Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 533 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
To parkování je jenom ukázka přístupu policie městské i státní. Pokud ti budou srát na svou práci, tak se není čemu divit.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
A další ukázkou je nově opravená Hybeška, kdy se mezi asfalt a koleje nacpal obrubník, ale auta tam parkují vesele dál a v některých místech se ani s tím autem nedá vejít do onoho pruhu.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Pokud vím, tak se nesmí najíždět na tramvajový pás, který je oddělen obrubníkem, rantlem nebo plnou čárou. Ten se smí jen kolmo přejíždět na místech k tomu určených. Ukázkou nedodržování je například Husova na Šilingráku při odbočování směrem k Zelňáku.


Offline
7296
27 úno 2010 07:40
Je to nejednoznačné, to souhlasím, ale minimálně v ulicích, kde je více pruhů, takový počin absolutně nechápu.


Fantomas: souhlasím s tebou cos teď napsal.

Když jsem ještě bydlel u Křenové a sledoval jsem u křižovatky s ul. Masná odbočující auta a přijíždějící tramvaje tak bych řekl, že hodně šalinářů je na palici (ano i řidičů aut). Auto si tam najelo tramvaj nikde. Najednou se přiřítí tramvaj a cinká jak kdyby s tím něco šlo dělat. Jo jasně často se našlo pár ... co tam šalině vlítlo a nebo taky kolikrát auta pro odbočení stála kus před hranicí křižovatky na tramvajovém tělese.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Robert píše:
Doufám ovšem, že i tvůj známý dostal pokutu za vjetí na tramvajový pás, neb se dopustil přestupku.

Na tramvajový pás se nesmí při odbočování vjíždět? confused

Dobře, dál píšeš, že se na něm nesmí zastavit - a můžu se zeptat, kde se tohle konkrétně píše? Já jsem našel pouze "Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj." Z čehož mi tak nějak vyplývá, že pokud nikde žádná tramvaj není, tak na něm při odbočování můžu i zastavit, neboť žádnou tramvaj neomezuji. Problém je, když tam stojím tak dlouho, že tramvaj mezitím přijede - když to budu brát doslovně, tak tramvaj nesmím omezit při vjíždění na pás, o situaci, kdy už jsem na něm vjetý se nic nepíše. Přijde mi to jako hrozně nejednoznačná formulace, každý si to vysvětluje jinak a pak vznikají takové situace. Každopádně ať tak či tak, pokud mám křižovatku s pouze jedním pruhem pro auta a chci odbočit vlevo a žádná tramvaj nikde není, tak přece nebudu blokovat kolonu aut za mnou, které chcou jet rovně... Doprava ve městě je zkrátka o toleranci a kdyby všichni striktně dodržovali (nejednoznačné) zákony, tak kolikrát nikdo nikam nedojede.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
7296
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Robert: psal jsem, že nevím, zda se jednalo o Lidickou, nebo kde to bylo. To byl asi špatný příklad, jelikož si myslím, že o tramvajovém pásu nebyla zmínka.
Edit: to důležité, co bylo meritum věci, že řidič tramvaje místo brzdy použil zvonek, i když nemusel a následně dostal zcela logicky pokutu.

Jistě, však jsem psal, že s označením viníka nehody plně souhlasím. Ale tramvajový pás není jen na Lidické (a dále do Řeček), je i na Pekařské, Vídeňské, Dornychu, Benešově, Purkyňově a na dalších místech. Nemusí být stavebně nijak oddělen od vozovky, ale přesto je pásem, tudíž je na něj zakázáno zastavit.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Pokud jedu v autě a uvidím překážku na silnici, nezačnu na ni troubit, ale sundám nohu z plynu a popřípadě plynule dobrzdím (dle vzdálenosti a rychlosti), abych 1) nevytvářel rizikové situace 2) zachoval komfort pro posádku 3) zbytečně nestrouhal brzdy, gumy...

Ale není tak řídké to, že jedu šalinou, která začne zvonit jako divá, ale pokračuje naprosto nezměněnou rychlostí vpřed, žádný náznak alespoň polevení. A pak brzda že všichni líbají řidičovu kabinu. Pak se nehodám (a vysokému opotřebení tramvaje) nelze divit.

Ne že by to dělali všichni, ale prostě stalo se mi to již vícekrát a je to mimořádně rizikové chování v provozu. Asi jako dělat myšky s kloubovým autobusem...


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: psal jsem, že nevím, zda se jednalo o Lidickou, nebo kde to bylo. To byl asi špatný příklad, jelikož si myslím, že o tramvajovém pásu nebyla zmínka.
Edit: to důležité, co bylo meritum věci, že řidič tramvaje místo brzdy použil zvonek, i když nemusel a následně dostal zcela logicky pokutu.

Tasa: ano, určitě zabrání spoustě nehod. Ale to je stejné, jako u řidičů aut. Nesporně zabrání nespočetně nehod každý den v každé situaci. Jiné situace skončí nehodou. Ale o řidičů tramvaje mi to přide odlišné. Samozřejmě jak u kterých. Tento týden jsem přecházel s malou skupinou lidí na Lidické přes přechod u hasičů. Od Kr. pole jel 13T na d-6. Samozřejmě jsme zastavili, abychom pustili šalinu. Co mě ale překvapilo, řidič nejel se zvoněním dál, ale pustil nás (viděl nás dostatečně včas, byla tma, ale nemusel nás pouštět, přesto to udělal).


Naposledy upravil MartinV dne 17 lis 2011 19:05, celkově upraveno 2

Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tasa píše:
Tím, že jsi odkázal na komentář někoho jiného a nebyl jsi schopen vyblejt něco sám, jsi mi dal prostor k tomu, abych si vybral co chci. A teď k tomu co jsi konečně vyblil sám.

Není snad nutné opakovat jednu a tu samou věc pořád do kola.

Citace:
Zdá se ti snad, že řidiči tramvají málo brzdí? Asi se málo díváš kolem sebe a vidíš jen to co chceš vidět, ale šalináři denně zabrání tolika nehodám, ke kterým by došlo jen z důvodu bezohlednosti gumokolařů, že by ses asi divil.

Ano, zdá. Ostatně, i ty sám to potvrzuješ hned v následující větě. Je celkem jedno, kolika nehodám zabrání, to jim neberu, ale původně se tu mluvilo o tom, kolika nehodán nezabrání, i když můžou. A to taky nebude malé číslo.

Citace:
A proč nejdřív zvonek a pak brzda, protože zvonek kolikrát stačí a nemusím pokaždé přesypánat materiál za sebou.

Pokud máš čas použít zvonek před brzdou, znamená to, že máš dost času brzdit tak, aby se ten materiál nepřesypával.

Citace:
A ještě jednou se tě zeptám, v čem jsme tak bezohlední vůči gumokolařům?

Třeba v té zatvrzelosti, že já jsem řidič tramvaje, kdo je víc. Nebo v tom, o čem se tady celou dobu bavíme, že je lepší zvonit a nebrzdit. Nebo třeba v tom, že, když někteří vidí zaparkovaný auto v profilu, nebrání jim to v jízdě. To, že může být/je chyba na straně gumokola neznamená, že se vyřeší tím, že ho automaticky posunete o pět metrů kuplákem v případě, že je možnost vyhnout se tomu.
Ale samozřejmě, nejde to vztáhnout na všechny řidiče.


Offline
7296
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Setkáváme se s tím často a bohužel i mému známému se to stalo. Odbočoval, přičemž přejížděl koleje. Šalina nebyla vidět žádná, tak vjel na koleje, aby mohl odbočit. Asi po 2 minutách, při kterých nemohl odbočit, přijela souprava. Samozřejmě její řidič, přestože to bylo na rovném úseku (nechci tvrdit, že přímo oblíbená Lidická, ale šlo o něco podobného) a řidič to auto musel vidět dostatečně dlouho tak místo toho, aby začal brzdit, začal zvonit a to auto naboural. Tehdy byla vina naprosto správně přisouzena řidiči tramvaje, ale ne vždy to tak je.

S rozhodnutím o vině naprosto souhlasím. Doufám ovšem, že i tvůj známý dostal pokutu za vjetí na tramvajový pás, neb se dopustil přestupku.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Tím, že jsi odkázal na komentář někoho jiného a nebyl jsi schopen vyblejt něco sám, jsi mi dal prostor k tomu, abych si vybral co chci. A teď k tomu co jsi konečně vyblil sám.
Zdá se ti snad, že řidiči tramvají málo brzdí? Asi se málo díváš kolem sebe a vidíš jen to co chceš vidět, ale šalináři denně zabrání tolika nehodám, ke kterým by došlo jen z důvodu bezohlednosti gumokolařů, že by ses asi divil. A proč nejdřív zvonek a pak brzda, protože zvonek kolikrát stačí a nemusím pokaždé přesypánat materiál za sebou.
A ještě jednou se tě zeptám, v čem jsme tak bezohlední vůči gumokolařům? Na tohle jsi totiž ještě nic nenapsal.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A nedostávají při cvičných jízdách instrukce, že ta páčka zvonku je brzda? :mrgreen:
(Samozřejmě ne, jen mi to tak někdy přijde).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Vidíš, to je přesně to, co jsem myslel. Je ale zajímavý, že komplex z brždění mají jen řidiči tramvají - u nikoho jinýho jsem to neviděl, a to včetně železničářů.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Setkáváme se s tím často a bohužel i mému známému se to stalo. Odbočoval, přičemž přejížděl koleje. Šalina nebyla vidět žádná, tak vjel na koleje, aby mohl odbočit. Asi po 2 minutách, při kterých nemohl odbočit, přijela souprava. Samozřejmě její řidič, přestože to bylo na rovném úseku (nechci tvrdit, že přímo oblíbená Lidická, ale šlo o něco podobného) a řidič to auto musel vidět dostatečně dlouho tak místo toho, aby začal brzdit, začal zvonit a to auto naboural. Tehdy byla vina naprosto správně přisouzena řidiči tramvaje, ale ne vždy to tak je.


Naposledy upravil MartinV dne 17 lis 2011 18:26, celkově upraveno 1

Offline
9986
15 led 2005 23:41
To opět překrucuješ, jako vždy. Každý tam asi najde to, co chce. Já tam například našel to, co si už delší dobu myslím, že někteří tramvajáci mají nějaký psychický blok, který jim znemožňuje brzdit. Jak to souvisí s Kamenolomem a s tvojí původní otázkou, co je ohleduplné, to mi není jasné. Ty jsi zase buď přečetl od obou autorů jen první odstavec, a nebo jsi tam prostě jen našel to, co jsi chtěl ty.

Ale jinak ne, nemyslím si, že řidiči můžou za to, jaký je signální plán. To ale neznamená, že se nemůžou přičinit o to, aby se to zlepšilo.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Aha, takže tím chceš říct, že tramvajáci můžou za to, že signální plán, nejen na Kamenolomu, je takovej jakej je? Ondra totiž tak nějak o ničem jiným nepíše, asi mu preference tramvají hodně leží v žaludku.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Myslím, že M3 s Ondrou to vystihli naprosto přesně.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Mauricio píše:
"Asi tak čtvrtině nehod by mohl předejít tramvaják, kdyby jel ohleduplně," odhadl Nádeníček.
Konečně to někdo taky řekl.

Co je to podle tebe ohleduplně?

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
S preferencí souhlasím, ale na místech, na kterých to má smysl. A ne za každou cenu. Ale zrovna ten Kamenolom by prioritní být nemusel. Ale o tom už bylo napsáno dost.

Jinak jak píše Ondra ohledně tramvajáků - je to jako všude, je to o lidech. Jsou profíci a jsou držitelé řidičkého oprávnění. No a podle toho se na ulici chovají.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ondra píše:
Tramvaj nedává /ani nemůže dávat, ale proč ostatní auta dávat musejí? zastavit 18 tun trolejbus taky není sranda/ přednost chodcům; když je někde zácpa, tak trolejbusům zavazejte klidně, ale HLAVNĚ nezavazejte tramvajím.

To je ale v pořádku. Tramvajový systém je (alespoň v Brně) páteřní druh dopravy, ostatní trakce jsou v podstatě navazující. Tramvaje tedy mají na spoustě místech a křižovatkách prioritu, což považuji za správné.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Pokud to můžu říct právě z pohledu žáka autoškoly, tam mně zase budou chybět zkušenosti s jízdou mimo město, či po dálnicí, tzn. ve vyšších rychlostech. Zato si šaliny ohlídat umím vcelku dobře, nechci mít kuplák vražený někde u kolen sarcastic

Je to prostě problém, protože za těch 90 minut se toho moc stihnout nedá, a za volantem čas letí. A když někdo dělá autoškolu v takovém Tišnově, tak než by dojel do Brna k šalinám, tak musí točit zpátky, aby se vlezl do časového limitu své jízdy.

A ono stačí zazmatkovat a hned auto jede kousek jinam, než bylo v úmyslu. A v místech, kde jede šalina od aut na centimentry znamená i 5 cm rozdíl mezi uraženým a neuraženým zrcátkem...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Chápu, že nejsou zvyklí. Jenže co s tím? Nemůžeš chtít, aby si to v autoškole zažili v provozu, to moc dobře nejde (jezdit někam do velkoměsta), a teorie je jen teorie.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Citace:
Hlavně řidiči z venkova, kteří na ně nejsou zvyklí, je mohou přehlédnout.

Že na ně nejsou zvyklí, budiž. Ale aby je přehlédli...Ona taková malinkatá šalinka se totiž v provozu ztratí.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Já to řeknu za tebe. Řada tramvajáků je deformována svým povoláním do té míry, že než začnou brzdit, radši zvoní. Na kolejích stojí auto, které nemůže odbočit /auta do protisměru/ a jinou možnost než stát na kolejích třeba nemělo. A šalina zvoní a zvoní. Asi se zvoncem dá to auto odstrčit. To je klasický příklad. Bohužel, a to z šalinářů udělal systém sám, řada z nich žije v nadřazenosti nad všemi, dokonce i nad trolejbusy. Takový pocit jim dává třeba Kamenolom, kde se zastaví vesmír a salutuje půl ulice, protože jede božská tramvaj, která jediná nemusí čekat. Tramvaj nedává /ani nemůže dávat, ale proč ostatní auta dávat musejí? zastavit 18 tun trolejbus taky není sranda/ přednost chodcům; když je někde zácpa, tak trolejbusům zavazejte klidně, ale HLAVNĚ nezavazejte tramvajím.

Zkrátka, ať se na mě kdo chce zlobí, HODNĚ šalinářů žije v tom, že jsou pánem ulice, a podle toho jezdí. Jistému procentu nehod by se opravdu dalo zabránit, kdyby se místo zvonku použily brzdy nebo trpělivost. A jisté procento viny nese i RIS, který psychologicky pod pohrůžkou "budu na plachtě" nutí řidiče jezdit na čas, stresově, přemýšlet nad tím, kde musím jak jet, abych nebyl zpožděnej nebo podjetej nedejbože o jednu vteřinu.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 20:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]