Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 90 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3740
08 čer 2005 23:12
Thom píše:
Díky za odpovědi, já jsem si to myslel, že to tak bude a naprosto to chápu. Jen jsem to předtím nikdy nezažil, tak mě to překvapilo.

Asi jsi ještě nejel linkovým autobusem. Tam je to běžná praxe.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
jak pise chatmaniak, je to tak a mame to i narizene smernici a jednoho casu nam to psali i do vykazu, ze musime svitit naplno....pokud jedu v miste, kde neni mestske osvetleni nebo slabe,nebo jedu mimo mesto, ser. na jakekoli nakazani,priokazani a smernice, ja su ridic a kvuli nejakemu ....... ktery toto vymisli ja se nikde nerozsekam, ma za obsah autobusu zodpovednost a kdyz se neco stane je to na me, takze proste zapnu jen zarovky a zarivky vypnu, pac jinak nevidim na cestu, pokud mam citelis a jedu treba v noci na Sokolnioce - smula zhasnu jima hotovo, jinak bych musel jet krokem s hlavou namacklou na celnim skle a hledat silnici a nechci se zabit. U salin to asi ridicum neva, maji zavrene kabiny a hodne casto zadelane vsim moznym, u busu to nejde, i trolejbusak v 14/15tr je v poho, u 21/22 jsou na tom asi jako mi.M.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
hmm...tak v tom případě 13T asi 100W, že? :D :D Hrůza, děs...Navíc, pro mě jako cestujícího je také děsně protivné vidět detailně, co dělá každý spolucestující a přitom z okýnka nevidět ani obrys cesty...To by mi bylo mnohem milejší vidět na okolní budovy a prostě celkově exteriér než vědět, který ze spolucestujících se tam například drápe v pozadí..........

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
36W/120cm u běžných zářivek (T3, KT8), u Varií si nejsem jistej, kolik ty kompakty mají..

EDIT: mechoš mě předběhl, doplním, že mnou vypsaný údaj platí pro zářivky s měničem 24/230V..


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
xxx píše:
Mimochodem jaké jsou zářivky v šalinách - délka, wattáž?


T3,K2 = 100cm 23 nebo 25W
T3P,K2P, T3R = 120cm 35W
ANITRY = 36W


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
IvanM: Ano!
Nechápu, proč se musí svítit naplno i v těch vozech, ve kterých je i poloviční osvětlení 2x silnější, než plné osvětlení v jiných vozech, např. u sorů a téměř u všech tramvají...
Mimochodem jaké jsou zářivky v šalinách - délka, wattáž?


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
xxx: přesně! Líp bych to nenapsal. Vyhazování peněz. Nehledě na to, že je to očím mnoha lidí přímo odporné. Když se třeba hodinu před nástupem pohybujete v šeru a pak vlezete do vozu, kde je světlo jak na operačním stole. U všech vozů bez výjimky by stačilo osvětlení jako v Crossech....

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
200
04 čer 2009 13:05
Díky za odpovědi, já jsem si to myslel, že to tak bude a naprosto to chápu. Jen jsem to předtím nikdy nezažil, tak mě to překvapilo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Ono to svícení ukládá především zákon o provozu nebo nějaký ty předpisy, upravující linkový provoz.
Pokud jedu po městě, svítím, to je jasné. Když vjedu na neosvětlený úsek, mám z čelního skla zrcadlo a vidím, jak se pán na posledním sedadle vlevo vzadu rýpe v nose. Ze silnice toho moc nevidím. Proto se zapíná nouzové osvětlení, které mají chytře všechny Karosy 700 i 900. U Citybusů tato vymoženost není, první Citelis taky nic, poslední Citelis už má alespoň dva stupně, kdy ten druhý alespoň trochu pomůže, ale pořád to je na houby, takže z našeho pohledu řidiče nouzové osvětlení supluje televize. Tož tak.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Tohle vůbec nechápu. Proč musí být ve voze osvětlení jak v obchodě s hadrama? Stačí, aby tam lidi nezakopli, ne? A vůbec nechápu osvětlení v šalinách, kde jsou na obou stranách těsně vedle sebe silné (a ještě k tomu nekvalitní) zářivky. Bývá tam aspoň 4krát víc světla, než v autobusech nebo trolejbusech. Tam by bohatě stačilo poloviční osvětlení. Myslím, že na tomhle by se dalo něco ušetřit...


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Zkuste si za tmy sednout za volant autobusu a rozsvítit osvětlení pro cestující naplno a pochopíte - uvidíte odhadem 10% lomem dopředu a 90% odrazem dozadu do vozu. Nařízení DP je bohužel k řidičům dost nekompromisní - svítit do salonu na plný stupeň a pouze při jízdě neosvětlenou ulicí či lesním úsekem je povoleno ztlumit osvětlení salonu na půlku. Doporučuji sednout na první sedadlo v lince 93 v úsecích Rozcestí - Malinová či Útěchovská - Högrova, tam je krásně vidět, kdo sedí ve voze a vůbec není vidět, kam jedete.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Z pozice nezávislého cestujícího bych řekl, že si zlepšují výhled na cestu. Ono to čelní sklo autobusu je plochou velké a ty odrazy na něm musí být značné. Proto má taky hromada busů zářivky vpředu různě zelené, či červené (to pak vypadá jak v bordelu :-D).


Offline
200
04 čer 2009 13:05
Nedávno jsem jel za tmy z Kohoutovic a-50 do Bystrce a ve farinkách (hned za hájenkou) řidič zhasl světla v buse a rožnul je až těsně před zastavením na Šťouračové. To mají nějaký nařízení, aby neplašili zvěř, nebo si zhasínají řidiči sami od sebe, aby líp viděli na cestu, když jedou úplnou tmou? Přítelkyně říkala, že je to tam celkem běžný, mě to celkem překvapilo (nejezdím tama skoro vůbec).


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
U SORu nejsou haprující dveře problém, ale vlastnost :-)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
On ten SOR má zase jiné problémy - třeba dveře. A pak mají někteří problémy se SORem - dovedu si živě představit, že by se někteří byli schopni odstěhovat i na druhej konec Brna, kde by to nejezdilo :-)


Offline
89
24 čer 2011 15:16
Když už je tu řeč o SORech a Citelisech...já bych hlasoval pro SOR. Dost mě zaráží proč Citelis DPMB vybral a tolik jich koupil. Jsou to hrozný štěrchátka, dílenský zpracování 0: díly různých tvarů a velikostí k sobě napasovaný samořeznýma šroubama padni kam padni. A z pohledu cestujícího lituju řidiče že s tím musí jezdit - furt to pípá, všechno se třese a dělá rachot jakoby se to mělo v příští vteřině rozpadnout... Tak za sebe tiše doufám v SOR ;-)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Kdyby to byla "čistá politika", tak by tu určitě zaznívaly hlasy, že to bude "určo Iveco s nesmrtelným Citelisem". Nicméně co se údržby týče, neměl by to být full service ze strany dodavatele. A jak píšu, vzhledem k tomu, že pronájem vozidel MHD jsou zatím relativně nezčeřené vody, výsledek může být docela nečekaný.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tu averzi vůči SORkám nechápu? Zeptejte se v několika podnicích, kde je početné zastoupení jak SORek, tak Karos, a řeknou vám, že o prvně jmenovaném na dílně ani nevědí, mezitím co takovej Crossway je tam pořád. A o tom, že se rozpadá? No tak autobus je plánován na nějakou životnsot, tuším 8 let, a ta, jakmile je překročena, tak se to samozřejmě rozpadá. Někdy dřív, někdy později, ale vesměs tak nějak stejně, a není důvod, aby to tu životnost nějak výrazně překračovalo. To, že je tu početná hromada sedmistovek, je jen díky tomu, že kolem toho pobíhají se svářečkou a štětkou a snaží se, aby se to nerozpadlo dnes, ale až zítra. Navíc dnes jde všude jen o peníze, a tam SOR poráží Iveco, Solaris a jiné autobusy na plné čáře. No ale jak vidno z mého nového avataru, tak Volvo je Volvo :mrgreen:


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Protoze ti soferi uz meli v predchozich trech letech (zmeny v siti mhd,vyrazovani vozidel i nova vozidla) BEZ VYJIMKY pravdu. To nejsou prani ridicu (ta jsou v obou dvou pripadech, co znam, Citara a Capacity), to je cista politika (jedinym akcionarem dp je mesto, jestli to tak staci rict). A mechanici - ti nechteji vubec nic, protoze servis si budou zajistovat Libchavy (pardon, libovolni vitezove) samy.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Ještě Praha měla pronajaté SORky.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Vzhledem k tomu, že to výběrko ještě ani nevisí, nechápu, jak můžete soudit, jaké autobusy z toho budou? Pronájem autobusů zatím není v tomto sektoru moc běžný, výrobci (potažmo pronajímatelé) s tím nemají moc zkušeností. Pokud mi něco neuniklo, v našich končinách má snad zatím jen Plzeň pronajaté Urbina 18 a Bratislava Tedomy, není tedy ani mnoho míst, kde čerpat zkušenosti.
Jsem velmi zvědavý, jak to dopadne a co jednotliví výrobci a za jakých podmínek nabídnou. A nevěřte tomu, když si řidiči nebo mechoši po vozovnách vykládají "zaručené info", že to budou SORky.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Dalo se to čekat, SOR vyhrál v Praze a Bratislavě, pokus o Brno tak je jen dalším logickým krokem.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Jojo vypada to ASI na SORky, sola ASI vic do gS, klouby ASI vic do gM. Kdo mate jine info nez ja (gM), napiste. Smlouva na 8 lety pronajem (at uz od kohokoliv) vcetne servisu je temer jista vec, stejne jako pocty 9 kloubu a 11 sol. (A ani nechci vedet, co se stane po tech osmi letech, tusim a strasne rad bych se mylil)


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
Hmm, doporucuju projit web http://www.doz.estranky.cz/ a podivat se na fotky.


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
Ne diky, stacilo mi to kdysi. Od delnaku nahoru to malem nevyjelo, do vinohrad to taky melo co delat. 9Tr do slapanic, tam se nad 40 km/hod trepaly i srouby , ktery nechal mechos na ponku. Je to pekdy se s tim jednou za cas projeta zavzpominat , jaky to byly kramy a ze tomu ani novej lak nepomohl k tissi a pohodlnejsi preprave.
Pral bych kazdymu, at pozna , jaky to je nastupovat do 7xx/9xx , kdyz nemuze nohu zvednout vic jak 10cm , nebo ji ma neohebnou.
No a co, ze je SOR abus na jedno pouziti ? Aspon se urychli celkova obnova parku a nebudou tu jezdit takovy mrtvoly jako dneska. Ony karosy taky nejsou zrovna kdovijak trvanlivy vozy. Opravdu skoda , ze na netu nejsou fotky toho, jak vypadaji nektery nosny casti . Asi by se hodne lidi divilo, co to pod to podlahou je, nebo spis uz neni. A to nemluvim jenom o popraskanych ramech u vleku kloubaku. Kdyby se vecne nevyvarovaly unavovy trhliny, tak malokterej vuz dozije konce predpokladane zivotnosti. Nez xkrat preplatovavanej a vyvarovanej nosnej ram, tak to radsi novej abus.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8870 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 zář 2024 22:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]