Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 330 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333 ... 355  Další
Autor Zpráva
Nějaké B73x mají hranatá světla, ale masky asi nejdou zaměnit - B73x má vpředu chladič a B74x ne.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
myslím, že takový neexistuje


Offline
9986
15 led 2005 23:41
nevíte někdo (zejména M, Fixi, PvvS apod.), jestli máme v Brně B741 s maskou z B73x? a taky naopak, B73x s maskou z B741... případně které to jsou.

Kdo neví jak se to liší, tak můžu říct jen můj názor - B741 v části nad světlama (na kapotě předního čela) mají pouze pár svislých otvorů (asi tak IIIIII), kdežto B73x jih mají víc (asi tak IIIIIIIIIIIIII). Asi teda.


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
manil píše:
jeyek: V Liberci mají BS170? To jsem si vůbec nevším...
Když ho mají nefunkční, k čemu ho tam potom dávají? No, v Brně jsem si vždycky o BS170 myslel, že je to sice pěkný, ale k ničemu, ale když jsem přijel do Bratislavy, kde jsem nevěděl, co kde je, tak to byla velice užitečná věc.

no, ted si nejsem jistej, jestli to měli zadělaný nebo nefunkční... ale na Citybusech jo... v tramvajích samozřejmě ne...


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
No, když byla ta výluka do Komína tak bylo napsáno: "VOZOVNA KOMÍN (-EČEROVA)"


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Anonymní píše:
No když mluvíš o Bratislavě, tam to umí moc hezky používat. Jsem tam jel trolejbusem, kterej měl výlukovou trasu. Na všech panelech (včetně zastávek na BS 170) měl původní trasu. Najednou bez jakýhokoliv varování trolejbus odbočil z normální trasy a jediný, co se dělo bylo, že panely zhasly a rožli se zas až na jel zpátky na svou trasu. Super zajížďka (když člověk ani nevěděl, kam teda dojede a navíc jeden lístek nestačil).

hm, tak to je síla. V Brně, když jsou výluky, tak je celej systém detailně promakanej. Ikdyž se třeba jezdí přes svoboďák, tak se všechny zastávky píšou korektně. Akorát když d-1 končivaly na Rakovci, tak některé měly na table "Bystrc, Rakovecká", některé "Bystrc Ečerova"


No když mluvíš o Bratislavě, tam to umí moc hezky používat. Jsem tam jel trolejbusem, kterej měl výlukovou trasu. Na všech panelech (včetně zastávek na BS 170) měl původní trasu. Najednou bez jakýhokoliv varování trolejbus odbočil z normální trasy a jediný, co se dělo bylo, že panely zhasly a rožli se zas až na jel zpátky na svou trasu. Super zajížďka (když člověk ani nevěděl, kam teda dojede a navíc jeden lístek nestačil).


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Jinak kdo jste si nenafotili linky a-76 a a-78 ve smycce Slatina zavod smycka, uz mate smulu od 18.10 tam nezajizdi a nebudou. Stavba nadjezdu se pomalu chyli ke konci , zbyva vyasfaltovat jednu stranu a dodelat drobnosti na moste. Novy zastavky jsou uz temer hotovy, odbocka k nim taky, tak si myslim ze hodne brzy zmeni zstavka Slatina zavod umisteni.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
jeyek: V Liberci mají BS170? To jsem si vůbec nevším...
Když ho mají nefunkční, k čemu ho tam potom dávají? No, v Brně jsem si vždycky o BS170 myslel, že je to sice pěkný, ale k ničemu, ale když jsem přijel do Bratislavy, kde jsem nevěděl, co kde je, tak to byla velice užitečná věc.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
mauricio píše:
no hlášení zón právě považuji za velké plus, ono na transparentu to člověk nesleduje, zakecá se a hned platí evizorovi. Když to slyšíš, tak tě to spíš trkne, mež když to vidíš / nevidíš.

To je pravda, ale pak to zní:
1. ... poslední zastávka v tarifní zóně 100
2. Prosím pozor, zastávka leží v tarifní zóně 101
3. Zastávka ..., tarifní zóna 101.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Radek Havlík píše:
Fixi píše:
Radek Havlík píše:
Já jsem s ním jel dnes dvakrát jednou 14:19 s Elplovi po druhý 16:21 s Vlkovy


16:21 z Vlkovy směrem kam?


do Olympie ale neví zda to bylo v 16:21 a ne o trošku jinak?

Spíš 16:11 nebo tak...jel jsem taky :)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
no hlášení zón právě považuji za velké plus, ono na transparentu to člověk nesleduje, zakecá se a hned platí evizorovi. Když to slyšíš, tak tě to spíš trkne, mež když to vidíš / nevidíš.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
V OVě neustále roluje info: -
"Jméno konečné zastávky" - "příští zastávka" - "jméno příští zastávky" -"jede přes: jména duležitých zastávek" - "čas a zóna"
Pohyblivé jsou i venkovní buse, mě to ale připadá jeko zbytečné opotřebovávání. Ve všech vozidlech jsou na kabině hodiny ukazující zónu. V Brněnském měřítku je to zbytečnost, protože se vozy DP pohybují většinou ve 100 a 101, na druhé straně mě leze na nervy poslouchat pořád plechovou bábu jak třikrát hlásí, že zastávka leží v nějaké zóně.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
V metru se čas teda neukazuje.


Nemohu souhlasit s názorem, že funkce vnitřního stropníhoLED panelu je využita optimálně. V Brně se to dost odrbalo a odrbává i dál. Nejde samozřejmě o to, aby to pořád blikalo a hýřilo informacemi. Ale například současné zobrazování informací typu "Faculty of Architecture" nebo podobný chujoviny si opravdu mohl DP strčit za klobouk. Mnohem více bych uvítal přesný čas po celou dobu, nejspíš ve formě přeblikávání (protože třeba v názvu zastávky "Královopolská strojírna" (možná někdo znáte i delší název) už moc LEDek navíc k dispozici není), případně zobrazování možnosti přestupů na jiné linky - stačí příští název zastávky , který by mohl odrolovat, zobrazí se třeba "zastávka je na znamení", odrolovalo by to, zobrazily by se hodiny, opět odrolování, a nápis "přestup na 30, 36, 44" a znovu zastávka. Odrolováním myslím plynulé odjetí textu nahoru nebo dolů, nemůžu si pomoct, ale vypadá to líp než skokové přebliknutí. Vím že semnou ale nemusíte souhlasit a že už je to přeplácanost, to co navrhuji. Ale např. v Praze v metru se střídají informace rolováním vlevo, nahoru a dolů, vzájemně se to různě mění, píše to kam se vá vystupovat, kolik je čas, směr linky, zastávka apod., a přeplácaním to nepůsobí.


Offline
Uživatelský avatar

3661
26 čer 2005 08:44
Brno-Líšeň (25, 26, 58, N97, N99)
Fixi píše:
Radek Havlík píše:
Já jsem s ním jel dnes dvakrát jednou 14:19 s Elplovi po druhý 16:21 s Vlkovy


16:21 z Vlkovy směrem kam?


do Olympie ale neví zda to bylo v 16:21 a ne o trošku jinak?

_________________________________
RH.


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
no, třeba v Liberci BS 170 mají myslím bud vypnutý, ale spíš ho tam nemají nebo ho mají zakrytý... A jinak linka se na vnitřním BUSE objevuje vždycky v zastávce.. anebo se můžeš podívat na kurz, i když to není moc spolehlivé, hlavně u busů..


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Já si pamatuju hodiny na jediném voze, a to 1615 (i když si nejsem jist, jestli je náhodou zpočátku neměla i Vrakosa 7397, která byla snad prvním vozem s Buse v Brně). Z 1615 byly odstraněny, protože to nějak nekomunikovalo, napřed to neumělo správně zobrazit čas a pak ani pásmo. Osobně si myslím, že čas by ve voze měl být zobrazen trvale, brněnský systém je taková znouzectnost. O dost přehlednější mi přijde i pražské BS170 (v tramvajích T3P a T3PV), kde je místo chaotické spleti typu linka, čas, další zastávka, 2 řádky navíc, čas... výrazně jednodušší varianta - jen číslo linky a pak už klasický "teploměr", s tím že následující zastávka je zvýrazněná. Co se týká panelu BS 120, dvouřádková varinta by se hodila na informaci linka - směr v řádku prvním a následující zastávka v řádku druhém. Když už jednořádkový displej, tak místo symbolu označníku zastávky by bylo lepší číslo linky. Rád bych někdy věděl jakou linkou jedu, často si to člověk neuvědomí a pak zoufale čeká zastávku, aby si to přečetl... Na druhou stranu, abych jen nekritizoval, dobrý nápad je zobrazování fakulty, která je poblíž zastávky, s výjimkou údaje Masarykova univerzita u zastávky Česká, kdy je to dost zavádějící.

A poslední věc - možná by se pro přehlednost mohly ty příspěvky přesunout do tématu "informační systémy ve vozidlech IDS" :lol:


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hodiny na kabine snad tady mela jenom ta ostravska souprava ne ? (co se delala reko v DPO) . JInak by po tom zustaly aspon diry na kabine ne ?

A tohle ja osobne povazuju za jednu z nejvetsich chyb DP , ze nikde ve voze neni trvale k dispozici presny cas. Na buse se objevi pouze chvilku po odjezdu ze zastavky, pak tam strasi akorat nazev nasledujici zastavky. Pricemz by se tam az na par vyjimek bez problemu vlezlo oboji. Vlevo misto oznacniku nahradit hodinama (standartni fce panelu), pak nazev zastavky. Skusim zjistit o kolik jsou drazsi mikroelektroniky s hodinama , nez bez nich . Slysel sem 2 castky 2 000 a 20 000 . Jinak je to kus elektroniky. Na kabelu je casovy udaj stale k dispozici , staci ho vyuzit.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
No v Praze je maj všechny nový a rekonstruovaný busy. Dalo by se říct všechny s tím jejich nedokonalým buse BS 170. Mají 2 typy zobrazení. Jedno je dost zmatený, kdy je na sobě nezávislý první i druhý řádek. Na 1. se napíše příští zastávka a po chvíli jméno té zastávky. Na druhým zase pořád jedou jména zastávek - důležitých uzlů, těch je asi 5 a po projetí této zastávky ubude i ze spodního panelu. Na spodním řádku se objevuje pak ještě jméno konečné zastávky, které následuje po tom výčtu. Nejvíc je zmatený, když na 1. řádku se napíše příští zastávka a na spodním řádku projede jméno konečné stanice neco když už zbyde jen jeden důležitý uzel, tak ten. Člověk má pak dojem, že příští zastávka je pak ta konečná případně ten poslední uzel, které projíždějí na té spodní liště. No a když se na vrchní liště zobrazí to správné jméno příští zastávky a na spodní do toho jedou další, je z toho pěkný mumrajs a člověk fakt neví, co si z toho má vybrat. 2. typ zobrazení je mnohem přehlednější, kdy 1. i 2. řádek jsou na sobě závislé. Na prvním se píše název toho, co se objevuje na spodním řádku - tedy příští zastávka: nebo přes zastávky: nebo konečná stanice: Druhý řádek potom vkládá konkrétní informace podle 1. řádku. Toto je nejlepší varianta, která v Praze může být a měly by ji převzít všechny vozy. Úplně špatně vyřešený mají jednořádkový displej, který nezobrazuje nic jinýho, než šipečku s s názven konečné stanice. Názvy zastávek pak říká ta jejich baba. Jednou jedinkrát sem se setkal s vícefunkčním jednořádkovým displejem, a to v nočním busu, kdy dvouřádkový displej byl zhuštěn do jednoho. Samozřejmě úplně zvláštní kapitolou jsou buse v metru (jiný v C a jiný v A) - oba tedy jednořádkový. Proto su rád za náš jedenotný brněnský buse, který zobrazuje vše a myslím i dost přehledně. (i když občas by tam mohl přihodit ještě něco)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
ives píše:
A když už sme u těch pražskejch BUSE, co říkáte na jejich dvouřádkové vnitřní displeje? Myslíte, že by se v Brně taky šikly?

To je v podstatě na nic. Podle mě systém střídání informací a jejich využitelnost na vnitřním BUSE je v současném stavu naprosto dokonalá. Než by proběhla transformace na ten dvouřádkovej displej, tak by to trvalo děsně dlouho, než by pro to v DP něco vymysleli.
PS: Mají jich v Praze hodně? Co se na těch dvou řádcích zobrazuje? Viděl jsem jeden takovej panel aji v Liberci, ale už si nevzpomenu, jestli byl nějak využit nebo ne.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
A když už sme u těch pražskejch BUSE, co říkáte na jejich dvouřádkové vnitřní displeje? Myslíte, že by se v Brně taky šikly?


Já ne, a proto mám hubu a zeptám se. Ale jsem pro hodiny v každém voze vzor Praha - je to průkazné, i při revizi třeba. Jinak hodiny (byť malé) jsou na LED DOT panelech zezadu - tedy, pouze na těch nejnovějších vozech (Anitry, 22Tr, nějak 14TrR, Slintyhnusy apod.)


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
no, to že sou na BUSE, to vím.. tam de třeba o to, že nevím při výstupu, kolik je hodin... ale to sou spíš detaily.. navíc mám hodinky.. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ty hodiny na kabině ukazující pásmo a čas byly v Brně taky, ale jenom v T3R. Od dom IDS jsou demontovány, do té doby některé vozy (T6, T3R, RT6) ukazovaly jen cílovou stanici na vnitřím BUSE. Teďka si myslím, že to stačí při rozjezdu ze zastávky, případne na BS170. Mě by se asi nejvíc líbily ty označovače s časem. Problém s hodinama je jen ve vozech bez digitální orientace...tam nejsou vůbec


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8871 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 lis 2024 05:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]