Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 95 z 179    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 179  Další
Autor Zpráva
Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Vím, že se to tu už řešilo, ale nebylo by lepší si objednat Bombardier Flexity Tram? Ty jsou 100% nízkopodlažní a vypadají suprově. Můžou mít pět nebo sedm článků a jsou oboustranný. Sedačky jsou z kůže. A pohodlí taky super (měl jsem tu možnost s něma cestovat asi rok). Problém by ale byl s drahým servisem a náhradními díly. Venek > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/TramBrussels_ligne4_StalleP.JPG a vnitřek > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Interieur_T4000.jpg.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
To by tu nesmeli bejt nasi duchodci nauceni nastupovat prednima dverima...

Problem je prave v tom , ze lidi musej vubec nejaky schody pouzivat. Kdyby si DP nehral na neco na co nema a mel xWany v usporadani 1+1 a dole akorat nouzvky pro kocarek, take se da mluvit o tom , ze to je vozidlo vhodny do brnenskyho provozu. Bohuzel zatim nejde resit to, ze si vsichni nesednou, ale to ze se nevejdou, nebo stojej na jedny noze a to ne na svy a dejchaj brckem. Az se cestujici nebudou muset prevazet narvany jako substrat na korbe a bude takova nabidka spoju a kapacity ze se bude stat jenom v rozumny mire, pak at jsou tam trebas gauce. Do ty doby je idealni provedeni ala Praha/Liberec. Nejde o vzhled, ten at je jakejkoliv , ale o to kolik to odveze. A pokud zrovna v LF2/LF3 jsou lide nuceni lezt po schodech, pac jediny misto na stani je nad kloubama, pac dole se sadlej alieni, tak je neco spatne . A stat na schodech v provozu je urcite taky idealni. Pri kazdym prudsim zabrzdeni ( a ze jich v brne je) hrozi dost vazny urazy a to hned nekolikrat. Wany jsou dobry reseni na prechodnou dobu, ale neni to trvaly reseni. Lecktery trate se daji par zasahama krasne zrychlit, narovnat ..Pruraz Hybesova-Mendlak, prelozka mezi Krasneho a ABB (pres autobazar a po byvale lisenske trati), tunel Mendlak-ceska ..Nektery ani nejsou az tak financne narocny . Vetsina tech navrhu uz je tu minimalne30-40let, akorat se furt odkladaji. 13T a odvozeny taky nejsou reseni, ale smeruji tim spravnym smerem. Tady je problem , ze furt je povrchova kolejova doprava brana jako dostacujici nosny system a i do oci bijici nedostatky se flikuji podobnyma nesmyslama jako 2*LF2, trojcata. Navic okrajovy casti se zacinaji hodne vzdalovat kolejim a mistni uz jsou nauceni ze bez auta nema smysl bydlet. A i autobus je uz branej jako nuceny zlo. Asi by stalo za to, zajit do knihovny tramvajklubu a projit si nektery publikace, ktery zhruba v 1/2 80tych let resily problem kapacity trati v brne. Dopravni proudy se az tak nezmenily, pouze odpadly narazovy navozy do velkych fabrik. Asi je na case zacit uvazovat i o jinych variantach. Podpovrchova tram, vetsi integrace zeleznice (castejsi spoje, vyuziti nekterych vleckovych systemu) ..

Zadny vozidlo neni idealni, ale kazdy ma i svy vyhody. A je potreba uvazovat o tom zda nektery vyhody nyni neprevazi nevyhody dal. Proc se asi wanoidni reseni nerozsirilo ve vetsim nikde v okoli ? V nemecku az na par pokusu pouze jako novy vlozeny clanky (vzor K3), polaci az ted par kousku, madari to vynechali uplne, bulhari, rumuni taky. V rusku jenom par kousku a radsi berou novy vozy. Ono je to krasny, ze to je furt udrzovatelny kladivem, nejtovackama a svareckou. Akorat na vyzbroj se musi najit nekdo s notasem. Ale to je pouze na udrzeni stavajiciho parku, ne na kompletni obnovu.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Přesně jak píche chat.
T3/T6:
Nástup - 3 schody, výstup 3 schody.
Prolízačka Vario:
buď jako T3/T6
nebo nástup do NP části (0 schodů) a následný výstup na plošinu - 3 schody, výstup taktéž 3 schody.

Suma sumárum: Využiju maximálně stejný počet schodů jako v T3.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
PvvS: Co máš pořád s těma prolízačkama? Ty se každou jízdu šalinou vydáváš na špacír poslední dveře -> první dveře přes celou šalinu, že tady pořád brečíš, že tě štvou podobný vynálezy? Je to pro nás čechy nejlepší varianta, co se týče údržby, dílen, ceny, spolehlivosti a já nevím čeho ještě. To stejný má ale i to podělaný Porše, schody, o jeho kvalitách víme všichni své. S touhle tvojí zabedněností mě už taky štveš.
Nastoupíš jedněma dveřma, plošina je plná, jdeš nahoru ke kloubu, vystupuješ, jdeš dolů k jiným dveřím, nebo zase těm stejnejma. Kolik jsi použil schodů? Stejně jako v Poršeti.
I kdyby byla desetičlánková, nikdy nevyužiješ víc, jak jednu plošinu a jedno podium.
Btw taky si byl kindermafián sarcastic

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
k.vojta:

Ano, to vím. Jenže je rozdíl jestli máš jeden schod, nebo 3 schody se zábradlím. Druhá varianta zabírá znatelně více místa.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
k.ondra89: 19T je pouze částečně nízkopodlažní, takže schody tam jsou.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Mceza : Udelat konecne ten leta planovanej pruraz hybeska-mendlak a tunel z mendlaku, tak se hodne trati zmeni na rychlodrazky.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já si myslím, že 19T adekvátní náhrada za KT8 je. Obsaditelnost je podobná, a využitelnost interiéru bude u 19T podstatně lepší. Jednak nemá v interiéru schody, a v nesených článcích bude spousta místa, když tam zbydou nějaké 4 sedačky. (19T v současné podobě jich má 8) KT8 má kolem dveří daleko méně místa a interiér 2+2 není nic moc.

Pak se nabízí otázka co pořídit jiného. LF3/2 je hrozná prolízačka a dvouhlavá 15T bude dražší, jak na pořízení, tak určitě i na provoz. Další věc je, jestli má smysl, do našich podmínek, kupovat takto složitou tramvaj, jakou 15T je.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
IvanM : Tak si je nenavid trebas doma u stolu. Tady se laskeve krot. Nektery prispevky jsou jak od kindermafianskyho reditele VDP ..


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Další z typických případů, proč šotoušskou mafii do vedení podniků nee...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Pvvs: názory jsou něco jiného než fakta. Někomu se to může moc líbit, někdo to může přímo nenávidět.
To druhé je můj případ. Škoda Transportation = největší odpad, Předvedli to, co předvedli. Posledních 10 let jejich produkce mi stačilo. Já bych si od nich nekoupil ani koloběžku.
Proboha. 13T jako náhrada za KT8?! To má být vtip nebo je to myšleno vážně? To už radši nějaký “supervůz“ turecké výroby než 13T :D

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jenže úseků, kam se 13T hodí, je výrazně méně, než kam se nehodí... To by měl být rozhodující faktor...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
ZdeněkH:Nejde tak úplně o náhradu, ale už svojí koncepcí by se 13T nebo něco jí podobného technicky nejvíce hodilo právě na rovné dlouhé tratě typu d-1 nebo d-8 a ne kroutit se někde po tratích typu Nové sady - Husova - Pekařská, kde jich jezdí většina.

Tam je zase problém, že se tam nemají kde točit, nebo že se tam nevlezou cestující.

_________________________________
Definitivně možná.


Ty jsi ale vtipálek. Nahradit KT8 za 13T je k smíchu.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
IvanM : Co se laskave uklidnit a vzit si prasek ?
Ty sotoblaboly o srotovani a vylepsovani d-1 na ukor vsech ostatnich linek uz nejenom ne lezou krkem.

K tomu rozkladani souprav na vozy.. Asi je tedy lepsi pripadne strcit k plotu celou soupravu, nez radsi poskladat neco jinyho, nebo solo.
Anitry jsou vcelku solidni nahradou za K2 na slabsi linky.U nich je skoda ze jich je tak malo a ze se krome prototypu nezkouselo sprahovani do dvojic. Mame sice roztristeny vozovy park, ale i stim se da leccos vyjezdit.KT8 tu nastesti taky nebudou navzdy a specielne tahle linka je az na usek Geislerova-Hlavni nadrazi temer idealni linkou pro nasazeni obousmernych 13T . Dlouhy rychlodrazni useky, vcelku velky mezizastavkovy useky.. Chtelo by to z polska vypujcit 1-2 19T a otestovat.
A prolizackovost LF3 a delsich uz je primo obludna. Sice je to krasny hriste pro celou materskou skolku, ale to ze nejvic mista je nad kloubama je horsi. A varianty LF+ jenom zeslozituji udrzbu a pridavaji dalsi atypicky dily.
Brno je momentalne ve stavu, kdy paterni linky zacinaji dosahovat svyho maxima. A to uz se neda navysit ani kapacitou vozu (delsi staniceni), ani zkracenim intervalu (jezdi se na dohled). Bud tu linku na 1/2 roku zavrit a donutit lidi jezdit i jinejma trasama, nebo zacit uvazovat o zcela jinym nosnym systemu.

Ono je strasne krasny se chlubit tim, jak na d-1 jezdi nejdelsi tram v okoli, ale uz nikdo neuvede druhou stranu mince. Tedy to ze ve spicce je diky usporadani sedacek ten vuz naslapanej az po strechu a mizerne se vystupuje. 1+1 by to resilo. Dale to ze takova souprava nejezdi kazdych 5 minut ale realne jednou za 1/2 hodiny, cimz se veskerej efekt kapacity ztraci. Mimo sedlo je to zas extra luxusni svezeni pro par sedicich. Proc se tedy na konecnych 2*LF2 nerozpoji a nejezdi solo ? Bohate by to stacilo.

Pokud vim tak rozdil mezi progressem a Europulse je hlavne v tom, ze pro Europulse se musi kupovat novy motory. Ale cena se nasledne snizi o naklady na repasi puvodnich a o naklady na udrzbu (uhliky, izolace, preskoky ...).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
IvanM píše:
Jenda: ten, kdo tyto krámy (Anitry a 13T) objednal patří zavřít do kriminálu, stejně jako ten, kdo je vyrobil.........Miliarda v luftě a úroveň cestování horší než v soupravách T3+T3 z roku 1968..................

To nic nemění na tom, že sešrotovat je je s prominutím hovadina.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jenda: ten, kdo tyto krámy (Anitry a 13T) objednal patří zavřít do kriminálu, stejně jako ten, kdo je vyrobil.........Miliarda v luftě a úroveň cestování horší než v soupravách T3+T3 z roku 1968..................

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
IvanM píše:
... Anitry a 13T sešrotovat všechny do posledního kousku. ...:(

To by byl drahej špás, když jedno vozidlo stojí desítky milionů... biggrin
Varia jsou podle mě ideální, sice někdo pořád oponuje, že ve 21. století vysokopodlažní vozidla nejsou in, ale k čemu mít 100% nízkopodlažní za cenu mnohonásobně vyšších pořizovacích nákladů a provozních zřejmě také. Lidé jsou čím dál línější, tak aspoň ty schody by vylézt mohli a ti co nemohou, použijí nízkopodlažní část. I když nedávno mě jeden děda pobavil, nastoupil do LF2 v nízkopodlažní části, hned u vchodu jej jeden pán upozornil, že vedle dveří má volné sedadlo, ale děda poděkoval a šel se sápat do schůdků do vysokopodlažní části... Po pár minutách tam vylezl a byl spokojený... Nechápu prostě.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Spřahovat LF1 mezi sebou, ať už do dvojic, či trojic, se mi nelíbí. Nemyslím, že přínos takové soupravy by byl takový, aby se to vyplatilo. Vário s progressem se mi líbí daleko víc. Máme tu 14 T3P a 10 T3R.PV. Pořídit 24 LFR.P, tak tu máme 24 částečně NP souprav s o trochu větší kapacitou, než stávající 2*T3. Na wanizaci by takto putovaly všechny T3 a valná většina T3M.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Tak já třeba Variím nesmírně fandím, ale ta soupiska vozů mě prostě pobavila...


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Řekl bych jen jediné, prolízačky nejsou nutný, stačí i LF2... vidím to jako Čéža, ale ne jako vtip týdne nýbrž vtip tohoto měsíce :-D
Lepší by bylo polemizovat nad tím, co je uskutečnitelné a ne jen "básnit." Spíš se zamyslet nad tím, jak by to mohlo být ve skutečnosti ;).

Co mi nepřijde jako vůbec špatnej nápad je, že by se vyřazovaný T3 "rekonstruovali" do LF, ale s progressem (10 k 10 vysokejm, co teď jezdí), jak už tu psal Pvvs. A pak by se to mohlo krásně spojovat do dvojic s T3R.P - tím by se podstatně zvětšilo NP %.
Ale jak dlouho budou ještě jezdit ty vysoký? A cena - slyšel jsem, že je progress o poznání dražší než Europulse, a ještě nevím co... To je jen z pohledu laika :), teď by to chtělo odborný pohled...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
:D 25xLF4, 65xLF2, 40xLF3, 15xLF1 a 40xKT8 :D vtip týdne :D


To by nešlo ještě kvůli jedné věci. Brno by se pak nemohlo chlubit takovou roztříštěností vozového parku. Aneb koupíme pár kousků a hotovo :-D


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
řešení 3xLF1 se mi zrovna nelíbí. Já bych si představoval jednotný vůz vcelku s délkou dvou spřažených LF2 = něco jako LF4. Tím by se zrušil ten idiotský zvyk vozovny Pisárky - rozkládání souprav na jednotlivé vozy. Vždycky se Varia akorát dostanou na linky, kde to vůbec není potřeba(přímo zastrašující příklad je 00619). Ideál tedy zní: disponovat cca 25 vozy LF4 určenými výhradně na linku 1. Anitry a 13T sešrotovat všechny do posledního kousku. Na linky 2, 4, 5,7,9,11 LF2, na 3, 6, 12, 13 LF3, na 10ku LF1, na 8 KT8. Sečteno podtrženo: Disponovat jen s vozy typu Vario různých provedení a KT8. Aspoň by se nemusel řešit problém s věčným sháněním náhradních dílů pro různé typy. Ideální vozový park = 25xLF4, 65xLF2, 40xLF3, 15xLF1 a 40xKT8 :) Jenže, kde vzít na toto peníze?! :(

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Pvvs: soucasny system garantu nepovazuju za zrovna perfektni. Jeho nedostatky se nejlepe projevi na d-10 a d-11. Na desitce nez riskovat nedodrzeni garantu, to se radsi nizka podlaha zrusi a posle se tam T3R.EV. Na d-11 klidne jezdi dve anitry, i kdyz jsou tam s nima dve tri medlanecky negarantovany porsata. Reseni? Na d-10 s aktualmim vytizenim 1523 asi neni, na d-11 stanovit interval, kdy NP vuz prijede, pripadne udelat tam stridave kurzy, ze tam bud pojede Porse a Pisarky vypravi jinam K2, nebo tam bude Anitra a tu K2 vypravi Medlanky.

Sturik: Jiste, reseni se vzdycky najde, stejne tak by jim bylo kaslat na NP a spolehat se na to ze lidem nekdo pomuze. A idealni neni ani jedno.

(Idealni je vypravit vsude 100% LF vozy... A ted tu o Karkulce)

_________________________________
Definitivně možná.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 179  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 08:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]