Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 3 z 22    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
J*M* : Pokud mate DUKAZY o protopravnim chovani vedeni TM , tak splnte svoji obcanskou povinost a informujte policii. V opacnem pripade se ZDRZTE takovychto vyroku .


Ze mam jiny nazor jak vy,tak za tim si stojim. A o potlesk nestojim. Pokud je evidentni ze cela zbirka je neudrzitelna, tak proc nedat sanci jinym. Bratislava se urcite klidne ujme jeste nekolika svych vozu. Je krasen mit tady nejvesti zbirku MHD v blizkym okoli, ale k cemu, kdyz hodne vozu nema renovaci a jen tak ji mit nebude ?A staticka prezentace moc lidi nepritahne. A mit lisen/reckovice pouze jako skladovy prostory pro vozy, ktery zde nikdy nevyjedou , je dost drahy spas.
Doby, kdy to slo temer bez penez a vozy se renovovaly briganicky, jsou dnes (nastesti) nenavratne pryc. O penize jde v prvni rade. A plyvat je na ulozeni veci, za ktere by mohl renovaci zaplatit nekdo jiny, je nesmysl.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Pokud se postarají, klidně ať se rozmělňuje. Učelem je zachránit vozy, nikoliv renomé největší sbírky...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Když si někdo stojí na vedení ...

Nevím, o kterých vozech je tu řeč, olomoucká tramvaj (ex Praha) - o tu se Olomouc (ani Praha) nepostará, oni totiž svou nejstarší historickou tramvaj mají deponovanou v oné Líšni, v které všechny vozy sežere rez (Praha takových má plnou vozovnu, tak nač nějakou další). A tak si můžeme vykládat o dalších, ale tím bychom odešli od merita věci, a tj, že rozmělněním sbírky dojde k fyzické likvidaci části sbírky (tj vozů, o které nebude mít nikdo zájem) na úkor pár "zachráněných" vozů a to možná i vozů brněnských, neboť v současné době (i v době cca 20 let nazad) nemá město Brno o nějaké brněnské tramvaje zájem (mimo chlubení se cizím peřím za "státní" peníze, z vlastních na tento účel již investovalo město do vozu 99 a částečně 107, čehož už dávno lituje) a nevěřím, že někdy bude. A vedení TM se těch sbírkových předmětů (nebudou-li ubytováni ve speciálním zařízení) zbaví za každou cenu


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Mě to jako obhajoba zločinu nepřijde, ostatně mám stejný názor - pokud kdokoliv poskytne (nebrněnským) vozům lepší azyl (i kdyby mělo jít jen o statickou výstavu po renovaci), tak je to lepší, než současný stav. Ostatně nejdůležitější je se o ty vozy postarat, nikoliv mít možnost chlubit se ohromnou sbírkou, která v současném stavu ani ke chlubení není....


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Pvvs - TM v Brně zdánlivě supluje podnikové muzeum DPmB (nebo si to spíš v DP a na magorstrátě myslí), rozpuštěním sbírky do Liberce, Trenčianské Teplé a kdoví kam, se původní sbírka prostředků MHD z Československa teprve nyní degraduje na podnikové muzeum DPmB a mělo by se o sbírku po této degradaci postarat město Brno, potažmo Brnem vlastněná společnost (DPmB nebo účelově Brnem zřízená společnost). Zdá se, že právě o toto usiluje nynější vedení TM, jako způsob, jak se tohoto oboru zbavit.
K sbírkovým předmětům a Líšni - je prokázané, že elektrická výzbroj (i se starými hadrovými kabely) tramvají v Líšni prokazovala lepší parametry při měření než parametry vozů deponovaných svého času ve vozovně Husovice. To, že je v Líšni naprosto nevhodné prostředí pro elektrickou výzbroj, je tendenční tvrzení vedení TM, aby mohlo se areálu MHD v Líšní (toho molocha, který potřebuje ke svému udržení jejich pracovní aktivitu, což nejvíce bolí) zbavit. Nejlepší podmínky pro deponování takových předmětů je zastřešená nevytápěná plocha (ne hala) s možností občasného popojetí, nevýhodou je poškozování těchto předmětů trusem ptactva.
Takže nepříznivci areálu v Líšni (a i sbírky MHD v TM) zatleskejte obhájci zločinců ve vedeni TM v Brně panu PvvS a též úspěšné práci vedení TM ve zdárné likvidaci oboru MHD


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
sbir. -> sbirkovych , zkraceny tvar ..


Od T1 vyse . TMB supluje podnikove muzeum DPMB. Nejak stale nevidim smysl v tom, nechavat hnit vozy v hale. Otevreni a vyvetrani nepomuze, elektricka vyzbroj potrebuje byt pod napetim a pod vykonem, tak aby nemohl a samovolne zavlhat. To se v lisni nikdy nesplni. A pokud vim tak hodne vozu ma stale instalaci s puvodnima hadrovyma kabelama a puvodni bandazovani TM. Stani neprospeje ani zbytku vozu, zatuhle mazivo si taky rado natahne vlhkost a o drevenych castech ani nemluvim. Nez tohle postavani a reznuti, tak to uz je lepsi skoro cokoliv. Opakuju, pokud bude moznost ty vozy kvalitne opravit a provozovat, tak at jedou pryc na prvnim aute co bude k dispozici. A jestli to bude Trencianskoteplicko, Osoblaha, nebo kdekoliv jinde, kde to bude umozneno, tak je to jedno. I tak tam zbyde solidni zasoba vozu na normalnim rozchodu, ktery potrebuji renovaci.

Osoby, osobni spory a zaste neresim , to do muzejnictvi nepatri. Pokud bude zajistena pece, tak at se stara kdo muze. Ale nechat je zhnit jenom proto , aby se nahodou neukazalo, ze to nekdo umi lip ..


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Protože je to zkrácení výrazu "sbírkový předmět". Docela by mě zajímalo, jak ti ten příspěvek jinak dává smysl.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
140
11 pro 2011 18:53
//offtopic ON
Normálně to moc neřeším, ale když se to v tom postu vyskytuje asi 5x, tak mi to tentokrát nedá...od čeho si odvodil tvar sbírk?
Kód:
1. pád   sbírka      sbírky
2. pád   sbírky      sbírek
3. pád   sbírce      sbírkám
4. pád   sbírku      sbírky
5. pád   sbírko      sbírky
6. pád   sbírce      sbírkách
7. pád   sbírkou     sbírkami

//offtopic OFF e_smile


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
"To stejny se da rict o pretahovani v ramcu brna" - s tím nelze jinak, než souhlasit
Sbírka v tomto rozsahu měla smysl, když se končilo tramvají T1, ztratila smysl "rozprodejem" sbírk. předmětů a pokračováním cpaním dalších nerenovovaných sbírk. předmětů do Líšně, bez toho, že by se rozšířily depozitní prostory. Pro sbírkové předměty mladší T1 měly být nalezeny jiné prostory napojené na kolejovou síť DP.
"Lepsi na kolejich a obcas v provozu, nez v lisni." - s tím souhlasit nelze, stačí si vybrat jako vzor nejmladší brněnský exponát vyrobený v Královopolské, vůz 126, dovezl se na koleje DP, zhuntoval a schoval neudržovaný a neschopný provozu do Líšně. I tady se projevuje zločinnost a nekompetentnost vedení muzea. Správce depozitáře, přijatý do muzea na údržbu sbírk. předmětů MHD, prošel za posledních 20 let několika kurzy pro lepší kvalifikaci pro svou práci (např zbrojíř. atd ...), ale za těch víc než 20 let mu nebylo umožněno, aby se zdokonalil ve znalostech potřebných pro údržbu sbírk. předmětů MHD, takže v budoucnu, aby se ještě tento vůz projel vlastní silou, tak ho bude nutné poslat do Liberce, kde ho možná zprovozní


Vyjímečně souhlasím s Pvvs


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
To stejny se da rict o pretahovani v ramcu brna. Ta zbirka v tomto rozsahu ztraci smysl. Lepsi na kolejich a obcas v provozu, nez v lisni.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Co bylo, bylo. Ale nikdo mě nepřesvědčí, že ty vozy bez poškození přepraví, nebyly schopni zaručit přepravu bez poškození letního vlečňáku a ani M 24 na oslavy 100 let, do které se Bílci angažovali.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Co bylo pred 30 lety se nepocita dnes.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
PvvS píše:
... vnitrni prostory nevhodne k uchovavani...

A na Slovensku pro ně budou lepší podmínky? Kdyby nebyl správce depozitáře stále zaneprázdněn jinými "povinnostmi" (možná i méně líný) a občas haly vyvětral, tak si ty babičky nemají na co stěžovat. V TT je hala pro 6 vozů (délky vozů řady 411.9) a není tam ani dnes místo. A to si je budou půjčovat a až je zhuntují, tak je vrátí? Těm vozům nejvíc uškodí přeprava, mají Bílci dostatek financí na kvalitní přepravu, aby nedopadly vozy přepravované na Slovač jako vůz 414?


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm , to ty vozy maji v lisni shnit bez moznosti opustit halu vic jak na par metru ? Sny o muzejni trati se 4 rozchodama klidne vynecham. Pokud bude zajistena pece a renovace vozu v odpovidajici kvalite, tak at je klidne rozdaji vsechy (tedy uzkorozchodne) .
Ve vysledku je jedno, jestli budou v lisni , nebo nekde jinde. Areal je zavrenej, vnitrni prostory nevhodne k uchovavani.. A realna renovace neni v podstate mozna. Takovy rozsah financi tu nikdy nebude.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Další pokus Technického muzea v Brně o likvidaci sbírky MHD, LN počátkem února
Příloha:
tmr00001.jpg

Kdy konečně zločince typu Štěpánek nebo Vykydal, konečně zavřou, popř odvolají (respektive pošlou do důchodu), aby již konečně nemohli škodit?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Vůz 25 v Krnově rozebrán na prvočinitele, v lednu zhotoveny nové dvojkolí a snad obnoveny práce na opravě


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Nemůžu najít historické téma, proto píšu sem.
Děje se něco novýho kolem nabouraných vleků patní tramvaje?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Eda: doplněno


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
JM: Alespoň tedy doplň autora a odkaz na zdroj do popisku fotky.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
J*M*: To mně připomíná, když jsem byl v Yorku (GB), měli tam nádherné muzeum železnice, co se týče návštěvníků, byly tam snad všechny věkové kategorie. Ale možná někdy někomu dojde i u nás v Brně, že něco takového, jako muzeum dopravy, je potřeba. (A taky že to musí vypadat lépe, než rozpadající se hala.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Díky internetu k nám dorazil pozdrav z daleké Anglie

Zachraňme Tramvajový skanzen v Brně-Líšni

Fotogalerii BMHD a Petru Fialovi omluva za použití fotky bez souhlasu


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Přišel mi mail, jak jistě i mnoha dalším z Vás, zaujal mne, i když by formou otevřeného dopisu přímo vedení TM v Brně byl užitečnější

Redakce časopisu Informace MHD

Vážená redakce, vážení přátelé,

dovoluji si Vám tímto nabídnout následující článek k uveřejnění v časopise Informace MHD:

Nazývejme věci pravými jmény!
----------------------------------------------

Dovolte mi, jakožto členu Tramvajklubu, reagovat na zprávu o aktuální situaci ve věci sbírky historických tramvají Technického muzea v Brně, uveřejněnou na str. 4 a 5 Informací MHD, č. 374 z května 2010, z níž plyne pravděpodobnost ukončení existence plnohodnotné moderní muzejní exposice v Líšni a neobnovení historické trati Stránská Skála - Líšeň.
Je třeba otevřeně prohlásit, že pokud se tak skutečně stane, bude to zločin vůči kultuře, spojený s cynickým odmítnutím a znehodnocením výsledků práce generací obětavých členů Tramvajklubu i pracovníků Technického muzea v Brně. A to jednak těch, kteří trať a exposici budovali mnoho let formou dobrovolné brigádnické činnosti, i s velkými překážkami a osobními obětmi ve svém volném čase, a jednak hlavně těch, kteří tomuto projektu dali koncepci, a také jej zdárně dokončili tak, že chyběla opravdu jen závěrečná elektrizace trati. Trati, která je míněna nejen jako ukázková dráha pro historická kolejová vozidla líšeňské expozice, ale i jako dokument historické trati Brno - Líšeň z dob jejího parního i elektrického období, včetně ukázek původních jejích vozidel trakčních i tažných, a včetně zachované původní staniční budovy (taková kombinace se opravdu nedá nahradit žádným novým depozitářem v Králově Poli).
Jedním z těchto našich koncepčních členů byl např. Dr. Šaur, který tomuto projektu obětoval celý život. Vybudovat nové hodnoty trvá dlouho. Zrušit je (abychom pak totéž v menším rozsahu a s menším významem začali stavět jinde) lze často jediným škrtem pera.

Hovořím-li zde o zločinu, neviním tím nějaké konkrétní osoby, neboť všichni kteří o tom něco ví, by jistě byli rádi, kdyby celostátní nebo i mezinárodní expozice tramvají v Líšni byla, i s kolejovým napojením historickou tratí na kolejiště Dopravniho podniku města Brna, a rádi by věci pomohli. Vinna je však naše dosavadní bezmocnost vůči některým aspektům "neviditelné ruky trhu", ruky kterou jsme se dosud, ani plných 20 let po listopadové revoluci, nenaučili zcela využít a usměrnit prostřednictvím moudrých lidí správným směrem, s úctou k pozitivním tradičním hodnotám a ke všemu dobrému, co bylo pracně vytvořeno před námi s obrovským vynaložením energie. Naším handicapem i na celostátní úrovni dnes bohužel je, že důležité problémy, včetně těch z oblasti kultury, řešíme nekomplexně a nesystémově. Chybí nám dlouhodobější koncepce, a místo ní vítězí často krátkodechá snaha o krátkodobý zisk jednotlivých dílčích organisací a institucí.
V naší moci však stále je, abychom k tomuto případu nebyli lhostejní, důsledně nazývali věci pravým jménem, přesvědčovali kompetentní osoby a vyvinuli maximální úsilí k hledání cest k plné záchraně těchto neocenitelných hodnot, které jsme vybudovali. Cest, z nichž některou při dobré vůli všech zúčastněných určitě realisovat lze. Zatím je nezbytně nutno alespoň rezervovat celý pozemek včetně smyčky až do doby, kdy budou peníze na opravu, a to rozhodně v moci kompetentních činitelů je.

Jindřich Klapka,
nositel Mezinárodní ceny míru (United Cultural Convention, USA 2007),
předseda Moravskoslezské akademie pro vzdělání, vědu a umění.

Dle sdělení redakce bude příspěvek uveden v čísle Informací MHD 376-377, které bude distribuováno počátkem září 2010, a já jen doufám, že zveřejněním příspěvku na této stránce nebude nikdo dotčen, neboť si myslím, že téma příspěvku je natolik vážné, že rozšíření povědomosti o této problematice může této jedině prospět


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
biggrin holky asi valily oči.

Jinak pozemky by měly patřit státu, s tím že na nich hospodaří či co Technické muzeum. Moc se v tom nevynám čerpám jen z katastru

http://nahlizenidokn.cuzk.cz/VyberParcelu.aspx
např. Katastrální území Slatina, parcela 169/1

Pokud ale vezmeš do důsledku co jsi napsal, tak pokud tam město nemá právo plánovat cyklostezku, tak tam nemá právo plánovat ani tramvajovou trať, když to nejsou jeho pozemky. Osobně bych se toho generelu tolik nebál, je to jen nezávazný cár papíru, navíc nebyl zatím schválen. Rozhodující bude územní plán a jestli v něm ta trať bude nebo ne.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
JInak web brnonakole znam :). Jeden rok jsem jim pokazili scitani cyklistu v mariansky udoli. Dotycny devciny silne nechapaly , co to ze zac,kdyz okolo nich prosvisti nejakej cyklista s cislem 103, nekterej i ve veste . A na jejich prozbu o zasatveni akorat stihne zarvat ze nemuze, pac nestiha dalsi zastavku.. Kdyz jsem jim pak popisoval akci, tak byly nejak mimo...Ale pekny byly , coz o to.. O hodne vic , jak tech 20 duchodcu, co cekalo o zastavku dal na to, az je veme nekdo na stanglu -:).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 528 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 lis 2024 23:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]