Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 513 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
vojtik píše:
A na závěr, prosím vás, neskákejte mi pod kolo... jak mám nové, tak zejména přední brzda je až nepříjemně silná. Zatímco dřív jsem přední mohl zamáčknout naplno a stejně to brzdilo málo, tak teď ji zamáčknu naplno a okamžitě se projeví fyzika, zadek se zvedá, Vojtik se leká a letí.

To máš asi brzdy kotoučové, že? Ach jé, už se těším na začátky s novým kolem (doposud mám klasické brzdy)...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
miropiro píše:
Na České u Vágnera je hlídaná úschovna kol (nemám sice zkušenosti, ale vím, že tam je). A nechat kolo před MZK bych se taky nebál (a jak bude tepleji, tak před fakultou taky ne).

Třeba zrovna před Pizza Nostra kámošovi ukradli docela drahý kolo za bílého dne a plného provozu onoho zařízení, sotva si zašel pro pizzu. Podle svědka přišli dva týpci, výběr mezi hromadou kol byl dostačující, ruční pákový nůžky, a řetěz byl na dva kusy a borci v kelu. Tož tak k naší české povaze.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Po Botanické jsem na kole v životě nejel, to přiznám :-)

Proježděnou mám kompletně celou svrateckou (od Židlochovic přes Olympii až na přehradu), svitavskou (Adamov - Komárov), plus tranzitní cesty Brnem (Vozovna Komín - Přívrat - Skácelova - Kociánka - Štefánikova čtvrť - Stará osada - Dělnický dům). Pak hodně Líšeň a Židenice, oboje v uličkách. Jinak jsem se snažil jezdit spíše mimo Brno, po turistických trasách.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Vojtik: Já ti nevím, na stezce po Botanické si nedovedu představit jít vedle někoho. Ten pruh pro chodce není pohodlně široký ani pro jednoho chodce, natožpak pro dva. Nemůžeš zazlívat chodcům, že chtějí jít vedle sebe. Tam je prostě ta cyklostezka pitomost. Dělenou stezku chápu na širokých chodnících, třeba v Mostě jsou občas ca 3-4 metry široké. Tam se cyklostezky hodí. Ale ne rozpůlit úzký chodník!

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Janatak:
Nejel jsem zrovna pomalu (bylo už pozdě večer). Ale co to je "rychle/pomalu, když mi ženská pod to kolo skočila asi tři metry přede mnou? To bych musel jet krokem.
Je fakt, že tam je ta stezka udělaná idiotsky (opravdu by logicky měla vést až za boudou), ale vyznačena je dostatečně. A pravidelně, když tama jedu přes den, tak si všímám, že si všichni musí stoupnout zrovna do té stezky a stát na ní. I když je před ní a za ní chodník.

Docela by mě zajímalo, kdo by to právně odskákal, kdybych ju sejmul. Protože možná by se dalo argumentovat tím, že jsem jel moc rychle,... (kde je nějaké omezení?), ale ženská mi bezmyšlenkovitě vstoupila z chodníku do "vozovky". Kdyby zrovna stál bus v zastávce, tak se můžeme bavit o tom, že se to dalo očekávat, měl jsem zpomalit,...
V každém případě jsme měli štěstí oba, protože bychom byli polámaní solidně oba dva.

Vojtík: Taky jsem zažil ten "super" pocit, kdy jedeš jen po předním kole a modlíš se, abys to ustál.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Kdyby se lidi uměli chovat a přemýšleli hlavou, tak nejsou sdružené stezky jediný problém. Bohužel to je pouze ideální stav, který nikdy nenastane.

Pravda, zpomalím, od toho mám brzdy. Pak se zase rozjedu na cestování rychlost a znovu brzdím, protože bruslař. Znovu se rozjíždím a už zadupávám brzdy, protože vidím z boku psa. Jízda pak je "brzda-plyn", což opravdu nemusím.

Na silnici si také jdete prostředkem? Obvyklá situace, dvojice jde a nechá se vést středovou čárou na stezce. Vpravo málo místa, vlevo málo místa. Když je upozorním slovem "s dovolením, prosím!", ještě mnohdy prskají, co si vůbec dovoluji. I takové případy se vyskytují...

Naštěstí se stále vyskytují i slušní lidé, kteří jsou schopní uhnout na kraj a nechat projet. Občas se mi stane, že se i omluví, protože si uvědomí, že ta chůze prostředkem není zrovna to pravé ořechové.

Pisárky jsou zvěrstvo, s tím vedením pruhu. Ne nadarmo tam zpomaluji opravdu téměř na rychlost chůze, protože navrhnout stezku středem zastávky může jen někdo, kdo v životě na kole nejel a jako bonus používá hlavu jen jak kryt krku, aby mu do něj neteklo. Ale stezka ukončená není, z kola dolů tedy neslezu a cestu si bez kompromisu probíjím (samozřejmě ne tehdy, když zrovna odbavuje prostředek MHD, to si počkám za ním) z dálky zvonkem, z blízka poté slovy "s dovolením, pardon, já tady potřebuji projet".

A na závěr, prosím vás, neskákejte mi pod kolo... jak mám nové, tak zejména přední brzda je až nepříjemně silná. Zatímco dřív jsem přední mohl zamáčknout naplno a stejně to brzdilo málo, tak teď ji zamáčknu naplno a okamžitě se projeví fyzika, zadek se zvedá, Vojtik se leká a letí. Už jsem si to ověřil ve chvíli, kdy jsem dával na Krásného přednost zprava a auta jsem si všiml pozdě. Obě brzdy naplno a málem jsem byl na druhé straně křižovatky, přičemž kolo stále dávalo přednost... sarcastic


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Čéža: Tam by bylo řešení jednosměrná cyklostezka na správný straně toho chodníku. Jejich účel tam je hlavně ten, že silnice jsou jednosměrný. Kdyby v jednom směru jezdili cyklisti po silnici a v druhém po stezce, bylo by to zase o něco lepší.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Janatak, Vojtik

Vidíte, a to je (i) právě to, proč jsem, jakožto uživatel IGK, proti cyklostezskám tak, jak jsou... Buď zcela oddělená, nebo vůbec neexistovat!


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Na tomhle je asi nejlepší "cyklostezka" na Botanické. Dva úzké pruhy pro cyklisty, jeden "půlpruh" pro chodce (pro oba směry...). Za tohle by někoho měli zavřít. To je tam vážně takový provoz, že nemůže jet cyklista po silnici?


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Zlaťák píše:
Jojo, já jsem takhle na podzim skoro letěl na rypák (přes řidítka) v Pisárkách, když mi ženská vlezla z přístřešku zastávky přímo pod kolo, protože se rozhodla, že už si stoupne k hraně chodníku. A ještě rypákovala.


A já se jí nedivím. Protože takhle naprojektovat cyklostezku, která je vedena těsně před přístřeškem na zastávce mhd, kde se pohyb mhdchtivých občanů dá očekávat, normálně uvažující inženýr nemohl. Nevím, proč ten cyklopruh nemohl být veden ZA přístřeškem a tento být trochu posunut k silnici.

Kolego, vzhledem k tomu, jaks to napsal, asi jsi nejel zrovna pomalu, jak se na takové místo sluší...nebo jo?


Vojtík - většina cyklostezek v Brně je SDRUŽENÁ se stezkou pro chodce bez nějakého fyzického rozlišení, takže podobné výstřelky jako venčení psa přes celou šíří stezky je holt možné. Ovšem mně se ještě nestalo, že by mi nikdo neuhnul vida mě za sebou. Tak prostě zpomalím, no a co?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Jojo, já jsem takhle na podzim skoro letěl na rypák (přes řidítka) v Pisárkách, když mi ženská vlezla z přístřešku zastávky přímo pod kolo, protože se rozhodla, že už si stoupne k hraně chodníku. A ještě rypákovala.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
PepaZdepa píše:
Cyklostezky a žádné kopce určitě, ale jsou tu i další předpoklady jako stojany na kola a alespoň nějaká jistota, že na místě, kde jsem kolo nechal, nenajdu jen přestřihnutý zámek... což bohužel není v našich končinách moc pravděpodobné...

Na České u Vágnera je hlídaná úschovna kol (nemám sice zkušenosti, ale vím, že tam je). A nechat kolo před MZK bych se taky nebál (a jak bude tepleji, tak před fakultou taky ne).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A proč rovnou ne zvonek ze šaliny? Do báglu baterku a jede se :D


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Co kopce, ty tak tragické nejsou. Ale návaznost jednotlivých úseků a jejich stav. Teď jsem si na (píp) výtluku vyrobil osmici na zadním kole (přední přežilo díky odpružení, které část nárazu pohltilo). Není tak tragická, ale je tam. Čili malá, ale moje sarcastic

A další problém jsou lidi, kteří se na stezkách neumí chovat. Čili se roztáhnou přes celou šíři, případně jde majitelka psa na jedné straně a pes po druhém okraji. A hádejte, jak je vodítko... A když takhle musí člověk neustále brzdit a znovu se rozjíždět, tak rychlost přepravy jde někam (stejně jako v autě preferuji jízdu pokud možno stálou rychlostí). I z tohoto důvodu chci přes víkend na kolo namontovat asi 30 let starý zvonek ze starého kola - na rozdíl (teď si nejsem jist, zda se to píše dohromady či zvlášť) od současných zvonků, které jsou sotva slyšet, má tenhle docela respekt :-)


Offline
140
11 pro 2011 18:53
Cyklostezky a žádné kopce určitě, ale jsou tu i další předpoklady jako stojany na kola a alespoň nějaká jistota, že na místě, kde jsem kolo nechal, nenajdu jen přestřihnutý zámek... což bohužel není v našich končinách moc pravděpodobné...


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ds píše:
Janatak: zajímala by mě velikost čtvrté skupiny "cyklistů" (teď nemyslím mezi zaměstnanci Centra dopravního výzkumu, ale mezi všemi obyvateli Brno). Tipuji tak 2% a to si ještě fandím.


Mezi zaměstnanci CDV pobočka ul. Vinohrady je počet cyklisticky se dopravujících jedinců do práce po většinu roku celkem 1 (já), vyjímečně 3-4. Je to smutné, ale je to tak.
Nicméně cestou do práce ráno těch šlapajících jedinců potkám dost (v relaci Bystrc - Vídeňská), ale jestli to v souhrnu všech tras dá tebou zmiňované 2 %, tak to ani náhodou :-s. Každopádně jako skupinu nelze nejmenovat! [-X

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
řekl bych ze cyklostezky a zadne kopece....


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
http://zpravy.idnes.cz/v-cine-jezdil-falesny-autobus-za-svezeni-se-platilo-vsemi-cennostmi-11t-/zahranicni.aspx?c=A120308_102927_zahranicni_ipl
Sice to není od nás, ale je to vskutku originální.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Janatak: zajímala by mě velikost čtvrté skupiny "cyklistů" (teď nemyslím mezi zaměstnanci Centra dopravního výzkumu, ale mezi všemi obyvateli Brno). Tipuji tak 2% a to si ještě fandím.

Ono brno opravdu není ideální cyklistické město a o cyklostezkách to není. Na kole se jezdí v Kodani, Amsterdamu, Berlíně... Schválně co ta města mají společného :-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mauricio: proč každý rozumný člověk? S tím určitě nesouhlasím.

Janatak: a tato skupina by byla větší, kdyby pro to v Brně byly podmínky (a teď nemyslím stezky, ale místo k bezpečnému odložení kola v určité budově, instituci; s čímž jsem se málokdy setkal).


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
A pak je čtvrtá skupina lidí, která jezdí především na kole a do prostředku mhd nastoupí pouze tehdy, není -li z hlediska počasí či ročního období možné na kole jet. A jezdí i autem, především mimo město v rámci služebních cest.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Můj názor je, že čím víc se to bude redukovat a teď jenom nemyslím v nočních hodinách, tak více lidí bude jezdit autem.
Jsou tři skupiny lidí:
První skupina jsou ti co jezdí autem a do MHD nastoupí jednou za deset let (většinou pokud se jim rozbije auto).
Druhá jezdí každý den do práce a buď nemají auto, nebo řidičák (i když to bude jezdit po půl hodinách, tak jim nic jinýho nezbyde).
Třetí skupina používá jak auto, tak MHD a právě ty by měl dopravní podnik získat na svou stranu, aby své auto používali co nejméně (redukování spojů takové lidi dožene k tomu, že časem budou patřit do první skupiny).

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
miropiro píše:
Jistě by bylo mnoho křiku, kdyby každá druhá jednička končila v sedle dopoledne ve vozovně Medlánky a nejezdila až nahoru do Řečkovic...ale ušetřit by se asi dalo...
Z Řečkovic jsem teď nějakej ten rok jezdil a dost často i v sedle a ony jsou i v sedle ty vozy docela plné už shora...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Prostě a jednoduše to akorát opět povede k tomu, že cestující přesedlají do IGK tak, jako to udělal už dávno každý rozumný člověk.


Offline
7297
27 úno 2010 07:40
Křik by možná byl, ale věřím, že rozumný člověk by pochopil omezení, kdyby výměnou za to dostal např. nezvyšování ceny jízdného v následujících letech.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 08 říj 2024 16:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]