Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 46 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Z SO to bylo projektovany i bez tunelu . Uz se to ve foru resilo.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jestli má někdy jet šalina na Vinohrady, tak jedině z SO. Juliánov je nevhodný zejména kvůli sklonu, z SO by se ale musel prokopat tuleň.To znamená, že v nejbližších 50 letech nee.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Já jsem si tu trať sídlištěm představoval jako takovou "místní pomalou trať", přesný opak brněnské sídlištní rychlodráhy. Koleje na úrovni terénu, pro bezpečnost (např. hrajících si dětí) oddělenou nízkým plotem (třeba i živým). Aby nebylo sídliště nikde rozděleno, budou téměř všechny chodníky a komunikace vedoucí přes trať zachovány v současné poloze, jenom tam bude přejezd (přechod) - ve výsledku třeba každých 50 metrů. A rychlost tramvají by mohla být omezena na 30 km/h. Pak nebudou potřeba žádné SSZ. Jedná se jen o koncový a krátký úsek tratě, tak by to omezení rychlosti podle mě nevadilo.

A líbí se mi Janatakův návrh, vzhledem ke stístněnosti poměrů mezi domy by mohlo být sídliště protkáno jednou velkou blokovou smyčkou a o rozdělenosti sídliště by se už vůbec nedalo mluvit. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
PvvS píše:
Do sidliste totalni nesmysl. Akorat by ho to rozdelilo na nekolik casti.Okolo misto dratolezu.


To by ničemu nevadilo, případnou tram by šlo pěšími trasami překonat přechody se SSZ, popřípadě, pokud by dvoukolejka byla příliš do šířky, šlo by to pořešit větší blokovou smyčkou vedenou až k Palaváku. Okolo určitě ne.

Naopak šalina by se s trolejbusy doplňovala

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Emperror: copak se má rušit trať?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Ale proč se vzdávat fungující trati, která nevede po zelené louce???? to už radši ukončit tudy projíždějící busy přímo v Juliánově a vynutit tak přestup, to by se pak hodil i ten lepší interval. Ale škoda každé zrušené tratě ve městě. Tam kde už mám koleje to přece nebudu nahrazovat busem, to by byla škoda.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Po tom co zde Vojtik psal, že Židenice / Juliánov má v docházkové vzdálenosti 4 linky tramvají, tak to trochu popírá rezolutní odpor pro zrušení d-13. Když to vezmu dle jeho příspěvku, tak přeci na nádraží jede osmička, případně dvojka, na Čáru jede trojka...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Nebo to protáhnout k Poliklinice jak se kdysi plánovalo a okolo ní přímo na Pálavák. Trbus by pak mohl zůstat jako takové šikovné, ale už nepřetížené propojení Novolíšeńská - Pálavák - Stará osada - všude přestup na tram.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Domis: Nene, tam by to nešlo, například ta první točka je na právě zrakonstruovaným hřišti :-)

V zásadě jsou dvě možnosti - otočit to u domova důchodců, nebo to protáhnout zadem na těch pastvinách, které jsou k ničemu. V naprosto ideálním případě pak protáhnout až ke sportovnímu areálu nad bývalým odkalištěm, který by měl snad časem vzniknout. Ale to je samozřejmě totální sci-fi :)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Do sidliste totalni nesmysl. Akorat by ho to rozdelilo na nekolik casti.Okolo misto dratolezu.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Předem říkám, že Vinohrady moc neznám, tak moji trasu berte trochu s rezervou. Mohlo by to vést nějak takto (snad): http://www.mapy.cz/#q=vinohrady&t=r&x=1 ... N2LgLoMRLM

nebo delší variana se smyčkou u zastávky Bzenecká: :D http://www.mapy.cz/#q=vinohrady&t=r&x=1 ... JFGbHKLsKV

Vzhledem k tomu, že by trať vedla celkem těsně mezi paneláky, vedla by normálně po terénu (zahlubování by bylo v tak stísněném prostoru náročné) a mohla by být z obou stran oplocená. Na všech křižujících komunikacích by byly přejezdy a mezi nimi ještě několik přechodů pro pěší přes trať. Jediný podjezd by byl pod ulicí Věstonickou, aby trať stoupala plynule. Celé by to mohlo být po vzoru Renneské ulice.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Ale když se něco stane, tak pořádnýho. Typicky hořící odpadkový koš v prostoru podjezdu pod křižovatkou, či nějaké zaparkované auto... sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
To by vykrylo usek, kde se toho az tak moc nestava diky samostatnymu telesu. Vinohrady by potrebovaly vlastni napojeni :) .A z druhy strany trat k muzeu :)


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Mě spíš napadlo to protáhnout dál po ulici Líšeňské a napojit na trať do Líšně. Byla by z toho alternativní trasa pro spodek Líšně a kus Vinohrad.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Ne , pokud by se tahla bokem, trebas za domovem alienu.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Základním problémem třinácky je zkrátka její nešťastné ukončení. Kdyby byla protažena až do Vinohrad, mohlo by konečně jít o plnohodnotnou linku. (uznávám, je to spíš na zubačku, ale s trochou terénních úprav by to snad...)


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Je potřeba se zamyslet, jestli je cpaní jednotného taktu 10 minut všude dobrý nápad. Na papíře to sice vypadá krásně, ale že je využitelnost minimální, na to už se nehledí.

Juliánov má totiž mezi městskými částmi takovou zvláštní pozici. V docházkové vzdálenosti se nachází hned 4 šalinové linky MHD - linky 2, 3, 8 a 13 (linku 10 vynechávám). Spádovost oblasti okolo spalovny je k lince 8 ze zastávky Bělohorská. Spádovost střední části sídliště (ulice Krásného) je taktéž k lince 8, pro změnu na zastávku Krásného. Obsluhu kolem Polikliniky (teď budu řešit současně Juliánov i Židenice) řeší právě linka 13 a obsluhu zbytku (okolo ulice Bubeníčkovy) přebírají linky 2 a 3.

Teď se podívejme na okolí dotyčných tratí. Linka 8 sice sídliště objíždí po okraji, ale jede okolo vícepatrových baráků, generujících poměrně značné množství cestujících. Navíc se zastávky nachází pod kopcem, takže se na ně dá rychle dojít (i doběhnout :)).

Linka 13 však od Geislerové jede po ulici Táborská, kde jsou zásadně jen jednopatrové baráčky, totéž ve vnitřní části Židenic. Přestupy na zastávce Dělnický dům sice jsou, ale ne tak výrazné, aby bylo nutno zahušťovat interval. Potenciální cestující z Líšně si totiž raději přesednou na linku 8 o pár zastávek dřív.


Linky 2 a 3 slouží jako přestupní pro Vinohrady a právě Židenice. Hlavně z a na Vinohrady zde přestupuje značné množství cestujících.

U konečné Juliánov bydlím, tak si troufám říct, že přepravní proudy a vytíženost zde projíždějících linek znám poměrně dobře. A opět říkám, že interval 10 minut o víkendech se zde neuživí-> z Vinohrad lidi jedou na Starou osadu, z Líšně jedou linkou 8. A těch pár nízkých baráků, co máme v Židenicích to nezachrání.


Offline
515
30 zář 2011 07:06
Brno u linek 3, 11, 12, 81, 92, 93, 99
Chceš-li námitku, máš ji mít...bohužel s konečným rozhodnutím DP stejně nic nenadělám

_________________________________
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Emperror: zajímavé, že tady najednou nikdo nekřičí, že by se ten interval 10 minut do Juliánova stejně osekal na 20 minut :mrgreen:

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Problém s 20 min intervalem do Juliánova by se dal v mém návrhu vyřešit tím, že by o víkednu jezdila d-13 po 10 minutách a jezdila by d-11 a nejezdila by d-3.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
20m a vic je idealni cesta, jak snizit obsazenost a pozadavky na prepravu.S timhle intervalem uz lidi zacnou hledat jiny reseni. A neni uz pak kolejova a celkove elektricka doprava s jejima fixnima nakladama hodne nad prumerem ? Vzdyt u trbusu je tusim mez kdy jsou levnejsi jak abusy pri strednim vytizeni nekde okolo 5-10 minut interval..KOlikpak to je u tram , tak aby se tam vyplatil spis autobus ?


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
vojtik píše:
- Juliánov s intervalem 20 minut o víkendech...

Smím se zeptat, proč je toto slabé místo?


tramvajovou dopravu mám spojenou s tím, že jde přijít na zastávku a jet. 20 minut vydrží čekat jen šotouši.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Emperror: tento návrh je hezký, souhlasil bych s ním, leč se bojím, že by to nádraží snášelo dosti špatně. Myslím, že kdyby 9/11 byly polookružní, bylo by to mnohem lepší. "Přetížená" Husova je podle mě menší zlo než už dnes přetíženej Hlavák. Pravda, v době veletrhů by to byl menší problém, to by pak chtělo vést 9 do Pisárek a 11 Pekařskou stejným směrem. Ale s dnešním stavem hl.n. bych se fakt bál, že by byl dlouhodobě problém.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Tin píše:
Já myslím, že nelze vytvořit optimální návrh, protože na jedné straně nádraží (a celého centra) je víc směrů než na druhé (Komárov, Líšeň, Juliánov, Židenice, Maloměřice, Lesná, Řečkovice X Modřice, Bohunice, Pisárky), takže idea "tramvaj jede odněkud a pokračuje někam" je neuskutečnitelná.


Přesně tak, nepočítáme-li Stránskou skálu je na východě 8 směrů, na západě 7 (Bohunice 2x, Bystrc2x - vedou tam dvě různé cesty, Masarykova čtvrť, Technopark, Modřice). Takže z toho jednoho směru pokud nechceme olizovat centrum jako teď d-9 prostě musí být linky radiální.
Abyste nemuseli hledat dole připomínám svůj návrh:
Linka 3 - Ečerova - Vozovna Komín - Česká - Milady Horákové - Stará osada (10 minut)
Linka 9 - Lesná - Cejl - Malinovského náměstí - Nové sady (interval 10 minut)
Linka 11 - Lesná - Dětská nemocnice - Moravské náměstí - Malinovského náměstí - Nové sady (interval 10 minut)
Linka 10 - Stránská skála - Malinovského náměstí (stejný interval jako nyní)
Linka 12 - Technologický park - Česká - Šilingrovo náměstí - Hlavní nádraží - Komárov (interval 4-5 minut)
Linka 13 - Rakovecká - Vozovna Komín - Česká - Šilingrovo náměstí - Hlavní nádraží - Juliánov (interval 10 minut, provoz i večer a o víkendu).

Abych shrnul výhody a nevýhody mého návrhu:
Nevýhody - chybí spojení Maliňák-Česká - stejně jako nyní
- chybí spojení Lesná-Česká - jako nyní o víkendech, ale bude s lepším přestupem.

Výhody oproti současnosti (aneb proč do toho stávajícího vůbec vrtat):
-spojení Žabin s nádražím
-spojení Milady Horákové s nádražím
-u Grandu zastavuje jen d-10, což je nejméně jezdící linka v celé síti
-žádné zdvojené nástupiště u nádraží (možnost prodloužit d-9 a d-11 do Pisárek v době veletrhů, aby se nepřetížilo nádraží.)
-nezvyšování počtu linek/neprodlužování intervalů, ale lepší směrová nabídka
-posílení spojení Česká-nádraží po Husově

Pořád mi tak nějak připadá, že převažují výhody.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
ds píše:
- Juliánov s intervalem 20 minut o víkendech


Smím se zeptat, proč je toto slabé místo?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 24 lis 2024 01:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]