Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 534 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
9986
15 led 2005 23:41
"Asi tak čtvrtině nehod by mohl předejít tramvaják, kdyby jel ohleduplně," odhadl Nádeníček.
Konečně to někdo taky řekl.


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Tramvaje s auty se v Brně srážejí denně. Na vině jsou řidiči aut
http://brno.idnes.cz/tramvaje-s-auty-se ... zpravy_bor

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Zůstanu u cyklostezek: proč přesně definovat, jak má vypadat? Protože každé město, dokonce každá čtvrť si je staví jinak. Úplně jinak... A pokud stát nedokáže kontrolovat dodržování předpisů, tak by je měl nadefinovat tak, aby se to jiným způsobem než požadovaným nedalo postavit. Takovou věc pak zkontroluješ snadno.

Nechci definovat každou blbost, to vůbec ne. Ale chci udělat obecné, ale přesné definice, od kterých by se pak vše snadno odvozovalo. Ne nějakej bastl, na kterej je nabaleno dalších 100 bastlů a ani ti, co to vymýšlí se v tom nevyznají...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já bych měl přesně opačnej dotaz - proš se musí přesně definovat úplně každá blbost? Takhle je dána spousta striktních zákazů tam kde jsou zbytečné a nemají efekt, ať už je to zákaz přecházet na červenou, zákaz učiteli dát facku žákovi nebo zákaz vydávat Mein Kampf. U všech tří mě napadají dobré důvody, proč by to mělo být povolené a na subjektivní posouzení, jestli je to správné nebo ne...

Ale to už odbíháme docela dost :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ještě k tomu přechodu pro chodce - slyšíte to v tom?

Přechod PRO CHODCE

Pokud na něj budou moci i cyklisté, bude to další důkaz o tom, že v našem státě je vše možné... Proč nelze vše přesně definovat?

Fafner: Tak tady je problém s těmi parkujícími auty (ani jedno z nich tam neparkuje dle předpisů - boleslavská specialita :D)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Čéžo, jenže v tomhle případě by mělo být trestný už to, že někdo v takovémhle lontu tu cyklostezku postaví, když tam jsou ti cyklisti v bezpečí i na silnici...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
A bude pripadne ridic IGK varovan , ze ten chodnik vedle je cyklostezka ? Nebo se proste odnekud vynori i s nizkoleticim cyklistou ? Pripadne se pro jistotu vsechny chodniky zlegalizuji i jako cyklostezky , tak aby cyklisti mohli byt vsude prvni ?


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Mauricio: A zase s tebou nesouhlasím:

Ano - ale to neznamená, že si z toho cyklista absolutní přednost neudělá. A zbytečný průser může být na světě.
Cyklista blbec udělá, ale toho něco zabije dřív nebo později v jakémkoliv provozu. Stejně jako teď chodci.

Aby se ti nemohlo nic stát, musely by ten postup dodržet obě strany. Což bývá mnohdy problém.
To také není pravda - pokud jsem cyklista, sleduju řidiče a ten mě nevidí, zastavím, a nic se mi nestane. Pokud jsem řidič, jede cyklista a vidím, že nemá snahu rozhlížet se, zastavím - vždy, pokud chci mít přednost, musím vědět, že o mě cyklista/řidič ví, pokud ne, brzdím. Tedy nemůže se mi nic stát.

To sice ano - ale ten zákon oficiálně umožňuje, aby se takové zbytečné případy oficiálně stávaly. A, stejně jak u chodců, na vině bude automaticky vždy řidič IGK.
Myslím, že takové případy se stávají běžně i dnes. Novela mi jako cyklistovi říká, že bych za zatáčkou měl mít přednost před autem, opět ale dle mého platí že poté, co vím, že o mě auto ví ->když v autě odbočuju na jinou komunikaci, musím zde dát přednost chodci, i pokud nejde po přechodu - to je podle mě stejný ještě nepřehlednější případ, ale v praxi funguje.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ale vyhrazený tram pruh by neměl být na stejné úrovni jako vyhrazený cyklopruh.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Podle mě to jsou takové cyklostezky: http://mapy.cz/#x=14.921070&y=50.430668 ... 28-29-27-h

Takové bych zrušil. Pokud vedou podél silnice, tak by měly být součástí silnice. A ne tohle.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Čéžo, ale právě o takových cyklostezkách je v článku řeč na to odbočení doprava, cyklostezky přímo u silnice... tedy, alespoň takhle jsem to pochopil já. Prostě to, co musíš při odbočení vpravo přejet, stejně jako když pojedeš v Plzni po Slovanské třídě, tak musíš při odbočení doprava dát přednost tramvaji, která má pruh u kraje silnice.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Auto soudci rádi považují za zbraň. A kdo posoudí, zda ten cyklista jel příliš rychle na tvé reakce?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Docela by mne zajímalo, co tam jezdí, na jeho webu jsme s Robertem našli jen fialovou LC735, od pohledu v nic moc stavu. Nechce to někdo vyzkoumat/vyfotit? :)


Offline
7296
27 úno 2010 07:40
Pavel píše:

Dopravu zajišťuje telnický dopravce Čech.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
To je hodně špatný přístup k provozu "nemá tam co dělat=já ho tam nevidím".
Nevidím. Cyklistům na přechodech jsem vyhlásil už dávno lovnou sezónu.

ale na přechodu by dle nové změny stále neměl absolutní přednost
Ano - ale to neznamená, že si z toho cyklista absolutní přednost neudělá. A zbytečný průser může být na světě.

tzn. stejně jako chodec nepočítám s tím, že mě auto automaticky pustí, ale naopak auto by mě mělo pustit
Bohužel, mnoho lidí to má opačně, než ty.

Pokud dodržím tyto postupy, nemůže se mi jako cyklistovi ani jako řidiči nic stát.
Aby se ti nemohlo nic stát, musely by ten postup dodržet obě strany. Což bývá mnohdy problém.

To samé s tvou situací, že se vynoří ze zatáčky - jeho problém, neměl absolutní přednost.
To sice ano - ale ten zákon oficiálně umožňuje, aby se takové zbytečné případy oficiálně stávaly. A, stejně jak u chodců, na vině bude automaticky vždy řidič IGK.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Fafner: Ale ano, to já přiznávám. Jenže to, že je to vystavěný blbě by se nemělo řešit tím, že se zbytečně někdo omezí. Taková cyklostezka má vést podél silnice a ne na chodníku...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Čéžo, jenže auto ti z hlavní odbočí jednou a snad nikde není síť cyklostezek taková, že by i jen vzdáleně kopírovala síť silnic. Takže zatímco pro auto je to problém při jednom odbočení, pro cyklistu je to problém na každým jednom místě, kde křižuje hlavní.

O přechodech a chodnících teda vůbec nemluvím, to je jednoznačně blbost. Mluvím o cyklostezkách.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Mauricio píše:
proto koukám i po cyklistech, kteří se k přechodu blíží a jsem připraven zastavit, pokud mi tam budou chtít vletět.
A to jako proč? On na tom přechodu nemá co dělat = já ho nevidím. Nemluvě o tom, že nějak nechápu, proč na přechodu nemusí sesedat z kola, když vlastně ale na tom chodníku nemá co dělat, není-li tam cyklostezka?

ale já pokud mám po pravé straně cyklostezku, popřípadě jen cyklistu, on pokračuje rovně a já chci odbočit doprava, tak mu logicky dám přednost
Myslím si, že tohle je snad dnes už dané jako povinnost.

Taky podle mě naprosto v pořádku.
Tak podle mne to v pořádku není. Tak za prvé - kolo má jaksi větší rychlost, než chodec, takže se blíží k přechodu rychleji. Už vidím zase ty takyřidiče, kteří to zaflekujou na místě jen proto, protože 500 metrů od přechodu je kolo a asi bude chtít přejet. Nedokážeš odhadnout, jak rychle jede, jestli tu bude za minutu, za 10 sekund... Navíc se může vynořit třeba ze zatáčky, sice se uvidíte, ale nestihnete nic dělat. U chodce to odhaneš. Jinak viz první odstavec - proč by měl mít na přechodu přednost, když tam nemá co dělat, pokud není výslovně uvedeno jinak?

Prostě tohle celý je jeden velký potencionální průser, který začal tím, že se začaly budovat cyklopruhy nesmyslně buď na chodníku nebo na silnici. Cyklopruh má být samostatně oddělen mimo oba tyto prostory.


To je hodně špatný přístup k provozu "nemá tam co dělat=já ho tam nevidím". Jako řidič snad musím počítat s veškerými překážkami a nenadálými událostmi a to že mi na přechod vjede cyklista aniž by slezl z kola je tak běžná věc, že bych si fakt netroufl ji ignorovat. Přechody jsou bohužel i na silnicích u cyklostezek, například na charvatské/chodské ulici, myslím si že i u Antroposu (nevím jistě) a podobně.

Ano, kolo se blíží k přechodu rychleji, ale na přechodu by dle nové změny stále neměl absolutní přednost, tzn. stejně jako chodec nepočítám s tím, že mě auto automaticky pustí, ale naopak auto by mě mělo pustit (po očním kontaktu s řidičem a ujištění se, že o mě řidič ví). Pokud dodržím tyto postupy, nemůže se mi jako cyklistovi ani jako řidiči nic stát. To samé s tvou situací, že se vynoří ze zatáčky - jeho problém, neměl absolutní přednost.

To že jsou tu řidiči hňupi a cyklisti hňupi neošetříš žádným zákonem.

Já s novelou, tak jak jsem ji pochopil souhlasím jako řidič i jako cyklista, budu dělat vše tak, jak jsem to dělal doteď, jen budu mít oporu v zákonech, že je to tak správně. A ano, ani já neslézám z kola na přechodu, akorát bych tím prodlužoval svou cestu přes silnici a pokud o mě řidič ví, není důvodu se šourat pěšky.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Pokud budou náhodný kontroly stejně časté, jak v případě IGK, tak nevím...


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Staci nahodne kontroly .. Ono se to samo roznese.


V praci mame hned nekolik lidi, kteri jezdj na kole denodenne. A ti si sakra daji pozor na to aby byli videt a byli osvetleni. S touhle skupinou je nejmene problemu . Sami jsou vetsinou i ridici IGK a vedi dobre jaky to je. Nejhorsi jsou rodinny vylety a takovi, kterym neni lito 20k za kolo, ale je jim lito 50Kc za blikacku. A v brne jsou asi nejhorsi jisti takycykliste s trikama Tj Favorit. Neni pro ne problem jet ve trech vedle sebe a zabrat celej pruh. nebo si dokaovat ze z kopce to taky jede a pak brzdit i ocima...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nápad je to pěkný - ale:

a) kdo je k tomu donutí?
b) kdo bude kontrolovat, zda ty zkoušky všichni mají - vzhledem k počtu cyklistů je to téměř nemožné
c) bude to zase jen a jen černá díra na peníze


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Fafner píše:
Já s tím také souhlasím, když jedu po cyklostezce, chci po ní jet bez přerušení prostě rovně, ne dávat na každý minikřižovatce brzdu a koukat...

A auto musí, jo? Dej si facku. Každej řidič a každej ekoterorista přece musí vidět, že je to blbost...

Fafner píše:
On je to teda obecný problém toho, že cyklostezky se prostě staví blbě, ale to je zas jiná věc..

Ne, to s tim úzce souvisí. Proč by měli lidé doplácet na to, že se zde za milióny postavily nefunkční věci, které neodpovídají předpisům?

Fafner píše:
Mauricio, na těch chodnících právě cyklostezky bývají, a jsou přerušený co deset metrů křižovatkou... když to tak někde je, tak se na to prostě vyprdnu a jedu po silnici, protože to se nedá.

Ano, já jsem na tom stejně. Problémem těchto cyklostezek navíc je, že často nemáte ani legislativní možnost z takové cyklostezky někam uhnout. Tyhle cyklostezky považuji za nejhorší.

-----

Pvvs: Neznalost neomlouvá a zkouška z pravidel neznamená, že se následně budou dodržovat. K čemu máme měšťáky? Btw. nevím jak v Brně, ale v MB si každé dítě prošlo dopravním hřištěm.


Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Kdysi davno byvaly na ZS dobrovolne povinny kurzy pravidel bezpecnosti a vcelku casto se to cvicilo i na dopravnim hristi. Mozna by stalo za to uzakonit i povinny zkousky z dopravnich pravidel i pro cyklisty. Myslim ze hodne z nich by vyletelo i na zakladni sade testu pro mopedisty.Jako ucastnici silnicniho provozu by meli byt povinni je znat a respektovat. A ne ze kdejaka babka sedne na kolo a cestou do kostela to klidne sekne nekomu pred auto aniz by se obtezovala aspon ukazat rukou. Ona prece nevedela a nemusi...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Já vždy bral přechod pro chodce jako usek vymezený pro chodce (=chodník), který překlenuje silnici. A protože cyklista nemá na chodníku co dělat, tak nechápu, co by měl co dělat na přechodu. Jsem zásadně proti. Cyklista patří POUZE na silnici a cyklistickou stezku. Nikam jinam. Vím, e většina cyklistů se mnou souhlasit nebude, protože po chodníku jezdí často. Já nikdy. Jsem ochoten to tolerovat pouze v případě, že se jedná o malé dítě s doprovodem. Po šestiletym frackovi určitě nechci, aby jel po silnici (ale zas není správné aby se motal na chodníku plném lidí).
Pokud je cyklostezka přilehlá k silnici (tj. například vyhrazený pruh), tak by dle mého názoru měl mít cyklista (pokud není značkami uvedeno jinak) přednost před odbočujícím autem. Takové pravidlo platí pro všechny s vyjímkou tramvaje.
Problém ovšem nastává, pokud cyklostezka není přilehlá k silnici. Chybí mi přesná definice toho, zda je cyklostezka na stejné úrovni jako silnice. Pokud ano, platí zde pravidlo pravé ruky (tj. přednost zprava). To se mi zdá ale trochu zvláštní - když budu uhýbat doprava a budu křižovat cyklostezku, tak musím dám cyklistovi naproavo přednost a nalevo ne?
A tady jsme právě u toho problému - cyklostezky se nehorázným způsobem sbastlily. Města si je v podstatě vystavěla jak se jim to hodilo, bez nějakého centrálního konceptu.
Proto by se mělo začít odznova, takhle se to bude akorát bastlit dál...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Já s tím také souhlasím, když jedu po cyklostezce, chci po ní jet bez přerušení prostě rovně, ne dávat na každý minikřižovatce brzdu a koukat...

A není lepší, když brzdí a kouká cyklista, než auto? Kdo mi kupříkladu zaplatí okamžitou a zcela reálnou spotřebu 30l/100km při každém zbytečném rozjezdu navíc? Nemluvě o tom, že rozezd auta jaksi není dobrý ani z ekologického hlediska.

On je to teda obecný problém toho, že cyklostezky se prostě staví blbě, ale to je zas jiná věc...
Mauricio, na těch chodnících právě cyklostezky bývají, a jsou přerušený co deset metrů křižovatkou... když to tak někde je, tak se na to prostě vyprdnu a jedu po silnici, protože to se nedá.


Samozřejmě, že se staví blbě. Protože je na to dotace, ta se musí vyčerpat, a hold, dělá se to co nejjednodušeji a nejrychleji bez jakékoliv koncepce. Pokud cyklista po cyklostezce nejede, protože je pro něho lepší jet po silnici, tak je to chyba cyklostezky, ne toho, že nemá přednost před auty.

S takovou az chvíli bude mít přednost červená Fabie před bílou, modrý BMW před černým, chodec s pantoflema před chodcem s gumákama...


Naposledy upravil Igor Mauricio dne 15 lis 2011 13:19, celkově upraveno 2

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 20:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]