřešit tak, že některé okrajové městské části Brna by se odtrhly od Brna, tím pádem by jim (ve výsledku ve srovnání s dnešním stavem) šlo více peněz díky plánu pana ministra Kalouska a tyto peníze navíc by využili na dotování MHD, která by do těchto staronových vesnic zajížděla stále, ale nově by šlo o zónu 110, za kterou by si Brňan ale nemusel připlácet...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jezour: návaznost by se dala zařídit i při 10/20minutovém intervalu. Jenom by se muselo chtít. A osobně tyto intervaly považuji za určitou mez, kdy ještě lidi využívají MHD (mluvím o víkendu).


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Kolo je téměř zdarma sarcastic

Ale bohužel jeho využití je značně omezené možnostmi parkování v cíli a také důležitostí situace, na kterou se člověk dopravuje. Na maturitní písemky jsem byl nucen jet MHD...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
vojtik:
Pro MHD teď mluví skoro astronomické ceny PHM. 8-)


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Při základním intervalu 30 minut o víkendu celodenně a SOUČASNĚ důsledném a nekompromisně kontrolovaném dodržování předepsaných návazností by se podle mě MHD spíše zatraktivnila - viz noční rozjezdy, kde je JISTOTA, že nic neujede a vše na sebe počká - to je (podle mě) důležitější než spoj každých dvacet minut. Navíc šetřit má význam hlavně v obdobích, kdy je provoz dražší než jindy, což jsou noce a víkendy (myslím tím především lidské zdroje - příplatky za práci v noci a ve dnech prac. klidu, nafta se pálí stejně ve dne i v noci)


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
MHD má šanci konkurovat individuální dopravě nejen směrovou nabídkou spojů a adekvátním vozovým parkem, ale i patřičnou nabídkou spojů. Jak je něco z toho na mizerné úrovni, ztrácí MHD na atraktivitě a začíná odliv lidí, čímž se spouští začarovaný kruh (méně lidí / omezíme spoje / ještě méně lidí / znovu omezíme...).

Už teď je někde 20 minut moc, natož večer 30, zvláštně při nenávaznosti spojů. Ono nelze pořád oškubávat a oškubávat.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Těch 200 milionů minus je velký "úspěch", RUD mělo nejdřív seškrtat 900, pak 300, tak těch 200 je fakt relativně "pohoda".
Pomalu se ale lučme s rozjezdy každých 30 minut a s intervaly o víkendu 20, toť můj tip :-(


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nemusí. Stačí pár změn v přesměrování dotací v rámci IDS - peníze přidělené navíc malým se prostě vysají a použijí na zalátání rozpočtu - normálka, ne? :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Brno má přijít o dvě stě milionů. Peníze půjdou na menší obce
Doufám, že je jasné, co to bude znamenat...další škrty a zdražování...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
100
12 dub 2009 18:15
http://brno.idnes.cz/mame-menit-ponicen ... zpravy_bor


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Tasa píše:
V pripade posunuti hranic zony 101 ke Kozi Horce nebo jeste dal, by dozajista doslo ke snizeni poctu zakazniku lodni dopravy. Loni stal listek na Kozi Horku myslim 15 korun, spousta lidi tak urcite jela radeji parnikem nez autobusem.


Jízda v autobuse se nevyrovná romantice na lodi.
A pokud bude nějaký pokles lidí, tak téměř neznatelný.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
V pripade posunuti hranic zony 101 ke Kozi Horce nebo jeste dal, by dozajista doslo ke snizeni poctu zakazniku lodni dopravy. Loni stal listek na Kozi Horku myslim 15 korun, spousta lidi tak urcite jela radeji parnikem nez autobusem.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
1366
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Abych se osobně přiznal,tak já noc muzeí využívám k tomu,abych si mohl vyfotit brněnské busy na různých místech,kam se normálně ani nepodívaj sarcastic .Sem,tam,zajedu do Rajhradu a to je tak vše,takže mi osobně nevadí zpoplatnění muzeí(a kdybych se do nějakého muzea chtěl podívat,tak ta dvacetikoruna mě nezabije :wink: ).
Ale co se týče okolí brněnské přehrady,tak jsem jednoznačně pro zónu 101(aspoň po zast.Obora),jelikož to patří ještě pod Bystrc,je tam plno zahradkářů,takže ono se to taky pěkně nasčítá,když dojíždí třeba každej třetí den k zahrádkám třeba u Kozí Horky nebo Obory apod. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Citace:
Muzejní noc je akce, při níž jsou muzea, galerie a památkové objekty otevřeny déle než obvykle (někdy i přes půlnoc) a vstupné do nich je navíc buď snížené, nebo úplně zdarma.
(alespoň na wiki jsem našel náznak definice)

Myslím, že těch 10 nebo 20 Kč je naprosto v pořádku.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ojin a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 08 říj 2024 20:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]