Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 535 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9299
10 čer 2004 11:19
Staci jedina upresnujici vec a celej napad jde k sipku.
Citace:
"Pokud povede cyklostezka souběžně se silnicí a auto bude odbočovat přes stezku, bude muset dát přednost cyklistovi, který po ní pojede," popisuje návrh dopravní inženýr Květoslav Syrový. Podotýká však, že nové nařízení by se týkalo pouze křižovatek s dobrým výhledem.


Co muze byt prehledna krizovatka v zime, muze byt ve vegetacnim obdobi zcela oddelena zeleni. Takze tam pak asi bude tabulka Prednost plati pouze v zimnim obdobi.

Na cyklisty a cyklostezky (v ramci vozovek a krizeni) by se mely vztahovat stejna pravidla , jako na ostatni ucastniky silnicniho provozu. Nektery pozadavky ultras pumpickaru pripominaji chovani ekoteroristu u kazdy vetsi stavby. Me osobne to pripade , ze chteji vsechny prava a zadny povinnosti. Vzdyt na co by se rozhlizel, kdyz muze mit prece prednost vsude. Jenom cekam, kdy jim povoli jezdeni na cervenou a po dalnici.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já s tím také souhlasím, když jedu po cyklostezce, chci po ní jet bez přerušení prostě rovně, ne dávat na každý minikřižovatce brzdu a koukat...

On je to teda obecný problém toho, že cyklostezky se prostě staví blbě, ale to je zas jiná věc...
Mauricio, na těch chodnících právě cyklostezky bývají, a jsou přerušený co deset metrů křižovatkou... když to tak někde je, tak se na to prostě vyprdnu a jedu po silnici, protože to se nedá.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
proto koukám i po cyklistech, kteří se k přechodu blíží a jsem připraven zastavit, pokud mi tam budou chtít vletět.
A to jako proč? On na tom přechodu nemá co dělat = já ho nevidím. Nemluvě o tom, že nějak nechápu, proč na přechodu nemusí sesedat z kola, když vlastně ale na tom chodníku nemá co dělat, není-li tam cyklostezka?

ale já pokud mám po pravé straně cyklostezku, popřípadě jen cyklistu, on pokračuje rovně a já chci odbočit doprava, tak mu logicky dám přednost
Myslím si, že tohle je snad dnes už dané jako povinnost.

Taky podle mě naprosto v pořádku.
Tak podle mne to v pořádku není. Tak za prvé - kolo má jaksi větší rychlost, než chodec, takže se blíží k přechodu rychleji. Už vidím zase ty takyřidiče, kteří to zaflekujou na místě jen proto, protože 500 metrů od přechodu je kolo a asi bude chtít přejet. Nedokážeš odhadnout, jak rychle jede, jestli tu bude za minutu, za 10 sekund... Navíc se může vynořit třeba ze zatáčky, sice se uvidíte, ale nestihnete nic dělat. U chodce to odhaneš. Jinak viz první odstavec - proč by měl mít na přechodu přednost, když tam nemá co dělat, pokud není výslovně uvedeno jinak?

Prostě tohle celý je jeden velký potencionální průser, který začal tím, že se začaly budovat cyklopruhy nesmyslně buď na chodníku nebo na silnici. Cyklopruh má být samostatně oddělen mimo oba tyto prostory.


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Teď jsem zvědavý, jak tu rozvířím vody:

Pokud jsem správně článek pochopil, jde hlavně o dvě změny - řidič, odbočující doprava má dát přednost cyklistovi a cyklista nemusí na přechodu sesedat z kola.

Nevím jak vy ostatní, ale já pokud mám po pravé straně cyklostezku, popřípadě jen cyklistu, on pokračuje rovně a já chci odbočit doprava, tak mu logicky dám přednost, protože je i on účastníkem provozu a hlavně ho nechci zabít. Takže tato změna dle mne akorát jasně říká, že je to takto správně.

Stejně tak jako řidič jedoucí kolem přechodu musím předvídat, proto koukám i po cyklistech, kteří se k přechodu blíží a jsem připraven zastavit, pokud mi tam budou chtít vletět. Cyklisti i po novele nebudou mít absolutní přednost, pouze nebudou na přechodu muset sesedat z kola, čili stejný stav jako nyní u chodců: Blížím se k přechodu, přibrzdím, kounu na řidiče, ten mávne, (neslízám složitě z kola) pouštím brzdy a přejíždím po přechodu silnici. Taky podle mě naprosto v pořádku.

Proto jsem nějak nepochopil, co vám na této změně vadí.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Bohužel...

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Měla, jenže ti, co mají pravomoc to řešit, buď inteligenci nemají nebo jí využívají zcela jinak než by bylo třeba...


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
mceza píše:
Fantomas: A není tedy problém v samotné cyklostezce?

V mnohých případech určitě ano... To nic nemění na tom, že by se taková situace měla nějak inteligentně vyřešit, na tom se tu asi shodujeme.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Obvykle má zákon nějaké zastánce a nějaké odpůrce. Jen výjimečně nastává shoda a má pouze odpůrce. :-k

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Vzhledem k tomu, že s tímto návrhem, pardon, s tímto výblitkem, nesouhlasí ani nozí z ortodoxních cyklistů (a teď nemyslím ty odsud z fóra), kteří při jakékoliv možnosti vítězství nad gumokoly otevírají šampaňský, tak je opravdu někde něco špatně.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Více než milion cyklistů je asi dost, takže zákonodárci chtějí pravděpodobně tímto návrhem počet kolistů upravit...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Já bych teď všechny zákony o cyklistech smazal a roztrhal. Jak se to nabaluje, operativně řeší a každou chvíli se narazí na nějaká úskalí, tak to přece nejde.
Každý výrobek musí projít složitým a náročným testováním, než se pustí do prodeje. To, co předvádí zákonodárci je ale lepení záplat.

Chce to udělat celé znova, domyslet, přesně definovat. Aby měl cyklista za ideálních podmínek, dobrého rozhledu, přiměřené teploty vzduchu a ve vhodné nadmořské výšce přednost přece nejde.
Jestli je zde potřeba něco takového dělat, tak je to náznak toho, že něco, co bylo uděláno předtím bylo uděláno špatně. Proto bych se vrátil k tomu předchozímu a přehodnotil to. Pokud zjistím, že to předchozí bylo také takto sbastleno, aby se vyřešil předchozí problém, tak bych šel zas dál, hlouběji.

Jsem teoretik, laik. Ale toto řešení osobně považuju za správné.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Problém je hlavně v tom, že se u nás cyklista staví do pozice "částečně auto, částečně chodec", což je legislativou podporováno. Buď teda má být jedno nebo druhé, případně prostě jen cyklista, ale ne všechno dohromady.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Fantomas: A není tedy problém v samotné cyklostezce?


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
No je fakt, že pokud člověk jede po cyklostezce a každých padesát metrů musí správně slézat z kola kvůli křižovatce (typicky jednosměrka), tak to zrovna může jít pěšky. Inteligentní cyklista zpomalí, pořádně se rozhlédne a když nic nejede, tak přejede, případně narazí na tolerantního řidiče, který ho pustí stejně jako chodce. V opačném případě zastaví a pak opět přejede. Otázka je, jak takové chování zlegalizovat. Pokud se udělá přejezd a přidá se upozorňující značka pro auta, tak zas může mít řada těch méně inteligentních cyklistů pocit, že tam můžou vlítnout ve třicítce... Udělat omezení rychlosti pro cyklisty? Zavést nějakou značku "Cyklisto, zpomal a rozhlédni se"? Nemá to jednoduché řešení.
Ale to co se píše v tom článku je dost zmatené, to snad museli zkomolit na idnesu, nebo si jako vážně myslí, že se bude řidič a cyklista na místě rozhodovat, zda je křižovatka dostatečně přehledná a má tedy cyklista přednost? To snad ne...

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ok, to je už i na mě moc. Nemáte kontakt na nějakou realitku na Sibiři? V tomhle státě budou evidentně za chvíli mít lidé s oranžovou kšiltovkou přednost na vlakovém přejezdu. Auta s litými koly budou moci parkovat jedním kolem na chodníku, cyklista s kolem s celoodpruženým rámem bude moci jezdit po silnici nalevo a babička s květovaným šátkem (pouze s modro-červenými květy) bude mít přednost před tramvají ale bude muset dávat přednost taxikům.
Vzhledem k tomu, že poslanec za Věci veřejné Miroslav Petráň se veřejně přiznal k přestupku. Kdybych potkal nějakého zmiňovaného experta, který vymýšlí takové hovadiny, tak se minimálně toho přestupku dopustím také...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tak na to nebudu snad ani reagovat... To vymyslel nějaký debil.


Offline
Uživatelský avatar

1442
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
a zase jedna mauriciova oblíbená.. biggrin biggrin
http://zpravy.idnes.cz/experti-chteji-d ... _domaci_jw


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
DJ: zvyknou, ale dnes to bude následovat ještě nekončící brblání o tom, jak předchozí (teď stávající) varianta byla vlastně výborná. :-|


Offline
Uživatelský avatar

133
01 srp 2011 14:55
a na to, jestli si zvyknou nebo ne, se je DPMB stejně ptat nebude.. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mouka píše:
Jednak by to umožnilo otáčení posilových spojů od Bohunic, což je vzhledem k poptávce ale diskutabilní, ...

Tak tohle má jednoduché řešení - přejezdy 25 -> 37 ráno a obráceně odpoledne, točit pochopitelně už na Mendláku. Jedinej problém je, aby si lidi zvykli, že ranní 25 může odjíždět i ze zastávky naproti, ale když to zvládali obyvatelé kohoutek a nového lískovce v dobách 137/142 a 135/138, tak si na to zvyknou i dnešní cestující.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Není myšleno těch 2500000,- myšleno pro celý "uzel", tzn. 1 či dvě zastávky? I když to by asi v naší republice bylo moc levné...


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
To mi připomnělo článek o opravě kruháče v Černovicích. http://www.zitbrno.cz/doprava/v-cernovicich-se-chysta-oprava-kruhoveho-objezdu
Tam jsou ty finanční náklady taky hezky rozepsané :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
chat-maniac: máš ve svých nízkých nákladech započítaný plat pro úředníka, který ti dá razítko, že můžeš vyrábět výhybky, poplatek za to razítko; dalšího úředníka, který ti potvrdí že můžeš koupit drát...
provizi pro firmu, která ti prodá drát...
plat své sekretářce, uklízečce, řidiči, několika dalším zaměstnancům...
příspěvek na charitu...
náklady na reklamu...
přiměřený zisk
... ... ...

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
chat-maniac: Počítej se mnou. Dejme tomu 20 000 křížení, 10 000 práce, 10 000 drát a 2M za šampaňský na pokřtění, klepání na základní kámen a podobný životně důležitý věci.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Mouka píše:
Dříve jsem slyšel, že se uvažuje o nové spojce od zastávky Čápkova rovně přes Konečného nám. na Nerudovu, kde jíž dráty jsou a pak odbočení z Nerudovy doprava na Kounicovu.

Myšlenka je to pěkná, ale problém je v tom, že tam je tramvajová křižovatka s už tak velkou trolejovou spletí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18103 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 20:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]